Pagina 1 din 1

prin oras se infierbanta tare si repede lichidul de racire

Scris: Dum 10-Oct-2010 18:41
de cip
De ceva timp, la condus in viteza 1,2 se infierbanta repede lichidul de racire. Se porneste termocupla.
Vara ma gandeam ca la orice masina se incalzeste repede. Dar se intampla chiar daca afara este rece.
E de la uzura? In bord are 267.000 km.
Xantia, 1.9 td 90 cp, an 1994.
Merci.

Scris: Lun 11-Oct-2010 00:04
de dj01fad
nu e de la uzura. si a mea face la fel, si nu are nici o problema in rest. am mai auzit basma ca atunci cand e frig nu trebuie sa auzi termocupla ca cica nu ar fi nevoie. dar... eu la toate- masinile mele am auzit-o si vara si iarna.

Scris: Mar 12-Oct-2010 13:47
de cip
ar fi posibil sa aiba influenta si de la turbina? Mentionez ca motorul consuma si ulei, complectez aprox. 2-300 ml la 800 km
efectuati prin oras. Daca as schimba antigelul cu unul de calitate superioara(nu stiu care) ar fi ceva mai bine?
Merci.

Scris: Mar 12-Oct-2010 14:22
de cristi_s
Ce inseamna totusi "se infierbanta tare"? Trece de 90°? Trece de 100°? Daca se supraincalzeste, sunt mai multe cauze posibile
- sa fie blocat termostatul pe pozitia inchis. :roll:
- sa fie radiatorul infundat partial (nu numai pe exterior, ci si pe interior)
- sa nu functioneze termocupla ventilatorului sau ventilatorul in sine (de obicei releul sau siguranta). Excludem asta, ca zici ca porneste.
- sa ai aer mult in instalatie, daca nu a fost aerisit ca lumea sistemul de racire.
- sa ai probleme de etansare, de exemplu garnitura de chiulasa arsa, dar atunci sunt semne care arata asta, pe langa supraincalzirea motorului.
De obicei antigelul se schimba dupa 2 ani de utilizare, devine acid si provoaca belele.
Temperatura normala de functionare a unui motor este in jur de 90°, orice motor ajunge la temperatura aia. Daca atunci cand e frig nu se incalzeste motorul la regimul normal de functionare, e o problema, de cele mai multe ori lipsa termostatului. :roll: Rolul termostatului si a ventilatorului este sa mentina temperatura de functionare a motorului in jurul valorii aleia, nu sa tina motorul cat mai rece. :roll: Iar motorul trebuie sa ajunga la temperatura aia, nu sa ramana cat mai rece.
Zici ca porneste ventilatorul. Verifica si CAND porneste, daca porneste cu mult inainte sa atingi temperatura normala de functionare, e o problema cu termocupla. Daca nu ma insel, e in doua trepte, la 79°C si respectiv la 80 si ceva °C pornesc cele 2 trepte ale ventilatorului.

Scris: Mar 12-Oct-2010 20:31
de bogdan78
Nu prea are treaba lichidul. Daca termocupla, termostatul si ventilatorul merg, si nu ai probleme nici cu garnitura de chiulasa, poti incerca sa scoti si sa cureti radiatorul.

Scris: Joi 14-Oct-2010 07:24
de cip
ventilatorul porneste la 80 C si poate si ceva mai repede.

Scris: Dum 17-Oct-2010 13:24
de khan
termocontact (si nu termocupla) decalibrat, inlocuieste-l

Scris: Dum 17-Oct-2010 15:01
de cip
khan scrie:termocontact (si nu termocupla) decalibrat, inlocuieste-l

unde se afla termocontactul? nu stiu cum e.

Scris: Dum 17-Oct-2010 15:17
de khan
e una dintre cele 2 (3 daca are si aer) sonde de pe carcasa termostatului, cea maro mai degraba