Pagina 1 din 2
Xantia porneste cu "sprituri"
Scris: Dum 18-Oct-2009 21:05
de hippo
Salut baieti!
Se pare ca azi am avut o zi f proasta...
Mai intai, o raceala puternica m-a tinut la pat.
2. Un hapciulatic cu Q7 mi-a infundat aripa staga spate si mi-a julit vopseaua pe aripa si pe portiera.
3. Cand sa plec catre rutiera sa anunt evenimentul, n-a mai vrut sa plece decat daca tineam contactul si dadeam sprituri (ca la Dacii)
Nu stiu ce ar putea fi... Poate imi dati o sugestie.
PS: am remarcat ca borna + se incalzeste. Acum nu stiu daca se incalzeste cand dau la cheie sau din alte motive
Scris: Lun 19-Oct-2009 10:09
de hippo
Oare figurile care le face, pot proveni de la pompa de benzina/filtru, bujii, sau din alte cauze?
Scris: Mar 20-Oct-2009 19:27
de hippo
Azi am cumparat un filtru de benzina MANN. m-a costat 40 lei, dar eu zic ca pretul este mai mult decat ok. maine merg la mecanic si va voi tine la curent.
Pentru a nu mai deschide alt topic... ma gandeam sa schimb bujiile... Am gasit bujii NGK la 20lei/bucata. ce puteti sa-mi spuneti despre ele? Sunt ok sau sa caut alt tip?
Scris: Joi 22-Oct-2009 18:50
de nutzu313
am avut si eu NGK. am fost multumit. acum am CHAMPION si vad ca se comporta ok.
Scris: Joi 22-Oct-2009 22:01
de hippo
Imi vine sa-mi iau campii!

Am schimbat bujiile, filtrul de benzina, dar degeaba. este la fel. Mai mult, aproape de casa, am oprit putin, dar nu a mai pornit. Nu mai porneste la sfert" de cheie. Se comporta de parca bateria ar fi dusa, dar ea imi indica ca ar fi ok. Nu stiu ce sa mai fac. Va rog sa-mi dati o mana de ajutor.
Scris: Vin 23-Oct-2009 01:00
de dj01fad
- supapa de presiune de la rampa injectoarelor
- supapa care tine presiunea in rampa dupa ce opresti motorul, ca sa nu se scurga benzolul inapoi in rezervor
verifica treburile astea...
Scris: Vin 23-Oct-2009 08:33
de hippo
Multumesc!
Lucian, pentru detalii te voi cauta in cursul zilei pe telefon, dar poate cel mai bine vom discuta pe yahoo messenger pentru ca ceea ce mi-ai spus tu depaseste cunostintele mele (si asa umile) in mecanica auto.
Scris: Vin 23-Oct-2009 08:35
de hippo
Apropo, dimineata am reusit sa o pornesc. A pornit cum pornea de duminica incoace, adica greu, invartind de cateva ori si cu vreo doua pedale de acceleratie (nu la sfert de cheie).
Scris: Vin 23-Oct-2009 10:43
de dj01fad
apropo... la iac s-a uitat cineva?
Scris: Dum 25-Oct-2009 13:57
de dan1972
Nu sant foarte in masura sa dau sfaturi in acest domeniu, dar cred ca e o problema legata de unul din senzorii de la injectie.
Ori sonda de temperatura nu sesizeaza temperatura motorului, ori ceva pe la potentiometrul de clapeta de acceleratie...
Dupa ce porneste, cum functioneaza motorul???? Are intreruperi??? Se accelereaza normal??? Scoate fum negru pe esapament???
Poti demonta o bujie. Ea iti va da multe informatii despre ce se intampla in motor (mai ales ca mergi de ceva timp asa).
Poti sa controlezi toate mufele electrice de legatura cu senzorii (curata-le cu spray de contacte). Am inteles ca la Xantia si XM, multe probleme pe injectie, apar din cauza mufelor oxidate.
Daca nu te descurci, poti sa te duci la un service cu tester de diagnoza. Acel tester iti va spune multe despre starea sistemului de injectie (asta ca sa nu lucrezi orbeste...sa cauti acul in carul cu fan). In principiu, Xantia poate fi diagnosticata fara tester (doar cu un aparat de masura) dar trebuie sa ai documentatie ca sa stii ce si unde trebuie sa masori.
ATENTIE MARE!!! Nu ai ce sa cauti cu degetele pe pinii ECU (calculatorul de injectie). Datorita electricitatii statice a corpului, il poti arde intr-o secunda.
Daca bateria e capabila sa invarteasca motorul normal, nu te lega de ea inutil. Dar rezolva problema, fiindca altfel soliciti si bateria si demarorul.
In materie de bujii, ti-as fi recomandat bujiile BOSCH cu 4 electrozi. Nu exista sa ti se innece motorul. Eu sant foarte multumit de ele pe BX. In plus, merge motorul f.f.rotund (fara intreruperi pe evacuare).
Scris: Dum 25-Oct-2009 14:56
de dj01fad
pana la urma se pare ca este problema pe la fire/electromotor pt ca invarte greu si se incing cablurile.
Scris: Dum 25-Oct-2009 18:08
de dan1972
De aceea am intrebat si eu daca electromotorul are putere sa invarteasca normal motorul...
Perfect!!!! Asta se poate depista si repara f. usor si ieftin.
Trebuie masurat cu un ampermetru, curentul absorbit de electromotor cand este alimentat.
Asta se face cel mai bine pe masina, fiindca e ideal ca electromotorul sa fie in sarcina, nu in gol. Doar in sarcina se pun in evidenta unele uzuri mecanice, care, la actionarea in gol trec neobservate.
Probabil consuma atat curent incat tensiunea pe baterie scade sub limita admisibila si lasa ceilalti consumatori fara tensiune.
Scris: Mie 28-Oct-2009 18:12
de hippo
Multumesc pentru sfaturi. Abia acum am reusit sa citesc ce ati scris... Foarte multa treaba la job... Si acum am prin 1 minut liber. Va tin la curent. Multumesc ffff mult pentru sfaturi si ajutor
Scris: Joi 29-Oct-2009 22:11
de hippo
Problema a fost rezolvata! Cauza? Carbunii electromotorului erau vinovati. Acum se comporta mai mult decat ok.
Mii de multumiri celor care m-au ajutat si mi-au suportat instentele
@dan1972, si eu am tot BOSH cu 4 electrozi
Lucian, cred ca firele si bornele se incalzeau de cat dadeam la automat...
Scris: Vin 30-Oct-2009 04:17
de dan1972
Ok! Bine ca s-a rezolvat si nu au fost alte probleme mai grave!!!
In general, cand apare o defectiune, incearca sa fii atent la simptomele pe care le are masina si la momentul in care a aparut defectiunea. Asta da de cele mai multe ori indicii sigure despre locul defectiunii.
Eu am pe BX bujii Bosch cu 4 electrozi si se comporta excelent. Nu ai cum sa inneci (fiind pe carburator) iar mersul e foarte liniar (nici o balbaiala pe esapament) cu toate ca au deja aprox. 15.000 Km. Pe Xantia nu am apucat sa verific, dar sant momente cand motorul mai "da din cap" dupa pornire.
Sigur o sa pun tot Bosch, cand va veni momentul schimbarii consumabilelor. Inca nu am apucat...Doar ce am cumparat-o de 2 saptamani si au fost multe altele mai importante de rezolvat.
Despre NGK (fiindca parca imi aduc aminte ca am vazut scris ceva pe aici) nu pot sa spun decat ca sant total nemultumit. Am tot folosit de-a lungul timpului si nu mi s-au parut niste bujii extraordinare. Nu sant durabile, iar la motociclete, doar dupa o simpla innecare, devin inutilizabile (se scurcircuiteaza/sparg si nu mai dau scanteie).