caldura habitaclu
Moderator: Echipa Tehnica
caldura habitaclu
acum ca a venit anotimpul rece am dat de o problema cu care anul trecut nu m-am confruntat, incalzirea care nu mai este la capacitate maxima , adica nu mai primesc caldura suficienta, apa sta normal deci exclus termostat defect, mentionez ca pe timpul veri din motive fara sa vreau am tinut-o cu apa normala , e posibil ca in interior sa se fi depus calcar si sa fioe radiatorul de caldura infundat, ca daca o las cateva minute si dau drumul la ventilator vine caldura puternica iar apoi usor incepe sa se raceasca. si daca da astept si eu solutii de la cvei care s-au mai confruntat cu asa ceva.
Am dat tusesa si sper ca nu am luat junghiul
-
- pasionat
- Mesaje: 297
- Membru din: Sâm 13-Mar-2010 23:32
- Localitate: giurgiu
VALY giurgiu scrie:Verifica inti cititorul de temperatura din bord langa ceas,la mn se pare ca a fost acolo problema,cauta subiectul mai in urma la probleme caldura si vezi ce rezolvi,Mai vb dupa aia,apropoo cum stai cu filtru de carbon ??????????
eu nu am clima pe masina e normala fara ac, filtru de carbon habar nu am nu la-m schimbat nicviodata, dar cand dau drumul la caldura se simte un miros ciudat ca si cel de la sacul de la aspiraotr cu praf.
Am dat tusesa si sper ca nu am luat junghiul
-
- simpatizant
- Mesaje: 79
- Membru din: Sâm 05-Noi-2011 12:09
- Localitate: bacau
Nu cred ca exista masina care sa bage aer in habitaclu prin filtrul de aer al motorului.
In fine, problema similara la XM ul meu, fara aer conditionat, climatizare clasica. Nu baga caldura aproape deloc daca era pus sa traga aer de afara. Pe recirculare aer baga caldura, se abureau geamurile, dar daca dadeam inapoi pe aer proaspat, scadea treptat caldura bagata si se dezabureau geamurile.
Am dat vina pe motorasul electric ce comada clapeta de aer cald sau pe comanda lui electronica, dar se auzea cum se inchide si se deschide clapeta. Apoi m-am gandit ca ar putea fi radiatorul de incalzire spart. Am demontat plasticul ala de sub bord, laterala consolei si am ajuns la tevile care vin din compartimentul motor. Desi nu era spart radiatorul, era infundat, pentru ca teava de intrare in el ( e o sageata pe radiator) era fierbinte, cea de iesire era aproape rece (oricum, diferenta sesizabila intre ele). Am pus radiator nou si s-a rezolvat problema. Am fost initial la un atelier ce repara radiatoare (unde am reparat radiatorul de racire mai demult) si mi-au zis ca din pacate astea nu prea pot fi desfundate, pentru ca, de obicei, daca se infunda, se infunda din cauza ca au o sprala de plastic pe mijlocul tevii de aluminiu, ca sa limiteze viteza de curgere prin el si sa dea randament maxim de incalzire. Cum la mine nu se mai vedea spirala aia in interior, au zis ca cel mai probabil s-a adunat toata si s-a facut dop. Am incercat sa bag solutie de curatat motorul pe exterior in radiator si tot ce am scos a fost un pic de nisip, de desfundat nici vorba.
Un radiator de XM nou e 180 de lei si e pe stoc la UNIX, vine de pe o zi pe alta, o-ringurile de la tevi sunt si ele, dar vin mai greu, 4-5 zile, probabil si la Xantia e la fel. La XM toata operatia dureaza vreo 2-3 ore, plus ca merita si curatata "cutia" radiatorului de frunze si praf, ca am scos ceva mizerie de acolo. Asta, evident, daca e de acolo. Merita verificata temperatura tevilor de intrare si iesire din radiator, daca nu, ma gandesc ca poate fi circuitul de comanda al motorasului de la clapeta de aer cald (daca e ca la XM). Senzorul nu cred sa fie daca nu baga aer cald nici cu butonul pus pe maxim cald, pentru ca, din cate stiu, pe pozitia de cald maxim nu mai compara cu nimic, deschide complet clapeta de aer cald si o inchide de tot pe cea de aer rece.






In fine, problema similara la XM ul meu, fara aer conditionat, climatizare clasica. Nu baga caldura aproape deloc daca era pus sa traga aer de afara. Pe recirculare aer baga caldura, se abureau geamurile, dar daca dadeam inapoi pe aer proaspat, scadea treptat caldura bagata si se dezabureau geamurile.

Un radiator de XM nou e 180 de lei si e pe stoc la UNIX, vine de pe o zi pe alta, o-ringurile de la tevi sunt si ele, dar vin mai greu, 4-5 zile, probabil si la Xantia e la fel. La XM toata operatia dureaza vreo 2-3 ore, plus ca merita si curatata "cutia" radiatorului de frunze si praf, ca am scos ceva mizerie de acolo. Asta, evident, daca e de acolo. Merita verificata temperatura tevilor de intrare si iesire din radiator, daca nu, ma gandesc ca poate fi circuitul de comanda al motorasului de la clapeta de aer cald (daca e ca la XM). Senzorul nu cred sa fie daca nu baga aer cald nici cu butonul pus pe maxim cald, pentru ca, din cate stiu, pe pozitia de cald maxim nu mai compara cu nimic, deschide complet clapeta de aer cald si o inchide de tot pe cea de aer rece.
Nici macar Chuck Norris nu poate repara un XM ca sa fie functional 100
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo
https://www.youtube.com/watch?v=ZkvdX-R8VSo
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
iti recomand sa ii dai pace si sa bagi caldura cu putere si ventilatorul la maxim
in timpul asta sa schimbi directia,parbriz fata picioare cu toate deschise
la fel am patit si eu si asa am facut si acum a disparut
aer prin filtrul motorului?
o aberatie...
in timpul asta sa schimbi directia,parbriz fata picioare cu toate deschise
la fel am patit si eu si asa am facut si acum a disparut
aer prin filtrul motorului?
o aberatie...
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
-
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
vreau sa iti spun ca si eu am avut exact aceeasi problema. daca lasam putin fara caldura si apoi dadeam drumul pornean, dar in scurt timp (sa zic cateva secunde, max un min) revenea si baga ffff putin, chiar insesizabil, atata cat sa nu ingheti in masina, dar era frig oricum, stateam imbracat in masina. mi-am schimbat radioatorul de caldura (care cand l-am dat jos era plin plin se mizerie. am incercat sa suflu pe tur si nimic, ca si cand suflam intro sticla. era plin plin de mizerie. de cand am schimbat radioatorul am si eu caldura. si apa la motor cum ziceai si tu era in parametrii normali. incerca sa bagi niste aer la radiatorul de caldura si vezi daca e infundat, ceea ce e mai mult ca sigur
-
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
e destul de greu. eu am fost la cineva care era de specialitate, dar care nu mai desfacuse o xantia pana atunci. a durat o zi (de dimineata pana la lasarea serii, 2 persoane). trebuie dat jos tot bordul deoarece radiatorul se afla undeva in spatele consolei centrale de la bord.exista si 2 furtune care iasa pe partea cu motorul, pe unde are turul si returul la apa si pe acolo ai putea incerca sa vezi daca pana acolo iti ajunge apa calda, daca pui mana pe ele. la mine au fost probleme si acolo. cand a pus mana pe acele tevi, cum le-a prins in mana s-au si crapat. deci atentie mare, mai ales daca se lucreaza in frig pt. ca sunt destul de casante. oricum asa vezi daca e restu instalatiei in regula si ai apa calda pana la radiator. cele doua furtune se gasesc undeva in stanga recipientului de lhm prinse de caroserie, la mine erau chiar sub izolatia masinii de acolo (http://xantia.voila.net/refection_radia ... uffage.htm). site-ul acesta mia fost de mare ajutor la realizarea acestei operatii, si vezi ca la punctele 23, 24 iti arata exact despre furtunele despre care vorbeam. peacolo cred ca se poate face si o aerisire pe instalatia, si cum ziceam eu ma gandesc ca daca cu un jet de aer, sau de apa cu presiune poate se poate curata, sau desfunda daca nu e foarte grav ce ai peacolo sau macar sa verifici daca bagi aer/apa pe o parte daca iasa pe cealalta. in mare parte cam atat, daca am gresit cu ceva ma va corecta cineva mai cu experienta 

sergiuliku scrie:e destul de greu. eu am fost la cineva care era de specialitate, dar care nu mai desfacuse o xantia pana atunci. a durat o zi (de dimineata pana la lasarea serii, 2 persoane). trebuie dat jos tot bordul deoarece radiatorul se afla undeva in spatele consolei centrale de la bord.exista si 2 furtune care iasa pe partea cu motorul, pe unde are turul si returul la apa si pe acolo ai putea incerca sa vezi daca pana acolo iti ajunge apa calda, daca pui mana pe ele. la mine au fost probleme si acolo. cand a pus mana pe acele tevi, cum le-a prins in mana s-au si crapat. deci atentie mare, mai ales daca se lucreaza in frig pt. ca sunt destul de casante. oricum asa vezi daca e restu instalatiei in regula si ai apa calda pana la radiator. cele doua furtune se gasesc undeva in stanga recipientului de lhm prinse de caroserie, la mine erau chiar sub izolatia masinii de acolo (http://xantia.voila.net/refection_radia ... uffage.htm). site-ul acesta mia fost de mare ajutor la realizarea acestei operatii, si vezi ca la punctele 23, 24 iti arata exact despre furtunele despre care vorbeam. peacolo cred ca se poate face si o aerisire pe instalatia, si cum ziceam eu ma gandesc ca daca cu un jet de aer, sau de apa cu presiune poate se poate curata, sau desfunda daca nu e foarte grav ce ai peacolo sau macar sa verifici daca bagi aer/apa pe o parte daca iasa pe cealalta. in mare parte cam atat, daca am gresit cu ceva ma va corecta cineva mai cu experienta
Hai sa imi trag una, banuiesc ca glumesti nu , toate operatiunile astea se fac , e clar adio caldura si pana la urma mai e un pic si vine vara.

Am dat tusesa si sper ca nu am luat junghiul
-
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
sti cum e vorba aia... "omu vara isi face sanie si iarna car". daca ar fi sa refac treaba asta char ca nu m-as apuca din nou pe frig, decat daca ar fi intr-un garaj si sa fie lumina multa, sau mai bine vara afara unde e cald si bine+lumina. mi s-au rupt ogramada de plasticuri, fiind frig si in plus de asta mi-a mai aparut si o fisura undeva pe bord din cauza grabei si a frigului, si cel mai bine sa fi insotit de cineva care se pricepe si stie exact ce are de facut. singurul avantaj.... am caldura acuma 

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu