In Romania sau in Germania?
Moderator: Echipa Tehnica
-
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
- Localitate: Bucuresti
In Romania sau in Germania?
Salut.
Nu e anunt de vanzare. Va rog ceva sfaturi si pareri.
Cum mai vorbeam noi pe aici, e prea greu sa intretin Citroenul meu Xantia 2.0 HDI, 109 CP, din 2000, in Germania.
In Romania nu-mi faceam probleme, dar aici...nu gasesc un Service acceptabil. Si costa de 3 ori mai mult manopera. Pentru orice mica reparatie sar minim 200 €. De exemplu schimbul curelei de distributie costa 724 €. Sa n-o lungesc…
As vrea s-o dau. As prefera in Romania. Cuiva care poate avea mare grija de ea. Sub nici o forma pentru piese. Nu stiu daca mai trebuie platita Taxa de prima inmatriculare. Masina e romanca, deci nu e la prima inmatriculare. Acum are numere de Germania, dar inca mai am copiile actelor din Romania.
Daca stiti pe cineva…E chiar o super masina. Am probat multe (in vederea cumpararii) dar prea putine se compara cu Xantia. La comfort, la tinuta de drum, la cum trage. De exemplu, Mondeo III de 116 PS din 2006 e clar inferior. Si muuuuult mai scump.
Eu am trecut TĂV-ul fara probleme. Si nemtii nu se joaca. Mai ales cu normele de poluare. Mai am TĂV valabil pana in Septembrie 2013.
In Germania am schimbat bateria, cutia de sigurante de la motor, cureaua de accesorii cu role, pompa de frana (un cilindru mai exact), un furtun de lichid hidraulic si electromotorul. Ultimele 2 sunt sh, dar de la masini sub 100.000 km.
Cine e interesat n-are mult de lucru. Cureaua de distributie daca o schimba (nu e obligatoriu) sta fara grija. Mai picura putin LHM pe la un O-ring de la Pompa hidraulica si pe la o conducta de sub volan. Dar foarte putin. 100 ml pe luna. Eu merg asa de 1 an, deci nu e mare problema. In rest e super, super. Nici pic de rugina, motorul fara probleme, mananca pamantul daca o calc. Sferele in regula, totul e ok (in afara de ce am descris mai sus).
Sfatuiti-ma va rog si la pret. Voi ce propuneti? Cat sa cer pe ea? Ideea e sa o dau cuiva pasionat, nu sa negociez cel mai bun pret.
Ca dotari: 4 Airbag-uri, jante de aliaj, scaune din plus, clima automata (sau semiautomata, nu stiu exact), oglinzi heliomate (una din ele electrica)… Euro 3.
Multumesc ca pana acum pentru orice idee…
Nu e anunt de vanzare. Va rog ceva sfaturi si pareri.
Cum mai vorbeam noi pe aici, e prea greu sa intretin Citroenul meu Xantia 2.0 HDI, 109 CP, din 2000, in Germania.
In Romania nu-mi faceam probleme, dar aici...nu gasesc un Service acceptabil. Si costa de 3 ori mai mult manopera. Pentru orice mica reparatie sar minim 200 €. De exemplu schimbul curelei de distributie costa 724 €. Sa n-o lungesc…
As vrea s-o dau. As prefera in Romania. Cuiva care poate avea mare grija de ea. Sub nici o forma pentru piese. Nu stiu daca mai trebuie platita Taxa de prima inmatriculare. Masina e romanca, deci nu e la prima inmatriculare. Acum are numere de Germania, dar inca mai am copiile actelor din Romania.
Daca stiti pe cineva…E chiar o super masina. Am probat multe (in vederea cumpararii) dar prea putine se compara cu Xantia. La comfort, la tinuta de drum, la cum trage. De exemplu, Mondeo III de 116 PS din 2006 e clar inferior. Si muuuuult mai scump.
Eu am trecut TĂV-ul fara probleme. Si nemtii nu se joaca. Mai ales cu normele de poluare. Mai am TĂV valabil pana in Septembrie 2013.
In Germania am schimbat bateria, cutia de sigurante de la motor, cureaua de accesorii cu role, pompa de frana (un cilindru mai exact), un furtun de lichid hidraulic si electromotorul. Ultimele 2 sunt sh, dar de la masini sub 100.000 km.
Cine e interesat n-are mult de lucru. Cureaua de distributie daca o schimba (nu e obligatoriu) sta fara grija. Mai picura putin LHM pe la un O-ring de la Pompa hidraulica si pe la o conducta de sub volan. Dar foarte putin. 100 ml pe luna. Eu merg asa de 1 an, deci nu e mare problema. In rest e super, super. Nici pic de rugina, motorul fara probleme, mananca pamantul daca o calc. Sferele in regula, totul e ok (in afara de ce am descris mai sus).
Sfatuiti-ma va rog si la pret. Voi ce propuneti? Cat sa cer pe ea? Ideea e sa o dau cuiva pasionat, nu sa negociez cel mai bun pret.
Ca dotari: 4 Airbag-uri, jante de aliaj, scaune din plus, clima automata (sau semiautomata, nu stiu exact), oglinzi heliomate (una din ele electrica)… Euro 3.
Multumesc ca pana acum pentru orice idee…
-
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
- Localitate: Bucuresti
Cam asa ceva. Nu ma vait, spun doar o realitate. Dar ai dreptate. Salariile sunt si ele de 3 ori mai mari. Chiar si cu preturile astea mari la manopera, daca gaseam pe cineva care chiar sa aiba chef de reparat... Sincer, n-am gasit.
Pentru mine e ineficient aici Citroenul.
De exemplu, am vazut un baiat aici care si-a luat o Xantie din 1995, 1.6 benzina. Din pacate deja avea probleme cu ea.
Nu mai bine o lua pe a mea? Si mai noua, si diesel (consumul il am real 6 % -dar nu stau in oras). Chiar as lasa de la mine mult daca ar lua-o cineva pasionat.
Singura problema e cureaua de distributie. Dar asta e ceva cat se poate de normal. La anumit nr, de kilometrii se schimba. Un mecanic de aici mi-a spus ca mi-a verificat-o si ca pare in regula, e corect tensionata, rolel par in regula, dar...e cauciuc...nu poti exact sa stii cand cedeaza. Mai bine se schimba.
Eu am cu ea acum 218.000 si masina nu da semne de oboseala. Mi-a mai cazut cate o piesa (foarte rar) dar si asta e normal. Daca cele importante isi fac treaba...un electromotor schimbat o data la 6 ani nu e iesit din comun, nu?
Sa vedeti forumurile Opel din Germania ce povestesc oamenii aia ca patesc cu masinile relativ noi... Ca sa nu mai vorbesc ca nu prea mai poti fi nici aici sigur de cati km are masina...
Voiam sa-mi iau un Opel Vectra 2005-2007 dar m-am sucit. Super dotate, 150 CP, comode, etc... dar a ajuns un Opel mai scump la intretinere decat un VW Golf. Si cedeaza pe capete.
In fine...
Pentru mine e ineficient aici Citroenul.
De exemplu, am vazut un baiat aici care si-a luat o Xantie din 1995, 1.6 benzina. Din pacate deja avea probleme cu ea.
Nu mai bine o lua pe a mea? Si mai noua, si diesel (consumul il am real 6 % -dar nu stau in oras). Chiar as lasa de la mine mult daca ar lua-o cineva pasionat.
Singura problema e cureaua de distributie. Dar asta e ceva cat se poate de normal. La anumit nr, de kilometrii se schimba. Un mecanic de aici mi-a spus ca mi-a verificat-o si ca pare in regula, e corect tensionata, rolel par in regula, dar...e cauciuc...nu poti exact sa stii cand cedeaza. Mai bine se schimba.
Eu am cu ea acum 218.000 si masina nu da semne de oboseala. Mi-a mai cazut cate o piesa (foarte rar) dar si asta e normal. Daca cele importante isi fac treaba...un electromotor schimbat o data la 6 ani nu e iesit din comun, nu?
Sa vedeti forumurile Opel din Germania ce povestesc oamenii aia ca patesc cu masinile relativ noi... Ca sa nu mai vorbesc ca nu prea mai poti fi nici aici sigur de cati km are masina...

Voiam sa-mi iau un Opel Vectra 2005-2007 dar m-am sucit. Super dotate, 150 CP, comode, etc... dar a ajuns un Opel mai scump la intretinere decat un VW Golf. Si cedeaza pe capete.
In fine...
-
- pasionat
- Mesaje: 297
- Membru din: Sâm 13-Mar-2010 23:32
- Localitate: giurgiu
-
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
- Localitate: Bucuresti
Eu as fi multumit daca mi-ar ramane 1300 Euro. Problema este insa taxa de prima inmatriculare.
Desi masina nu e la prima inmatriculare ( e romanca), am inteles de la un coleg ca totusi ar trebui platita taxa.
Eu am gasit asta. Aici se vorbeste clar de ´´prima data in Romania``.
Obligatia de plata a taxei intervine si in cazul autovehiculului inmatriculat pentru prima data, in Romania, dupa 1 ianuarie 2007 care intruneste cumulativ conditiile de mai jos:
a) pentru el nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule sau taxa pe poluare pentru autovehicule
b) face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, se precizeaza in articolul 4 al propunerii.
Clar, cred eu...dar ce interpretare se trezesc ai nostrii sa dea... asta nu stiu. Oricum ar fi aiurea. Am platit atata timp impozit in Romania si acum, dupa atatia ani, se fac oamenii astia ca nu stiu cine e masina.
. Adica daca are acum un talon in alta limba sunt pedepsit sa platesc inca 1.000 Euro.
A mai intalnit cine va situatia?
Daca trebuie si taxa platita, nu merita efortul. Ajunge probabil 2.500-2.600 (daca adaugam si cureaua de distributie). Cam mult.
1.500-1.600 Euro ar fi un pret corect pentru ea. Mai mult deja nu mai e atractiva.
Multumesc.
Desi masina nu e la prima inmatriculare ( e romanca), am inteles de la un coleg ca totusi ar trebui platita taxa.
Eu am gasit asta. Aici se vorbeste clar de ´´prima data in Romania``.
Obligatia de plata a taxei intervine si in cazul autovehiculului inmatriculat pentru prima data, in Romania, dupa 1 ianuarie 2007 care intruneste cumulativ conditiile de mai jos:
a) pentru el nu a fost achitata taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule sau taxa pe poluare pentru autovehicule
b) face obiectul primei transcrieri a dreptului de proprietate, in Romania, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, se precizeaza in articolul 4 al propunerii.
Clar, cred eu...dar ce interpretare se trezesc ai nostrii sa dea... asta nu stiu. Oricum ar fi aiurea. Am platit atata timp impozit in Romania si acum, dupa atatia ani, se fac oamenii astia ca nu stiu cine e masina.

A mai intalnit cine va situatia?
Daca trebuie si taxa platita, nu merita efortul. Ajunge probabil 2.500-2.600 (daca adaugam si cureaua de distributie). Cam mult.
1.500-1.600 Euro ar fi un pret corect pentru ea. Mai mult deja nu mai e atractiva.
Multumesc.
-
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
- Localitate: Bucuresti
mbc scrie:Legea de care zici tu s-a amanat un an. Acum nu se mai plateste taxa pentru masinile gata inmatriculate in Romania. Totusi, la masina ta ai ceva certificat de radiere sau ceva asemanator?
Am acum acte de Germania. N-am nimic de radiere. Am mers la Inmatriculari aici si pur si simplu mi-au oprit actele romanesti si mi-au dat nemtesti.
Masina cu siguranta e in evidentele romanesti, RAR. Eu mergeam de mult cu ea dar n-am facut actele. Era inmatriculata pe firma unde am lucrat 5-6 ani. Mi-a ramas ca si comision de la seful meu.
Am facut actele doar cand a trebuit sa plec in Germania si am primit talonul UE.
Atunci mi-a trebuit Certificat de autenticitate RAR, normal.
E greu pentru mine sa intreb la telefon in Romania asa ceva.
Daca cineva e interesat poate sa afle exact ce e cu taxa. Dupa parerea mea 99% nu trebuie sa platsc taxa. Taxa e doar pentru prima inmatriculare a unui vehicul in tara. Nu e cazul meu. La mine a fost doar problema unde platesc impozit. In Romania sau in Germania. De aceea am inscris-o in Germania.
Merci.
- mesersmith
- Moderator - C5
- Mesaje: 3947
- Membru din: Sâm 08-Apr-2006 23:13
- Localitate: calarasi
- Masina: C5 III
- 2: C5 II
- 3: Peugeot 308
- Contact:
-
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
- Localitate: Bucuresti
mesersmith scrie:Logic, asa ar trebui sa fie, cum spui tu.
Dar sa nu uitam ca traim in romania si nu in germania si aici se poate intampla orice.
Cel mai bine ar trebui sa mearga cineva in tara la anaf si sa-i intrebe pe ametitii aia, ca intrebarea asta chiar cred ca o sa le puna probleme f mari.
Ai maaare dreptate.
Dar te rog sa ma crezi ca nici nemtii (Functionarii) nu cunosc toti meserie.
Am intalnit destui care habar n-aveau ce sa faca.
Eu m-am documentat in prealabil despre procedura permisului de munca.
Am fost la fortele lor de munca si angajati de acolo nici nu stiau ca s-a mutat Biroul de aprobari in MĂźnchen !!!!!!!!
Vorbesc serios. Clar nu sunt perfecti...
Problema la noi este de dezinteres si de spaga. Am fost si eu destul functionar public

Merci.
-
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
- Localitate: Bucuresti
Automat, normal. Nici nu se pune problema de greseli la capitolul asta. Eu am dovada ca am platit in avans impozitul pe 1 an in Germania. 308 euro a fost.
Oricum pe un cumparator nu-l incurca. Masina se cumpara ca de la un proprietar neamt. Doar ca n-am caiet de service
. Numai facturile la ce am schimbat.
Oricum pe un cumparator nu-l incurca. Masina se cumpara ca de la un proprietar neamt. Doar ca n-am caiet de service

-
- simpatizant
- Mesaje: 63
- Membru din: Lun 07-Sep-2009 08:33
- Localitate: Bucuresti
Pai crezi ca nemtii se incurca de formailtati de genul ``dovada de la fiscul romanesc``?
Interesul lor e sa platesti impozit si te ajuta sa o faci.
Doar noi ne dam cu stangul in dreptul si apoi ne vaitam ca ne-am impiedicat.
Nu mi-au trebuit decat actele romanesti: Talon, CIV, Contract vanzare-cumparare (netradus...asa cum era) si TĂV.
A durat 15 minute si am plecat de acolo cu nr. nemtesti. Doar suntem in UE. Procedurile se aseamana.
Interesul lor e sa platesti impozit si te ajuta sa o faci.
Doar noi ne dam cu stangul in dreptul si apoi ne vaitam ca ne-am impiedicat.
Nu mi-au trebuit decat actele romanesti: Talon, CIV, Contract vanzare-cumparare (netradus...asa cum era) si TĂV.
A durat 15 minute si am plecat de acolo cu nr. nemtesti. Doar suntem in UE. Procedurile se aseamana.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu