incalzirea in scaune?

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

gaspar alex
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mie 11-Noi-2009 19:14
Localitate: ms

incalzirea in scaune?

Mesajde gaspar alex » Vin 24-Dec-2010 22:58

CRACIUN FERICIT! Am un citroen xantia din 98, si am decoperit ceva cabluri mufate sub scaunele din fata, s-ar putea sa fie de la incalzirea prin scaune, pe bord nu am nici un indicator cu incalzirea prin scaune.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Sâm 25-Dec-2010 10:40

daca ai incalzire in scaune, trebuie sa ai si butoanele, puse in fara manetei de schimbator; probabil cablurile ce le-ai gasit sunt de la centurile pretensionate. si... cele cu incalzire in scaune nu au nici un martor in bord sau in alta parte pe tema asta.

gaspar alex
simpatizant
Mesaje: 28
Membru din: Mie 11-Noi-2009 19:14
Localitate: ms

Mesajde gaspar alex » Sâm 25-Dec-2010 11:57

multumesc

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Vin 13-Ian-2012 18:47

Am si eu cabluri pe sub scaune, inseamna ca ar trebui sa am cumva martor in bord pt centura nu?

http://i41.tinypic.com/241rnv6.jpg

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 17-Ian-2012 14:34

Alea sunt cablurile de la pretensionarea centurilor. :)
Ultima oară modificat Mar 17-Ian-2012 18:19 de către MARIAN, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 17-Ian-2012 15:20

Poti sa explici mai detaliat te rog...pretensionarea se face electric sau cum?

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 17-Ian-2012 15:26

pretensionarea e mecanica
daca centura simte un soc outernic impreuna cu senzorul de air bag da comanda de deschidere a air bagu-ului
daca centura nu e pusa air bag-ul d deshide dar nu la capacitate maxima
acei senzori de la centura colaboreaza cu cei de la air bag-uri
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mar 17-Ian-2012 17:32

?!

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mar 17-Ian-2012 17:33

dezvolta
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

silviu_79
pasionat
Mesaje: 592
Membru din: Joi 04-Dec-2008 17:21
Localitate: ag

Mesajde silviu_79 » Mar 17-Ian-2012 18:22

Rica, sa o luam punctual:
1. Pretensionarea este un proces pirotehnic, la fel ca airbagul.
Centurile au un cartus ca la airbag care in momentul in care calculatorul de airbag da comanda sa se "umfle" airbagurile "trage" cu niste bine in sistemul de clicheti al centurilor blocandu-le in pozitia aia.
Se schimba si centurile ca si airbagul daca au fost declansate.
2. Airbagurile sofer se deschid chiar daca ai centura sau nu. Exista unele dual stage (sau alte denumiri in functie de producator) care se deschid in functie de greutatea ocupantului scaunului (dar acolo este un sistem mult mai complex sub scaune, etc).

3. Deci, pretensionarea e una si faptul ca acum centurile se retrag automat in rola lor e altceva. Tu le numesti pretensionate pe cele retractabile. Iar centurile nu "simt" nimic, singurul care "simte" este calculatorul de airbag care are senzori accelerometrici in el, nu in bara, nu in centuri sau in alte parti. Alta confuzie facuta de multi este aceea ca el are senzori ce masoara decelerarea, nu socul, nu are senzori de soc. De asta zic unii ca nu s-au deschis airbagurile la accidente usoare.

4. "Senzorii" de la centura sunt defapt niste simple contactoare care inchid/deschid un circuit care aprinde beculetul de pe bord.



Kady: mufa maro cu 2 fire este mufa de la cupla de centura.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mar 17-Ian-2012 18:40

Circuitul electric de la mufa moro se duce ĂŽntr-adevĂŁr spre cupla centurii, dar este pt. declanÂşarea elementelor pirotehnice care se aflĂŁ exact acolo. Deci, face parte din circuitul de pretensionare.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 7 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru florinmarchidanu