Pagina 1 din 1
Performante Xantia 2.1 TD
Scris: Mie 25-Mai-2011 07:46
de Mihai Martian
Buna Domnilor,
Stie cineva daca exista vreo diferenta intre motorozarile 2.1 td de pe Xantia 1 respectiv 2?
Eu am gasit diferente pe un site pe care il consult destul de des (ultimatespecs.com) si ma refer la accelaratia 0-100 km/h si la consum. Treaba ciudata e ca prima varianta ar consuma mai putin si ar fi si mai sprintena ceea ce nu mi se pare normal, unde ar fi evolutia.
Pe acest site scrie ca motorul de pe Xantia 2 are intercooler si de pe Xantia 1 nu are. Intercooler-ul ar trebui sa creasca performantele, poate si consumul (teoretic, aer racit=densitate mai mare deci mai multa motorina).
Eventual stiti un site de incredere?
Va multumesc.
Stima.
Scris: Mie 25-Mai-2011 07:52
de mihaistan
Salut , toate xantiiile td au intercooler , nu exista fara .
Prima serie de antia are pompa rotativa mecanica , iar cele mai noi au pompa rotativa dar cu o parte electronica ... cat despre performanta , eu sunt de parere ca cea mecanica facuta ca la carte cu modificarile aferente poate fi foarte agresiva (in Romania nu am incredere in nimeni sa faca un soft de calitate la citroen) .
Consumul la orice pompa mecanica ar trebui sa scada chiar si dupa modificari la mers linistit (la talpa ciupeste mai mult) , aici este vorba de pompa BOSCH nu altceva .
Scris: Mie 25-Mai-2011 08:01
de Mihai Martian
Ok ,
Eu am pompa Lucas care pe site-ul respectiv e trecuta pt Xantia 1 , imi corespunde codul de motor cu cel dat pe site pt Xantia 1 dar a mea e Xantia 2.
Sa inteleg totusi ca pompa mea e cu electronica, nefiind Bosch si ca ar consuma si ar avea performante mai slabe decat Xantia 1?
Nu ma intereseaza deloc sa fac vreun tuning si alte figuri, vreau doar sa sa ma lamuresc in legatura cu performantele masinii.
Scris: Mie 25-Mai-2011 08:06
de mihaistan
fa o poza la motor ... si ne dam seama imdeiat ce ai

Scris: Mie 25-Mai-2011 08:11
de Mihai Martian
Ok, pana atunci poate ajuta o serie de sasiu, cea de motor nu apara in talonul nou.
O sa pun o poza cand ajung acasa.
VF7X1P8CF72150436
O zi frumoasa domnilor.
Scris: Mie 25-Mai-2011 08:17
de mihaistan
Masina dupa seria sasiu are pompa de injectie electronica epic

Poate cineva intretimp a schimbat pompa ... la noi se mai practica asa ceva

Scris: Mie 25-Mai-2011 10:11
de dj01fad
eu am 2.1 td seria 1 cu pompa lucas epic electronica. potential are destul, chiar pot spune ca e mai agresiva decat un hdi (stock), iar consumul este undeva pana in 10, in aglomeratie. nu am vazut xantia 2.1 td cu pompa mecanica, dar am auzit ca ar fi... poate primele pe care s-a pus 2.1 td; cat despre soft... sustin si eu ce a zis mihai, nu prea are cine sa faca soft la asa ceva cum trebuie; eu am vrut sa ii fac soft, dar nu a vrut nimeni sa se bage in conditiile in care i-am spus clar sa imi garanteze ca nu imi beleste ECU. totusi, daca reusesti sa faci soft la un epic, performantele sunt incredibile, raportate bineinteles si cu consumul. pe de alta parte, eu nici macar nu am citit in cat face suta, nu m-a interesat asta, dar pot spune ca trage de mananca asfaltul. pacat ca e naspa cu taxele la motorul asta, dar in rest mi se pare cea mai buna motorizare de la xantia. motorul este puternic, destul de economic, si foarte foarte rezistent.
eu stiu cativa care au pus pompe mecanice in locul epic-ului, dar apoi s-au plans toti ca nu au mai atins performantele dinainte. pompa epic este foarte smechera, dar problema cea mai mare intervine cand incepe sa curga, ca nu ti-o face nimeni, sau daca ti-o face, iti cere pe treaba asta mai mult decat costa una mecanica second, si din cauza asta au recurs unii la inlocuire; eu unul mi-am reparat-o singur, dar am asteptat de mi-a sarit basca pana am gasit garnituri, si bineinteles nu la noi in tara.
Scris: Mie 25-Mai-2011 10:44
de khan
confuzia e ca motorul de 2.1 cu pompa mecanica (bosch sau Lucas) a fost pus si in prima parte a seriei 2, si apoi, spre sfirsitul productiei, a fost introdusa gestiunea electronica. ideea e ca motoarele au aceleasi caracteristici pe hirtie, iar in realitate difera fff putin
Scris: Mie 25-Mai-2011 13:02
de Mihai Martian
Multumesc domnilor.
Ce ma deranja era consumul diferit intre cele doua versiuni, mai ales in oras 7.8 litri pt serie 1 vs 9.4 litri pt serie 2.
Si accelaratia 11.2 s serie 1 vs 12.5 s serie 2.
Nu prea mi se pare logic.
Asta sa fie cea mai mare problema.
O zi faina.
Scris: Mie 25-Mai-2011 15:48
de dj01fad
khan scrie:confuzia e ca motorul de 2.1 cu pompa mecanica (bosch sau Lucas) a fost pus si in prima parte a seriei 2, si apoi, spre sfirsitul productiei, a fost introdusa gestiunea electronica. ideea e ca motoarele au aceleasi caracteristici pe hirtie, iar in realitate difera fff putin
adica vrei sa spui ca in 97 au pus electronica la s1, apoi la s2 dupa 98 au avut si cu mecanica?!
mihai, a mea este s1, si consuma in jur de 10 in oras. intr-adevar, este cred cea mai grea varianta de la xantia, fiind activa si cu toate optiunile, dar nu prea cred sa conteze asta tare mult; sa nu iti mai zic ca daca ma apuc sa ii dau talpa si sa merg "misto" cu ea, se duce si la 14; 2.1 td nu cred ca e capabil sa consume sub 8 in oras. poate 1.9 td sa consume atat...
Scris: Joi 26-Mai-2011 11:42
de khan
scuze, seria 1 a avut ambele variante, pe seria 2 s-a mai pus un an, dupa care s-a trecut la hdi