consum optim
Moderator: Echipa Tehnica
-
- pasionat
- Mesaje: 4211
- Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
- Localitate: Cluj-Napoca
- Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004
Temperatura la care deschide termostatul e caracteristica motorului. Daca deschide mai tarziu decat trebuie iti poate fierbe motorul, daca deschide mai repede, nu ajunge la temperatura optima de functionare. Verifica la ce temperatura ar trebui sa deschida la tine. Vrei sa schimbi termostatul sa ai unul pe timpul iernii si unul pe timpul verii? Motorul este acelasi, de ce ar fi alt termostat?
"If in doubt, flat out!"
-
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Cand am cumparat termostatul nou la magazin mi-a zis ca este de 83 grade dupa codul motorului, cel original de pe masina e tot de 83..deci se pune termostatul recomandat. Acu' la diesel poate sa difere
Nu ma doare ca sta acu la linia de 75 grade, caldura baga destula..dar daca sta relantiul mare consuma...am foit-o prin oras cu a 2-a de i-au sarit capacele si se ridica foarte putin de la linia de 75.

Salut comunitatea Citroen si posesorii de Xantii !!!
Eu mi-am luat o Xantia 2.0i din 1993. Motorul i-a fost refacut, in sensul ca a fost schimbat arborele cotit , cuzinetii, setul de segmenti, toate consumabilele necesare la reasamblare ( o-ringuri, semeringuri... and stuff) planata chiuloasa, rectificate supapele si scaunele , inlocuite semeringurile de supape... intr-un cuvant motor refacut cu simt de raspundere.Instalatia de racire refacuta : termostat nou, corpul ala din plastic care acopera termostatul este si el nou, pompa de apa are un an si putini km, a fost verificata si nu s-a inlocuit datorita starii excelente in care se afla, deci racire in parametrii. Maxim am vazut apa la foarte putin peste 90C apoi intrau ventilatoarele si scadea urgent pe la 83-85C ! Singurul lucru pe care l-am vazut rece toate iarna a fost uleiul unde doar de vreo cateva ori am atins 60C, in rest nu se dezlipea de 50C , poate si pt ca n-am scut si-au fost temperaturi foarte scazute. Ulei Total 5W40 , bujii Denso ( parca K20TT) , toate filtrele noi. Restul masinii : suspensia , directia , franele = impecabile , reparate si verificate in service. Masina data in "exploatare" urbana in Bucuresti cu putin inainte de zapezile alea mari din ianuarie.
Am scris toate detaliile ca sa fie cat mai clar tabloul tehnic al masinii, sa va puteti face o parere cat mai realista !
Acum vine partea horror :
1. Pentru inceput un drum de 250km dus-intors pe A2 cu 5 insi + bagaje (la o temperatura afara de +4C) , viteza de croaziera de 90-100km/h cu vreo 2-3 talpi pana-n 130-140km/h pt depasiri ==> 9.51L /100km ( benzina EFIX95 de la RomPetrol)
2. Urmeaza o perioada cu temperaturi scazute de -14C si cu 27.8L s-au facut 111.8km + vreo 2 ore de mers la ralanti pt testarea racirii masinii ( pt ca s-a inlocuit un furtun de la radiator) ==> consum estimat vreo 20% considerand vreo 6L benzina pt 2-3 ore de teste. (benzina de 95 de la AGIP)
3. Frigul continua (-11 -9C) si s-a mers zilnic cu masina ( 2 persoane uzual , drum de 9km de 2 ori pe zi + ce-a mai aparut...) in plus au fost vreo 2 ore de mers in gol pt dezghetat + parcari chinuite prin nameti , bagat 38L pt 165km ( scad vreo 6L pt cele 2 ore ) ==> consum estimat 19.4L%(benzina de 95 de la AGIP)
4. Se mai incalzeste afara cam la -5C ( se mai lasa si motorul...
) si cu 59.2L fac 282km + vreo 40 minute de mers in gol ( scad vreo 2L pt mers in gol) ==> consum estimat 20.3L%
Chiar inainte de ultima alimentare cu vreo 10km am schimbat sonda Lambda cu alta identica, noua, tot Bosch.
Astept un consum mai omenesc... ca altfel nu stiu ce dreaq o sa fac , nu de alta dar bugetul meu pt transport l-am depasit cam de 3 ori
Ma bate gandul sa mai verific inca odata injectoarele si cam asta-i tot ce-mi trece prin cap acum. Saptamana viitoare o sa se mai puna inca odata Lexia sa se " uite " prin injectie si sa vedem ce-o zice. Daca aveti idei , nu va sfiiti : spuneti-mi, ca-s dispus sa incerc aproape orice numai sa revina consumul la cifre mai normale. Hai sa spunem ca si motorul s-a lasat deja suficient ( 1200km de la asamblare ) deci ar trebui sa-si revina si consumul cat mai repede.
Acum am si-o intrebare pt cine se pricepe : cu ce se poate remapa injectia de Xantia ? Pt ca-n Lexia am vazut ca se poate umbla doar la avans , sa se adauge sau sa se scada cateva grade. De exemplu acum a mea merge cu +2Grade. Cum se pot schimba timpii de injectie ? Si-a facut cineva o remapare ?
Eu mi-am luat o Xantia 2.0i din 1993. Motorul i-a fost refacut, in sensul ca a fost schimbat arborele cotit , cuzinetii, setul de segmenti, toate consumabilele necesare la reasamblare ( o-ringuri, semeringuri... and stuff) planata chiuloasa, rectificate supapele si scaunele , inlocuite semeringurile de supape... intr-un cuvant motor refacut cu simt de raspundere.Instalatia de racire refacuta : termostat nou, corpul ala din plastic care acopera termostatul este si el nou, pompa de apa are un an si putini km, a fost verificata si nu s-a inlocuit datorita starii excelente in care se afla, deci racire in parametrii. Maxim am vazut apa la foarte putin peste 90C apoi intrau ventilatoarele si scadea urgent pe la 83-85C ! Singurul lucru pe care l-am vazut rece toate iarna a fost uleiul unde doar de vreo cateva ori am atins 60C, in rest nu se dezlipea de 50C , poate si pt ca n-am scut si-au fost temperaturi foarte scazute. Ulei Total 5W40 , bujii Denso ( parca K20TT) , toate filtrele noi. Restul masinii : suspensia , directia , franele = impecabile , reparate si verificate in service. Masina data in "exploatare" urbana in Bucuresti cu putin inainte de zapezile alea mari din ianuarie.
Am scris toate detaliile ca sa fie cat mai clar tabloul tehnic al masinii, sa va puteti face o parere cat mai realista !
Acum vine partea horror :
1. Pentru inceput un drum de 250km dus-intors pe A2 cu 5 insi + bagaje (la o temperatura afara de +4C) , viteza de croaziera de 90-100km/h cu vreo 2-3 talpi pana-n 130-140km/h pt depasiri ==> 9.51L /100km ( benzina EFIX95 de la RomPetrol)
2. Urmeaza o perioada cu temperaturi scazute de -14C si cu 27.8L s-au facut 111.8km + vreo 2 ore de mers la ralanti pt testarea racirii masinii ( pt ca s-a inlocuit un furtun de la radiator) ==> consum estimat vreo 20% considerand vreo 6L benzina pt 2-3 ore de teste. (benzina de 95 de la AGIP)
3. Frigul continua (-11 -9C) si s-a mers zilnic cu masina ( 2 persoane uzual , drum de 9km de 2 ori pe zi + ce-a mai aparut...) in plus au fost vreo 2 ore de mers in gol pt dezghetat + parcari chinuite prin nameti , bagat 38L pt 165km ( scad vreo 6L pt cele 2 ore ) ==> consum estimat 19.4L%(benzina de 95 de la AGIP)
4. Se mai incalzeste afara cam la -5C ( se mai lasa si motorul...

Chiar inainte de ultima alimentare cu vreo 10km am schimbat sonda Lambda cu alta identica, noua, tot Bosch.
Astept un consum mai omenesc... ca altfel nu stiu ce dreaq o sa fac , nu de alta dar bugetul meu pt transport l-am depasit cam de 3 ori

Ma bate gandul sa mai verific inca odata injectoarele si cam asta-i tot ce-mi trece prin cap acum. Saptamana viitoare o sa se mai puna inca odata Lexia sa se " uite " prin injectie si sa vedem ce-o zice. Daca aveti idei , nu va sfiiti : spuneti-mi, ca-s dispus sa incerc aproape orice numai sa revina consumul la cifre mai normale. Hai sa spunem ca si motorul s-a lasat deja suficient ( 1200km de la asamblare ) deci ar trebui sa-si revina si consumul cat mai repede.
Acum am si-o intrebare pt cine se pricepe : cu ce se poate remapa injectia de Xantia ? Pt ca-n Lexia am vazut ca se poate umbla doar la avans , sa se adauge sau sa se scada cateva grade. De exemplu acum a mea merge cu +2Grade. Cum se pot schimba timpii de injectie ? Si-a facut cineva o remapare ?
-
- pasionat
- Mesaje: 258
- Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
- Localitate: Turda, Cluj
20% in oras in conditii de iarna chiar si cu motor in rodaj si tot mi se pare nesimtit de mult. Oricum o tin sub urmarire, maine depasesc 100km de la ultima realimentare si ma duc si bag benzina ca sa vad daca a aparut vreo schimbare.
Urmeaza la control a doua oara injectoarele si ce dracu o mai fi responsabil : IAC, bobina de inductie....??? fisele ??? Maine noapte ma duc cu sprayul cu apa si dau in zona fiselor si a bobinei , asta daca observ vreo "luminita de Craciun" prin zona. Daca creezi o ceata fina pui foarte bine in evidenta scaparile de inalta tensiune. Daca or fi .
Mi-e greu sa cred ca asta-i un consum normal. Poate daca era camion sau altceva de tonaj greu
Urmeaza la control a doua oara injectoarele si ce dracu o mai fi responsabil : IAC, bobina de inductie....??? fisele ??? Maine noapte ma duc cu sprayul cu apa si dau in zona fiselor si a bobinei , asta daca observ vreo "luminita de Craciun" prin zona. Daca creezi o ceata fina pui foarte bine in evidenta scaparile de inalta tensiune. Daca or fi .
Mi-e greu sa cred ca asta-i un consum normal. Poate daca era camion sau altceva de tonaj greu

- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
MBC : motorul NU e ratat. Este aproape nou. Toarce ca un motan. Motorul iese din discutie , a fost reconditionat fix ca sa mai duca macar 150.000km in liniste.
Suspiciunile sunt pe partea de alimentare cu carburant si scanteie.
Acum dupa schimbarea sondei Lambda consumul pare sa fi scazut cu minim 10 procente poate chiar mai mult , dar vad maine la realimentare. Parerea pozitiva mi-am facut-o vazand ca de la full complet pana la mijlocul grosimii primei linii de litrometru am facut vreo 97km fata de 85km anteriori, deci e de bine !
Am sa-mi fac o baie de curatire cu ultrasunete si le dau o portie injectoarelor in lichid de curatire de la Liqui Moly.
La regulatorul de presiune nu m-am gandit. Multumesc mult Kady28 , il pun pe lista.
Daca am inteles corect am de verificat :
- regulatorul de presiune din rampa injectoarelor
- pompa de benzina ar putea sa dea o presiune prea mica ???
- curatat si verificat injectoarele
- IAC
- bobina de inductie
- fise
- in ultima instanta senzorul de temperatura apa.
Xantia are si alti senzori " sensibili" ? Cum ar fi cei de temperatura aer din admisie sau de depresiune pe admisie ?
Multumesc inca odata tuturor pt pareri si sfaturi. Va tin la curent cu ce mai gasesc pe la ea.
Suspiciunile sunt pe partea de alimentare cu carburant si scanteie.
Acum dupa schimbarea sondei Lambda consumul pare sa fi scazut cu minim 10 procente poate chiar mai mult , dar vad maine la realimentare. Parerea pozitiva mi-am facut-o vazand ca de la full complet pana la mijlocul grosimii primei linii de litrometru am facut vreo 97km fata de 85km anteriori, deci e de bine !
Am sa-mi fac o baie de curatire cu ultrasunete si le dau o portie injectoarelor in lichid de curatire de la Liqui Moly.
La regulatorul de presiune nu m-am gandit. Multumesc mult Kady28 , il pun pe lista.
Daca am inteles corect am de verificat :
- regulatorul de presiune din rampa injectoarelor
- pompa de benzina ar putea sa dea o presiune prea mica ???
- curatat si verificat injectoarele
- IAC
- bobina de inductie
- fise
- in ultima instanta senzorul de temperatura apa.
Xantia are si alti senzori " sensibili" ? Cum ar fi cei de temperatura aer din admisie sau de depresiune pe admisie ?
Multumesc inca odata tuturor pt pareri si sfaturi. Va tin la curent cu ce mai gasesc pe la ea.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187773
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11811
Cel mai nou membru RajkovskijnoF