Ajutor de urgenta Xantia! Moare motorul in mers
Moderator: Echipa Tehnica
Victorieee!!!
Pe scurt nu se stie din ce motiv calculatorul masinii a hotarat ca codul de pana acum 1212, nu-l mai intereseaza. Nici cel de fabrica 1111 ( care a mers candva cand am patit o figura similara). Nici 0001 , codul de fabcrica dupa alte pareri. Am verificat mufe fire, firulete, desfacut, vizualizat placile de la calculator si tastatura pentru eventuale " nereguli" ( pini desfacuti, arsuri etc.) . Nimic....
Ramanea varianta inlocuirii calculatorului cu unul deblocat. Magneti Marelli IAW 8P.10. Dezmembrari, chestii... nimic .
Mai ramanea varianta deblocarii ECU via eprom cost 100 EUR si alte 2 zile pierdute. hmmm
Multumesc aici lui dj01fad pentru interesul si atentia acordata in gasirea unui calculator similar.. Prin el m-a sunat altcineva din Giurgiu cum ca are acel calculator, pinul, dar trebuie si tastatura aferenta. ( Conform mitului FALS cum se va demostra mai tarziu ca pinul este pastrat in tastatura si nu se poate inlocui si imperechea o alta tastatura cu calculatorul aferent).
Deci, dupa cum am gasit la un patit similar de prin UK pe justanswer.co.uk alta tastatura se poate imperechea in felul urmator: Se scoate tastatura veche si se pune cea noua, se aprind simultan rosu si verde. Se sta cu usa inchisa si contactul pus min 1 min pana se sting ledurile de la tastatura. Se deschide usa min 5 sec si se incuie masina. Dupa inca vre-o 2-3 minute se aprinde becul rosu continuu. Se descuie, iar contactul 1 minut, iar deschis usa 5s si incuiat masina. Dupa inca 2-3 minute se aprinde ledul rosu intermitent. Din acest moment se poate introduce codul (aferent calculatorului masinii, si nu aferent tastaturii dupa cum se credea pana acum...).
Dar: degeaba inlocuiam eu tastatura, calculatorul vroia cod.
Prin badadaneli succesive privindn deblocarea unui calculator ( prin scoaterea mufei de la tastatura in timpul mersului ) si simplificand am concluzionat ca daca pornesti masina cu un calculator deblocat, apoi fara a scoate borna si cu contactul pus schimb calculatorul cu unul blocat, se deblocheaza si acest al doilea calculator in momentul in care pornesti masina. Si .... culmea.... chiar asa a fost
Concluzie: Schimbarea tastaturii (codul ramane acelasi) scris bolduit.
Deblocare calculator nu stii cod, bla bla: (iti trebuie inca o masina similara). Pornesti masina " buna" . Scoti mufa de la tastura, Opresti motorul. Pui contactul. Schimbi calculatorul cu cel la care nu iti mai merge pin-ul. Pornesti motorul. Gata. Iei calculatorul il pui pe masina ta si la revedere.
Multumiri lui Mihai din Navodari (nu stiu daca are cont aici) care m-a ajutat cu masina lui (Xantia 1.6i) facand tot felul de transbordari de calculatoare, tastaturi, teste si incercari care au dus la deblocarea calculatorului meu[align=right]
Pe scurt nu se stie din ce motiv calculatorul masinii a hotarat ca codul de pana acum 1212, nu-l mai intereseaza. Nici cel de fabrica 1111 ( care a mers candva cand am patit o figura similara). Nici 0001 , codul de fabcrica dupa alte pareri. Am verificat mufe fire, firulete, desfacut, vizualizat placile de la calculator si tastatura pentru eventuale " nereguli" ( pini desfacuti, arsuri etc.) . Nimic....
Ramanea varianta inlocuirii calculatorului cu unul deblocat. Magneti Marelli IAW 8P.10. Dezmembrari, chestii... nimic .
Mai ramanea varianta deblocarii ECU via eprom cost 100 EUR si alte 2 zile pierdute. hmmm
Multumesc aici lui dj01fad pentru interesul si atentia acordata in gasirea unui calculator similar.. Prin el m-a sunat altcineva din Giurgiu cum ca are acel calculator, pinul, dar trebuie si tastatura aferenta. ( Conform mitului FALS cum se va demostra mai tarziu ca pinul este pastrat in tastatura si nu se poate inlocui si imperechea o alta tastatura cu calculatorul aferent).
Deci, dupa cum am gasit la un patit similar de prin UK pe justanswer.co.uk alta tastatura se poate imperechea in felul urmator: Se scoate tastatura veche si se pune cea noua, se aprind simultan rosu si verde. Se sta cu usa inchisa si contactul pus min 1 min pana se sting ledurile de la tastatura. Se deschide usa min 5 sec si se incuie masina. Dupa inca vre-o 2-3 minute se aprinde becul rosu continuu. Se descuie, iar contactul 1 minut, iar deschis usa 5s si incuiat masina. Dupa inca 2-3 minute se aprinde ledul rosu intermitent. Din acest moment se poate introduce codul (aferent calculatorului masinii, si nu aferent tastaturii dupa cum se credea pana acum...).
Dar: degeaba inlocuiam eu tastatura, calculatorul vroia cod.
Prin badadaneli succesive privindn deblocarea unui calculator ( prin scoaterea mufei de la tastatura in timpul mersului ) si simplificand am concluzionat ca daca pornesti masina cu un calculator deblocat, apoi fara a scoate borna si cu contactul pus schimb calculatorul cu unul blocat, se deblocheaza si acest al doilea calculator in momentul in care pornesti masina. Si .... culmea.... chiar asa a fost




Concluzie: Schimbarea tastaturii (codul ramane acelasi) scris bolduit.
Deblocare calculator nu stii cod, bla bla: (iti trebuie inca o masina similara). Pornesti masina " buna" . Scoti mufa de la tastura, Opresti motorul. Pui contactul. Schimbi calculatorul cu cel la care nu iti mai merge pin-ul. Pornesti motorul. Gata. Iei calculatorul il pui pe masina ta si la revedere.
Multumiri lui Mihai din Navodari (nu stiu daca are cont aici) care m-a ajutat cu masina lui (Xantia 1.6i) facand tot felul de transbordari de calculatoare, tastaturi, teste si incercari care au dus la deblocarea calculatorului meu[align=right]
Am schimbat discurile frana fata iar desteptul a pus invers tablitele care tin placutele fata, asa ca cea dreapta a cazut. Are cineva asa ceva ??
Pe spate nu au fost puse placutele cum trebuie ( sau au fost alt model) , prindeau doar jumate, iar partea de sus, netocita, facea ca placutele sa se propteasca una in alta, implicit fara sa infraneze deloc roata. Am schimbat discurile si placutele, si si-a revenit si suspensia spate. ( Ce frumos e cand se lasa suspensia spate, franeaza toate patru rotile iar masina in loc sa vina in bot sta perfect dreapta... : ) )
Alt upgrade - aruncat butelia din portbagaj si pusa una toroidala in locul rotii de rezerva, plus 2 zile de munca la interior cu un aspirator cu injectie - extractie. As fi jurat ca am masina curata, dar cand am pus aspiratorul cu spalare pe ea mi-am dat seama ca e maaare diferenta....
Folie carbon neagra pe capota, urmeaza albastru marin mat pe restul masinii.

Pe spate nu au fost puse placutele cum trebuie ( sau au fost alt model) , prindeau doar jumate, iar partea de sus, netocita, facea ca placutele sa se propteasca una in alta, implicit fara sa infraneze deloc roata. Am schimbat discurile si placutele, si si-a revenit si suspensia spate. ( Ce frumos e cand se lasa suspensia spate, franeaza toate patru rotile iar masina in loc sa vina in bot sta perfect dreapta... : ) )
Alt upgrade - aruncat butelia din portbagaj si pusa una toroidala in locul rotii de rezerva, plus 2 zile de munca la interior cu un aspirator cu injectie - extractie. As fi jurat ca am masina curata, dar cand am pus aspiratorul cu spalare pe ea mi-am dat seama ca e maaare diferenta....
