jante si anvelope
Moderator: Echipa Tehnica
As adauga si eu cateva lucruri constatate in urma montarii altor jante si cauciucuri
Am cumparat masina cu jante pe 14 din tabla si anvelope 175/70 R 14.
La scurt timp, am montat pe masina jante din aliaj (cele originale de Xantia X1) cu cauciucurile indicate pt. acestea....195/55R15.
Am constatat urmatoarele:
- Masina era mult mai placuta la condus cu rotile pe 14 (era mult mai comfortabila...rotile amortizau mult mai bine sparturile din asfalt...iar directia era mult mai usoara). Dar erau ingrozitor de urate si nepotrivite pt. o masina de 4,40 metri.
- Cu rotile pe 15, masina a devenit mai rigida (pe drumurile proaste, toate socurile se simt in volan si in caroserie) si volanul necesita mai multa fortza, dar e mult mai ferma pe directie si sta mai bine pe viraje (se inclina mai putin si se agatza mai bine de sosea).
- Aspectul s-a imbunatatit 100% (parca e alta masina...arata mult mai bine).
- Posibil sa fie afectata durabilitatea articulatiilor din puntea fatza, pe timp indelungat, dar tinand cont ca 195/55R15 este o dimensiune utilizata pe unele Xantia (2,0-16V parca) ar trebui totusi sa reziste.
- Planetarele nu cred ca au de suferit (o spun din experienta proprie...la toate masinile pe care le-am avut am montat roti mai late si nu s-a stricat nici o planetara). Mai curand rulmentii rotilor ar putea fi solicitati, dar e discutabil.
- Consumul poate creste cu cel mult 0,3 L/100Km, daca se monteaza niste roti mai mari, dar totusi diferenta de greutate este compensata de faptul ca rotile din aliaj sant mai usoare (in fct. de modelul de janta...de la caz la caz) (si mai bine echilibrate) decat cele de tabla. Ramane de vazut cu cat e mai grea anvelopa pe 15. Oricum, pot fi cantarite.
Pot spune totusi ca am simtit la mana ca sant mai grele cele pe 15 cu cauciucuri 195/55 decat cele de 175/70R14. asta se rasfrange asupara amortizoarelor, asupra directiei....asupra articulatiilor (bucse...pivoti..).
Parerea mea e posibil sa fie subiectiva, dar e clar faptul ca cu cat balonul anvelopelor e mai jos, are de suferit comfortul. Ramane de hotarat, cat vrea fiecare sa coboare si sa renunte la comfort.
In alegerea anvelopelor si a jantelor, conteaza ce vrei sa obtii de la acea masina....Sportivitate sau comfort.
Ideal e sa pici exact la jumatate intre acestea, dar e f.greu de nimerit acest compromis. Si in sensul acesta, ma gandesc deja la niste anvelope putin mai inalte...195/60R15 (macar pt. anvelopele de iarna).Ma ia groaza cand ma gandesc ce cocoase si damburi de gheata se vor face iarna pe soselele noastre.
Cele de 195/55R15, mi se par totusi prea joase...prea rigide pt. o masina exploatata zilnic la serviciu.
Nu as recomanda montarea unor anvelope mai late de 195...Acestea sant destul de late (si ca aspect si ca si comportament rutier. Cu unele de 205 cred ca incep sa apara reactii nedorite in volan. Nu as monta asa ceva pe masina mea!!!
Si cu cele de 195 pe care le am acum, apare tendinta de a-ti lua volanul din mana cand incalec liniile de tramvai...fenomen care nu aparea cu cele de 175/70 R 14 si care e relativ suparator.
Mult mai inspirata mi se pare alegerea facuta pt. Xantia X2, pe care se monteaza anvelope de 185/65 R15. Par a fi compromisul ideal intre comfort aspect si sportivitate (pt. strazile noastre). Dar se pare ca X2 are alt raport final de transmisie (alt grup).
Am cumparat masina cu jante pe 14 din tabla si anvelope 175/70 R 14.
La scurt timp, am montat pe masina jante din aliaj (cele originale de Xantia X1) cu cauciucurile indicate pt. acestea....195/55R15.
Am constatat urmatoarele:
- Masina era mult mai placuta la condus cu rotile pe 14 (era mult mai comfortabila...rotile amortizau mult mai bine sparturile din asfalt...iar directia era mult mai usoara). Dar erau ingrozitor de urate si nepotrivite pt. o masina de 4,40 metri.
- Cu rotile pe 15, masina a devenit mai rigida (pe drumurile proaste, toate socurile se simt in volan si in caroserie) si volanul necesita mai multa fortza, dar e mult mai ferma pe directie si sta mai bine pe viraje (se inclina mai putin si se agatza mai bine de sosea).
- Aspectul s-a imbunatatit 100% (parca e alta masina...arata mult mai bine).
- Posibil sa fie afectata durabilitatea articulatiilor din puntea fatza, pe timp indelungat, dar tinand cont ca 195/55R15 este o dimensiune utilizata pe unele Xantia (2,0-16V parca) ar trebui totusi sa reziste.
- Planetarele nu cred ca au de suferit (o spun din experienta proprie...la toate masinile pe care le-am avut am montat roti mai late si nu s-a stricat nici o planetara). Mai curand rulmentii rotilor ar putea fi solicitati, dar e discutabil.
- Consumul poate creste cu cel mult 0,3 L/100Km, daca se monteaza niste roti mai mari, dar totusi diferenta de greutate este compensata de faptul ca rotile din aliaj sant mai usoare (in fct. de modelul de janta...de la caz la caz) (si mai bine echilibrate) decat cele de tabla. Ramane de vazut cu cat e mai grea anvelopa pe 15. Oricum, pot fi cantarite.
Pot spune totusi ca am simtit la mana ca sant mai grele cele pe 15 cu cauciucuri 195/55 decat cele de 175/70R14. asta se rasfrange asupara amortizoarelor, asupra directiei....asupra articulatiilor (bucse...pivoti..).
Parerea mea e posibil sa fie subiectiva, dar e clar faptul ca cu cat balonul anvelopelor e mai jos, are de suferit comfortul. Ramane de hotarat, cat vrea fiecare sa coboare si sa renunte la comfort.
In alegerea anvelopelor si a jantelor, conteaza ce vrei sa obtii de la acea masina....Sportivitate sau comfort.
Ideal e sa pici exact la jumatate intre acestea, dar e f.greu de nimerit acest compromis. Si in sensul acesta, ma gandesc deja la niste anvelope putin mai inalte...195/60R15 (macar pt. anvelopele de iarna).Ma ia groaza cand ma gandesc ce cocoase si damburi de gheata se vor face iarna pe soselele noastre.
Cele de 195/55R15, mi se par totusi prea joase...prea rigide pt. o masina exploatata zilnic la serviciu.
Nu as recomanda montarea unor anvelope mai late de 195...Acestea sant destul de late (si ca aspect si ca si comportament rutier. Cu unele de 205 cred ca incep sa apara reactii nedorite in volan. Nu as monta asa ceva pe masina mea!!!
Si cu cele de 195 pe care le am acum, apare tendinta de a-ti lua volanul din mana cand incalec liniile de tramvai...fenomen care nu aparea cu cele de 175/70 R 14 si care e relativ suparator.
Mult mai inspirata mi se pare alegerea facuta pt. Xantia X2, pe care se monteaza anvelope de 185/65 R15. Par a fi compromisul ideal intre comfort aspect si sportivitate (pt. strazile noastre). Dar se pare ca X2 are alt raport final de transmisie (alt grup).
-
- just curious
- Mesaje: 14
- Membru din: Vin 04-Dec-2009 14:41
- Localitate: timisoara
salut
iti dau o sugestie eu le am 185\65\R15vezi dak ti se potrivesc
pele.costel - Sant convins ca cele de 185/65 R 15 ar fi niste cauciucuri f. comfortabile...Sant cauciucurile cu care e echipata Xantia 2 din fabrica. Dar fatza de cele cu care vine echipata Xantia 1 din fabrica (175/70 R 14) sant mai mari cu peste 2 cm pe diametru (sau peste 1 cm pe raza) ceeace e imens....Se adauga mult cauciuc pe exteriorul rotii...rotile devin mult mai grele si vor aparea si diferentze mari la viteza indicata in bord, plus demaraje mult mai lente (fiindca rotile sant mai mari in diametru).
Tu ai asa ceva pe masina ??? (185/65 R 15) Ai Xantia X2 sau X1???
Pentru X2 sant OK, fiindca asa a fost gandita...are alt grup in cutia de viteze, dar pt. X1 nu stiu cat de OK sant.
Cele pe care le am acum (195/55 R 14) sant doar cu 3 mm mai joase decat cele originale (175/70 R 14)...sant f. apropiate. Incerc sa aleg unele cat mai apropiate ca diametru de cele originale. Probabil ca cele mai potrivite ar fi unele de 195/60 R 15 (tot sant prea inalte dar sant ceva mai apropiate ca diametru de cele originale...sant cu 7 mm mai inalte).Imi este teama totusi ca vor fi prea grele.
Xantia X1, vine echipata din fabrica cu diverse cauciucuri si jante, in functie de motorizare. La 1,6i-1,8i vine cu 175/70 sau 185/65 R 14. De la 2,0-8v vine am impresia, cu jante din aliaj pe 15 si cauciucuri 195/55 sau 205/55 R 15.
Diametrul acestor roti este sensibil apropiat: ...60,06cm..59,61...59,55...Deci oricate modele s-au ales, s-a ramas in jurul acestei valori. 185/65 R 15 ajunge la 62,15 cm...mi se pare prea mult.
In fine...e discutabila alegerea asta si probabil pana nu o sa fac probe cu unele montate pe masina, nu voi sti ce se intampla.
Deocamdata am montat inapoi rotile de tabla, cu cauciucuri de iarna (175/70 R 14). Acum, nu stiu de ce, nu mi se mai pare prea mare diferentza intre ele si cele pe 15. Chiar am fost dezamagit...Ma asteptam sa fie mai elastice...Eu asa retinusem...In fine ... Se pare ca am fost subiectiv...Cred ca a fost treaba de perioada de acomodare cu masina...cand apar senzatii contradictorii. Atunci doar ce o cumparasem si nu am apucat sa merg prea mult cu ea, pana am montat rotile pe 15.
Acum mi se pare diferentza foarte mica intre ele, iar masina se conduce aproximativ la fel. Doar cand incalec liniile de tramvai, parca se incadreaza mai bine cu cele inguste si parca e un pic mai silentioasa si mai lina la rulare. Dar repet...diferenta mi se pare f. mica acum. Se pare ca m-am panicat de pomana.
Tu ai asa ceva pe masina ??? (185/65 R 15) Ai Xantia X2 sau X1???
Pentru X2 sant OK, fiindca asa a fost gandita...are alt grup in cutia de viteze, dar pt. X1 nu stiu cat de OK sant.
Cele pe care le am acum (195/55 R 14) sant doar cu 3 mm mai joase decat cele originale (175/70 R 14)...sant f. apropiate. Incerc sa aleg unele cat mai apropiate ca diametru de cele originale. Probabil ca cele mai potrivite ar fi unele de 195/60 R 15 (tot sant prea inalte dar sant ceva mai apropiate ca diametru de cele originale...sant cu 7 mm mai inalte).Imi este teama totusi ca vor fi prea grele.
Xantia X1, vine echipata din fabrica cu diverse cauciucuri si jante, in functie de motorizare. La 1,6i-1,8i vine cu 175/70 sau 185/65 R 14. De la 2,0-8v vine am impresia, cu jante din aliaj pe 15 si cauciucuri 195/55 sau 205/55 R 15.
Diametrul acestor roti este sensibil apropiat: ...60,06cm..59,61...59,55...Deci oricate modele s-au ales, s-a ramas in jurul acestei valori. 185/65 R 15 ajunge la 62,15 cm...mi se pare prea mult.
In fine...e discutabila alegerea asta si probabil pana nu o sa fac probe cu unele montate pe masina, nu voi sti ce se intampla.
Deocamdata am montat inapoi rotile de tabla, cu cauciucuri de iarna (175/70 R 14). Acum, nu stiu de ce, nu mi se mai pare prea mare diferentza intre ele si cele pe 15. Chiar am fost dezamagit...Ma asteptam sa fie mai elastice...Eu asa retinusem...In fine ... Se pare ca am fost subiectiv...Cred ca a fost treaba de perioada de acomodare cu masina...cand apar senzatii contradictorii. Atunci doar ce o cumparasem si nu am apucat sa merg prea mult cu ea, pana am montat rotile pe 15.
Acum mi se pare diferentza foarte mica intre ele, iar masina se conduce aproximativ la fel. Doar cand incalec liniile de tramvai, parca se incadreaza mai bine cu cele inguste si parca e un pic mai silentioasa si mai lina la rulare. Dar repet...diferenta mi se pare f. mica acum. Se pare ca m-am panicat de pomana.
Salut Dan!
Nu cred ca ma insel, dar Costel are pe masina cauciucuri 185/65 R 15. Xantia lui este un break X1 cu motor de 1.8. Masina o stiu pt ca est vecin de bloc cu mama mea.
In privinta dimensiunilor, asa cum am spus cu ceva timp in urma, in cartea de identitate a Xantiei mele, sunt trecute urmatoarele date: 175/70R14 84H; 185/65/R14 86H
Deci atentie R14, nu R15 (la cele de 185/65)
Nu cred ca ma insel, dar Costel are pe masina cauciucuri 185/65 R 15. Xantia lui este un break X1 cu motor de 1.8. Masina o stiu pt ca est vecin de bloc cu mama mea.
In privinta dimensiunilor, asa cum am spus cu ceva timp in urma, in cartea de identitate a Xantiei mele, sunt trecute urmatoarele date: 175/70R14 84H; 185/65/R14 86H
Deci atentie R14, nu R15 (la cele de 185/65)
Toti ziceau ca asta nu se poate face; si a venit unul care habar n-avea ce zic toti, si a facut-o... ;)
hippo - Salut,
Da! Stiu. Aceleasi dimensiuni sant trecute si in cartea masinii mele si erau trecute si in actele de Germania.Am impresia ca cele inguste sant pt. anvelopele de iarna iar cele late, pt. anvelopele de vara.
Da! Stiu. Toate sant anvelope si roti pe 14.
Se pare insa ca break-urile din prima generatie (X1) au avut roti pe 15, dar si o cutie mai scurta. Stiu sigur ca pt. 1,8i-8v au existat 2 cutii de viteze...Una lunga si una mai scurta. E posibil ca break-urile sa fi avut o cutie mai scurta si roti mai mari in diametru (pt. comfort...rotile mai mari in diametru, trec mai lin peste denivelari).
Ulterior, la X2, au montat la toate roti pe 15.
La X1 au mai fost montate roti pe 15 pe versiunile cu motorizari mari (de la 2,0-8v in sus) dar aveau montate cauciucuri cu talie joasa...In final aveau acelasi diametru cu cel al rotilor noastre (cele de pe 1,8i). De aceea mi-am permis si eu sa montez rotile pe 15 din aliaj.
Nu! Clar nu voi monta pe rotile masinii mele 185/65 R 15. Sant prea mari in diametru si probabil prea grele. Eu am cutie de viteze lunga pe masina mea...cred ca ar trage din greu cu 185/65 R 15. Si asa nu e o masina prea sprintena (cu 0-100 in 12,5 sec.) in comparatie cu ce a fost BX-ul 19 TRS chiar si la 23 de ani vechime.
La break e altceva.
Probabil ca pt. cauciucuri de iarna, voi ramane pe cele originale 175/70 R 14 (Avon Winter-Touring...le am aproape noi...ar fi pacat sa renunt la ele si se pare ca au aderentza buna) iar pt. vara, cauciucurile pe care urmeaza sa le cumpar (noi) vor fi Dunlop SP Sport 01 195/55 R 15 sau 195/60 R 15...inca nu m-am hotarat. S-ar putea ca 195/60 sa fie totusi prea inalte...De asta imi e teama...Aici am dubii...
Da! Stiu. Aceleasi dimensiuni sant trecute si in cartea masinii mele si erau trecute si in actele de Germania.Am impresia ca cele inguste sant pt. anvelopele de iarna iar cele late, pt. anvelopele de vara.
Da! Stiu. Toate sant anvelope si roti pe 14.
Se pare insa ca break-urile din prima generatie (X1) au avut roti pe 15, dar si o cutie mai scurta. Stiu sigur ca pt. 1,8i-8v au existat 2 cutii de viteze...Una lunga si una mai scurta. E posibil ca break-urile sa fi avut o cutie mai scurta si roti mai mari in diametru (pt. comfort...rotile mai mari in diametru, trec mai lin peste denivelari).
Ulterior, la X2, au montat la toate roti pe 15.
La X1 au mai fost montate roti pe 15 pe versiunile cu motorizari mari (de la 2,0-8v in sus) dar aveau montate cauciucuri cu talie joasa...In final aveau acelasi diametru cu cel al rotilor noastre (cele de pe 1,8i). De aceea mi-am permis si eu sa montez rotile pe 15 din aliaj.
Nu! Clar nu voi monta pe rotile masinii mele 185/65 R 15. Sant prea mari in diametru si probabil prea grele. Eu am cutie de viteze lunga pe masina mea...cred ca ar trage din greu cu 185/65 R 15. Si asa nu e o masina prea sprintena (cu 0-100 in 12,5 sec.) in comparatie cu ce a fost BX-ul 19 TRS chiar si la 23 de ani vechime.
La break e altceva.
Probabil ca pt. cauciucuri de iarna, voi ramane pe cele originale 175/70 R 14 (Avon Winter-Touring...le am aproape noi...ar fi pacat sa renunt la ele si se pare ca au aderentza buna) iar pt. vara, cauciucurile pe care urmeaza sa le cumpar (noi) vor fi Dunlop SP Sport 01 195/55 R 15 sau 195/60 R 15...inca nu m-am hotarat. S-ar putea ca 195/60 sa fie totusi prea inalte...De asta imi e teama...Aici am dubii...
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu