Azi dimineata in timp ce rulam, brusc, nu a mai mers semnalizarea.
Nici pe avarie, nici pe normal si culmea - nici de la alarma!
Desfac eu panoul de sigurante, toate intregi! Scot releul de semnalizare - incins rau, carcasa deformata pe lateral. Scot capacul, in dreptul deformatiei este o rezistenta de putere, de fapt o banda de tabla folosita pt masurarea curentului pe pinul de iesire am releului.
Zic, asta e, s-a stricat releul.
Dar de ce nu merge de la alarma? Ca ii da plus din alta parte!
Ma uit pe schema si constat ca plusul catre releul de semnalizare trece printr-un contact normal inchis de la butonul de avarie.
Scot butonul - contactele incinse si infundate in plastic deci nu mai facea contact. Repar eu acolo cat de cat, acum merge semnalizarea si avaria.
Ma uit in schema de conectare a alarmei si vad ca are o siguranta pe circuitul pt semnalizatoare. Ma uit - siguranta arsa. O schimb si acum merge tot.
Dar, si aici intervine paranormalul, am observat (noroc ca am auzul fin) ca daca pun avaria cu contactul luat, se aude motorasul de la clapeta de reglaj al temperaturii aerului cum misca sincron cu aprinsul/stinsul semnalizatoarelor!
Singurul lucru pe care il au in comun releul de semnalizare si modulul de comanda al flapsului este faptul ca se alimenteaza de pe aceeasi siguranta, F2.
Ce se intampla? De ce se misca si motorasul in acelasi timp cu semnalizarea? De ce s-a ars siguranta?
MISTER!
Ramane sa ridic schema releului si sa vad daca nu cumva se formeaza ceva bucla prin diodele pe care le-am pus pentru conectarea alarmei la semnalizatoare sau cu LED-urile puse in loc de beculete din bord dar nu prea imi vine sa cred.
Poate imi da la masa vre-un fir pt ca am mai avut situatii cand incercam sa semnalizez si pe una din parti imi clipea des ca si cum aveam un bec ars.
Dosarele X sau paranormalul in CX
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
Daca releul de semnalizare era incins rezulta ca aveai un consum foarte mare (poate vreun scurt pe circutele care merg la becurile de semnalizare). Un fapt care vine in sprijinul acestei afirmatii e ca s-a ars si siguranta de la alarma (partea de semnalizare). Eu suspectez asta pentru ca s-au ars protectiile la toate circuitele care alimenteaza semnalizarea. Cred ca ar trebui sa scoti cite un bec de la semnalizare si sa vezi unde apare consumul mare. Cam de-asta cred eu ca s-a ars siguranta.
De ce merge motorasul de la clapeta de aer sincron cu semnalizare, nu stiu... probabil ca e o "atingere" pe undeva...
De ce merge motorasul de la clapeta de aer sincron cu semnalizare, nu stiu... probabil ca e o "atingere" pe undeva...
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Dar, si aici intervine paranormalul, am observat (noroc ca am auzul fin) ca daca pun avaria cu contactul luat, se aude motorasul de la clapeta de reglaj al temperaturii aerului cum misca sincron cu aprinsul/stinsul semnalizatoarelor!
Scade tensiunea la modulul de comanda al climatizarii cand porneste avaria.......cred

-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Am gasit vinovatul - butonul de avarie. Am facut o proba aseara - am lasat ventilatia pornita si am pus avaria cu cheia scoasa din contact Bineinteles ventilatorul functiona la fel si luminile de pe panoul aerotermei. Daca apasam mai mult butonul de avarie se oprea ventilatorul si ramanea avarie asa cum e normal.
La seria 2 sistemul e cam asa: semnalizarea funtioneaza doar pe (+) contact sau IGN cum se mai spune, avaria functioneaza cu (+) permanent sau BAT. Pentru asta, in interiorul butonului de avarie exista un contact basculant care in pozitia de repaus conecteaza alimentarea releului de semnalizare la IGN iar cand este actionat o conecteaza la BAT.
Problema la mine este ca acest contact pune in comun IGN si BAT astfel incat cand am motorul oprit si contactul luat si actionez avaria imi intra (+) pe IGN unde nu ar trebui sa fie si astfel alimenteaza consumatorii ramasi porniti.
De aici si releul incalzit si siguranta arsa la fel si motorasul de reglare temperatura care mergea singur.
La seria 2 sistemul e cam asa: semnalizarea funtioneaza doar pe (+) contact sau IGN cum se mai spune, avaria functioneaza cu (+) permanent sau BAT. Pentru asta, in interiorul butonului de avarie exista un contact basculant care in pozitia de repaus conecteaza alimentarea releului de semnalizare la IGN iar cand este actionat o conecteaza la BAT.
Problema la mine este ca acest contact pune in comun IGN si BAT astfel incat cand am motorul oprit si contactul luat si actionez avaria imi intra (+) pe IGN unde nu ar trebui sa fie si astfel alimenteaza consumatorii ramasi porniti.
De aici si releul incalzit si siguranta arsa la fel si motorasul de reglare temperatura care mergea singur.
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO