Pagina 1 din 1
incalzirea in scaune?
Scris: Vin 24-Dec-2010 22:58
de gaspar alex
CRACIUN FERICIT! Am un citroen xantia din 98, si am decoperit ceva cabluri mufate sub scaunele din fata, s-ar putea sa fie de la incalzirea prin scaune, pe bord nu am nici un indicator cu incalzirea prin scaune.
Scris: Sâm 25-Dec-2010 10:40
de dj01fad
daca ai incalzire in scaune, trebuie sa ai si butoanele, puse in fara manetei de schimbator; probabil cablurile ce le-ai gasit sunt de la centurile pretensionate. si... cele cu incalzire in scaune nu au nici un martor in bord sau in alta parte pe tema asta.
Scris: Sâm 25-Dec-2010 11:57
de gaspar alex
multumesc
Scris: Vin 13-Ian-2012 18:47
de kady28
Am si eu cabluri pe sub scaune, inseamna ca ar trebui sa am cumva martor in bord pt centura nu?
http://i41.tinypic.com/241rnv6.jpg
Scris: Mar 17-Ian-2012 14:34
de MARIAN
Alea sunt cablurile de la pretensionarea centurilor.

Scris: Mar 17-Ian-2012 15:20
de kady28
Poti sa explici mai detaliat te rog...pretensionarea se face electric sau cum?
Scris: Mar 17-Ian-2012 15:26
de Rica
pretensionarea e mecanica
daca centura simte un soc outernic impreuna cu senzorul de air bag da comanda de deschidere a air bagu-ului
daca centura nu e pusa air bag-ul d deshide dar nu la capacitate maxima
acei senzori de la centura colaboreaza cu cei de la air bag-uri
Scris: Mar 17-Ian-2012 17:32
de dj01fad
?!
Scris: Mar 17-Ian-2012 17:33
de Rica
dezvolta
Scris: Mar 17-Ian-2012 18:22
de silviu_79
Rica, sa o luam punctual:
1. Pretensionarea este un proces pirotehnic, la fel ca airbagul.
Centurile au un cartus ca la airbag care in momentul in care calculatorul de airbag da comanda sa se "umfle" airbagurile "trage" cu niste bine in sistemul de clicheti al centurilor blocandu-le in pozitia aia.
Se schimba si centurile ca si airbagul daca au fost declansate.
2. Airbagurile sofer se deschid chiar daca ai centura sau nu. Exista unele dual stage (sau alte denumiri in functie de producator) care se deschid in functie de greutatea ocupantului scaunului (dar acolo este un sistem mult mai complex sub scaune, etc).
3. Deci, pretensionarea e una si faptul ca acum centurile se retrag automat in rola lor e altceva. Tu le numesti pretensionate pe cele retractabile. Iar centurile nu "simt" nimic, singurul care "simte" este calculatorul de airbag care are senzori accelerometrici in el, nu in bara, nu in centuri sau in alte parti. Alta confuzie facuta de multi este aceea ca el are senzori ce masoara decelerarea, nu socul, nu are senzori de soc. De asta zic unii ca nu s-au deschis airbagurile la accidente usoare.
4. "Senzorii" de la centura sunt defapt niste simple contactoare care inchid/deschid un circuit care aprinde beculetul de pe bord.
Kady: mufa maro cu 2 fire este mufa de la cupla de centura.
Scris: Mar 17-Ian-2012 18:40
de MARIAN
Circuitul electric de la mufa moro se duce ĂŽntr-adevĂŁr spre cupla centurii, dar este pt. declanÂşarea elementelor pirotehnice care se aflĂŁ exact acolo. Deci, face parte din circuitul de pretensionare.