Pagina 1 din 1

suspensie tare pe spate

Scris: Dum 16-Mai-2010 11:55
de cip
Detin un Xantia din 94 1995 cm 90 cp td.Va rog sa imi spuneti care ar fi motivele
posibile pentru care masina sare tare de spate.Asta se intampla doar la gropi,
denivelari mai dure.La asfalt bun nu se simte deloc aproape. In mers masina sta
mai ridicata de fata fata de spate. In stationare fata se lasa.

Scris: Dum 16-Mai-2010 18:49
de retro
Ar trebui verificata starea sferelor de suspensie. Daca mai au ceva gaz (minim 15 bar) ar putea fi reicarcate. Daca nu, trebuie altele.
Totodata ar trebui masurata inaltimea pentru puntea fata in pozitia de mers.

Scris: Dum 16-Mai-2010 23:24
de dj01fad
fiind din 94, s-ar putea sa fie cu hydractive; daca este, atunci trebuie reincarcate in primul rand sferele compensatoare si de pe fata si de pe spate ca sa ai suspensia moale, si bineinteles si cele de la roti. daca pe spate compensatoarea e sparta, poti sa ai senzatia ca arunca... repet, asta doar daca ai hydractive.

Scris: Lun 17-Mai-2010 12:20
de cip
Masina are un buton in fata manetei de ridicare/coborare a suspensiei.Butonul este cu simbolul
unei sarme si daca il apas se aprinde.Nu stiu ce se intampla cu suspensia daca este apasat butonul.
Eu stiu ca butonul actioneaza suspensia in modul sport.Daca aveti rabdare puteti sa-mi explicati cum
se manifesta suspensia daca se apasa butonul.Multumesc.

Scris: Lun 17-Mai-2010 14:30
de hippo
este vorba despre acest buton?

Imagine

Daca da, Xantia ta este Activa

Scris: Lun 17-Mai-2010 19:14
de dj01fad
bai.... super tare asta :supz:
butonul ala din poza pusa de tine este de la airbag pasager, la xantia serie 2 :lol:
intr-adevar, la serie 1, butonul pus in acel loc, este pentru modul sport al suspensiei, dar pentru hydractive; activa e altceva, si daca maisna e activa, este si gata, nu are mod cuplat sau decuplat...

acum... daca masina ta are acel buton, este cu hydractive; trebuie sa mergi sa incarci sferele, si dupa cum am spus, neaparat sa incarci compensatoarele, pt ca daca le lasi asa, tot tare o sa fie.

Scris: Lun 17-Mai-2010 20:49
de retro
ce-s alea "compensatoarele" ?!

Scris: Lun 17-Mai-2010 21:03
de dj01fad
uf..... fiecare vorbeste in dialectul zonal in ale hudraulicii.... ma refer la sferele de pe regulatoarele de hydrtactive :lol:

Scris: Lun 17-Mai-2010 21:44
de cip
Acolo e butonul, dar nu este cu acel simbol, este un simbol ca o siguranta(sarma).
Din cunostintele mele este hydractive, modul sport.
Ce se intampla cu suspensia daca merg cu butonul cuplat?
Cum e mai bine de circulat?
Merci.

Scris: Lun 17-Mai-2010 22:40
de hippo
Nick, ai dreptate! Graba, bat-o vina... :)

Scris: Lun 17-Mai-2010 23:57
de dj01fad
pai daca mergi pe sport, suspensia se intareste in functie de viteza... mergi cum iti place tie, nu conteaza. la drum, daca asfaltul e bun, eu merg de regula pe sport. oricum, pana nu rezolvi cu suspensia nu prea poti sa sesizezi vreo diferenta...

Scris: Mar 18-Mai-2010 08:20
de sandor mihai
eu stiu ca e o diferenta clara intre xantia cu hydractive si xantia activa,nu? parca facea cineva o confuzie mai sus.

Scris: Mar 18-Mai-2010 10:03
de cip
dj01fad scrie:pai daca mergi pe sport, suspensia se intareste in functie de viteza... mergi cum iti place tie, nu conteaza. la drum, daca asfaltul e bun, eu merg de regula pe sport. oricum, pana nu rezolvi cu suspensia nu prea poti sa sesizezi vreo diferenta...


Am inteles.Unde as gasi un meserias in aceste masini? Dar sa fie cat mai aproape de Bistrita(jud.B-N).

Scris: Mar 18-Mai-2010 10:31
de dj01fad
pai la cluj la sandor mihai, sau... mai vezi si tu.