Pagina 1 din 1

intrebari xantia

Scris: Vin 13-Mai-2011 08:45
de kady28
Salut tuturor, am vreo 3 intrebari daca ma puteti lamuri :) , masina e o xantia 1.8 16v din 98 luna dec. full options
1. Cum functioneaza clima cand dau pe auto? Are o temperatura prestabilita pentru a o mentine sau o reglez eu de la maneta?..si aerul conditionat porneste automat cand e pe auto chiar daca nu e apasat butonul?
2. Pe mers in afara orasului acul de la temperatura lichidului de racire sta pe linia dintre 70 si 90 grade....este ok? Prin oras creste pana peste 90 grade si pornesc ventilatoarele cateodata...
3. este normal cand pun frana mai tare sa simt ca imi impinge pedala in picior?...mentionez ca frana tine bine

Scris: Vin 13-Mai-2011 09:34
de retro
Salut!
Aerul conditionat functioneaza numai cand motorul e pornit si este apasat butonul din bord cu un fulg pe el (se si aprinde un led verde). Pe "auto" climatizarea incearca sa mentina o temperatura pe care o stabilesti de la cursorul din stanga-jos.
Cand cursorul pt. directionarea jetului de aer este pe pozitia parbriz, un program automat controleaza jetul de aer in functie de temperatura ambientala.
2. Sunt valori normale ale temperaturii apei. Totusi verifica nivelul si afla cand a fost schimbat antigelul.
3. Daca are ABS, la franari puternice apare o reactie in pedala, un fel de trepidatie. Altfel,cursa pedalei e scurta. Sau poate daca ai sfera centrala descarcata, pedala e putin mai tare. Nu-mi dau exact seama la ce te referi.

Scris: Vin 13-Mai-2011 11:11
de kady28
Multumesc pentru raspunsuri!
Nivelul la antigel este ok ca l-am verificat, de schimbat nu stiu cand a fost...stiu doar ca in iarna nu a functionat deloc masina si nu a inghetat nimic. Eu ma gandeam ca ar avea un termostat ca la dacie care mentine temperatura lichidului de racire :roll:
Referitor la frana masina are ABS dar nu am franat pana acum sa intre in functiune. La franare pedala de frana nu numai ca opune rezistenta la apasare dar parca are si feedback....simt cum se ridica pedala..imi ridica picioru un pic. Daca are legatura cu sfera centrala s-ar putea sa fie de la ea ca masina sta ridicata pe fata la nivel normal....cam 200mm intre aripa si cauciuc

Scris: Vin 13-Mai-2011 11:26
de ViperDodo
200 mm? asa mult?

Scris: Vin 13-Mai-2011 11:45
de dj01fad
este enorm de mult 200mm... ochiometric ar trebui sa intre acolo cam un lat de palma (4 degete)

Scris: Vin 13-Mai-2011 12:05
de kady28
o sa-i fac o poza si o postez cand ies de la servici :) ...oricum sta sus de cand au fost schimbate sferele pe fata....din ce am citit pe aici ar fi de la disjunctor sau se poate regla :?:

Scris: Vin 13-Mai-2011 17:00
de kady28
http://i52.tinypic.com/jai6jd.jpg
http://i51.tinypic.com/r6y5qw.jpg
http://i52.tinypic.com/20ihxkk.jpg

Pozele cu masina. Ultima e cu nivelul de LHM, conteaza daca e asa mult? sau e bine sa mai scot afara pana la prima linie rosie de sus?

Scris: Vin 13-Mai-2011 20:17
de retro
E foarte sus!! Daca aia este pozitia de mers, nici nu ai amortizare ca lumea.
Disjunctorul nu are treaba cu inaltimea. E alta piesa care o regleaza si anume corectorul de inaltime de pe puntea respectiva.
Nu inteleg de ce zici ca s-a modificat inaltimea doar in urma schimbarii sferelor. Operatia asta nu influenteaza inaltimea.
Musai fa reglajul inaltimii!

Nivelul de LHM se masoara cu motorul pornit si masina pusa pe treapta cea mai inalta. Atunci te uiti la ciupercuta portocalie care trebuie sa fie intre cele 2 inele rosii.

Scris: Vin 13-Mai-2011 20:25
de ViperDodo
cred ca iti topaie ca la balamuc!
retro are dreptate! corectorul de inaltime fata! cum iti sta tie acum e pe pozitia cea mai de sus!

Scris: Vin 13-Mai-2011 22:36
de kady28
Nu e chiar pozitia cea mai sus :razz: ...se mai ridica putin daca o dau pe maxim, maine o sa citesc in manualul haynes sa vad poate reusesc sa o las mai jos. Referitor la sfere..masina a fost lasata jos si schimbat sferele...atat, probabil sa dereglat
Multumesc de raspunsuri, o sa revin cu rezultatele reglarii inaltimii

Scris: Vin 13-Mai-2011 23:13
de dj01fad
sau poate cumva a sarit bieleta de comanda de la corector (o piesa alba de plastic, care face legatura intre bara stabilizatoare si corector). poate pune un coleg niste poze cu schema de la corector, ca eu vad ca nu dau de ele...
si da, este enorm de sus. ma si mir cum poti merge cu ea asa...

Scris: Sâm 14-Mai-2011 00:52
de kady28
si eu ma mir ca am mers joi cu ea 500 km :)),

Cine are schema poate o posteaza :) MUltumesc anticipat!

Scris: Dum 15-Mai-2011 14:48
de kady28
am reusit sa reglez inaltime...cam 4 degete intre aripa si roata, piesa de plastic era la locul ei, am reglat din brida care e prinsa de bara stabilizatoare
oricum trebuie sa merg la un meserias cu ea ca daca o ridic la maxim si o dau pe normal nu mai coboara fata, daca o dau pe minim si apoi pe normal nu se mai ridica spatele :?
Pedala de acceleratie are putina intarziere, adica apas si nu se accelereaza imediat, este normal?