Salut Hippo !
Am tot citit pe aici ca ai multe probleme electrice la masinata.
Un sfat care sper sa te ajute...Intotdeauna cand apare o defectiune electrica, inainte de a te apuca sa demontezi ceva, ia schema electrica a masinii, studiaz-o cu multa rabdare, identifica pe schema elementul care nu functioneaza si apoi incearca sa intelegi cum functioneaza (de unde se alimenteaza cu plus si unde se leaga la masa).
Incearca sa-ti dai seama de unde ar putea aparea probleme, apoi te apuci sa masori pe masina (cu aparatul de masura sau cu lampa de control). Verifici intai la bornele piesei care nu functioneaza, daca ai +, apoi masa (-) ca sa stii in ce parte a circuitului trebuie sa faci masuratori (spre + sau spre -, fatza de piesa in cauza).
Toate aparatele electrice de pe masina sant inseriate intre + si -. Dupa ce vezi ce nu iti ajunge in mufa aparatului in cauza, mergi mai departe pe circuit, in diverse puncte, unde ai posibilitatea sa faci masuratori.
Schema electrica este destul de clara si iti indica f. clar ce pini si in ce mufe sa verifici (ex. mufa verde cu 4 pini, pinul 3...daca este spre +, fatza de aparat, atunci acolo ar trebui sa ai plus...daca e spre minus, atunci verifici daca ai minus).
Toate aceste verificari se fac cu aparatul inseriat intre firul respectiv si masa masinii (un punct solid de masa...surub...etc).
O parte din masuratorile cu aparatul pot da erori grave, deoarece aparatul iti poate indica continuitate, chiar daca circuitul e inrerupt, fiindca punctul unde e intrerupt suporta continuitate pt. un consum f. mic de curent, dar cand cuplezi un consumator de cateva zeci de Wati se intrerupe instantaneu.
De accea iti recomand sa faci masuratorile cu o lampa de control (cu bec de 4-5W...de pozitie din far)....Sigur! Acolo unde circuitul permite o asemenea masuratoare. Fiindca daca incerci o asemenea masuratoare cu nu bec de 5 W pe un montaj electronic, arzi instantaneu semiconductorii (ex. tranzistoare...circuite integrate...).In astfel de cazuri, masuratorile se fac doar cu aparatul de masura.
Unori chiar poti urmari vizual un fir care pleaca de la mufa in cauza, tragand usor de el, pt. a vedea pe unde se duce...Firul de care tragi, se va misca pe traseu sau la capatul celalalt si astfel il poti urmari mult mai usor intr-un manunchi de fire.
Asa vei reusi sa depistezi mult mai usor defectele care apar la masina ta.
Cele mai scarboase defecte, sant cele care apar temporar si dispar la fel cum au aparut...din senin.
La acest tip de defecte, trebuie sa intervii atunci cand se manifesta...In restul timpului, fiind mult mai greu sa depistezi ce e stricat.
Nu mai lucra haotic !!! Nu faci decat sa-ti pierzi timpul si sa te enervezi, daca nu studiezi metodic schema electrica si nu reusesti sa intelegi cum functioneaza circuitul in cauza.
Singurul lucru aiurea la schema electrica de Xantia, e faptul ca nu e indicata pozitia componentelor pe masina...Poti doar sa intuiesti pe unde ar fi.
Pt. BX aveam o astfel de diagrama, cu pozitia componentelor pe masina, putandu-le identifica dupa numerotare. Imi venea mult mai usor sa identific pozitia componentelor electrice pe masina si chiar zona pe unde erau trase cablurile.
Ce bine ar fi daca as gasi o astfel de diagrama si pt. Xantia !!! Are cineva asa ceva pt. Xantia???
Sper ca sfatul meu sa nu te fi deranjat si sa iti fie de folos pe viitor !
Cele bune!
ciudatenie
Moderator: Echipa Tehnica
Am uitat!...La toate aceste masuratori, e bine ca in prealabil sa deconectezi mufele care leaga circuitul raspectiv de aparatul care nu functioneaza, fiindca de multe ori se intampla sa ia masa prin altceva (printr-un motor electric sau printr-un comutator...) si sa obtii niste masuratori total eronate (in special cele facute cu aparatul de masura).
Uneori e bine sa deconectezi total (izolezi de rest) circuitul respectiv pt. a-l putea verifica daca e izolat fatza de masa.
Uneori e bine sa deconectezi total (izolezi de rest) circuitul respectiv pt. a-l putea verifica daca e izolat fatza de masa.
Multumesc Dane!
Asa cum ai remarcat, problema s-a rezolvat. Urmeaza ca in foarte scurt timp sa-mi montez releu pt ventilatorul de interior si astfel sa scap de problemele ce le cauzeaza lipsa acestuia (nefunctionare ventilator/dezaburire).
Ai dreptate in ceea ce ai spus, doar ca uneori, asemenea probleme vin pe fondul unor probleme de alta natura care nici nu au legatura cu masina, si atunci... simti ca iei foc si nu mai gandesti limpede.
Oricum, sfaturile colegilor de aici m-au ajutat foarte mult. Si asta chiar daca i-am "sacait" chiar si telefonic
Trebuie sa ma inclin in fata lor si sa le port respect!
Asa cum ai remarcat, problema s-a rezolvat. Urmeaza ca in foarte scurt timp sa-mi montez releu pt ventilatorul de interior si astfel sa scap de problemele ce le cauzeaza lipsa acestuia (nefunctionare ventilator/dezaburire).
Ai dreptate in ceea ce ai spus, doar ca uneori, asemenea probleme vin pe fondul unor probleme de alta natura care nici nu au legatura cu masina, si atunci... simti ca iei foc si nu mai gandesti limpede.
Oricum, sfaturile colegilor de aici m-au ajutat foarte mult. Si asta chiar daca i-am "sacait" chiar si telefonic
Trebuie sa ma inclin in fata lor si sa le port respect!
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)
Ok! Nu ai pt. ce!
Asa este! De obicei un rau nu vine nici o data singur si exact atunci cand ai mai multe probleme acasa, se strica si ceva la masina.
E excelent ca santem cu totii aici si ne ajutam unii pe altii, asa cum ne pricepem sau cum putem. Si eu am primit de foarte multe ori ajutor de la colegii de pe forum (sfaturi, documentatie, sau chiar piese). Foarte multi oameni de aici sant oameni cu sufletul mare! Si eu ma inclin in fatza lor!!!
Toate cele bune si un salut cu farurile plate de Xantia!
Asa este! De obicei un rau nu vine nici o data singur si exact atunci cand ai mai multe probleme acasa, se strica si ceva la masina.
E excelent ca santem cu totii aici si ne ajutam unii pe altii, asa cum ne pricepem sau cum putem. Si eu am primit de foarte multe ori ajutor de la colegii de pe forum (sfaturi, documentatie, sau chiar piese). Foarte multi oameni de aici sant oameni cu sufletul mare! Si eu ma inclin in fatza lor!!!
Toate cele bune si un salut cu farurile plate de Xantia!

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu