Pagina 1 din 2
Dispare uleiul
Scris: Sâm 26-Sep-2009 06:48
de pascal_ata
titlul nu e cu sens peiorativ, ba din contra. mi-a disparut uleiul. fum ca la nebuni nu scoate , sa zic ca masina mea isi regleaza coeficientul stoichiometric din benzina si ulei!...2: sub ea pata de ulei...nu am vazut , si m-am uitat intotdeauna dupa intamplare!..pe la garnituri , furtune, etc. bun, e murdarel....dar nu sa zic ca pe acolo s-au dus 3 litri de ulei..(zic 3, ca sper ca mai ramasese unul, joja fiind un pic "atinsa" pe varful ei..)..si-am zis: bun ..ma apuc de curatat motorul sa vad despre ce e vbsi schimb si garnitura de la capacul de culbutori...ca mi s-a parut mie ca prin spate e murdar tot motorul si curge de pe undeva de sus. bun!...pun ulei....1000km....dispare din nou uleiul!....concluzie...dupa ce am vb cu prietenul razzwwan, : se pierde, curge adica, in mers, si probabil ca o parte, mica, mare ..nu stiu e "halita" si de motor...ca are 186ooo km. mai sunt si acele scurgeri mici ..adica se murdareste un pic mototrul pe ici pe colo..ca orice motor de varsta asta...acum intrebare...credeti ca ar mai putea fi si alte chestii?...repet m-am bagat sub ea si am sters pe la toate garniturile si am facut curat curat...ieri m-am bagat sub ea...si nimic murdar la loc cu ulei....doar o scurgere de la furtunul de langa filtrul de benzina care a cam manjit, ce-i drept baia de ulei...se prelinsese ceva ulei pe acolo. era si o pata.....mare, ce-i drept sub masina..insa.....ar fi ciudat sa fi fost de la mine....ca in cazul asta, e prima!!! ajutati-ma cu un sfat!!
Scris: Sâm 26-Sep-2009 18:45
de khan
3 litri de ulei imprastiati pe jos ar insemna o pata imensa. mi-e ca il cam papa in conditiile astea
Scris: Sâm 26-Sep-2009 20:38
de mesersmith
eu sunt convins ca ti l-a papat...
3 litri de ulei cursi, dincolo de pata de sub masina, ti-ar murdari f tare compartimentul motor...
Scris: Sâm 26-Sep-2009 21:46
de dj01fad
simeringuri/ghiduri la supape, sau... segmenti zapaciti. cam astea sunt variantele daca dispare asa mult ulei din motor.
cam cum te porti cu motorul? adica... la ce turatie schimbi, cat urci cand o calci?
Scris: Lun 28-Sep-2009 13:38
de pascal_ata
schimb in general la 2500 de ture...asa m-am obisnuit. bun, daca il "papa"...unde-i fumul???..ca in cazul asta din cate stiu eu tre sa fie fum , nu gluma!...iar ca sa pape 3 l de ulei in 1000 de km. ala n-ar mai fi motor. motorul ala tre sa bararie intr-un stil nasol...nu??...deci cum arata si cum merge un motor care mananca 3 l de ulei intr-o mie de km????
Scris: Lun 28-Sep-2009 13:42
de pascal_ata
am sa bag totusi un aditiv ptr. motoare uzate, sa vad ce se intampla. o intrebare insa: e posibil sa nu fie uleiul"compatibil" la motorul meu?..sa incerc sa bag alt ulei, alta marca? uleiul ce-l folosesc e un 10W40 de la metabond.
Scris: Lun 28-Sep-2009 19:38
de khan
marca sau felul uleiului nu poate determina un consum sau o pierdere atit de mare. asigura-te totusi inainte de orice altceva daca nu pierde pe undeva exclusiv in timpul mersului, urca masina pornita pe o rampa si vezi ce se intimpla. poti sa si pui pe cineva sa mearga in urma ta si sa iti spuna si ce fum iese de pe teava ta, ca poate nu vezi bine in oglinda. fa testele astea si zi-ne ce a iesit
Scris: Mie 30-Sep-2009 11:25
de pascal_ata
ok..deci..asa stiam si eu ca marca uleiului contribuie la alte aspecte de functionare a motorului, nicidecum la pierderile de ulei...iar incopatibilitatea unui ulei cu un tip de motor de la o masina, prin prisma faptului ca-l da afara...nu are nici un fel de logica.
2: am facut ambele tese si cel cu motorul pornit pe rampa, si cel cu mersul nashului de cununie cu masina lui in spatele meu sa-mi zica daca se intampla ceva nasol,...si despre fum...in concluzie nu a fost nimic deosebit in mers. si pe rampa nu se obserav nimic deosebit..nici macar can turam motorul nebuneste.....
Scris: Mie 30-Sep-2009 13:12
de pascal_ata
ma uitam la fiecare comentariu..si ma tot gandesc. acum sa nu aveti impresia ca , motorul, nu e manjit de ulei...ca o fi curat tipla....nu...ma sunt scrurgeri , de fapt pete...murdarie, ulei imbacsit cu praf, ca masinile de tipul asta n-au scut, si chiar de ar avea, tot degeaba in minunata noastra tzara, dar cum am mai zis, cred, m-am bagat pe sub el..am sters pe la garnituri, joc, la cea de la baia de ulei, sus la culbutori am schimbat garnitura, pe la garnitura de chiuloasa m-am uitat...nu sunt scurgeri acolo..mai ales ca antigelul de racire nu are pete de ulei prin el sa zici ca-i bulita garnitura de la chiuloasa...si acum revin, da...sunt suruburile alea de la baia de ulei murdare pe de desupt...da,..... pe la cutie prin zona unde se vede volanta...e murdar..dar nu-s shiroaie de ulei.....vb de 3,5 l de ulei disparuti intr-o mie de km prin oras.....bine ce-i drept , parcursi in regim de distributie...500 m oprit masina....dup-aia pornit masina....alti 500m..iar oprit. etc. in felul asta parcursi cei 1000...hai.....2000...da de la 2000 la 20000 km cand era normal sa schimb......e cale lunga tata!!!!
acum , daca ar sta in picioare urmatoarea varianta....sa pp ca a disparut asa: 1: masina papa ulei....2: scurgeri mici..(pete) pe la: furtune...semeringuri...coliere nestranse bine...garnitura de la baie cu probleme...si iuate asa putin cate putin ...pe ici , pe colo...ba mai halea motorul, sa se fi dus 3,5 l de ulei in 2000km(sunt mai generos acum...

))..), in regim de mers ca unul care face servicii din poarta in poarta!.....poate sta teoria asta in picioare???...daca da, atunci care o fi ponderea dintre pierderi si halitul uleiului de catre motor..??
Scris: Mie 30-Sep-2009 14:53
de khan
mah, io cred ca e stricata...
Scris: Mie 30-Sep-2009 16:10
de mesersmith
...mai ales ca antigelul de racire nu are pete de ulei prin el sa zici ca-i bulita garnitura de la chiuloasa...
he he, uneori sant pete de ulei in antigel cand e bulita garnitura, adr alteori nu e...
eu am avut-o arsa si puteai bea antigelul, atat era de curat...
Scris: Joi 01-Oct-2009 07:57
de Mexik
parea mea iai un pic compresia ca sa vezi treaba cu segmentii,scoate bujiile si vezi sunt rosii,negre sau ude?si nu uita cel mai important lucru care toti marii mecanici de romania cand fac un motor(hornuit bloc,schimbat pistoane segmenti,rectificat arbore,schimbat cuzineti si garnituri)ei zic ca au facut rk un motor dar defapt au facut cacatu praf daca nu faci si chiloasa(rectificat supare,ghiduri,semeringuri,planeitate).vezi ca nu cumva motoru tau sa mearga neregulat la relantii cai posibil sa ai o supapa sau 2 ciupite si sa haleasca uleiul.interiorul la teava de sapament in spate cum e?rosu caramiziu,funingine neagra sau umeda?
Scris: Joi 01-Oct-2009 09:20
de pascal_ata
am sa o iau de jos in sus cu raspunsurile ptr. mexik!...1: teava de esapament e de culoare negru mat(fum). 2: esapamentul e cam varza...adica toba mica nu mai are site...are si vreo 2 gaurele, toba finala e ruginita..etc. deci esapamentul e varza..am gasit sa-l fac la un mester , din inox, ambele tobe..etc. insa n-am considerat a fi o prioritate fata de celelalte probleme pe care le am.
in alta ordine de idei , daca e sa fac toate acele operatiuni la motor, ....mai bine cumpar alta masina....in prima faza ii fac recarosare, ..ca tot am acte romaneti pe un citroen xantia 1,6i, dupa care dupa vreo 4, 5 luni schimb si motorul ...plecand de la premisa ca masina cumparata , cea de recarosat, ar avea motorul ok. deci as pune motorul vechi pe caroseria noua , in prima faza..cu toate cele necesare, acte, RAR, bla bla bla, si dup-aia as pune si motorul...nu cred ca m-ar ajunge mult mai scump asa...si dintr-o masina care acte acte de romania...dar ea e varza...fac o masina buna(pp. ca as cumpara-o buna , nu?..)...si tot cu acte de romania....daca e sa platesc taxa de mediu ptr. motorul "nou"...am sa fac din cele 2 motoare , unul bun..cu seria celui vechi....ca alta varianta....e cam greu de gasit. ..si ptr. ca tot m-am interesat cum se face recarosarea, am posibilitatea ca dintr-o xantia1,6i, fara AC, fara ABS, fara nimic, cheala ca un cart...sa iau una care sa aiba deja , pe caroserie, normal, toate opriunile astea...aibag, poate oglinzi electrice...poate un motor mai bun.....deci tre sa ma apuc de cautat...si de "facut" banii necesari ptr. toata ac. operatiune!
Scris: Joi 01-Oct-2009 09:24
de pascal_ata
a, ca scap de vreo gluma de genul:"ce e bun la masina aia a ta?", am sa va zic ca sist hidraulic, doamne ajuta, dupa ce-am umplut sferele la RETRO, merge ok si n-am probleme....inca!..

)...ei , masina merge...mai bag ulei, mai bag benzina...important e ca merge....asta e...mi-am asumat aceste riscuri cand am luat-o sh!!..
Scris: Vin 02-Oct-2009 06:35
de muchy_
daca tot vrei sa faci ceva cu sensul de vanzare sau cumparare motor sau masina da-mi un nr de tel sa vedem poate ne intelegem.eu am o xantia din1999 si nu prea am ce face cu ea