Noroc.
Am o problema si nu-i mai dau de cap. De vreo luna-doua incoace Citroenul meu Xantia 2.0 HDI merge mai greu ca prima dacie. Constatarea mea a fost ca nu-i mai intra turbina. Nu se mai aude nici zgomotul specific si nu mai trage.
Masina are 2 electrovalve (una cu o mufa electrica alba si cealalta cu o mufa electrica albastra) amplasate in partea stanga-sus a motorului.
Acestea au fiecare cate doua iesiri. In electrovalve intra cele doua furtune de la turbina (unul din ele intra intr-un cot din care pleaca alte doua furtune) si un furtun de la un vacuum.
Se presupune ca ele ar fi de vina.
Am dus-o la tester dar nici un defect permanent legat de asta. Singurul defect permenent este un regulator de inalta presiune care are legatura cu bujiile.
Am testat-o si in mers si la relanti. Chiar am testat-o sanatos. Totul functioneaza ok dar masina nu merge.
Cel mai ciudat este urmatorul fapt: cand scot unul din furtunele ce intra in electrovalva cu mufa electrica albastra masina merge excelent si turbina intra fff bine (ieri mi-a facut unele figuri chiar si asa).
Va rog mult de tot ajutor. Am comandat 2 electrovalve dar vreau sa fiu sigur ca astea sunt de vina.
M-am saturat sa merg cu furtunul scos si oricum dupa 120 km/h mi se aprinde martorul motor care se stinge daca pun furtunele la loc, dar masina nu mai trage.
PLS AJUTOR!
Am curatat si debitmetrul si tot degeaba.
Electrovalve EGR defecte?
Moderator: Echipa Tehnica
din cate stiu eu se schimba doar supapa de la turbo care e drept ca nici masina nu se mai tureaza , probabil nu-ti trece de 2.000/ture. apropo de valva care regleaza inlalta presiune la pompa nu are nimic in comun cu bujiile , ea se afla in spatele pompei hidraulice si poate sa-ti produca acelea-si probleme , cu diferneta ca daca o accelerezi pe loc nu scoate fum si o mai poti debloca prin frana de motor 

Se tureaza normal, da-o naibii, dar doar cu furtunul de la electrovalva scos. Si cu furtunele asezate cum trebuie se tureaza dar foarte, foarte greu. Am mers asa si cu 150 km/h. Dupa 2500-3000 de ture se tureaza oricum ar fi asezate furtunele si merge normal. In legatura cu releul ala sau regulator nu stiu exact care e treaba. Asa am inteles de la 2 mecanici ca are legatura cu bujiile. Oricum momentan ma intereseaza sa stiu ce anume s-a stricat la masina. Multumesc.
Ma asteptam sa aflu ceva idei de pe forum. Cate sfaturi am primit...Ce baieti buni in clubul asta...Un singur user mi-a acordat atentie. Am rezolvat problema. Pentru cine va mai avea vreodata aceleasi simptome: un furtun de la pompa de vacuum catre electrovana EGR infundat. Din cauza asta cred ca mi s-au stricat si electrovanele.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO