Electrovalve EGR defecte?

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

on_of2008
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Mar 08-Iul-2008 07:59
Localitate: Bucuresti

Electrovalve EGR defecte?

Mesajde on_of2008 » Joi 24-Iul-2008 07:36

Noroc.
Am o problema si nu-i mai dau de cap. De vreo luna-doua incoace Citroenul meu Xantia 2.0 HDI merge mai greu ca prima dacie. Constatarea mea a fost ca nu-i mai intra turbina. Nu se mai aude nici zgomotul specific si nu mai trage.
Masina are 2 electrovalve (una cu o mufa electrica alba si cealalta cu o mufa electrica albastra) amplasate in partea stanga-sus a motorului.
Acestea au fiecare cate doua iesiri. In electrovalve intra cele doua furtune de la turbina (unul din ele intra intr-un cot din care pleaca alte doua furtune) si un furtun de la un vacuum.
Se presupune ca ele ar fi de vina.
Am dus-o la tester dar nici un defect permanent legat de asta. Singurul defect permenent este un regulator de inalta presiune care are legatura cu bujiile.
Am testat-o si in mers si la relanti. Chiar am testat-o sanatos. Totul functioneaza ok dar masina nu merge.
Cel mai ciudat este urmatorul fapt: cand scot unul din furtunele ce intra in electrovalva cu mufa electrica albastra masina merge excelent si turbina intra fff bine (ieri mi-a facut unele figuri chiar si asa).
Va rog mult de tot ajutor. Am comandat 2 electrovalve dar vreau sa fiu sigur ca astea sunt de vina.
M-am saturat sa merg cu furtunul scos si oricum dupa 120 km/h mi se aprinde martorul motor care se stinge daca pun furtunele la loc, dar masina nu mai trage.
PLS AJUTOR!
Am curatat si debitmetrul si tot degeaba.

on_of2008
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Mar 08-Iul-2008 07:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde on_of2008 » Joi 24-Iul-2008 07:57

Imagine

on_of2008
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Mar 08-Iul-2008 07:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde on_of2008 » Joi 24-Iul-2008 07:59

Imagine

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Joi 24-Iul-2008 10:13

din cate stiu eu se schimba doar supapa de la turbo care e drept ca nici masina nu se mai tureaza , probabil nu-ti trece de 2.000/ture. apropo de valva care regleaza inlalta presiune la pompa nu are nimic in comun cu bujiile , ea se afla in spatele pompei hidraulice si poate sa-ti produca acelea-si probleme , cu diferneta ca daca o accelerezi pe loc nu scoate fum si o mai poti debloca prin frana de motor :wink:

on_of2008
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Mar 08-Iul-2008 07:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde on_of2008 » Joi 24-Iul-2008 10:31

Se tureaza normal, da-o naibii, dar doar cu furtunul de la electrovalva scos. Si cu furtunele asezate cum trebuie se tureaza dar foarte, foarte greu. Am mers asa si cu 150 km/h. Dupa 2500-3000 de ture se tureaza oricum ar fi asezate furtunele si merge normal. In legatura cu releul ala sau regulator nu stiu exact care e treaba. Asa am inteles de la 2 mecanici ca are legatura cu bujiile. Oricum momentan ma intereseaza sa stiu ce anume s-a stricat la masina. Multumesc.

on_of2008
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Mar 08-Iul-2008 07:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde on_of2008 » Joi 24-Iul-2008 10:47

Inca ceva. Cand scot mufa de la debitmetru gasesc pe ea o pojghita de ulei.

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Joi 24-Iul-2008 14:29

daca erai mai pe aproape te putem ajuta sa probezi ambele piese si sa vezi ce sa comanzi exact . o zi buna

on_of2008
just curious
Mesaje: 11
Membru din: Mar 08-Iul-2008 07:59
Localitate: Bucuresti

Mesajde on_of2008 » Vin 25-Iul-2008 19:12

Ma asteptam sa aflu ceva idei de pe forum. Cate sfaturi am primit...Ce baieti buni in clubul asta...Un singur user mi-a acordat atentie. Am rezolvat problema. Pentru cine va mai avea vreodata aceleasi simptome: un furtun de la pompa de vacuum catre electrovana EGR infundat. Din cauza asta cred ca mi s-au stricat si electrovanele.

Avatar utilizator
cit_a
pasionat
Mesaje: 624
Membru din: Sâm 03-Mar-2007 12:17
Localitate: DEVA.

Mesajde cit_a » Dum 27-Iul-2008 07:28

nu fi suparat mai omule ! problema e ca motoarele ,,hdi " sunt de o generatie mai noua su multi nu le cunosc asa de bine precum cele clasice si mecanicii care mai cunosc cat-de-cat nu zic nimic pt. a face si ei un ban in service :lol: , fi sigur ca daca aveai un diesel clasic erai asaltat de sfaturi .


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO