Dupa ce am mers pe un drum plin de gropi si denivelari (mai rar dar gasesti si aici asa ceva, desi trebuie sa cauti un pic) am o problema se pare la amortizorul fata dreapta.
La inceput se auzea un click la trecerea peste denivelari.Am oprit masina si apasand cu mana pe aripa se auzea clar un click undeva in zona amortizorului, la fiecare apasare.Am ajuns acasa, am completat LHM cam un paharel (aprox 100 g) pt ca era de mai demult in plan si am incercat sa fac gimnastica cu masina (ridicare, coborare).La ridicare din pozitia normala de mers - fara probleme.La coborare in pozitia minima din pozitia maxima, cam pe ultimii 3-4 cm masina ''a cazut'' destul de brusc pe fata.Am incercat sa o ridic pe pozitia normala de mers, spatele s-a ridicat normal iar fata intarzia.A inceput la un moment dat sa se ridice dar doar pe partea stanga.Dreapta era in continuare jos.Am observat ca stanga era ridicata mai sus decat normal.
Am mutat pe pozitia maxima si nimic.Spate s-a inaltat rapid, stanga fata la fel iar drepta fata in continuare jos.Am impins cu piciorul in roata dreapta fata si brusc s-a ridicat masina pana sus, dar repet, in jumatate de secunda sau cam asa ceva.Foarte brusc.Am coborat masina pe pozitia normala de mers . spatele a coborat normal, dar fata a ramas un pic mai inaltata.M-am uitat la alta xantia din parcare, m-am uitat pe pozele facute acum cateva saptamani, si intradevar fata e mai inaltata.Acum culmea nu se mai auzeau zgomotele in amortizor la apasarea cu mana pe aripa.
Am fost la reprezentanta locala Citroen si se pare ca astia nu au in vocabular cuvantul reparatie ci doar inlocuire, pt ca mi-au spus ca e amortizorul defect si trebuie schimbat ( 315 € + manopera).
Are cineva idee ce se intampla, am vreo sansa sa scap fara amortizor nou?
Cred ca problema se datoreaza nu atat drumului cu denivelari ci si trecerilor de pietoni care aici sun inaltate pana la inaltimea trotuarului si unele au o panta destul de lina, dar sunt cateva care sunt aproape drepte si pana le-am invatat am mai intrat in ele.Unele sunt puse peste noapte asa incat dimineata inca nu sunt vopsite si sunt chiar imposibil de vazut.
probleme amortizor fata
Moderator: Echipa Tehnica
-
- RETRAS LA PENSIE
- Mesaje: 2436
- Membru din: Mie 05-Mar-2003 09:19
- Localitate: Bucuresti
- nicum
- Moderator
- Mesaje: 5427
- Membru din: Mie 25-Feb-2004 09:07
- Localitate: Bucuresti
- Masina: BX 16 RS
E normal ca masina sa cada brusc pe ultimii cm. Gindeste-te ca motorul si tot ce mai e pe fata isi ia avint si nu prea mai e nimic sa-l tina.
Din ce povestesti tu acolo se pare ca cilindrul hidraulic (asta e termenul corect, nu amortizor; amortizarea se face in sfera) pe fata e uzat rau si nu cred ca ai alta varianta (mai ales ca spui ca exista diferente de inaltime intre stinga si dreapta). Intr-adevar la Xantia nu exista kit de reparatie, ci se inlocuieste. Nu te plinge de pret ca la ATS e mai mult.
Din ce povestesti tu acolo se pare ca cilindrul hidraulic (asta e termenul corect, nu amortizor; amortizarea se face in sfera) pe fata e uzat rau si nu cred ca ai alta varianta (mai ales ca spui ca exista diferente de inaltime intre stinga si dreapta). Intr-adevar la Xantia nu exista kit de reparatie, ci se inlocuieste. Nu te plinge de pret ca la ATS e mai mult.
Nu ti-ai dat vechitura la Remat? Nu ai postit pentru a plati rata la noul Logan? Ai bagat banii in piese pentru vechitura ta? Daca si anul asta faci la fel, de la Zaraza numai respect!
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
multumesc de oferta dar sunt cam departe de romania in monentul de fata si pana la vara cand vin in tara mai e mult.
Seful de la reprezentanta mi-a spus sa-l schimb cat de curand pt ca risc sa-mi pice cu totul dar nu avrut sa detalieze.In acel moment fiind la 450 km distanta de casa si cam fara bani nu am avut cum sa-l schimb si am venit asa.Masina merge bine, nu are probleme.Singura chestie care ma ingrijoreaza este ca nu vrea sa se ridice singura pe acel cilindru si daca misc cu piciorul de roata sare in sus pe pozitie instantaneu.Dupa simptome nu as spune ca este uzat, deoarece inainte sa iau niste hopuri mergea f bine, ci mai degraba este ceva blocat inauntru si se deblocheaza la soc.Uzura presupune trecerea treptata de la bine la rau.Mie mi s-a intamplat practic dupa ce am luat cam tare cateva treceri de pietoni suprainaltae si dupa ce am mers pe drum cu denivelari.Daca nu s-ar fi auzit acel zgomot probabil ca nu as fi aflat ceva vreme.
M-am uitat la locul unde este prins cilindrul de masina.Tabla pare in regula, nu este nimic indoit sau ruginit si nu cred ca o sa-mi iasa prin capota, dar cine stie.Ideea e ca nu stiu exact ce se afla inauntrul acelui burduf, ca eu doar atat vad din acel cilindru.Burduful nu are fisuri, LHM nu pierde pe nicaieri, sta in parcare nepornita cate o saptamana si nu se lasa un cm, masina e buna, doar ca pare ceva blocat/sarit in interiorul cilindrului.Stiu ca are pistonase.Poate vreunul sa fie sarit de la locul lui si sa revina la socuri?
Seful de la reprezentanta mi-a spus sa-l schimb cat de curand pt ca risc sa-mi pice cu totul dar nu avrut sa detalieze.In acel moment fiind la 450 km distanta de casa si cam fara bani nu am avut cum sa-l schimb si am venit asa.Masina merge bine, nu are probleme.Singura chestie care ma ingrijoreaza este ca nu vrea sa se ridice singura pe acel cilindru si daca misc cu piciorul de roata sare in sus pe pozitie instantaneu.Dupa simptome nu as spune ca este uzat, deoarece inainte sa iau niste hopuri mergea f bine, ci mai degraba este ceva blocat inauntru si se deblocheaza la soc.Uzura presupune trecerea treptata de la bine la rau.Mie mi s-a intamplat practic dupa ce am luat cam tare cateva treceri de pietoni suprainaltae si dupa ce am mers pe drum cu denivelari.Daca nu s-ar fi auzit acel zgomot probabil ca nu as fi aflat ceva vreme.
M-am uitat la locul unde este prins cilindrul de masina.Tabla pare in regula, nu este nimic indoit sau ruginit si nu cred ca o sa-mi iasa prin capota, dar cine stie.Ideea e ca nu stiu exact ce se afla inauntrul acelui burduf, ca eu doar atat vad din acel cilindru.Burduful nu are fisuri, LHM nu pierde pe nicaieri, sta in parcare nepornita cate o saptamana si nu se lasa un cm, masina e buna, doar ca pare ceva blocat/sarit in interiorul cilindrului.Stiu ca are pistonase.Poate vreunul sa fie sarit de la locul lui si sa revina la socuri?
- e.miron
- pasionat
- Mesaje: 331
- Membru din: Vin 21-Sep-2007 21:36
- Localitate: Comanesti, Bacau
- Masina: Xantia 2.0 HDI110
- Contact:
nicum scrie:mai ales ca spui ca exista diferente de inaltime intre stinga si dreapta
Nu sunt diferente de inaltime intre stanga si dreapta.Diferenta apare la ridicare pt ca stanga se ridica normal iar dreapta nu se ridica.Un sut cu piciorul in roata dreapta face ca masina sa se ridice instantaneu pe pozitie iar diferenta de inaltime dispare.Asta doar la coborare maxima (or minima, nu stiu cum e corect.)daca e deja pe pozitie normala de mers, se ridica pana la maxim fara probleme si de acolo coboara iar fara probleme.De asta suspectez ca e ceva blocat in acel cilindru pe pozitie minima (?) si se deblocheaza la soc (izbit cu piciorul in roata)
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO