Buna! Am o mica problema si cred ca s-ar putea sa imi dati o manuta de ajutor. Hai sa va expun datele problemei.
Doresc sa imi iau o masina (cred ca e o dorinta inedita, nu-i asa?) Data de achizitionare cred ca va fi prin septembrie. Buun!
In conformitate cu bugetul meu am urmatoarele variante:
1. C3 1,4 hdi SX la vreo 13.200 de euro (ceva dotari adaugate)
2. VW Polo Attractive la vreo 13.700 de euro (au o oferta nemtii astia de te apuca durerea de cap dupa ce stai vreo ora sa te dumiresti daca esti pe punctul de a cumpara o strung carusel de inalta precizie sau masina pentru omul de rand - calitatea nemteasca a exprimarii!!)
3. Renault Clio expression 1,5 dCI (cu climatizare, abs) la 12.277 euro.
Pana aici toate simple si frumoase, nu-i asa? Dar aparu o micuta problema: cei pe care i-am intrebat au spus, ghiciti cumva? "deutschland uber alles! Kalitat deutsche este cel mai bun!" (scuze ca am folosit obscenitati!)
Mai mult, am auzit si o parere de mecanic: "Dom'le, motorul ala pe diesel de la C3 este o cazatura! Si consuma ca la balamuc! Te pacalesti la sigur! Si, in plus, dom'le piesele care este scumpe, care este, si servicele e prost si scump care este!"
Trebuie sa recunosc, am intrebat despre caracteristicile celor doua masini pentru simplul motiv ca sunt bata, tufa de Venetia, pe dinafara, ignorant etc. in ale masinilor. Unde mai pui ca abia acum imi iau si eu una bucata permis, ca pana acum am avut din ala pe RATB.
Deci, sunt un zero pe parte de masini. Sa revin la problema. As vrea sa stiu, de la niste oameni cu citroen la poarta, cam ce avantaje are aceasta masinuta. Si aici ma refer la fiabilitate si costuri intretinere.
Din punct de vedere al dotarilor, consumului, sigurantei, nu as sta pe ganduri; as alege C3 cu ochii inchisi. Dar, am vazut niste minusuri: perioada de garantie mica, service si piese scumpe (gura lumii sa traiasca!).
Bine, sunt constient ca o masina "perfecta" la preturi de service este doar Dacia si poate ar fi mai bine sa o astept pe aia noua, Logout parca ii spune. Mai stiu ca masinile frantuzesti sunt "odioase" (avand in vedere unele modele de Renault cum ar fi cele facute la Osman Pasa, tind sa le dau dreptate). Ma intreb si eu ce naiba am gasit interesant la Clio ala bicorp ca e uratel rau!
Asa ca am si eu o nevoie de help despre fiabilitatea lui nepotu' C3 si despre costurile lui. Multam anticipat!
Alegere
Moderator: Echipa Tehnica
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
First of all: masina ti-o iei intrebind persoane care au deja asa ceva. Insa fii atent sa filtrezi ceea ce auzi, pentru ca mai rar o sa spuna cineva ca are o masina proasta, eventual mai poti spera la ceva de genul "masina x e mai buna ca a mea"
O alta regula e sa dai la o parte aprecierile extreme. Exemplu: eu am un BX, o masina hidraulica. Punctul ei forte: hidraulica; punctul ei slab: hidraulica. Morala: sistemul e un plus clar fata de o masina cu suspensii "de tabla", atit timp cit functioneaza. In momentul in care nu mai merge e rau de tot.
Nu te lua dupa ce spun mecanicii: stiu eu unul care voia sa schimbe puntea spate la un CX care statea cranacant. In realitate trebuiau schimbati doar rulmentii de brat. Nu de alta, dar CX-ul are suspensie independenta pe toate rotile.
La orice masina straina care a fost proiectata sa mearga cu combustibili Euro, in momentul cind te duci la shell si alimentezi, vei avea surpriza sa constati ca a crescut consumul, iar esapamenul seinegreste fulgerator. E un comportament normal. Dar daca pui carburant de calitate, nu vei avea probleme si motorul va fi fericit si va trai mai mult, iar esapamentul va fi curat.
La Citroen, contra unei sume mici, zic eu, garanatia se poate dubla. oricum in primul an nu ai limita de km, ceea ce spune multe.
La toate masinile straine in productie, piesele sint scumpe. Du-te la Ausburg si vei constata ca Citroen-ul e chiar mult mai ieftin decit alte marci, ce-i drept mai bine cotate, dar nu neaparat mai bune.
In service-urile de firma nu te duce decit pt revizii sau probleme deosebite. Lui Adytzu vroiau sa-i ia 4 milioane pe o oglinda electrica, care de fapt sarise din brat (vezi topicul cu pricina). Cel mai bine te duci la fiecare din service-urile cu pricina si intrebi cit costa niste repere importante pe la motor, amortizoare, etc. in afara garantiei si cit costa revziiile si ce acopera. Pot sa-ti spun ca la service-ul ATS te lasa sa stai linga masina, ceea ce pentru Romania e foarte bine, ca n-ai de unde sa stii ce iti baga aia in masina. Asa iti desfac piesa in fata ta si ti-o monteaza.
E bine sa te feresti de legende sau de gura lumii. Totusi, seful meu a schimbat la Renault laguna II toate amortizoarele la 30.000 km, iar un altul la Renault Megane a schimbat toata directia la 50.000. E mai prost ca dacia. De asemenea VW a chemat in service un lot maret de passat-uri cu mari probleme.
Nu te sfatuiesti sa te indrepti spre dacia golan. Eu am pe la servici 2 solnitze in care ploaua pe la luneta.
Nu in ultimul rind, daca abia acum iti iei permis, e recomandat sa iti iei masina la mina a doua, mai ieftina si mai usor de intretinut, pentru ca de regula incepatorii bruscheaza masina, cu consecintele de rigoare.
O alta regula e sa dai la o parte aprecierile extreme. Exemplu: eu am un BX, o masina hidraulica. Punctul ei forte: hidraulica; punctul ei slab: hidraulica. Morala: sistemul e un plus clar fata de o masina cu suspensii "de tabla", atit timp cit functioneaza. In momentul in care nu mai merge e rau de tot.
Nu te lua dupa ce spun mecanicii: stiu eu unul care voia sa schimbe puntea spate la un CX care statea cranacant. In realitate trebuiau schimbati doar rulmentii de brat. Nu de alta, dar CX-ul are suspensie independenta pe toate rotile.
La orice masina straina care a fost proiectata sa mearga cu combustibili Euro, in momentul cind te duci la shell si alimentezi, vei avea surpriza sa constati ca a crescut consumul, iar esapamenul seinegreste fulgerator. E un comportament normal. Dar daca pui carburant de calitate, nu vei avea probleme si motorul va fi fericit si va trai mai mult, iar esapamentul va fi curat.
La Citroen, contra unei sume mici, zic eu, garanatia se poate dubla. oricum in primul an nu ai limita de km, ceea ce spune multe.
La toate masinile straine in productie, piesele sint scumpe. Du-te la Ausburg si vei constata ca Citroen-ul e chiar mult mai ieftin decit alte marci, ce-i drept mai bine cotate, dar nu neaparat mai bune.
In service-urile de firma nu te duce decit pt revizii sau probleme deosebite. Lui Adytzu vroiau sa-i ia 4 milioane pe o oglinda electrica, care de fapt sarise din brat (vezi topicul cu pricina). Cel mai bine te duci la fiecare din service-urile cu pricina si intrebi cit costa niste repere importante pe la motor, amortizoare, etc. in afara garantiei si cit costa revziiile si ce acopera. Pot sa-ti spun ca la service-ul ATS te lasa sa stai linga masina, ceea ce pentru Romania e foarte bine, ca n-ai de unde sa stii ce iti baga aia in masina. Asa iti desfac piesa in fata ta si ti-o monteaza.
E bine sa te feresti de legende sau de gura lumii. Totusi, seful meu a schimbat la Renault laguna II toate amortizoarele la 30.000 km, iar un altul la Renault Megane a schimbat toata directia la 50.000. E mai prost ca dacia. De asemenea VW a chemat in service un lot maret de passat-uri cu mari probleme.
Nu te sfatuiesti sa te indrepti spre dacia golan. Eu am pe la servici 2 solnitze in care ploaua pe la luneta.
Nu in ultimul rind, daca abia acum iti iei permis, e recomandat sa iti iei masina la mina a doua, mai ieftina si mai usor de intretinut, pentru ca de regula incepatorii bruscheaza masina, cu consecintele de rigoare.
Ultima oară modificat Vin 18-Iun-2004 14:10 de către nicum, modificat 1 dată în total.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
Si nu in ultimul rand, stabileste 2-3 modele care te incanta, mergi la showroom si solicita un drivetest. Dupa ce faci macar 4-5Km la volan poti sa-ti dai o parere daca-ti place sau nu. Fiind incepator va fi mai greu, dar e oarecum asemanator ca la incaltaminte. Poti sa incalti o pereche de pantofi de renume si sa nu te simti bine sau poti sa-ti iei niste incaltari noname si sa se potriveasca ca o manusa. Sper ca nu e prea plastica comparatia. Eu asa am procedat si dupa ce am vazut ca majoritatea masinilor nemtesti aveau niste scaune care ma duceau cu gandul la hemoroizi am preferat un citroen in care ma simt ca acasa in fata televizorului intr-un fotoliu confortabil.
Tot din drivetest poti sa-ti dai seama si de modul cum se comporta masina: demaraj, stabilitate in curbe, frane, vizibilitate.
De ex.: dupa doi ani, eu inca nu m-am obisnuit cu oglinzile laterale care departeaza foarte mult. De multe ori nu intru in locuri ne parcare mai stranse pentru ca am impresia ca sunt bara la bara cu cel din spate, iar cand cobor vad ca mai am un metru pana la el. Tre' sa fac niste teste intr-o zi cu cineva care sa ma ghideze pana unde pot sa dau cu spatele si sa incerc sa-mi intiparesc pe retina acea pozitie.
Daca te uiti pe topicurile din sectiunea Drivetest, vei vedea comentariile lui wld (am fost impreuna cu el in acea masina) referitoare la C3.
Chiar daca riscam sa fim subiectivi: ia-ti C3 (sau Xsara).
Tot din drivetest poti sa-ti dai seama si de modul cum se comporta masina: demaraj, stabilitate in curbe, frane, vizibilitate.
De ex.: dupa doi ani, eu inca nu m-am obisnuit cu oglinzile laterale care departeaza foarte mult. De multe ori nu intru in locuri ne parcare mai stranse pentru ca am impresia ca sunt bara la bara cu cel din spate, iar cand cobor vad ca mai am un metru pana la el. Tre' sa fac niste teste intr-o zi cu cineva care sa ma ghideze pana unde pot sa dau cu spatele si sa incerc sa-mi intiparesc pe retina acea pozitie.
Daca te uiti pe topicurile din sectiunea Drivetest, vei vedea comentariile lui wld (am fost impreuna cu el in acea masina) referitoare la C3.
Chiar daca riscam sa fim subiectivi: ia-ti C3 (sau Xsara).
Desi sunt oarecum fan C3 (m-am dat cu el shi e tare simpatic) ash zice sa iei Polo. O sa incerc sa fac o mica comparatzie, sa vezi de ce am spus asta. Nu uita ca unele argumente sunt mai mult sau mai putzin subiective.
1. Dinamica-agilitate-stabilitate
C3 pierde pentru ca e inalt -> se inclina in curbe (roll) + se apleaca inainte/inapoi, plonjeaza/cabreaza. Polo cashtiga pentru ca e mai scund, mai bine asezat.
2. Design
C3 castiga cu un design inovativ, atat la exterior cat si la interior + culorile sunt deosebite. Polo pierde prin "plictiseala" si celebrul dezinters nemtzesc pentru exercitzii de design. In special interiorul ma agaseaza rau de tot.
3. Motorizare, performantze
Nu cred ca sunt diferentze semnificative.
4. Calitatea materialelor, finisari, rezistentza in timp
C3 pierde datorita materialelor cam aiurea din interior. In ciuda nuantzei interesante, materialul cu buline din care e confectzionat bordul e cel putzin bizar. Unele margini sunt nefinisate, te zgarie, parca sunt nishte simple gauri. Polo cashtiga prin finisarea mai buna, evident mai inchegata si in plus din propria-mi experientza (amara) in general, mashinile frantzuzesti incep sa trancane/scartzaie mai devreme.
5. Intretzinere/reparatzie/revanzare
C3 pierde prin valoarea de ravanzare mai mica shi costurile de reparatzie/intretzinere un pic mai mari ca la Polo.
6. Imaginea in Romania
C3 pierde, Polo cashtiga (din pacate). Pentru ca in Romania exista legenda mashinilor nemtzeshti shi nu vom scapa prea curand de ea. Unui Citroen nu i se va da niciodata consideratzia pe care o merita shi cum banuiesc ca veri vrea sa vinzi mashina candva ...
Eu am o Xsara pe care nu ash da-o niciodata pe o mashina nemtzeasca din aceeashi clasa, cum ar fi Golf sau Astra pentru simplu fapt ca are mai multa personalitate decat rivalele ei shi (sa vezi shi sa nu crezi) are performantze mai bune decat echiparile similare ale VW shi Opel. Insa realitatea e cruda shi mahina cam scartzaie dupa un an shi cand o s-o vand peste inca un an maxim, valoarea o sa fie mai mica decat daca ash fi vandut o mashina nemtzeasca mai sus pomenita.
1. Dinamica-agilitate-stabilitate
C3 pierde pentru ca e inalt -> se inclina in curbe (roll) + se apleaca inainte/inapoi, plonjeaza/cabreaza. Polo cashtiga pentru ca e mai scund, mai bine asezat.
2. Design
C3 castiga cu un design inovativ, atat la exterior cat si la interior + culorile sunt deosebite. Polo pierde prin "plictiseala" si celebrul dezinters nemtzesc pentru exercitzii de design. In special interiorul ma agaseaza rau de tot.
3. Motorizare, performantze
Nu cred ca sunt diferentze semnificative.
4. Calitatea materialelor, finisari, rezistentza in timp
C3 pierde datorita materialelor cam aiurea din interior. In ciuda nuantzei interesante, materialul cu buline din care e confectzionat bordul e cel putzin bizar. Unele margini sunt nefinisate, te zgarie, parca sunt nishte simple gauri. Polo cashtiga prin finisarea mai buna, evident mai inchegata si in plus din propria-mi experientza (amara) in general, mashinile frantzuzesti incep sa trancane/scartzaie mai devreme.
5. Intretzinere/reparatzie/revanzare
C3 pierde prin valoarea de ravanzare mai mica shi costurile de reparatzie/intretzinere un pic mai mari ca la Polo.
6. Imaginea in Romania
C3 pierde, Polo cashtiga (din pacate). Pentru ca in Romania exista legenda mashinilor nemtzeshti shi nu vom scapa prea curand de ea. Unui Citroen nu i se va da niciodata consideratzia pe care o merita shi cum banuiesc ca veri vrea sa vinzi mashina candva ...
Eu am o Xsara pe care nu ash da-o niciodata pe o mashina nemtzeasca din aceeashi clasa, cum ar fi Golf sau Astra pentru simplu fapt ca are mai multa personalitate decat rivalele ei shi (sa vezi shi sa nu crezi) are performantze mai bune decat echiparile similare ale VW shi Opel. Insa realitatea e cruda shi mahina cam scartzaie dupa un an shi cand o s-o vand peste inca un an maxim, valoarea o sa fie mai mica decat daca ash fi vandut o mashina nemtzeasca mai sus pomenita.
Nu am pomenit de Clio pentru ca nu mi se pare demn de comparatzia cu C3 sau Polo.
Inca ceva. La confort interior (scaune), C3 pierde iar. Ma depaseshte TOTAL de ce frantzujii au pus nishte scaune din burete atat de moale, fara pic de sustzinere laterala. Daca mergi absolut regulamentar cu mashina, nu ai nici o problema. Dar daca incerci sa fii UN PIC mai sportiv vei descoperi ca aluneci in fatza +stanga/dreapta de nu-i voie. Acelashi tip de scaune sunt puse shi pe Picasso.
La Xsara scaunele sunt excelente. Rar am vazut scaune atat de bine facute compacte. Sunt exact cat ar trebui de tari shi au o sustzinere laterala excelenta.
Dar precum bine a zis Adytzu, cel mai bine ar fi sa bagi un test drive, SA CONDUCI TU. Chiar daca nu ai experientza, potzi spune daca stai bine intr-o mashina sau nu sau daca te "prinde" interiorul.
Inca ceva. La confort interior (scaune), C3 pierde iar. Ma depaseshte TOTAL de ce frantzujii au pus nishte scaune din burete atat de moale, fara pic de sustzinere laterala. Daca mergi absolut regulamentar cu mashina, nu ai nici o problema. Dar daca incerci sa fii UN PIC mai sportiv vei descoperi ca aluneci in fatza +stanga/dreapta de nu-i voie. Acelashi tip de scaune sunt puse shi pe Picasso.
La Xsara scaunele sunt excelente. Rar am vazut scaune atat de bine facute compacte. Sunt exact cat ar trebui de tari shi au o sustzinere laterala excelenta.
Dar precum bine a zis Adytzu, cel mai bine ar fi sa bagi un test drive, SA CONDUCI TU. Chiar daca nu ai experientza, potzi spune daca stai bine intr-o mashina sau nu sau daca te "prinde" interiorul.
Si eu cred ca doar in urma unui drive test pot sa imi dau seama de masina. Tot ceea ce sper e sa aiba motorizarea pe care o vreau, adica 1.4 hdi.
Am inteles de la un prieten de-al meu ca cei de la Porsche Romania sunt destul de nesimtiti. Sau poate a avut el "norocul" sa dea peste un dealer mai prost crescut. Tipul s-a dus cu banii pregati sa isi ia un Passat si bineinteles, ca, de, suntem in Romania, nu a fost bagat in seama. Asa ca a fugit la Ford si acum e proprietar de Mondeo.
Multumesc pentru sfaturi - ca sa aflu mai multe cred ca trebuie sa caut un proprietar de C3.
Referitor la condus, trebuie sa recunosc ca nu sunt adeptul stilului sport ci mai degraba regulamentar, astfel incat la o masina ma intereseaza mai putin sportivitatea ei si mai mult siguranta, consumul si fiabilitatea ei. Am mai observat ca majoritatea celor din jur pun inainte de toate pretul. OK, sunt de acord ca e un factor extrem de important, dar sa mergi cu ideea "Iau un Kalos sau un Cielo si mai imi raman si bani" e un pic aiurea cand iti cumperi o masina noua. Nu de alta, dar suntem prea saraci pentru a avea lucruri ieftine.
Am inteles de la un prieten de-al meu ca cei de la Porsche Romania sunt destul de nesimtiti. Sau poate a avut el "norocul" sa dea peste un dealer mai prost crescut. Tipul s-a dus cu banii pregati sa isi ia un Passat si bineinteles, ca, de, suntem in Romania, nu a fost bagat in seama. Asa ca a fugit la Ford si acum e proprietar de Mondeo.
Multumesc pentru sfaturi - ca sa aflu mai multe cred ca trebuie sa caut un proprietar de C3.
Referitor la condus, trebuie sa recunosc ca nu sunt adeptul stilului sport ci mai degraba regulamentar, astfel incat la o masina ma intereseaza mai putin sportivitatea ei si mai mult siguranta, consumul si fiabilitatea ei. Am mai observat ca majoritatea celor din jur pun inainte de toate pretul. OK, sunt de acord ca e un factor extrem de important, dar sa mergi cu ideea "Iau un Kalos sau un Cielo si mai imi raman si bani" e un pic aiurea cand iti cumperi o masina noua. Nu de alta, dar suntem prea saraci pentru a avea lucruri ieftine.
Trekvogel, e un pic dificil sa compar masinile daca nu stiu exact ce dotari au fiecare.
Voi presupune ca Polo e dotarea standard pt Polo Attractive 1.4 TDI = 13734 euro DDP, iar C3 este un 1.4 HDI 8v (cel de 70 CP), varianta SX la care i-ai mai adaugat AC, ABS, oglinzi electrice incalzite si Radio CD = 13257 euro DDP.
Cu dotarile de mai sus masinile sunt destul de comparabile, lipsa majora a lui Polo fata de C3 fiind airbagurile laterale, pe care le-ai putea cumpara cu 325 euro DDP.
Deci comparatia corecta ar fi Polo ~ 14060 vs C3 ~ 13260.
La diferenta asta de pret (800) probabil ca Polo este alegerea rationala numai ca din cate am vazut pe site-ul www.eveman.ro , pana in 30 iunie exista o promotie la C3 1.4 HDI de 600 euro CIP, deci ~ 714 euro DDP.
In final, diferenta de pret dintre Polo si C3 (la echipari identice) devine ~1500 euro ceea ce este prea mult din punctul meu de vedere.
Eu as alege tot C3 (la fel cum am ales cu 2 luni in urma).
Pe langa discountul standard de ~714 euro DDP, incearca sa mai negociezi inca 1-2 din urmatoarele (preturi DDP la toate): scut metalic (140 euro), alarma (~200 euro), extensie garantie 3ani/100000Km (275 euro).
Valabil si pt. dealerul VW, daca te hotarasti pe Polo incearca si acolo sa negociezi un pachet de drumuri grele + o alarma.
P.S. Inca nu am facut nici o revizie la ATS, nu stiu cat costa in realitate.
Din ce mi-a spus dealerul, 4-5 milioane, ora de manopera fiind 10 euro fara TVA. Am senzatia ca in realitate e mai mult...
Voi presupune ca Polo e dotarea standard pt Polo Attractive 1.4 TDI = 13734 euro DDP, iar C3 este un 1.4 HDI 8v (cel de 70 CP), varianta SX la care i-ai mai adaugat AC, ABS, oglinzi electrice incalzite si Radio CD = 13257 euro DDP.
Cu dotarile de mai sus masinile sunt destul de comparabile, lipsa majora a lui Polo fata de C3 fiind airbagurile laterale, pe care le-ai putea cumpara cu 325 euro DDP.
Deci comparatia corecta ar fi Polo ~ 14060 vs C3 ~ 13260.
La diferenta asta de pret (800) probabil ca Polo este alegerea rationala numai ca din cate am vazut pe site-ul www.eveman.ro , pana in 30 iunie exista o promotie la C3 1.4 HDI de 600 euro CIP, deci ~ 714 euro DDP.
In final, diferenta de pret dintre Polo si C3 (la echipari identice) devine ~1500 euro ceea ce este prea mult din punctul meu de vedere.
Eu as alege tot C3 (la fel cum am ales cu 2 luni in urma).
Pe langa discountul standard de ~714 euro DDP, incearca sa mai negociezi inca 1-2 din urmatoarele (preturi DDP la toate): scut metalic (140 euro), alarma (~200 euro), extensie garantie 3ani/100000Km (275 euro).
Valabil si pt. dealerul VW, daca te hotarasti pe Polo incearca si acolo sa negociezi un pachet de drumuri grele + o alarma.
P.S. Inca nu am facut nici o revizie la ATS, nu stiu cat costa in realitate.
Din ce mi-a spus dealerul, 4-5 milioane, ora de manopera fiind 10 euro fara TVA. Am senzatia ca in realitate e mai mult...
Din nefericire, data de achizitie a masinii este peste 2 luni (varianta optimista), astfel incat nu prea pot sa beneficiez de reducerea de 800 de euro.
Si eu as prefera un C3 in locul lui Polo, din motive de siguranta, consum, dotari si nu in ultimul rand design. Trebuie sa recunosc ca, in timp ce nemtii au mers pe un design anost, bazandu-se foarte mult pe asa numita "calitate germana", Citroen a schimbat macazul si a pornit in tromba. Nu stiu daca vor reusi sa ii ajunga pe nemti din punct de vedere al fiabilitatii si durabilitatii masinii, dar oricum am inteles ca preturile la piese, cel putin in strainatate sunt comparabile. Faptul ca Citroen a lungit perioada de schimb a curelei la 230.000 km incepe sa spuna multe despre intentia lor de a construi masini dupa sloganul "value for money".
Am inteles ca ai un C3 asa ca am sa te intreb despre comportamentul masinii in curbe - multi au criticat stabilitatea masinii. La fel am gasit recenzii in care era criticat spatiul mic pentru pasagerii din spate (aici nu imi fac probleme intrucat dimensiunile mele imi impun sa stau cu scaunul la maximum fata, cel putin asa se intampla la Solenza, si astfel pasagerii din spate cred ca vor sta foarte comfortabil) precum si calitatea proasta a materialelor din care e facut bordul.
Si eu as prefera un C3 in locul lui Polo, din motive de siguranta, consum, dotari si nu in ultimul rand design. Trebuie sa recunosc ca, in timp ce nemtii au mers pe un design anost, bazandu-se foarte mult pe asa numita "calitate germana", Citroen a schimbat macazul si a pornit in tromba. Nu stiu daca vor reusi sa ii ajunga pe nemti din punct de vedere al fiabilitatii si durabilitatii masinii, dar oricum am inteles ca preturile la piese, cel putin in strainatate sunt comparabile. Faptul ca Citroen a lungit perioada de schimb a curelei la 230.000 km incepe sa spuna multe despre intentia lor de a construi masini dupa sloganul "value for money".
Am inteles ca ai un C3 asa ca am sa te intreb despre comportamentul masinii in curbe - multi au criticat stabilitatea masinii. La fel am gasit recenzii in care era criticat spatiul mic pentru pasagerii din spate (aici nu imi fac probleme intrucat dimensiunile mele imi impun sa stau cu scaunul la maximum fata, cel putin asa se intampla la Solenza, si astfel pasagerii din spate cred ca vor sta foarte comfortabil) precum si calitatea proasta a materialelor din care e facut bordul.
Trekvogel, scuze pentru raspunsul tarziu, am fost cam ocupat zilele astea...
In primul rand despre promotie, peste 2 luni probabil o sa fie o promotie mai buna; timpul trece in favoarea ta..
Sfatul meu ar fi sa salvezi pagina HTML cu promotia ca argument pt negociere
Despre stabilitatea in curbe - daca intentionezi sa participi la Dunlop Drivers Cup, C3 nu este masina cea mai potrivita dar altfel nu cred ca o sa ai vreodata probleme cu asta.
As zice ca se compara cu Fabia ca tren de rulare.
N-am condus Polo, teoretic are o tinuta de drum mai buna decat Fabia, presupun ca mai buna si decat C3.
Eu nu am fost niciodata intr-o situatie la limita rasturnarii, cu toate ca am luat cateva viraje cu viteza prea mare (testam limitele) si reactia masinii a fost subviratoare.
Spatiul pe locurile din spate - intr-adevar e cam inghesuit.
Aici C3 sta mai bine decat Clio dar mai rau decat Fabia.
Totusi, la o masina de 3.85 m lungime, trebuie sa faci un compromis sau la portbagaj sau la locurile din spate. Cum C3 are un portbagaj de 305L (standardul clasei mici fiind de 250L), ramane varianta cealalta.
Daca ar fi avut bancheta din spate culisanta (ca la Stilo sau C2) ar fi fost super dar din pacate n-a fost sa fie..
Oricum, pe distante scurte 4 oameni de 1.90 m pot calatori destul de confortabil daca soferul isi seteaza scaunul pe inaltime la maxim.
Vizibilitatea ramane foarte buna chiar si in aceste conditii (mai ai vreo 10 cm pana la plafon iar parbrizul vine foarte sus).
Problema este ca soferul va sta intr-o pozitie destul de ciudata, calcand pedalele aproape vertical - pozitia "soferului de autobuz". Nu prea e fezabil pt distante mari, poate cu pauze dese..
Si acum despre calitatea plasticului din care e facut bordul.
Iti propun urmatoarea experienta:
Te duci (de preferinta intr-o zi innorata/ploioasa) la ATS pe Titulescu si faci un drive test cu C3, cel cu plastice "ieftine", "proaste", etc.
Apoi te duci imediat (=impresii proaspete) la Opel Erebus (e foarte aproape) si faci un drive test cu Opel Astra Classic II = Astra G (modelul vechi) - plastice "bune", supercalitate germana, whatever.
Reactiile mele au fost urmatoarele:
- Sa-si bage reviewerii undeva plasticele lor de calitate, eu nu pot cumpara o masina cu un interior atat de depresiv ca Astra G. Parca-i interiorul de Nova.
- Cred ca interiorul lui C3 a fost proiectat mai degraba de psihologi decat de ingineri, rational nu-mi pot explica de ce ma simt atat de bine la volan.
E o masina cu care nu e nevoie sa mergi agresiv pentru a te simti bine.
BTW, intr-un studiu din Anglia masinile cel mai putin oprite de politie au fost C3, C5 si Honda CR-V, 3% dintre utilizatori.
La polul opus:
Porsche 911: 34%
MG ZR: 21%
Audi A3: 18%
Citroen Saxo: 17%
Subartu Impreza: 16%
In primul rand despre promotie, peste 2 luni probabil o sa fie o promotie mai buna; timpul trece in favoarea ta..
Sfatul meu ar fi sa salvezi pagina HTML cu promotia ca argument pt negociere

Despre stabilitatea in curbe - daca intentionezi sa participi la Dunlop Drivers Cup, C3 nu este masina cea mai potrivita dar altfel nu cred ca o sa ai vreodata probleme cu asta.
As zice ca se compara cu Fabia ca tren de rulare.
N-am condus Polo, teoretic are o tinuta de drum mai buna decat Fabia, presupun ca mai buna si decat C3.
Eu nu am fost niciodata intr-o situatie la limita rasturnarii, cu toate ca am luat cateva viraje cu viteza prea mare (testam limitele) si reactia masinii a fost subviratoare.
Spatiul pe locurile din spate - intr-adevar e cam inghesuit.
Aici C3 sta mai bine decat Clio dar mai rau decat Fabia.
Totusi, la o masina de 3.85 m lungime, trebuie sa faci un compromis sau la portbagaj sau la locurile din spate. Cum C3 are un portbagaj de 305L (standardul clasei mici fiind de 250L), ramane varianta cealalta.
Daca ar fi avut bancheta din spate culisanta (ca la Stilo sau C2) ar fi fost super dar din pacate n-a fost sa fie..
Oricum, pe distante scurte 4 oameni de 1.90 m pot calatori destul de confortabil daca soferul isi seteaza scaunul pe inaltime la maxim.
Vizibilitatea ramane foarte buna chiar si in aceste conditii (mai ai vreo 10 cm pana la plafon iar parbrizul vine foarte sus).
Problema este ca soferul va sta intr-o pozitie destul de ciudata, calcand pedalele aproape vertical - pozitia "soferului de autobuz". Nu prea e fezabil pt distante mari, poate cu pauze dese..
Si acum despre calitatea plasticului din care e facut bordul.
Iti propun urmatoarea experienta:
Te duci (de preferinta intr-o zi innorata/ploioasa) la ATS pe Titulescu si faci un drive test cu C3, cel cu plastice "ieftine", "proaste", etc.
Apoi te duci imediat (=impresii proaspete) la Opel Erebus (e foarte aproape) si faci un drive test cu Opel Astra Classic II = Astra G (modelul vechi) - plastice "bune", supercalitate germana, whatever.
Reactiile mele au fost urmatoarele:
- Sa-si bage reviewerii undeva plasticele lor de calitate, eu nu pot cumpara o masina cu un interior atat de depresiv ca Astra G. Parca-i interiorul de Nova.
- Cred ca interiorul lui C3 a fost proiectat mai degraba de psihologi decat de ingineri, rational nu-mi pot explica de ce ma simt atat de bine la volan.
E o masina cu care nu e nevoie sa mergi agresiv pentru a te simti bine.
BTW, intr-un studiu din Anglia masinile cel mai putin oprite de politie au fost C3, C5 si Honda CR-V, 3% dintre utilizatori.
La polul opus:
Porsche 911: 34%
MG ZR: 21%
Audi A3: 18%
Citroen Saxo: 17%
Subartu Impreza: 16%
Nuuuuuuuu! Am mers cu Astra si am vazut ce "suberb" e plasticul de la bord - la naiba, si Trabantul are bordul mai bine lucrat!!!
Condusul sportiv nu e partea mea tare. Nu de alta, dar nu ma simt Schumacher. Cu agresivitatea la volan stau iarasi prost - daca era sa fiu mai rau, imi luam basculanta de la Unirea.
Condusul sportiv nu e partea mea tare. Nu de alta, dar nu ma simt Schumacher. Cu agresivitatea la volan stau iarasi prost - daca era sa fiu mai rau, imi luam basculanta de la Unirea.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 3 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11819
Cel mai nou membru Tudoo