Pagina 1 din 2
ciudatenie
Scris: Dum 14-Iun-2009 10:15
de hippo
Saluta baieti!
Aseara s-a intamplat ceva ciudat la Xantia mea: dupa pornire, acele ceasurilor de bord au trecut pe 0, de parca nu se alimentau... Am luat contactul si am repornit, dar nu acele ramaneau tot in aceasi pozitie, mai mult, nici macar martorii de bord nu se mai aprindeau, exceptie facand cel al acumulatorului. Cand aprindeam farurile, bordul era iluminat, dar restul nu.
Puteam sa bag codul, motorul pornea, dar acele si ventilatorul (si poate ca si altele) nu porneau... Am verificat sigurantele, atat din interior, cat si cele aflate la compartimentul motor, dar totul era ok.
Dupa nici 10 minute, asa cum a aparut, simptomul a disparut. A mai patit cineva asa ceva? Aveti vreo idee pe unde sa caut problema?
Scris: Dum 14-Iun-2009 21:52
de hippo
Problema a reaparut azi, cand am vrut sa plec, dar in foarte scurt timp si-a revenit. Nestiind ce sa fac, am bagat spray contact in butucul cheii de contact. Dupa ce am plecat de pe loc, becul de air bag a ramas palpaia, iar la ceva timp a ramas aprins. Cand am ajuns la destinatie, am repornit de cateva ori, dar totul era ok. Voi vedea dimineata daca mai face figuri, dar orice parere/sugestie este cat se poate de bine venita.
ciudatenie
Scris: Dum 14-Iun-2009 22:38
de toro
scote borna plus pentru c.c.a 5-10 minute. si dupa repunere vezi daca mai ai acele simptome. Sper sa-ti fie de folos si la tine.
Scris: Lun 15-Iun-2009 06:33
de hippo
Multumesc, @toro. Voi incerca aceasta operatiune. Dimineata, s-a comportat normal, dar daca cumva, Doamne fereste, mai face, voi incerca sugestia ta. Inteleg ca si tu ai avut o problema asemanatoare...
Scris: Vin 19-Iun-2009 10:42
de night2zeus
si mie imi face la fel ... numai ca mult mai des decat la tine ... merg normal si deodata imi mor toate acele si de benzina si de turatie si de temperatura ... dupaia isi revine moare iar ... numa asa o tine ... ce efect ar avea scoaterea bornei ... detaliati va rog
Scris: Sâm 20-Iun-2009 18:00
de hippo
Stiu ca aveti si problemele voastre de zi cu zi pe cap, dar defectul asta interminent imi scoate peri albi... Poate ca unul dintre voi cunoaste mai multa engleza si poate cauta mai bine pe google sau poate pune intrebari pe forumurile de dincolo. Orice sugestie este binevenita.
Multumesc si-mi cer scuze ca va "bazai" asa de mult, mai ales ca sunt unul dintre aceia care recomandam rabdare pentru aflarea raspunsurilor.
PS: @night2zeus, scoaterea bornei de plus are ca efect resetarea computerului, si eventual rezolvarea problemei, daca aceasta provine in urma unei erori de soft (banuiala mea).
Scris: Mar 23-Iun-2009 20:44
de nutzu313
si la mine a facut la fel dupa ce am fost nevoit sa dau bordul jos. problema era un contact imperfect la mufele de la ceasurile de bord. se demonteaza doar ceasurile (geamul de plastic) pentru as ajunge la mufele respective.
Scris: Dum 28-Iun-2009 16:02
de hippo
Salut baieti!
Am ajuns la capatul rabdarilor...

Defectul asta intermitent a devenit permanent! Azi mi-a facut de 3 ori si si-a revenit, dar a 4-a oara, nimic. Instrumentele de bord nu mai lucreaza.
Am demontat ceasurile de bord, am refacut lipiturile, dar tot nimic. Se comporta la fel.
In perioada in care isi revenea, am sesizat ca in momentul in care reincepeau sa lucreze instrumentele de bord, pornea si ventilatorul. Acum sunt "moarte" toate (ceasuri bord+toti ceilalti martori). Doar simbolul de baterie se aprinde cand pun contactul pe prima treapta. Pe bord functioneaza acum doar iluminarea, indicatoarele pt semnalizare si martorii pt faza scurta, faza lunga, halogene si stopurile de ceata.
Stiu ca va cer destul de mult, dar nu mai pot si am nevoie de masina. Sa circul asa este jale!
Multumesc!
Scris: Dum 28-Iun-2009 19:53
de sandor mihai
identifica cu ajutorul unei scheme siguranta de la ventilator.chiar daca este buna se poate sa nu primeasca curent de undeva dinaintea ei(releu,panoul sigurantelor - care are un cablaj-am intilnit 3 bx-uri cu cablajul intrerupt).
deci vezi cu un aparat de masura daca pe acea siguranta exista + dupa ce pui contactul.daca nu mergi pe fir pina gasesti problema.nu cred ca este la nivelul bordului daca zici ca nici ventilatorul nu merge.nu e exclus sa fie chiar contactul (neimann parca in scheme)
Scris: Lun 29-Iun-2009 08:40
de hippo
Multumesc mult! Astfel dupa cum mi-a spus si colegul nostru cv2adi, dupa ce a consultat un mecanic care in Ungaria repara de vreo 20 de ani Doar Citroen-uri, problema ar cauza contactul (butucul). Voi verifica si cablajul blocului de sigurante.
Scris: Lun 29-Iun-2009 12:34
de dj01fad
nu este vinovat butucul, ci contactul electric, care e detasabil de butuc. mi se pare ca se potriveste si de la xm, si oricum se poate schimba fara sa fi nevoit sa inlocuiesti si cheile masinii; am patit si eu la o xantie o chestie de genul, dar nu am facut legatura cu problema ta, pt ca in graba, nu am vazut in primul post ca nu iti mergea nici aeroterma... mi-am dat seama acum cand am recitit tot

Scris: Lun 29-Iun-2009 15:58
de hippo
Multumesc tuturor celor care m-au ajutat!
Scris: Mar 30-Iun-2009 00:48
de dj01fad
intamplator azi am reparat un contact de xantie, si comparand cu cel de xm, am constatat ca difera partea electrica; cert este ca se poate recupera. nu mi-a dat in cap sa ii fac poze, dar este simplu; il scoti de acolo, si il desfaci cu grija, dupa care cureti contactele, dai cu spray de vaselina, si ansamblezi totul la loc; eu am pus si relee de protectie ca sa nu mai preia contactul sarcina prea mare, asa ca iti recomand sa faci la fel; daca vrei iti spun si cum se leaga;
Scris: Mar 30-Iun-2009 09:18
de hippo
Lucian, cred ca pana la urma voi face ce ai spus tu, doar ca mi-e teama sa nu reusesc sa-l reasamblez. Stiam ca nu este vorba despre butucul in sine, ci de contactele electrice din interior.
Dimineata si-a dat drumul, dar cam peste 1 ora defectu a revenit.
Am constatat ca in perioada cand se manifesta problema, pe siguranta F12 nu am 12V
De asemenea, am constatat ca pe mufa marcata cu rosu in poza urmatoare, nu am 12V (la manifestarea problemei) pe ambele fire (rosu si alb), ci doar pe unul dintre ele

Scris: Mie 01-Iul-2009 21:30
de hippo
Azi am desfacut contactul si am curatat partea electrica. Am ramas surprins sa constat ca era plin de negreala si nu numai acolo. Operatiunea de curatare n-a durat foarte mult timp. Mi-a luat ceva timp reasamblarea pt a potrivi corect toate contactele. Acum sper sa nu mai am probleme.
Revin cu multumiri pentru toti cei care mi-au dat sfaturi!