Folie carbon neagra pe capota, urmeaza albastru marin mat pe restul masinii.
Revin:
Iar nu a venit frantuzoaica in seara asta acasa !!! Motorul nu mai porneste.
Va rog sa imi dati o parere asa ca descriu exact "intamplarile" dinainte de aceasta "greva".
1. Dimineata 80 km de vre-o 3 ori pe drum trece de pe gpl pe benzina , cu tiuitul ca atunci cand rezervorul gpl este gol . Dar este chiar plin. Apas butonul , si revine pe gpl..
2. Schimb un furtun de apa ( care duce de pe undeva de langa termostat, la plamanul de gpl).
3. Verific toate sigurantele ( o problema veche, aeroterma si dezaburirea cand functioneaza , cand nu..). Azi erau pe NU
4. Plec in oras la mai putin de 2-3 minute motorul se opreste in viteza dar dau la cheie si isi revine ).
5. Situatia de la 4 se repeta dupa 5-6 km.
6. Dupa cateva opriri si deplasari de 2-3 km , opresc la un magazin iar plecare IOK.
Simptoma suplimentara Ca sa pornesc pe GPL cand dau la cheie tin butonul de la comanda GPL apasat. Buzzerul instalatiei emite un semnal acustic si porneste direct pe GPL. Acum si butonul de comanda , si buzzerul sunt mute.
Intrebare: E posibil cumva ca inlocuit acel furtun sa ating ceva de la GPL ( nu stiu cine / ce / cum comuta de pe GPL pe gaz). Empiric vorbind trebuie sa existe un releu care taie benzina si unul care taie GPL -ul. Daca amandoua sunt activate, cam de acolo ar fi problema..
2.) Am gasit , tot pe acest forum, ca problema aerotermei cu dezaburire luneta se datoreaza problemelor din contact. E posibil ca tot vre-un contact imperfect din cheie sa fie si sursa problemei de nu porneste masina (desi se invarte electromotorul, martorii sunt aprinsi in bord, etc. Ce verificari suplimentare ssa mai fac ?
Scuze de polologhie dar va rog astept sfaturile voastre !!
Iar nu a venit frantuzoaica in seara asta acasa !!! Motorul nu mai porneste.
Va rog sa imi dati o parere asa ca descriu exact "intamplarile" dinainte de aceasta "greva".
1. Dimineata 80 km de vre-o 3 ori pe drum trece de pe gpl pe benzina , cu tiuitul ca atunci cand rezervorul gpl este gol . Dar este chiar plin. Apas butonul , si revine pe gpl..
2. Schimb un furtun de apa ( care duce de pe undeva de langa termostat, la plamanul de gpl).
3. Verific toate sigurantele ( o problema veche, aeroterma si dezaburirea cand functioneaza , cand nu..). Azi erau pe NU
4. Plec in oras la mai putin de 2-3 minute motorul se opreste in viteza dar dau la cheie si isi revine ).
5. Situatia de la 4 se repeta dupa 5-6 km.
6. Dupa cateva opriri si deplasari de 2-3 km , opresc la un magazin iar plecare IOK.
Simptoma suplimentara Ca sa pornesc pe GPL cand dau la cheie tin butonul de la comanda GPL apasat. Buzzerul instalatiei emite un semnal acustic si porneste direct pe GPL. Acum si butonul de comanda , si buzzerul sunt mute.
Intrebare: E posibil cumva ca inlocuit acel furtun sa ating ceva de la GPL ( nu stiu cine / ce / cum comuta de pe GPL pe gaz). Empiric vorbind trebuie sa existe un releu care taie benzina si unul care taie GPL -ul. Daca amandoua sunt activate, cam de acolo ar fi problema..
2.) Am gasit , tot pe acest forum, ca problema aerotermei cu dezaburire luneta se datoreaza problemelor din contact. E posibil ca tot vre-un contact imperfect din cheie sa fie si sursa problemei de nu porneste masina (desi se invarte electromotorul, martorii sunt aprinsi in bord, etc. Ce verificari suplimentare ssa mai fac ?
Scuze de polologhie dar va rog astept sfaturile voastre !!
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
Adydum scrie:Am gasit , tot pe acest forum, ca problema aerotermei cu dezaburire luneta se datoreaza problemelor din contact. E posibil ca tot vre-un contact imperfect din cheie sa fie si sursa problemei de nu porneste masina (desi se invarte electromotorul, martorii sunt aprinsi in bord, etc. Ce verificari suplimentare ssa mai fac ?
Scuze de polologhie dar va rog astept sfaturile voastre !!
ce sa zic, este posibil. 95% cand nu merge dezaburirea si aeroterma, este buba de contact, am schimbat unul chiar duminica. este foarte posibil sa fi intrat contactul in greva, si de aia sa faca filmele astea. daca vrei, pot sa incerc sa iti explic cum sa il desfaci si sa ii tragi o curatare la contacte. problema e ca trebuie sa lasi masina intr-un loc in care nu deranjaza, pentru ca daca dai gres cu reparatul, tre' sa o lasi acolo pana faci rost de altul.
Adydum scrie:Am schimbat bobina, e mai bine, dar si loc de mai bine. Am vorbit cu mecanicul ce a incercat initial sa o "rezolve". Acum nu stiu daca bobina este bine, daca distributia este la punct ( a tot jonglat cu ele in sus si in jos).
Care ar trebui sa fie ordinea corecta a fiselor la bobina?
am si eu o Xantia 1.8 16V si sunt tot din constanta, da`mi un add pe id lyx_plm .... poate ne completam impreuna la diferite probleme
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
am de avut.
prima data trebuie sa il demontezi de acolo. apoi, daca il studiezi, ai sa vezi ca se poate demonta partea electrica de cea mecanica. partea electrica are 4 cleme, si se sparte in 2 bucati, iar in felul asta vei ajunge la contacte. o sa gasesti inauntru 4 bile de sticla, 4 lamele elastice, 4 ploturi de cupru si miezul care se invarte, pe care nu il scoti afara, il lasi acolo. sa lucrezi pe pe o masa ceva, sa atentie sa nu pierzi bilele, ca eu asa am facut. ploturile si pinii unde fac contact le cureti cu o lama de cutter sau ceva de genul, apoi pui la loc bilele de sticla si ploturile de cupru, si pui carcasa la loc, fara lamele. apoi, lamelele le infigi pe gaurile de pe lateralul carcasei negre (le gasesti tu) si le impingi cu un ac pana auzi ca fac tzac si se opresc. vezi ca unele intra mai mult, altele mai putin.
cam asta ar fi, sper sa reusesti. daca nu... imi dai de stire si iti trimit un inculpat.
prima data trebuie sa il demontezi de acolo. apoi, daca il studiezi, ai sa vezi ca se poate demonta partea electrica de cea mecanica. partea electrica are 4 cleme, si se sparte in 2 bucati, iar in felul asta vei ajunge la contacte. o sa gasesti inauntru 4 bile de sticla, 4 lamele elastice, 4 ploturi de cupru si miezul care se invarte, pe care nu il scoti afara, il lasi acolo. sa lucrezi pe pe o masa ceva, sa atentie sa nu pierzi bilele, ca eu asa am facut. ploturile si pinii unde fac contact le cureti cu o lama de cutter sau ceva de genul, apoi pui la loc bilele de sticla si ploturile de cupru, si pui carcasa la loc, fara lamele. apoi, lamelele le infigi pe gaurile de pe lateralul carcasei negre (le gasesti tu) si le impingi cu un ac pana auzi ca fac tzac si se opresc. vezi ca unele intra mai mult, altele mai putin.
cam asta ar fi, sper sa reusesti. daca nu... imi dai de stire si iti trimit un inculpat.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 6 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO