Pagina 1 din 13

citroen xantia activa 2.0 turbo

Scris: Lun 24-Ian-2011 17:37
de majestiqe
salut , am cumparat un citrroen xantia activa , dar doar pentru motor ,vreau sa il pun pe un peuget 405 4x4 ,
imi pare rau de masina sa o dezmembrez , daca vrea cineva sa o cumpere fara motor , o dau cu jumatate din cat
am cumparato ... cu 500 de euro , eu nu prea ma pricep la citroen , dar am vazut ca e cam tare suspensia pe spate , cred ca e de la sfere , in rest functioneaza perfect , inca nu am dezmembrato , urmeaza..... la vara , dar daca cineva este interesat , o pastrez .
masina are 224 000 km la bord ,este din 1995 are abs , control al stabilitatiii , cred ca este modelul 2 sau ceva de genu .
stiu ca este mai rara si de aceea nu vreau sa ajunga la fier vechi , poate este cineva interesat multumesc .


Imagine

Scris: Lun 24-Ian-2011 17:57
de dj01fad
discutam....
lasa si un numar de telefon.
nu e modelul 2, pt ca alea s-au facut dupa 98. oricum, daca nu e sa o iau pe toata, m-ar interesa bara din fata, daca mai e cea originala de turbo CT; pune si o poza din fata te rog.

Scris: Lun 24-Ian-2011 19:43
de majestiqe
nu stiu sigur , am sa pun poza si iti dai seama :)
Imagine

Imagine

masina inca nu o dau , nu am dat motorul jos de pe ea , il dau la vara :)
uite emblema din spate , scrie gt turbo nu cred ca e fake , scrie si pe usa pe bandou activa , si oricum are motor turboo aa si nu cred ca are bari de torsiune

Imagine

Scris: Lun 24-Ian-2011 21:08
de khan
Ma intreb daca e loc la 405 si de turbina si de cutia de transfer. Te-ai gindit la o alta amplasare pt turbo in caz de nevoie? Mare atenĂžie ca e mare diferenĂža de spaĂžiu in compartimentul motor intre cele doua masini

Scris: Lun 24-Ian-2011 21:54
de majestiqe
dupa calculele mele ar fi loc , deasupra cutiei d transfer este racordul de l a apa , deci , turbo este deasupra lui , oricum cutia de transfer nu este asa mare , este triunghiulara , si este destul loc deasupra ei . eu sper sa ma descurc , daca nu este posibil sa montrez turbo in lateral deasupra cutiei de viteze . sper sa nu fie cazul
problema principala o sa fie cu instalatia electrica :(
pe viitor visez la o chiuloasa 16 v de peugeot 306 s 16 acum sper sa ajung in jur e 220 - 250 si cu chiuloasa si pistoane forjate , turbo mai mare un garrett gt 3 sau 4 posibil :D sa ajung undeva la 300 ,aaa si am uitat , urmatorul pas modul stand alone deabea astept sa renunt la injectia standard :D
oricum ms pentru sfat
o sa revin cu pose cand am sa montez motorul

Imagine
asta este motorul meu

Imagine
si astai motorul de la citroen , sunt aproape identice , oricum anexele sunt aceleas

aa
si mai am o idee traznita ma gandesc sa schimb rapoartele la a 5 a citroenul are 240 si a mea are 220 . nu ma gandesc la viteza doar la economie , eu acum merg cu 110 la 3000 de ture si citroenul merge la 2500 este totusi diferenta la consum .

daca aveti sfaturi va astept.


am desfacut doar capacul de la cutie pana acum , pare destul de simpla mai ales a 5 a .daca nu se poate, pe viitor o sa vina o cutie de 806 sau 607cu 6 trepte :D

Scris: Lun 24-Ian-2011 23:20
de THUNDER77
In locul tau as tine Activa.......Oricum cand o fi sa o dezmembrezi ne anunti si pe noi ;)

Scris: Lun 24-Ian-2011 23:23
de dj01fad
da nu pastrezi toata cutia de la xantia? si pui pe ea cutia de transfer... difera nu nu mai rapoartele, dar si coroana de la grup si pinionul de atac...
cred ca iti mai dau eu un motor turbo dinasta pe restul de masina... ce zici?

Scris: Lun 24-Ian-2011 23:58
de mihaistan
Salut , panala 260-270 de cai fiabil nu ai nevoie de interne (nici mai sus,daca folosesti injectie cu alcool)!Ideal este sa portezi chiuloasa asta ! grija foarte mare cine iti face softu ! din cauza lui poti pocnii motoru si la 200hp !
Intercooler ,injectoare si pompa de benzina din start ... altele !
Si inca ceva esti sigur ca tine transmisia cuplul ? eu am vb cu un finlandez si mi`a spus ca nu e chiar asa simplu sa o faci sa tina la cuplu de turbo !
Si eu ma gandeam sa trec la 4x4 dar la 400-500nm cat o sa am , nu e fiabil :?

Scris: Mar 25-Ian-2011 00:47
de khan
cum pui tu jos 300 de ponei la o masina de 1000 de kile facuta sa care o familie cu un motor de 120 de cai? revino cu picioarele pe pamint, nu tine nici o cutie de serie Citroen sau Peugeot la 300 de cai, unde mai pui ca ai si transmisia integrala care e mult mai fragila decit iti inchipui, ca sa nu mai zic ca vrei si chiulasa de S16. io stiu la ce te gindesti, dar chiulasa de 205 T16 n-are nici o leg cu aia de aspirat decit daca o privesti lung de la distanta. io m-as pune umpic intre paranteze, as incerca sa sui motorul pe masina cu tot ce inseamna asta, sa-i calculez niste rapoarte optime in cutie (cred ca un BE3 de 16v ar fi cea mai aproape de adevar) si sa vad ce se itimpla cu transmisia, daca tine, daca e totul ok, si abia dupa ce ii mai adaugi niste frine, niste gume si niste suspensii care sa te tina pe drum, sa te gindesti sa te indrepti catre 180 de cai din presiune/intercooler, injectoare si soft. mai mult cred ca sint inutili, nu vei avea o masina fiabila si nici nu cred ca ii vei pune jos, mai ales ca nu va fi o masina usor de tinut pe drum, ori asta e mai important decit puterea maxima, sa mergi repede dar sa stii ca nu zbori cu sandramaua in sant ca ai ridicat picioru din acceleratie stringind din cur pe un viraj strins.

iar cu a cincea, potoleste-te, vorbesti aiureli, tu pui o a cincea lunga pentru economie? c'mmon! de ce te chinui sa faci masina asta? ca sa mergi cu 5-6 %? n-ai sa vezi asta nici cind sta pe loc la ralanti! ori iti faci o jucarie cu care te dai si rupi gura tirgului, da te costa de te ustura si cind o alcatuiesti si cind te opresti la pompa, ori iti iei tico si pui o statie mare si un bas in loc de bancheta si efectul e acelasi, doar ca te costa mai putin overall. gindeste-te bine inainte ce faci, eu as fi sincer bucuros sa ajut cu sfaturi si chiar lucruri necesare, ca sint curios cum ar da asa ceva pe drum, dar gindeste-te bine ce vrei si citi bani ai de cheltuit, si inainte si dupa. si mai ales daca ai la indemina toate cele necesare sa faci transformarea asta: documentatii, un loc unde sa tii masina si sa lucrezi, un atelier de prelucrari care sa nu te jupoaie, acces la piese...

Scris: Mar 25-Ian-2011 00:57
de THUNDER77
Si pe langa toate cele mentionate de khan mai gandeste-te si la un sasiu si un roll-cage.....ala original al masinii nu cred ca o sa tina....:D

Scris: Mar 25-Ian-2011 08:28
de mihaistan
:wink: khan , este o xantia in finlanda care este in lucru interne (a pocnit motoru la 270 de cai ... cutia era stock doar ambreiaj schimbat :wink: transmisia este capabila sa tina atata putere doar cu modificari , dar este capabila ...
Si oricum , se sparge cutia ? aia e alta :) nu sunt extrem de scumpe !
Tare te`ar ajuta o transmisie de t16 ... dar alea sunt f greu de gasit :roll:
Succes la ce vrei sa faci ! o sa ai de investit ca sa iasa treaba buna :D
Inca o mica recomandare ... nu pune motoru fara sa te uiti ce e in el :wink:

Scris: Mar 25-Ian-2011 10:30
de dj01fad
mihaistan scrie::wink: khan , este o xantia in finlanda care este in lucru interne (a pocnit motoru la 270 de cai ... cutia era stock doar ambreiaj schimbat :wink: transmisia este capabila sa tina atata putere doar cu modificari , dar este capabila ...
Si oricum , se sparge cutia ? aia e alta :) nu sunt extrem de scumpe !
Tare te`ar ajuta o transmisie de t16 ... dar alea sunt f greu de gasit :roll:
Succes la ce vrei sa faci ! o sa ai de investit ca sa iasa treaba buna :D
Inca o mica recomandare ... nu pune motoru fara sa te uiti ce e in el :wink:


un t16 veritabil, ce-i drept impecabil se vindea anul trecut prin spania cu 10000 de iepuroi; de unde sa faca rost de o transmisie de asa ceva? aia e marfa de contrabanda. e greu sa faci un proiect dinasta sa fie si capabil, si fiabil, si lucrat si frumos. mihai, nu e problema costul cutiei, ca o iei pe 100 de euro o asemenea cutie, dar problema cea mare este ca nu ar fi indicat sa crape cutia, mai ales sa te aflii pe undeva pe la mama dreaq, si sa stai sa te uiti ca strutzu' la piulitza si sa astepti dupa platforma. dupa cum spunea si khan, ca sa te apuci sa faci asa ceva trebuie sa faci cu cap, si sa faci totul, nu numai motorul si basta. intra muuuulti bani, iar munca si nervi nici nu mai zic. de fapt... cred ca stii si tu la fel de bine, ca si voi aveti bx-ul tau facut si a intrat in el o gramada de manopera si de bani. abia cand ai cele 2 masini demontate iti dai seama in ce te-ai bagat...
apropo... bara aia nu mai e a masinii din pacate, si nu prezinta interes :(

Scris: Mar 25-Ian-2011 10:45
de WLD
Dragi tovarasi, cred ca v-a scapat ceva: omul zice ca masina e un 405 4x4 ! Dupa poza e un 1.9 cu carburator, ceea ce inseamna ca transmisia e cea mai simpla dintre celea 2 modele disponibile pe 405.
Astfel, daca luam in calcul ca masina se doreste a ajunge la 170CP si probabil peste 250Nm, speranta de viata a cutiei de transfer se va reduce la cateva plecari in forta, dupa care :-({|=
Modelul asta de cutie de transfer nu tine decat maxim 200Nm, si asta in stare noua.
Modelul care s-a pus pe Mi16X4 tine ~250Nm, dar se distruge destul de usor si aceea.
T16 avea alta transmisie...

Inca ceva:
405-ul are cutie BE1 sau BE3 in functie de anul de fabricatie, iar Xantia CT are cutia diferita (al carei cod imi scapa acum). Cele 2 tipuri de cutii nu au pinioanele interschimbabile.

Scris: Mar 25-Ian-2011 17:09
de majestiqe
khan scrie:cum pui tu jos 300 de ponei la o masina de 1000 de kile facuta sa care o familie cu un motor de 120 de cai? revino cu picioarele pe pamint, nu tine nici o cutie de serie Citroen sau Peugeot la 300 de cai, unde mai pui ca ai si transmisia integrala care e mult mai fragila decit iti inchipui, ca sa nu mai zic ca vrei si chiulasa de S16. io stiu la ce te gindesti, dar chiulasa de 205 T16 n-are nici o leg cu aia de aspirat decit daca o privesti lung de la distanta. io m-as pune umpic intre paranteze, as incerca sa sui motorul pe masina cu tot ce inseamna asta, sa-i calculez niste rapoarte optime in cutie (cred ca un BE3 de 16v ar fi cea mai aproape de adevar) si sa vad ce se itimpla cu transmisia, daca tine, daca e totul ok, si abia dupa ce ii mai adaugi niste frine, niste gume si niste suspensii care sa te tina pe drum, sa te gindesti sa te indrepti catre 180 de cai din presiune/intercooler, injectoare si soft. mai mult cred ca sint inutili, nu vei avea o masina fiabila si nici nu cred ca ii vei pune jos, mai ales ca nu va fi o masina usor de tinut pe drum, ori asta e mai important decit puterea maxima, sa mergi repede dar sa stii ca nu zbori cu sandramaua in sant ca ai ridicat picioru din acceleratie stringind din cur pe un viraj strins.

iar cu a cincea, potoleste-te, vorbesti aiureli, tu pui o a cincea lunga pentru economie? c'mmon! de ce te chinui sa faci masina asta? ca sa mergi cu 5-6 %? n-ai sa vezi asta nici cind sta pe loc la ralanti! ori iti faci o jucarie cu care te dai si rupi gura tirgului, da te costa de te ustura si cind o alcatuiesti si cind te opresti la pompa, ori iti iei tico si pui o statie mare si un bas in loc de bancheta si efectul e acelasi, doar ca te costa mai putin overall. gindeste-te bine inainte ce faci, eu as fi sincer bucuros sa ajut cu sfaturi si chiar lucruri necesare, ca sint curios cum ar da asa ceva pe drum, dar gindeste-te bine ce vrei si citi bani ai de cheltuit, si inainte si dupa. si mai ales daca ai la indemina toate cele necesare sa faci transformarea asta: documentatii, un loc unde sa tii masina si sa lucrezi, un atelier de prelucrari care sa nu te jupoaie, acces la piese...



in primul rand am garaj acasa si orice scule iti poti imagina am o mica ferma agricola si am destule utilaje pe care trebuie sa le intretin
masina este o pasiune ,
in legatura cu consumul , ma gandeam si eu, acum imi ia in jur de 14 si ma gandeam sa ma duc cu ea in jur de 10 ca la pretul benzinei......
eu momentan incerc sa pun motorul de la xantia asa cum e fara mari modificari decat ax cu came si o resoftare , restul ma mai documentez si cand or ffi bani poate ........
am gasit pe un forum din franta , pe 405 cu motor xu10j2te pusa cutie de evo 8 cu tot cu cutie de transfer , a pastrat doar diferentialul de pe spate .
eu am gasit un mi16 x4 cel cu diferentiale torsen la draganesti vlasca la un parc de dezmembrari , masiana avea numere expirate si omu mia cerut 5000 de euro pe ea asa ca mai asteapta cutia :(


ieri am bubuit motorul de la masina , a inceput sa dea cu ulei pe la busonul de la baia de ulei ,cred ca sa dus garnitura de chulosa
eu nu prea am mila de motoare :twisted: mai am un 1.9 bosch 5.1 de 126 de cp sau 131 nu mai stiu E dezmembrat , a avut cutie amutomata , am vrut sa ii pun chiuloasa la am meu nu am reusit si lam lasat asa dar asta e cu totul alta poveste

Scris: Mar 25-Ian-2011 17:21
de majestiqe
WLD scrie:Dragi tovarasi, cred ca v-a scapat ceva: omul zice ca masina e un 405 4x4 ! Dupa poza e un 1.9 cu carburator, ceea ce inseamna ca transmisia e cea mai simpla dintre celea 2 modele disponibile pe 405.
Astfel, daca luam in calcul ca masina se doreste a ajunge la 170CP si probabil peste 250Nm, speranta de viata a cutiei de transfer se va reduce la cateva plecari in forta, dupa care :-({|=
Modelul asta de cutie de transfer nu tine decat maxim 200Nm, si asta in stare noua.
Modelul care s-a pus pe Mi16X4 tine ~250Nm, dar se distruge destul de usor si aceea.
T16 avea alta transmisie...

Inca ceva:
405-ul are cutie BE1 sau BE3 in functie de anul de fabricatie, iar Xantia CT are cutia diferita (al carei cod imi scapa acum). Cele 2 tipuri de cutii nu au pinioanele interschimbabile.

ms pentru sfat , nu am de unde sa fac rost de cutie de t 16 , stiu a mea e cea cu diferentiale open cu blocare mauala dar ce sa fac aa si mam uitat masina original are 220 de nm deci cutia de transfer trebuie sa tina cel putin 250 de mn
si inca ceva am terminat un ambreiaj sachs la liniute in cam 3000 de km si nu am distrus cutia , motorul asta trage destul de bine dac bmw de 150 cp lejer , bine tinand cont si de varsta :)
aaaa si de unde pot sa aflu si eu ce model de cutie am? . daca sar putea pune cutia de xantia pe cutia de transfeer as fi foarte fericit :D
mam apucat de proiectul acum 3 ani , masina a fost desfacuta de tot pana la tabla si interior , exterior si motor , ambele punti schimbate toate bucsile ( am avut probleme cu rulmentii de pe puntea de pe spate nu stiam de unde sa iau , la peugeugeot nu se gaseau , pana la urma am aflat ca sunt de punte de citroen ax ) sa stiti ca sau investit foarte multe ore de munca si foarte multi bani in masina asta


si multumesc pentru sfaturi :)