Pagina 1 din 1

instalatia electrica cx

Scris: Lun 05-Apr-2010 16:21
de nobbody4u2
Salut,am un cx diesel din '86 si am intampinat o problema la instalatia electrica,mai precis la semnalizare si la faza scurta.
Legat de faza scurta,la contact nu se aprinde decat un bec din spoiler-ul fata (din dreapta).Am verificat becurile,cablurile,sunt bune.Pe faza lunga am montat halogen,iar daca apas pe butonul din stanga de lumini-flash (in oglinda cu claxonul) se aprinde faza lunga si faza scurta.
Legat de semnalizare, dupa ce am folosit avariile (nu simultan cu semnal stanga/dreapta) nu am mai avut semnal stanga/dreapta.Avariile merg,doar semnalul stanga/dreapta nu mai functioneaza.
Am incercat sa rezolv problemele in primul rand prin inlocuirea panoului de comanda lumini (din stanga),dar nu am avut nici un rezultat.Am inlocuit releele (de langa baterie,din tabloul electric,din spatele panoului de comanda lumini) pe rand ,am verificat sigurantele, dar toate acestea fara rezultat.
Nu stiu ce sa mai fac, unde si ce sa mai verific.Daca aveti idee despre problemele acestea,va rog sa postati.
Masina are farmecul ei si merita sa o pastrez in circulatie.
Imagine

Scris: Lun 05-Apr-2010 17:33
de dj01fad
problema semnalizarilor este de la butonul de avarie; am patit si eu treaba asta, si a trebuit sa il inlocuiesc. cred ca inca mai am unul bun, am sa ma uit daca doresti; oricum, incearca sa il desfaci ca poate ii trece cu o curatare; cat priveste luminile, e putin mai complicat; cx-ul serie 2, prin constructie are o instalatie electrica cretina; nu are relee pe faza scurta, asa ca se tot parleste butonul de lumini; releul ala din spatele blocului de lumini/semnalizari este pentru faza lunga doar; incearca sa faci asa: dai alimentare direct de pe baterie pe fiecare piciorus al mufei ce vine la butonul de lumini; daca facand asta reusesti sa aprinzi separat faza scurta, faza lunga sau pozitiile, atunci defectul este in buton; daca nu, probabil cablajul este impuscat undeva, s-a topit sau mai stiu eu ce; eu am patit, mi-a luat foc firul care mergea la proiectoare, si mi-a facut praf toata instalatia electrica, de a trebuit sa dau jos tot bordul ca sa o pot repara; daca cumva mai ai nevoie de butonele, relee specifice, etc.. pt cx serie 2, anunta-ma.

Scris: Lun 05-Apr-2010 17:46
de MARIAN
La blocul acela mi se parte cĂŁ ai 3 mufe:
- una cu 5 pini;
- una cu 4 pini;
- una cu 3 pini.
Cea cu 5 pini este de la semnalizare, deci nu avem treabpã cu ea deocamdatã. Dacã apãsând flashul se aprind becurile de pe faza lungã ºi scurtã Însemnã cã avem becurile bune, releul, siguranÞa ºi cablajul.
O sĂŁ-Ăži desciu celelalte mufe:
cu 4 pini (pinii sunt numerotaĂži pe mufĂŁ)
1 - +;
2 - spre butonul de ceaÞã spate;
3 - poziĂžii Âşi indicatoarele de luminĂŁ din bord ;
4 - +.
cu 3 pini (pinii sunt numerotaĂži pe mufĂŁ)
1 - +;
2 - comandĂŁ releu faza lungĂŁ;
3 - faza scurtĂŁ.

Tot ce trebuie sĂŁ faci acum, este sĂŁ verifici dacĂŁ ai plusurile respective, mai ales la mufa cu 4 pini pe pinul 1 cĂŁ pe celelalte teoretic le ai. DacĂŁ le ai, faci Âştrap astfel:
-pe mufa cu 3 pini ĂŽntre 1-2 Âşi verifici dacĂŁ merge faza lungĂŁ; ĂŽntre 1-3 Âşi verifici dacĂŁ merge faza scurtĂŁ.
-pe mufa cu 4 pini ĂŽntre 4-3.
DacĂŁ Ăži se aprind ĂŽnsemnĂŁ cĂŁ ai nevoie de un bloc de lumini, dacĂŁ nu, mai vorbim.
Pentru semnalizare, ĂŽnlocuieÂşte butonul de avarie cu unul bun sau fĂŁ un Âştrap ĂŽntre pinul 1 Âşi 2 pe mufa butonului de avarie cu acesta scos din soclu.
Te aÂşteptĂŁm cu noutĂŁĂži. :D

Scris: Lun 05-Apr-2010 18:25
de dj01fad
mie cand mi-a luat foc instalatia, tot asa incepuse sa faca... orice aprindeam, se aprindeau toate; am gasit ca erau firele sub OZN topite si impreunate.... daca se aprinde scurta+lunga, este un scurtcircuit, ori in buton, ori in fire, ori releul de la lunga blocat... etc; dar cum a spus ca a schimbat butonul, releul si tot asa face...

Scris: Lun 05-Apr-2010 18:41
de jgr1001
Io am un seria 1 - nu am avut asa probleme ca tine dar si la asta nu sunt relee pe lumini - si la mine blocul de lumini se incalzeste binisor noaptea.
Eu am descoperit ca aveam ceva fire prajite in cablajul ce alimenteaza botul masinii, cablaj ce trece pe langa sfera stanga fata - de fapt chiar langa sfera - am decojit invelitoarea si le-am refacut.

Scris: Mie 30-Iun-2010 18:47
de nobbody4u2
Multumesc pentru sfaturi.Sunt de mare ajutor.

Scris: Lun 12-Iul-2010 15:16
de eugenro2001
Cu mare intarziere raspund si eu - in legatura cu semnalizarile care merg doar pe avarie, asa cum a spus Nick, problema este din butonul de avarie dar nu este vorba de contacte murdare.

Releul de semnalizare primeste alimentare printr-un contact normal inchis al butonului de avarie. In timp, datorita incalzirii lamelelor, contactul fix se ingroapa in plasticul corpului butonului. E f dificil de adus la suprafata din nou. Cel mai bine este sa inlocuiesti butonul cu unul in stare buna.