ulei xantia

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 02-Mar-2011 19:09

Imi permit sa adaug si eu un comentariu....
Oameni buni !!! Prima cifra a uleiului este vascozitatea la 20 grdC. si este exprimata in unitati cST si cea de-a 2-a cifra (dupa W) este vascozitatea la 100 grdC...tot in unitati cST...
Un ulei cu prima cifra mai mica, urca mai usor in rampa, in special la pornirile la rece...Cea de-a doua cifra, cu cat este mai mare, cu atat asigura o protectie mai mare motorului la solicitari mari...turatii/temperaturi mari...
.................................
Atentie !!! Nici nu se pune problema ca uleiul sa nu ajunga in cantitate suficienta in lagare !!!...Din contra!!! Se pune problema daca pelicula de ulei rezista sau nu la presiunea pusa pe ea...Cu un ulei prost sau cu a 2-a cifra prea mica, sant toate sansele ca pelicula de ulei dintre piese sa se sparga si sa aiba loc contact direct intre piese...si implicit frecari...uzuri...etc...Am studiat acest fenomen chiar si in facultate, la cursul de "Tribologie"
Nici nu se pune problema ca uleiul nu ar ajunge in lagare !!! Chiar daca este W60, este suficient de fluid... Judecati gresit situatia !!! Nu inseamna ca daca este mai vascos la cald (W50...60) nu mai patrunde in lagare...si...creste temperatura...Gresit!!! Uitati faptul ca uleiul acela, prin faptul ca este putin mai vascos la cald, asigura o presiune mai mare de ulei si tot va fi impins in lagar...mai bine decat un ulei care se face "PIPI" la cald...Presiunea de ulei se va pastra in limite rezonabile, chiar si la solicitari f. mari...
In general, un ulei este cu atat mai performant, cu cat are cele 2 cifre mai indepartate...Poate fi folosit in conditii din cele mai diferite...
Dar pot fi folosite la fel de bine si un ulei 10W40 si 5W50 si 10W60...fara ca motorul sa se strice...Sant doar niste indicatii legate de clima in care se foloseste autoturismul...Un ulei 10W va porni bine pana la -20grdC...Unul 5W va porni pana la -25 grdC...
Iar in rest, toate uleiurile W40 pot fi folosite la peste +30 grdC temperatura mediului...E clar ca un ulei W50 sau W60 va rezista la temperaturi mai inalte...
Si nu inseamna ca daca producatorul recomanda 10W40, motorul acela va avea de suferit daca functioneaza cu un 0W40 sau 5W50...Din contra!!! Va fi mai bine protejat...
.................................
Despre marcile de ulei....
Uitati de marci precum ESSO...Shell...Texaco...BP...ELF...etc...daca tineti la motoarele masinilor voastre!!!
Dupa parerea mea (si e o parere strict personala)...singurele marci de incredere sant Castrol, Mobil 1, si Motul...Total, cred ca este un ulei mediu, promovat mai mult datorita parteneriatului dintre Citroen si Total....Si noi consideram ca: :Domnule...daca Citroen recomanda Total, inseamna ca numai cu acela functioneaza bine..."...
Este doar publicitate!!! Total nu este un ulei slab, dar nici in fruntea clasamentului nu e...
Eu am avut in BX Castrol Edge 10W60 pret de vre-o 15.000 Km si masina a mers excelent...Nu a consumat ulei...Temperatura motorului intotdeauna a stat in limite normale, indiferent de solicitari...la fel si presiunea de ulei...Iar motorul tragea incredibil...
Mai demult am avut un Oltcit cu motorul cu linia uzata...Am nimerit vara in aglomeratie in Bucuresti la...50 grd in aer...Clocotea motorul la propriu...Becul de ulei nu se mai stingea decat de la 1600 rpm in sus...Numai ca eram prins in coloanele de masini si pur si simplu nu aveam cum sa trag pe dreapta sa opresc si sa-l las sa se raceasca...Am zis ca gripez motorul la afaza aia...
Dar cum in motor aveam Castrol GTX 3 (acela se gasea la acea vreme)...motorul nu a patit nimic si a mai mers multa vreme asa...Dupa acest incident tragea la fel...consuma la fel...nu au aparut zgomote suspecte in el...
Deci uleiul si-a facut treaba...Sant sigur ca daca as fi avut un ulei mai slab, as fi gripat motorul...

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Mie 02-Mar-2011 21:28

Teoria e un pic diferita. Un ulei mai putin viscos ajunge mai repede in chiulasa si in timpul funcĂžionarii la cald, chiar daca presiunea in absolut e mai mica, debitul e mai mare ca si transportul de caldura. Revenind, un ulei mai viscos merge mai cald
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf
http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service
Lexia available

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Mie 02-Mar-2011 21:34

:lol: imi adusesi aminte de o cunostinta cu un oltcit, care vara a pus 10w60 si a participat la un raliu. Dupa 20 min. a gripat motorul.

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 04-Mar-2011 03:49

sorin - La Oltcit e altceva, pt. ca e supapa aia by-pass pe circuitul de ungere si daca uleiul nu se subtiaza suficient, nu mai trece prin radiatorul de ulei...Teoretic e obligatorie folosirea unui ulei cu W40.
Totusi iti spun ca fratele meu a avut un Oltcit 12 TRS, de nou pana la 74.000 Km. Dupa rodaj, primul ulei a fost Castrol RS 10W60...asta in conditiile in care a fost si pe munte cu masina...cu 4 pers...au urcat la Pestera...
Cred ca est de acord cu mine, ca daca urci cu un Oltcit la munte pe serpentine in fortza cu 4 persoane si bagaje la refuz (si pe placa portbagajului si intre pasagerii din spate...si la picioarele lor...) in mod normal ii cam dai borsul pe nas...Ei! Masina aia nu a avut nimic...
La sosea mergea pe 120-150 cu ea...
A folosit 2 schimburi de Castrol RS si pana la 50.000 Km nu a batut nici o axa cu came (si erau romanesti...)...La 50.000 a schimbat uleiul cu un jeg de Shell Helix Ultra 5W40...sau 50 (nu mai stiu exact...Oricum...full sintetic...) Si in 3.000 Km au inceput sa-i bata axele cu came, iar dupa alte cateva mii au trebuit schimbate, pt. ca era sapat in came 2 mm...nu mai functiona motorul rotund...
Asa ca m-am convins cum e cu uleiurile si ce poate Castrol...
Nu cred ca acel Oltcit s-a gripat din cauza uleiului Castrol 10W60....Mai curand din vina vreunui "Titi-mecanicosul" care a facut vre-o "gherla prin motorul ala...Gauri de ungere astupate cu mastic si altele...
Sau daca a fost din cauza uleiului, sigur a fost contrafacut...A fost doar bidonul de Castrol 10W60.

khan - Nu te contrazic in privinta vascozitatii si a temperaturii pt. ca nu am suficiente date.
Totusi te-ai gandit ca o vascozitate mai mare, inseamna presiune mai mare, care inseamna tot un debit mai mare...???
Cum poti mari debitul de curgere al unui fluid printr-un orificiu ?!? Ori ii scazi vascozitatea si atunci va curge de la sine mai usor, ori ii cresti presiunea si atunci va fi impins cu fortza...
Dar in cazul unui ulei care e mai vascos la cald, castigi o perna de ulei mai rezistenta la strapungere...intre piese...
In plus, un motor care va avea frecari mai mici intre piese, se va si incalzi mai putin...Si stiu asta tot de la Oltcit....Daca apuca sa-i scada presiunea de ulei, se incalzea de-l gaseau toti dracii...
...........................
Eu la BX-ul meu, nu am sesizat sa creasca temperatura motorului, dupa ce am pus 10W60...Din contra...Mi s-a parut ca motorul merge mai aerisit...mai lejer si poate chiar un pic mai rece...
S-ar putea sa fie diferita comportarea intr-un motor Diesel, fatza de unul pe benzina...Diesel-ul se incinge mai tare...Un motor pe benzina ajunge sa fiarba mult mai greu decat un Diesel...
Dar repet...Nu vreau sa ma contrazic...Doar mi-am exprimat parerile si ce am observat eu la diferite motoare de-a lungul timpului...
Eu unul nu as avea nici o retinere in a pune in motorul masinii ulei Castrol Edge 10W60, sau Mobil1 10W60...5W50...dar cumparate de la un distribuitor oficial...Nu de la supermarket...

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Vin 04-Mar-2011 06:29

:lol:
Totusi te-ai gandit ca o vascozitate mai mare, inseamna presiune mai mare, care inseamna tot un debit mai mare...???
Cum poti mari debitul de curgere al unui fluid printr-un orificiu ?!? Ori ii scazi vascozitatea si atunci va curge de la sine mai usor, ori ii cresti presiunea si atunci va fi impins cu fortza...

:lol: Da pompa este tot aia. Ce spui tu ar fi valabil daca s-ar schimba pompa cu una mai puternica, dar asta se face cu consum de energie suplimentar. Eu zic ca aia care proiecteaza motoarele astea au calculat mai bine.
Ce vrei tu sa zici este ca pui degetul la robinet, si ai debit mai mare. Presiunea este mare inaintea lagarului unde nu te intereseaza. La masinile de curse sigur umbla si la pompa de ulei inainte de a pune 10w60.

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Vin 04-Mar-2011 19:01

eu in xantiile mele de 1,6 pun castrol 5w30 vad ca merge bine,dar ca parere e bun sau sa pun altceva?

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 04-Mar-2011 20:20

sorin - OK! Pompa e aceeasi, dar debitul recirculat de ea e mai mare, datorita vascozitatii mai mari a uleiului 10W60, la 100...120...150 grd.C, pt. ca uleiul fiind mai vascos, se diminueaza scaparile din pompa...pe langa pinioanele ei...
E adevarat !...Acest lucru se face cu un consum mai mare de putere, dar e relativ neglijabil...
Intr-adevar! Daca vrei sa faci economie de combustibil cu orice pret, pui in motor ulei 0W30, dar nu stiu in ce masura motorul mai e protejat la temperaturi inalte...
...Debitul prin robinet va fi acelasi, chiar daca il obturezi cu degetul, pt. ca iti creste presiunea si apa va tzasni cu mai mare presiune...Uita-te la o formula din fizica...sa vezi ca toate aceste marimi (presiune, volum, debit, viteza de curgere...etc...) sant interconditionati intre ei...Daca se modifica un parametru, se modifica si ceilalti intr-un sens sau in altul...
Daca uleiul curge putin mai greu printr-un orificiu atunci cand e mai vascos, presiunea in circuit va fi mai mare, dar debitul va fi acelasi...poate chiar mai mare, pt. ca nu se mai produc pierderi de presiune...in pompa...in diverse lagare...etc...
Sant f. multi factori care intervin in aceasta situatie si e f. greu de exprimat...Dar sustin aceasta idee pana la capat !!!
Stai linistit ca uleiul 10W60 care se gaseste de vanzare in magazin, nu e uleiul cu care se alearga la curse...Castrol Edge 10W60 este un ulei pt. masinile de serie (mai sportive)...nu pt. cele de curse...
Eu unul am avut in BX acest ulei si pot spune ca motorul a mers perfect...Aveam montate pe el ceasuri de temperatura apei si presiune ulei...si pot spune ca motorul avea presiune un pic mai mare decat cu alte uleiuri(2,5...3 Atm in loc de 2 Atm. la 80 grdC...apa)si nu a scazut in nici o situatie sub aceste valori, oricat am solicitat motorul ala...la drum sau in aglomeratie... Iar temperatura apei statea intotdeauna la 83...85 grd.C....Mult mai constanta decat cu alte uleiuri...
Mi-a placut f. mult cum a functionat cu acest ulei!
Iar consumul de ulei a fost neglijabil...0,5...0,6 L ulei la 12.000 Km...pt. un motor care avea 200.000...300.000 Km sau mai stiu eu cat...
Judecati voi daca merita sau nu, sa pui in motor un astfel de ulei...Aveti o experientza concreta, relatata aici...
..............................
In Xantia, cata vreme am avut uleiul cu care a venit din Germania (probabil un ulei mineral prost) 10W40, imi consuma 1,2L la 1000 km...enorm...Chiar m-am speriat...M-am gandit ca are segmentii uzati...Apoi am auzit ca de obicei se duc simeringurile de supape...
Acum, de cand i-am pus Mobil 1 semisintetic 10W40 (pt. ca de atat am avut bani) am cateva mii de km cu masina si nu a disparut ulei din motor (nu a ajuns la min. ...pt. ca semnalizeaza in bord...)...Deci e muuult mai bine ! Asta inseamna un ulei bun...de marca (cu toate ca e doar un ulei mediu) !!!

Mexic - Nu iti recomand sa mergi cu uleiul acela...5W30 !!! Poate fi folosit doar pe perioada iernii...Nu face fatza decat pana la 20 grdC ale mediului ambiant...E un ulei de iarna...Dar la felul in care evolueaza clima in ultima vreme si putem avea 18 grd afara, chiar in Ianuarie, pe timpul zilei...si cu cat s-a aglomerat circulatia in ultima perioada, poti ajunge foarte usor la limita cu el...
Daaaa! Masina merge...ca nu are gura sa tipe...cat mai merge...Dar nu stii ce se intampla in motorul acela...
In principiu, in oras pe distante scurte, se poate merge cu el fara probleme...Sau cand e foarte ger...Dar evita sa pleci cu masina cu uleiul asta la drum si sa o mai si alergi cu viteze mari...eventual si cu 4 pers. in ea...Mai ales ca Xantia cu motorul de 1,6 e considerata submotorizata...
Nu vreau sa te descurajez si sper sa nu ma intelegi gresit ! Merge si Xantia 1,6 f. bine, dar ma refeream la faptul ca avand motorul cel mai mic, pe o caroserie suficient de grea, motorul poate ajunge mai usor la limita....Daca peste asta mai ai si un ulei neconform in ea.......Dumnezeu cu mila!!!
In principiu, cand motorul se supraincalzeste sau este suprasolicitat, se ingroasa sunetul lui si incepe sa se auda tzacanitul acela de "avans"...de arderi detonante...Acel regim de functionare trebuie evitat cu orice pret...Trebuie lasata sa se raceasca si solicitata mai putin...Atunci faci rau motorului.
...........................
Totusi, ca sa scapi de grija asta, iti recomand ca pana cand se incalzeste afara (10 grd.C) sa schimbi uleiul cu unul 10W40...5W40...5W50...de preferat full sintetic sau macar semisintetic...
Eu asa as proceda...E doar un sfat!
Uite ce spun specialistii:

Imagine

Imagine
In principiu, un ulei 5W30 sau 10W30 slab aditivat, nu poate fi folosit decat pana la +10grd.C...Daca e un ulei de top (full sintetic) poate fi folosit pana la +30 grd.C.
Uleiurile W40 pana la +30grd. (si doar daca sant inalt aditivate se folosesc peste +30 grd) iar W50...W60 peste +30grd.
Daca ne gandim ca de multe ori, vara, aerul frige (la propriu)...asta inseamna +50 grd.C cel putin, in mod clar as alege un ulei cu cele 2 cifre cat mai indepartate, pt. a putea fi folosit pe o plaja cat mai larga de temperaturi...Adica 5W50 sau 10W60.

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Vin 04-Mar-2011 20:31

ms mult i bagw50 sau w60 dar tot castrol.nu inteleg cum de w30(175ron) era mai scump decat w40(120ron)?

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Vin 04-Mar-2011 20:49

Probabil ca W30 era mai bine aditivat...era ful sintetic, in comparatie cu W40 care o fi fost semisintetic...
Probabil ca e mai cerut pt. anumite tipuri de masini...Tico...Matiz...etc...o masina larg raspandita...si e mai vandut...si speculeaza acest lucru...Cine stie...
Cert e ca nu e indicat pt. Xantia, decat pe perioada iernii (pt. porniri mai usoare) dar in rest e prea subtire...
Totusi schimba-l cand ai ocazia, pt. ca iarna e pe sfarsite...

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Vin 04-Mar-2011 20:51

pai cam tre sal schimb ca am deja 6000km sapt viitoare mai fac vreo 2500km si dupaia il schimb si sincer nu stiu ce sa pun sa fie ok,nui problema banii.acum nu cred ca ia facut rau uleiul asta motorului :(

Avatar utilizator
khan
Sef de Atelier
Mesaje: 6271
Membru din: Dum 05-Dec-2004 22:21
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesajde khan » Vin 04-Mar-2011 20:56

viscozitate mare=debit micsorat, mai ales ca la presiune mai mare, supapa pompei deschide mai repede. doi la mina tabelele is bune ca sa iti alegi uleiul potrivit pentru minimele de temperatura, in nici un caz pentru maxima. la pornire conteaza cel mai mult sa ai un ulei bun, pe masura ce se incalzeste uleiul, valorile difera ff putin intre uleiuri. 3 la mina un ulei bun are pelicula fff buna in orice conditii de exploatare au fost prevazute pentru el, practic, pina la 150 de gr orice ulei bun pastreaza pelicula fara sa puna motorul in pericol. 4 la mina, cu cit e mai putin viscos, cu atit circula mai mult, mai repede, inunda piesele mai abundent si transporta caldura mai bine
http://www.fisheyemedia.ro daca ai nevoie de un fotograf

http://www.antim19.ro (still under construction) daca ai nevoie de un service

Lexia available

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Vin 04-Mar-2011 21:03

caut in manual ce ulei recomanda citroen ca sincer mam zapacit de cat in mare 10w50 cred cai ok pt motor

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Vin 04-Mar-2011 22:58

vesti proaste , cred ca am gripat motorul ( nu am schimbat uleiul ,are in ea elf competition ) a inceput sa scartie incet , daca o ambalez nu se intensifica doar se aude mai repede . am desfacut axul cu came , intact , dar am gasit zgura pe conducta de ulei de la came , aproape ca era infundata in partea dinspre delcou , am curatato dar tot la fel .
se pare ca pana se face cald sta pe bara :( .
P.S. mare dilema si cu uleiul asta :D

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Sâm 05-Mar-2011 00:21

majestique - Cum ai tras tu concluzia ca ai gripat motorul ??????? :shock:
1-Daca il gripai trebuia sa se blocheze in timpul functionarii...sa inceapa sa bata lagarele mai intai...etc.
2-Atat timp cat ai avut ulei suficient in el (macar sa atinga joja)...cat timp nu ti s-au aprins becurile din bord...cat timp apa a stat in parametri...e greu de crezut ca s-a gripat motorul...
3-Pana sa-l gripezi, iti scoate toata apa afara...bate urat motorul...scoate fum...nu se gripeaza asaaa...cu una cu doua...
......................
Probabil ca scartzaitul acela pe care il produce, e de la o rola de curea care s-a gripat din cauza frigului (a ramas fara vaselina rulmentul ei...)...sau de la o curea cu probleme...
Treaba cu rolele intinzatoare e intr-adevar o problema si trebuie rezolvata (daca e asa) de urgentza...
Poate fi un simering care scartzaie...orice...dar nu cred ca e gripat...Nici daca ramanea complet fara presiune de ulei nu se gripa imediat...Tot ar mai fi functionat cateva minute...
Zgura care ai gasit-o pe conducta de ulei de la axa cu came, e din cauza faptului ca motorul a functionat candva cu un ulei prost, la temperaturi inalte...Si astfel uleiul prost s-a carbonizat prin diverse puncte ale motorului...
Mai trist e ca e posibil sa mai fie depuneri de carbune si prin alte zone ale motorului...ex. canalele segmentilor...orificii de ungere din motor...etc...
Asta se intampla cand nu folosesti un ulei bun...care nu are calitati degresante...dispersante bune...Multi se sperie cand vad ca uleiul din motor se inegreste imediat ce l-au turnat in motor....Din contra!!! Acela e un ulei bun, pt. ca spala din motor depunerile de carbune si le pastreaza in el...nu le lasa sa se depuna...Le cara pana in filtrul de ulei...
...Sigur...Motorul ar trebui controlat...Dar eu nu cred ca e gripat...Scartzaitul acela e din alta parte...Incearca sa asculti de unde vine...din ce zona...
Atata vreme cat atunci cand pui contactul se aprind toate becurile de avarie (deci functioneaza...nu sant arse) si apoi se sting cand pornesti motorul, nu are cum sa se fi gripat...Inseamna ca ai presiune de ulei...deci exclus gripajul!!!

Mexic - Poti folsi fara grija 10W40...10W50...5W40...5W50, macar semisintetic, dar ar fi de preferat sa fie full sintetic, daca spui ca nu sant banii problema...
Eu as pune Mobil 1 Peak Life 5W50 full sint. sau Castrol Edge 10W60....Mai merge si Castrol GTX 3 (5) Magnatec...nu stiu ce indici are...daca vrei neaparat Castrol...dar e inferior lui Edge...
Cu unul din aceste uleiuri nu vei avea cu sigurantza emotii!!! Te asigur!

khan - Diferentza de vascozitate intre un ulei 10W40 si unul 10W60 la 100 grdC nu este mare...Nu se pune problema sa deschida supapa de suprapresiune a pompei (aia se deschide la 10 Atm din cate stiu eu...nu are cum sa creasca atat presiunea...)
Vascozitatea nu e diferita intre cele 2 uleiuri, la 100 grd. incat sa se puna problema sa nu mai curga prin orificii...Oricum toate uleiurile se fac PIPI la 100...130 grd...Dar un ulei 10W60 asigura exact acel plus de vascozitate, cat sa mai creasca un pic presiunea pe lagare si motorul sa fie in sigurantza la solicitari intense...cand pelicula unui ulei 10W40 probabil se foarfeca si apar frecari directe intre piesele metalice...
Dar nu se pune in nici un caz problema ca uleiul sa nu circule suficient de repede prin motor, sau sa creieze astfel de neajunsuri...
Scoate o joja de la un motor care are in el 10W60, incalzit la 90 grd. si ai sa vezi cum picura uleiul de pe joja...E PIPI...Nu are cum sa nu circule prin motor...sa nu transporte caldura...sa nu inunde piesele...Eu am avut in BX...E subtire tare, dar asigura exact acea rezerva de sigurantza, pt. regimurile de solicitare intense...in turatii si sarcini maxime...
....Daca toate uleiurile asigura o protectie excelenta asa cum zici tu, de ce in analizele de laborator, la unele uleiuri ale unor marci mai slabe, ies particule de otel...de Staniu din cuzineti...de Cupru...etc...
Si bun!!! Hai sa zicema ca masuratorile alea sant contrafacute...in scopuri comerciale...Dar se vede cu ochiul liber...Cand golesti un motor de ulei, raman pe magnetul busonului particule de metal smulse din piesele in miscare...De ce acele particule nu mai apar dupa ce se termina rodajul, daca folosesti un ulei de top?!? De ce apar doar cand folosesti un ulei prost ???
Uleiurile de firma proasta sau contrafacute, chiar sant un pericol pt. motor!!!
Asa este! Daca folosesti un ulei macar semi-sintetic de o firma macar medie, cu indicele de vascozitate conform cu ce da producatorul, nu ar trebui sa se intample nimic motorului...Dar asta nu inseamna ca motorul nu e mai bine protejat daca pui un ulei de top...mai scump...cu indicii de vascozitate mai indepartati...etc.
...Repet...Nu vreau sa ma contrazic...Aceasta discutie nu se vrea decat una in scop constructiv...Nu are nimeni de ce sa se supere...De aceea santem aici, ca sa spunem ce credem fiecare...Eu asa gandesc.
Eu chiar cred si sustin ce am scris mai sus...Si dupa aceste idei imi intretin masina...Si cred eu ca nu e gresit... :D

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Sâm 05-Mar-2011 07:56

.Debitul prin robinet va fi acelasi, chiar daca il obturezi cu degetul, pt. ca iti creste presiunea si apa va tzasni cu mai mare presiune.
Deci la tine acasa, la chiuveta, apa curge la maxim sau deloc. :lol:


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu