martor motor aprins

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

aanggello
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 09-Ian-2012 12:59
Localitate: danemarca

martor motor aprins

Mesajde aanggello » Sâm 17-Mar-2012 04:05

buna ziua,am o xantia 1.8 16v din 98 si de cateva zile mi sa aprins martorul motor,cel galben ,si nu mai trage dar consuma in draci....
a doua zi a mers perfect vreo 20 km apoi a facut iar..
deci porneste normal, apoi dupa vreo 20-25 km se aprinde becul galben si ii scade puterea,dar creste consumul....si miroase a benzina
ce am observat este ca se aude in toba ca si cum ar da explozia pe deschis....
daca ar fi mecanic ,nu ar mai revenii.....cred....
cam ce ar putea fi?
multumesc anticipat

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 17-Mar-2012 07:56

Deobicei simptomul asta este de la sonda lambda, dar ca sa stii sigur pune masina pe un tester sa vezi cum functioneaza toti senzorii. Sonda este in spatele motorului infiletata perpendicular in teava de esapament, si are 4 fire care vin pana pe cutia de viteze si intra intr-o mufa. Decupleaza mufa...curat-o poate are contactele oxidate si vezi cum merge motorul fara ea...tocmai ieri citisem intr-un ghid citroen ca ECU ar trebui sa ia niste valori implicite la defectarea sau lipsa senzorului. Eu am mers cu sonda decuplata si nu s-a aprins nici un bec in bord :lol:

aanggello
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 09-Ian-2012 12:59
Localitate: danemarca

Mesajde aanggello » Sâm 17-Mar-2012 18:18

am incercat...acelasi mers...parca nici nu ar fi decuplata sonda.... :(

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Sâm 17-Mar-2012 21:49

si eu am o problema asemanatoare,in toamna am pus masina pe tester asa preventiv,mi sa zis ca sonda e moarta.am schimbato cu una magneti mareli noua.totu ok motoru merge perfect dar uneori se aprinde martorul motor dupa care se stinge daca o tin mai mult turata.dar nu afecteaza mersul motorului sau consumul

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 18-Mar-2012 00:42

aprinderea cel mai probabil. nu cumva, cand incepe sa faca figuri, merge aiurea in relantiu, in 2 pistoane?

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Dum 18-Mar-2012 07:03

pai la aprindere era de la vechea xantia,erau fisele si greu am observat.cand ies fisele din bobina trec pe langa furtunele de apa de la calorifer cand leam miscat era mare distractie acolo :) acum la tine trebe verificat

aanggello
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 09-Ian-2012 12:59
Localitate: danemarca

Mesajde aanggello » Dum 18-Mar-2012 10:03

motorul merge aproape perfect la relanti,doar ca nu trage...si se aud pacanituri in toba,ca si cum ar fi avansul dereglat+consumul....
altu problema...am scos sigurana de cass...si a incercat fimiu sa bage el codu...
acum nu mai vrea sa primeasca nici un cod...:(
am codul original,stie cineva ce pot face?

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 18-Mar-2012 20:57

mexic, 16v nu are fise la bujii;
esti sigur ca nu se schimba mersul motorului? eu te cred ca merge constant in relantiu, dar si in 2 pistoane tot cursiv merge, iar restul simptomelor sunt cele descrise de tine.

aanggello
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 09-Ian-2012 12:59
Localitate: danemarca

Mesajde aanggello » Lun 19-Mar-2012 01:02

am scos sonda si am pornit o putin si nu sa stins becul si nici mersul nu s a achimbat
o sa mai incerc maine sa erg cu ea declupata

Avatar utilizator
e.miron
pasionat
Mesaje: 331
Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
Localitate: Comanesti, Bacau
Masina: Xantia 2.0 HDI110
Contact:

Mesajde e.miron » Mar 20-Mar-2012 03:13

Daca a bagat o data codul gresit, lasa cassul aprins, cu contactul pus si asteapta vreo 10 minute apoi se reseteaza protectia si poti baga codul bun. Atentie ca daca mai bagi o data gresit trebuie sa astepti mai mult de 30 minute, apoi peste o ora si asa din ce in ce mai mult iar la 8 introduceri consecutive gresite se blocheaza hardware si e numai bun de clocitoare.

O sa vezi ca s-a reset protectia cand apar iar liniutele unde poti introduce codul bun.

aanggello
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 09-Ian-2012 12:59
Localitate: danemarca

Mesajde aanggello » Mar 20-Mar-2012 11:02

pai e posibil sa fi bagat de mai mult de 8 ori.....
liniute apar,dar cifre ba....nu pot introduce..:(
deci pot sa cumpar oua?
:))
am mers aseara peste 30 km cu sonda scoasa ..nici o modificare....

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7678
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 20-Mar-2012 11:30

incearca sa pornesti aparatul asa: tii apasat pe BND apoi il pornesti. ar trebui sa porneasca direct, dar cu un piuit peste sunet, iar dupa ceva vreme iti va cere codul, si vei putea sa il introduci.

cu motorul... imi mentin parerea: bobina
fa un test: cand merge prost, scoate pe rand mufele de la injectoare; vezi pe care il simte, si pe care nu il simte. daca nu simte 2 din ele, 1 cu 4 sau 2 cu 3, este 100% de la bobina.

aanggello
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 09-Ian-2012 12:59
Localitate: danemarca

Mesajde aanggello » Mie 21-Mar-2012 09:10

am incercat cu radio
intradevar ,porneste,apoi cere codul dar nu pot sa l bag...
nu apare nici o cifra....si se opreste iar
poate sant mai blond,in afara de cifre mai trebuie apasate si alte butoane,sau este o strategie mai aparte?
cu bobina o sa verific
multumesc de sfaturi

aanggello
just curious
Mesaje: 12
Membru din: Lun 09-Ian-2012 12:59
Localitate: danemarca

Mesajde aanggello » Sâm 24-Mar-2012 11:38

imi poate spune cineva unde se afla bobina la xantia? :roll:
iar la cass am incercat, merge cam 3-4 minute apoi cere codul
dar nu il pot introduce... :(

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Sâm 24-Mar-2012 17:44

Bobinele se afla in capacul de deasupra motorului, e prins cu niste suruburi tip imbus.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu