ulei xantia

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Sâm 05-Mar-2011 08:55

scuze , mam exprimat gresit , nu este gripaj ,
porneste , nu trage greu , se poate merge cu ea dar nu vreau sa il stric si mai rau .
zgomotul se aude in partea dinspre cutie deci nu are cum sa fie nici rola , nici curea .
cum am spus am verificat axul cu came , este in regula .eu ma ganesc sa nu fie de la palierul de la vibrochen sa se fi infundat si acolo vreun canal . deasta am zis sa nu o mai folosesc pana nu gasesc ce are , nu are rost sa stric vibrochenul sau vreo biela .
m-am uitat si la tacheti iar in regula , in balta de ulei , ghidurile nu stiu cum sunt , am uitat sa spun , cu ceva timp inainte sa scartie , dimineata cand o porneam tacanea o supapa

am uitat sa spun , am garnitura de chiuloasa arsa , nu baga ulei in radiator , dar baga apa in baia de ulei oricum masina va sta pe bara pana se incalzeste sa ii schimb motorul :D

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 05-Mar-2011 11:44

mai, tu care motor l-ai stricat de fapt?

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Sâm 05-Mar-2011 12:08

Cred ca nici el nu stie...pe mine m-au bagat in ceata toate postarile lui......e o intreaga ameteala :D :D :D

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Sâm 05-Mar-2011 17:50

ms de sfaturi merg pe castrol in continuare la ambele masini :D

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Sâm 05-Mar-2011 18:02

dj01fad scrie:mai, tu care motor l-ai stricat de fapt?

1.9 carburatie , ala de pe masina , cum dracu puteam sa il stric pe ala care sta(xantia) :))
sper ca ati inteles acum

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Sâm 05-Mar-2011 18:03

THUNDER77 scrie:Cred ca nici el nu stie...pe mine m-au bagat in ceata toate postarile lui......e o intreaga ameteala :D :D :D

u rezolva problema cu cracanatu si mai stam de vorba :lol: :lol: :lol:
nu stiu de ce citesti daca nu poti sa dai nici un sfat

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 06-Mar-2011 01:32

topicul se numeste ulei xantia, intrebarea ta era ce ulei sa pui in motorul de xantia, apoi brusc ne spui ca ai stricat motorul. am banuit io ca era vorba de cel de pejo, dar am vrut sa fiu sigur. si... puteai sa il strici si pe ala care sta, mai cunosc cazuri; de exemplu un zapacit tot pornea masina de pe care vroia sa foloseasca motorul, ca ii era drag de cum merge, pana intr-o seara cand l-a pornit si s-a cracanat din cauza ca nu mai avea apa. deci se poate.... mai stii?!

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Dum 06-Mar-2011 14:16

majestiqe scrie:
THUNDER77 scrie:Cred ca nici el nu stie...pe mine m-au bagat in ceata toate postarile lui......e o intreaga ameteala :D :D :D

u rezolva problema cu cracanatu si mai stam de vorba :lol: :lol: :lol:
nu stiu de ce citesti daca nu poti sa dai nici un sfat


In primul rand : "ma frend" nu am nici o problema cu cracanatul , cand o sa ai o Xantia functionala cap-coada vei avea ocazia sa te edifici mai bine , iar atata timp cat eu merg cu masina la Nick si o vede "live" si e ok nu am ce sa umblu ca tampitul la ea pentru ca inseamna ca este cum trebuie ;

Secundo : citesc ce vreau si pot spune ce vreau atata timp cat nu jignesc pe nimeni , am specificat insa numai faptul ca tu tot bati campii cu tot felul de "istetimi" care nu au nici inceput , nici mijloc , nici sfarsit , de nu mai intelege omul nimic din postarile tale ;

Terto : reciteste-ti postarile si ai sa vezi ca am dreptate , comprendre ?

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Dum 06-Mar-2011 17:21

THUNDER77 scrie:
majestiqe scrie:
THUNDER77 scrie:Cred ca nici el nu stie...pe mine m-au bagat in ceata toate postarile lui......e o intreaga ameteala :D :D :D

u rezolva problema cu cracanatu si mai stam de vorba :lol: :lol: :lol:
nu stiu de ce citesti daca nu poti sa dai nici un sfat


In primul rand : "ma frend" nu am nici o problema cu cracanatul , cand o sa ai o Xantia functionala cap-coada vei avea ocazia sa te edifici mai bine , iar atata timp cat eu merg cu masina la Nick si o vede "live" si e ok nu am ce sa umblu ca tampitul la ea pentru ca inseamna ca este cum trebuie ;

Secundo : citesc ce vreau si pot spune ce vreau atata timp cat nu jignesc pe nimeni , am specificat insa numai faptul ca tu tot bati campii cu tot felul de "istetimi" care nu au nici inceput , nici mijloc , nici sfarsit , de nu mai intelege omul nimic din postarile tale ;

Terto : reciteste-ti postarile si ai sa vezi ca am dreptate , comprendre ?


scz eram putin nervos , pe viitor am sa fiu mai explicit

Avatar utilizator
THUNDER77
pasionat
Mesaje: 987
Membru din: Sâm 12-Sep-2009 13:36
Localitate: Pitesti

Mesajde THUNDER77 » Dum 06-Mar-2011 17:56

In regula , scuzele primite . Daca imi permiti un sfat : structureaza postarile in asa fel incat sa fie usor de inteles.....asa vei avea mari sanse sa primesti raspunsurile pe care le astepti si sfaturile de care ai nevoie....gandeste-l 5 minute inainte sa il scrii si va fi totul ok :wink: Bafta !

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Lun 07-Mar-2011 15:07

ok . am sa incerc :D eu sunt mai dezordonat de fel ::P

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 09-Mar-2011 02:53

Evident ca daca micsorezi sectiunea de trecere peste o anumita limita, la un momentdat lichidul nu mai are pe unde curge, oricat de fluid sau de vascos ar fi...indiferent ce presiune ai avea pe retea, inainte de robinet...
Totusi daca maresti presiunea din retea, chiar daca mai strangi robinetul, tot va curge acelasi debit de apa prin robinet ca inainte...
O formula din fizica ne poate lamuri cum stau lucrurile cu presiune, debit, vascozitate, sectiune de curgere...si cum se modifica una in functie de alta...
Oricum exemplul cu robinetul de apa nu e relevant, pt. ca acolo modifici sectiunea de trecere, nu vascozitatea apei sau presiunea din retea...E altceva !!! Chiar daca nu m-am priceput eu sa explic prea bine...
............................
Totusi asa cum am scris si in mesajul anterior, diferentza de vascozitate la 100...120...150 grd intre un ulei W40 si un W60 este mica...Nu se pune problema sa nu curga prin sistemul de ungere suficient de repede...Dar e exact diferentza de vascozitate de care este nevoie incat motorul sa nu fie in pericol...Sa nu se striveasca pelicula de ulei si sa apara frecari directe intre piesele metalice aflate in miscare....
Si se poate vedea treaba asta si din faptul ca presiunea de ulei (la cald) creste f. putin daca se utilizeaza un ulei W60 in loc de un W40 (2,5...3 Atm, in loc de 2 Atm...) ...Daca ar fi diferentza mare de vascozitate, presiunea de ulei ar fi mult mai mare...Atunci probabil ar fi periculos !!!
Dar stai linistit ! Uleiurile W60 nu pun in pericol motoarele....Din contra!!!
Motoarele au probleme in general la temperaturi mari cu presiunea de ulei in rampa, nu in mod deosebit cu racirea uleiului (chiar daca sant legate intre ele) ...pt. ca uleiurile normale (W40) se subtiaza prea tare la temperaturi ridicate...Nu cu faptul ca nu ar circula prea repede sau nu ar reusi sa preia caldura motorului...
Din contra !!! Toate uleiurile preiau f. bine caldura motorului...Mai greu e sa mentii uleiul la o temperatura rezonabila sau sa-i asiguri o vascozitate suficienta...Si atunci, ori montezi un racitor de ulei, ori pui in motor un ulei inalt aditivat....performant, care rezista la temp. inalte...
Chiar....mai mult...Un ulei care nu rezista la temperaturi inalte (W30...W40) risti sa se arda in motor si sa depuna carbune pe piesele motorului....si sa blocheze...segmenti in canale...gauri de ungere...etc...
Stiu f. multe cazuri in care daca motorul a fost fiert, sant toate sansele sa se fi coxat segmentii (se blocheaza cu calamina in canalele din pistoane...) si motorul sa se dea pe ulei...
Un ulei bun (W50...W60) e mult mai putin expus arderii, pt. ca e facut sa reziste la temperaturi mai inalte...
Uita-te de curiozitate pe specificatiile chimice ale uleiurilor....Si ai sa vezi ca diferentele de vascozitate la 100 grdC sant mici, dar punctul de inflamabilitate e mai mare sensibil la cele W50...W60...
Asta spune totul despre aceste uleiuri si felul in care se comporta in motor...

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 09-Mar-2011 03:25

majestique - Asa este! In posturile tale ai trecut de la una la alta...Nici descrierea defectiunii sau a simptomelor ei, nu a fost deloc exacta... dar incercam sa intelegem... :D
Descriererea exacta a simptomelor e esentiala in a incerca sa gasesti defectul...
......................
N-am inteles ce ai cautat la distributie....N-am inteles ce ai cautat i n alte parti in motor...Era mai cu cap sa asculti motorul, inainte de a te apuca de demontat....Asa nu faci decat sa strici....demontand aiurea...
Asculta intai de unde vine zgomotul si in ce regim apare el si pe urma judeci si tragi concluziile....Sau macar intrebi persoane de incredere, daca nu te pricepi tu...
E foarte usor sa faci praf un motor, daca nu stii sa interpretezi functionarea lui....Si pe urma alt motor...si alt motor...
E drept ca nu s-a nascut nimeni invatzat, dar astfel de distractii sant cam scumpe !!!
.....................
Da acum am inteles....Zgomotul vine dinspre ambreiaj...cutie...Cel mai probabil te-a lasat rulmentul de presiune de la ambreiaj...cum am patzit si eu...Se pare ca e defectiune tipica la Xantia...
Intelege o data pt. numele lui Dumnezeu !!!! Cand un motor se gripeaza, in nici un caz nu scartzaie...Incepe sa traga greu...scoate un zgomot mai gros...iti creste temp. la apa..."bate avansul" (arderi detonante)...apoi incepe sa bata (lagare de biela...palier...etc...) si intr-un final se blocheaza definitiv...pt. ca se lipesc/sudeaza piesele intre ele...
.....................
Bataia aia de supapa la rece, nu e relevanta si nu cred ca are legatura cu un posibil gripaj al motorului....N-as baga mana-n foc ca e de la o supapa acel zgomot....Poate fi orice din zona aia....De unde ai tras tu concluzia ca e zgomot de supapa ?!?
Da! Poate fi si o pastila de supapa cu joc, dar nu e grav...
.....................
Traba cu garnitura de chiulasa si cu apa in ulei, e intr-adevar grava si nu as mai merge cu acel motor pana nu rezolv problema...
Dar si apa aia....Cum ai ajuns tu la concluzia ca ai apa in ulei ??? Ai gasit apa pe busonul de umplere de ulei???
Atunci afla ca e firesc pe frigul asta....Toate motoarele fac condens acolo, daca mergi mult prin oras...Daca uleiul pe joja e limpede...transparent....nu e nici o garnitura de chiulasa arsa...
Dar daca uleiul din baie (chiar si pe joja) e o emulsie maronie tulbure, atunci chiar ai garnituta arsa....
Lamureste si acest aspect, pt. ca s-ar putea sa demontezi chiulasa si sa schimbi garnitura aiurea....doar asaaaa....ca ti-a intrat tie ideea ca motorul are garnitura arsa...
Lamureste toate aceste simptome !!! Fii sigur cum stau lucrurile inainte de a demonta...
Asteptam mai multe amanunte!!!

Avatar utilizator
dan1972
pasionat
Mesaje: 997
Membru din: Sâm 20-Ian-2007 12:29
Localitate: Braila

Mesajde dan1972 » Mie 09-Mar-2011 03:29

m-am exprimat neclar....apa in ulei= emulsie galbuie tulbure

majestiqe
pasionat
Mesaje: 284
Membru din: Mar 18-Ian-2011 19:38
Localitate: turnu magurele

Mesajde majestiqe » Mie 09-Mar-2011 13:57

intai cateva informatii despre mine .
eu am crescut printre motoare de mic ( agricultura si tata si bunicu ) , am 2 tractoare, 2 combine . Am avut parte de gripaje , de supape sparte , biele iesite prin bloc , diferentiale sparte ,si multe altele .Eu 80% din timp il ocup cu agricultura , 10%cu scoala , si 10% ma joc la masinile astea :D . La tractoare , in fiecare an cade cel putin un motor sau o cutie de viteze :)) (made in romania ) asa ca am avut pe ce sa invat .


in primul rand sunt si motoare care scartie inainte sa se gripeze , eu am patit la tractor a cazut busonul de la baia de ulei , becul nu sa aprins, a inceput sa scartie usor ,si sa bata l-am oprit , am salvat pistoane, biele , dar vibrochenul nu a mai putut fi salvat .

in al doilea rand ,la peugeot ( nu xantia ) am dat dat camele jos pentru ca am crezut ca este din cauza lagarelor axului sau vreun tachet de nu se unge. eu am mai avut parte o data de acest scatrtit , dar era din cauza unui surub , din spatele fuliei motorului (tine capacul ala de plastic de la cureaua de distributie ) , se slabise si atingea de fulie . acum am verificat si acolo , dar nimic . Deci presupun ca e de la vreun cuzinet de palier ( aia nu bat cand nu se mai ung spre deosebire de cei de biela ). Cand am desfacut axul cu came , in ultimul lagar cel dinspre delcou am gasit un fel de zgura , era infunadat, initial am crezut ca este de acolo , lam pus la loc si tot la fel deci de aici am tras concluzia ca e posibil sa se fi infundat si vreun palier .

in al treilea rand , am apa pe joja , si dispare din radiator , cand ambalez peste 5000 , da cu ea afara pe la busonul de la radiator , asa ca e garnitura arsa/montata gresit in mod sigur .

in legatura cu bataia de supapa , facea doar la rece ,( stiu cum se aude o bataie de supapa) si in unele cazuri cand deschideam clapeta la maxim , dar cred ca este din cauza avansului , nu supapa ( nu am stroboscop sa il pun la punct.)


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu