In talon singura dimensiune pentru cauciucuri este 205/60/r15. Stiu ca teoretic nu e legal, dar pentru iarna se recomanda aceleasi dimenisiuni sau e mai bine ceva mai ingust? Daca da, ce dimensiuni. Precizez ca masina e break si jantele de 15 tabla originale.
A doua: Am gasit 2 tipuri de cauciucuri, ambele 205/60/r15, montaj si echilibrare inclusa.
Sava - 300 ron bucata
Goodyear Ultragrip 7+ (parca) 430 ron bucata
Merita diferenta intre acestea? Cu alte cuvinte, merita sa platesc 520 ron in plus (diferenta pe 4 bucati) pentru diferenta dintre cele 2 tipuri de cauciucuri?
Merci
Cauciucuri xantia hdi
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Cauciucuri xantia hdi
"If in doubt, flat out!"
diferenĂža e majora, Sava sunt vraiÂşte pe uscat sau udeala, chiar dacĂŁ pe zĂŁpadĂŁ sunt asemĂŁnĂŁtoare, dacĂŁ te Ăžin buzunarele ia UG7+
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cele inguste sunt recomandate iarna pentru ca "taie" atat zapada cat si "cirmoaca" ce se face pe sose....Cele late au "prostul obicei" sa derapeze deoarece suprafata de contact este mai mare.....De regula , chiar daca este trecuta dimensiunea in talon , cei mai multi merg cu cauciucuri inguste iarna si late vara....Ca idee , pe stalpul usii nu ai doua dimensiuni ? Sau in manualul masinii ? Eu la Xantie asa am....
Nu sunt un tip agitat sau violent , doar ca simt nevoia sa crap cate un cap in fiecare zi.....
Problema cu dimensiunea cauciucurilor nu mai e de actualitate. In certificatele de ĂŽnmatriculare noi nu existĂŁ nici o referire la roĂžile maÂşinii. Se pare cĂŁ s-au mai destupat la cap unii!
Atâta timp cât se pãstreazã diametrul exterior al roÞii (altfel, problemã cu viteza În RADAR), nu existã nici un inconvenient tehnic pentru a monta alte dimensiuni de cauciucuri sau jante.
Ăn ceea ce priveÂşte lĂŁĂžimea anvelopei, s-o luĂŁm pe rând:
- tĂŁiatul zĂŁpezii e o supoziĂžie - eu cred cĂŁ pt. a merge prin zĂŁpadĂŁ (cazuri foarte rare) e nevoie de pneuri superbalon Âşi presiune micĂŁ, aÂşa cum se merge pe terenurile moi vara;
- pe de altĂŁ parte, coeficientul de frecare depinde exclusiv de natura materialelor ĂŽn contact Âşi nicidecum de suprafaĂža de contact (Fizica de clasa a VII-a); din aceastĂŁ cauzĂŁ la anvelopele de iarnĂŁ s-a modificat compoziĂžia cauciucului, care face anvelopa elasticĂŁ Âşi la temperaturi scĂŁzute Âşi are Âşi alt coeficient de frecare, deci monteazĂŁ ce lĂŁĂžime de cauciuc ĂŽĂži va satisface raportul preĂž/confort.
Anvelopele de iarnĂŁ au fost calculate Âşi fabricate pentru asfalt relativ curat Âşi temperaturi joase, cĂŁ aÂşa e la alĂžii pe Âşosele.
O iarnĂŁ uÂşoarĂŁ!
Atâta timp cât se pãstreazã diametrul exterior al roÞii (altfel, problemã cu viteza În RADAR), nu existã nici un inconvenient tehnic pentru a monta alte dimensiuni de cauciucuri sau jante.
Ăn ceea ce priveÂşte lĂŁĂžimea anvelopei, s-o luĂŁm pe rând:
- tĂŁiatul zĂŁpezii e o supoziĂžie - eu cred cĂŁ pt. a merge prin zĂŁpadĂŁ (cazuri foarte rare) e nevoie de pneuri superbalon Âşi presiune micĂŁ, aÂşa cum se merge pe terenurile moi vara;
- pe de altĂŁ parte, coeficientul de frecare depinde exclusiv de natura materialelor ĂŽn contact Âşi nicidecum de suprafaĂža de contact (Fizica de clasa a VII-a); din aceastĂŁ cauzĂŁ la anvelopele de iarnĂŁ s-a modificat compoziĂžia cauciucului, care face anvelopa elasticĂŁ Âşi la temperaturi scĂŁzute Âşi are Âşi alt coeficient de frecare, deci monteazĂŁ ce lĂŁĂžime de cauciuc ĂŽĂži va satisface raportul preĂž/confort.
Anvelopele de iarnĂŁ au fost calculate Âşi fabricate pentru asfalt relativ curat Âşi temperaturi joase, cĂŁ aÂşa e la alĂžii pe Âşosele.
O iarnĂŁ uÂşoarĂŁ!
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Am pus 195/65/r15 Sava Eskimo S3 la pretul de 220 ron / bucata, montaj, echilibrare inclus. Asta a fost la Adax Cluj care mi se pare o firma foarte serioasa si intelegatoare. De ce zic intelegatoare? Am avut 4 jante altele decat cele de pe masina cumparate cam de un an exact pentru a le face roti de iarna. Jantele erau cumparate dintr-o sursa sigura credeam eu dar tzeapa... 3 erau mai inguste decat standard si au observat si ei asta doar dupa ce au pus toate 4 cauciucurile sus. Ideea este ca mi le-au dat jos si pus pe jantele care erau pe masina initial (cele cu cauciucuri de vara) fara sa ma taxeze suplimentar sau sa-mi arunce ceva priviri tipic romanesti si astfel toata operatiunea a durat mai mult de o ora, dar totul e bine cand se termina cu bine. Concluzia: cascati bine ochii cand cumparati ceva, chiar daca este de la un prieten / cunoscut / frate etc.
Motivele alegerii dimensiunilor si marcii respective au fost pur financiare. Masina este condusa zilnic de tatal meu si foarte rar de mine. E posibil daca era masina mea personala sa fi facut tot posibilul pentru un set de cauciucuri premium, dar e greu sa justifici diferenta de la 220 ron la 430 ron.
Motivele alegerii dimensiunilor si marcii respective au fost pur financiare. Masina este condusa zilnic de tatal meu si foarte rar de mine. E posibil daca era masina mea personala sa fi facut tot posibilul pentru un set de cauciucuri premium, dar e greu sa justifici diferenta de la 220 ron la 430 ron.
"If in doubt, flat out!"
316 scrie:Ăn ceea ce priveÂşte lĂŁĂžimea anvelopei, s-o luĂŁm pe rând:
- tĂŁiatul zĂŁpezii e o supoziĂžie - eu cred cĂŁ pt. a merge prin zĂŁpadĂŁ (cazuri foarte rare) e nevoie de pneuri superbalon Âşi presiune micĂŁ, aÂşa cum se merge pe terenurile moi vara;
- pe de altĂŁ parte, coeficientul de frecare depinde exclusiv de natura materialelor ĂŽn contact Âşi nicidecum de suprafaĂža de contact (Fizica de clasa a VII-a); din aceastĂŁ cauzĂŁ la anvelopele de iarnĂŁ s-a modificat compoziĂžia cauciucului, care face anvelopa elasticĂŁ Âşi la temperaturi scĂŁzute Âşi are Âşi alt coeficient de frecare, deci monteazĂŁ ce lĂŁĂžime de cauciuc ĂŽĂži va satisface raportul preĂž/confort.
Anvelopele de iarnĂŁ au fost calculate Âşi fabricate pentru asfalt relativ curat Âşi temperaturi joase, cĂŁ aÂşa e la alĂžii pe Âşosele.
O iarnĂŁ uÂşoarĂŁ!
- un cauciuc mai ingust are rezistenta mai mica la inaintare, indiferent de suprafata pe care circula, mai ales in zapada proaspata, care nu are nici o legatura cu noroiul in situatia asta
- coeficientul de frecare e constant intre doua materiale si nu tine cont de suprafata (aria de contact), dar in clipa in care exista pierdere de material, ca in cazul cauciucului, suprafata intra in ecuatie si modifica tot. ai fdreptate insa in ceea ce priveste conceptia anvelopelor de iarna noi, ele sint gindite si pentru a circula pe asfalt uscat/ud si temperaturi scazute
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187775
Total subiecte 18654
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11821
Cel mai nou membru Shraunrst