Pagina 1 din 1

problema motor/electrica ?

Scris: Mar 27-Mar-2007 08:28
de ghitza
buna ziua,

postez aici desi nu sunt sigur ca problma tine de motor sau de partea electrica a masinii.

este vorba despre un citroen cx25 trd (trd- cred) din 89, problema fiind faptul ca motorul s-a oprit brusc in trafic - cand am franat :shock:
nu se intampla de fiecare data, pana acum am patin 1 singura data, dar a fost de ajuns..
ca dau mai multe detalii, eram pe banda 2 - treapta 3 acceleratie ~65-70km/h - ma pregateam sa bag in 4 - dar la semafor in fata (aprox 150m) s-a facut galben deja, si realizand ca nu apuc sa trec, am renuntat si am franat. ei bine, am observat ca atunci cand franez progresiv sau accentuat se aprind la bord urmatoarele becuri: stop, ala de ulei (daca bine tin minte) si cel de baterie. atunci am patit ca s-a si oprit motorul, dar am observat si alta data ca atunci cand franez oarecumva accentuat sau mai hotarat, si masina se "apleaca" in fata, se aprind becurile astea.. iar cum atunci nu am mai ridicat piciorul, era sa ma ard original, ca odata ce a murit motorul, aproape moarta a fost si directia, si frana. ce am mai observat ca atunci cand pornesc masina, se mai intampla sa ramana pornit becul de la baterie.. dar se stinge imediat ce turez motorul..
masina merge bine, porneste fara probleme, se ridica, coboara, fara probleme, cum ar trebui.. nu pot sa mi dau seama, sa fie problema electrica ?
in caz ca a mai patit cineva si stie o posibila solutie, astept raspuns.

:?:

Scris: Mar 27-Mar-2007 08:43
de eugenro2001
In primul rand bine ai venit printre noi.

In al doilea rand te rog sa intri pe profilul tau si sa iti scrii masina insemnatura.

In ceea ce priveste masina, cred ca ai mai multe probleme.

- problema la alternator - contact imperfect la borne sau la alternator, carbuni uzati, regulator defect, curea neintinsa etc.
- poate contact prost la electrovalva de stop de pe pompa de injectie.
- nivel LHM scazut. Ridica masina pe ultima treapta si indicatorul de nivel trebuie sa fie intre cele doua repere rosii de pe vasul de LHM.
- sferele acumulatoare de pe disjunctor si de pe rezerva de presiune frane descarcate. E vorba de sfera de pe piesa de pe cutia de viteze si de cea aflata jos in stanga fata, sub nivelul bateriei.
Aceste doua sfere iti ofera o rezerva de presiune in cazul ti se opreste motorul, astfel incat sa poti opri in conditii de siguranta.

Daca franezi brusc si nu mai apuci sa apesi ambreiajul, e normal sa se opreasca motorul, nu?

Uita-te la motor si spune-ne codul motorului, in functie de asta mai vorbim.

Scris: Mar 27-Mar-2007 12:18
de sorin.
Daca franezi brusc si nu mai apuci sa apesi ambreiajul, e normal sa se opreasca motorul, nu?


El cred ca l-a apasat, fiindca a pierdut presiunea din hidraulica.

Scris: Mar 27-Mar-2007 13:00
de eugenro2001
sorin. scrie:
Daca franezi brusc si nu mai apuci sa apesi ambreiajul, e normal sa se opreasca motorul, nu?


El cred ca l-a apasat, fiindca a pierdut presiunea din hidraulica.


De ce, daca apesi ambreiajul pierzi presiunea? :shock:

Scris: Mar 27-Mar-2007 17:58
de dj01fad
problema cu opritul brusc al motorului e 90% din pompa de injectie; daca esti in turatie (in forja) si apoi de nevoie debraiezi brusc si franezi se mai intampla sa se opreasca, din cauza unui prost reglaj la pompa; trebuie mers la un pompagiu si facuta o verificare; am patit si eu si daca nu luam usor piciorul de pe acceleratie se oprea motorul; oricum, nu e grav; oricum ramane si varianta lui eugen, cu electrovalva, care e mult mai simpla. poti sa faci niste teste: turezi motorul in gol (cateva sprituri legate) si apoi iei brusc piciorul de pe acceleratie sa vezi daca se opreste

daca se aprinde becul de ulei la o franare mai puternica :
1)daca e cel de la ulei hidraulic, atunci ai pierderi de presiune serioasa pe la dozator, sau ai sfera centrala si cea de frana descarcate rau sau chiar sparte :shock:
2)daca e becul de la ulei de motor, ai prea putin ulei in motor; verifica nivelul, si daca e nevoie mai completeaza sau chiar fa un schimb de ulei

sper ca am fost toti de ajutor;
P.S. trece si tu masina in semnatura :D

Scris: Mie 28-Mar-2007 19:50
de sorin.
De ce, daca apesi ambreiajul pierzi presiunea?

:lol: Daca se opreste motorul este posibil. Ghita a apasat ambreiajul, caci altfel pompa hidraulica ar fi continuat sa se invarta odata cu motorul pana s-ar fi oprit rotile.