Pagina 1 din 2

temperatura lichid racire

Scris: Mar 16-Aug-2011 12:56
de kady28
Weekend-ul trecut am facut un transfagarasan cu xantiuta si aproape tot drumul apa a stat la temp care se vede in poza, cand urcam prin serpentine urca pana la 90 si cand coboram scadea pana aproape de 60. E ok asa?

http://i54.tinypic.com/5npytt.jpg

Scris: Mar 16-Aug-2011 12:59
de mbc
Nu e normal, trebuie sa stea constant pe la 90 de grade. Probabil ai termostatul blocat pe deschis.

Scris: Mar 16-Aug-2011 13:12
de bereczky_sandor
Mie pe drum lung, mai ales la urcari sau viteze mici, imi sta undeva foarte putin sub linia de 100, pe la 97-98de grade cred si atunci porneste ventilatorul, si scade incet pana pe la 90 ma gandesc (nu mam uitat extra-atent)

Scris: Mie 17-Aug-2011 12:45
de sergiuliku
bereczky_sandor scrie:Mie pe drum lung, mai ales la urcari sau viteze mici, imi sta undeva foarte putin sub linia de 100, pe la 97-98de grade cred si atunci porneste ventilatorul, si scade incet pana pe la 90 ma gandesc (nu mam uitat extra-atent)


tu cred ca ai in bord pana la 120grade nu?
in general mie imi sta la 80, iar la drum naspa urca la 90+- (a mea merge doar pana la 110 in bord), deci cum e in poza de mai sus in loc de 90 la mine e 80

Scris: Mie 17-Aug-2011 14:37
de kady28
Gata am cumparat termostat nou, acu l-am scos pe cel de la masina si pe amandoua le-am bagat in apa asa vad cum deschid....surpriza...merge si cel de la masina :lol: ...deschide mai repede fata de asta nou..inainte de 80 grade incepe sa deschida. Asta nou se deschide complet pe la 90 grade..e de 83 grade. O sa revin cu rezultate de a drum intins 8)

Scris: Mie 17-Aug-2011 16:40
de bereczky_sandor
kady28 scrie:Gata am cumparat termostat nou, acu l-am scos pe cel de la masina si pe amandoua le-am bagat in apa asa vad cum deschid....surpriza...merge si cel de la masina :lol: ...deschide mai repede fata de asta nou..inainte de 80 grade incepe sa deschida. Asta nou se deschide complet pe la 90 grade..e de 83 grade. O sa revin cu rezultate de a drum intins 8)


Cand revii asteptam si pret :D poate ne e de folos pe viitor. :)

Scris: Mie 17-Aug-2011 22:58
de bereczky_sandor
sergiuliku scrie:
bereczky_sandor scrie:Mie pe drum lung, mai ales la urcari sau viteze mici, imi sta undeva foarte putin sub linia de 100, pe la 97-98de grade cred si atunci porneste ventilatorul, si scade incet pana pe la 90 ma gandesc (nu mam uitat extra-atent)


tu cred ca ai in bord pana la 120grade nu?
in general mie imi sta la 80, iar la drum naspa urca la 90+- (a mea merge doar pana la 110 in bord), deci cum e in poza de mai sus in loc de 90 la mine e 80



aaaa ma gandeam ca e bordul tau. da e asa cum zici, am pana la 120 de grade (exact ca in poza :) )

Scris: Joi 18-Aug-2011 00:00
de bogdan78
Poate ar trebui aflat termostatul original al masinii la cat deschidea si inchidea. Pana la urma se poate pune orice, dar sunt sanse sa porneasca mult mai des sau sa stea prea mult pornit electroventilatorul.

Scris: Joi 18-Aug-2011 11:31
de kady28
Pe asta nou am dat 33 lei si contine in pachet termostatul si garnitura de cauciuc care se baga pe marginea lui. Cel care era pe masina cred ca e cel din fabrica...pe el scrie: dauphinoise thomson france 09 97 (cred ca e data de fabricatie luna a 9-a anul 1997) 106415(asta nu stiu ce inseamna), si pe butoias scrie 83...adica e de 83 grade. Acum am descoperit de ce aveam temperatura scazuta la drum, flansa care se inchide are si ea garnitura de cauciuc pe margine sa etanseze la inchidere.....dar se pare ca se vede lumina intre margini...deci scapa apa. Cu asta nou la drum intins acul sta putin sub 90 grade...deci e mai bine pentru iarna 8) . Va atasez 2 poze cu termostatul care merge de 14 ani...o sa-i caut garnitura si il pastrez ca asta nou nu cred ca apuca prea mult.

http://i52.tinypic.com/zj78uf.jpg

http://i52.tinypic.com/zuh6yu.jpg

Scris: Joi 18-Aug-2011 18:51
de bogdan78
Chiar daca o sa gasesti aceiasi marca, nu va mai fi calitatea de acu 14 ani.

Scris: Mar 20-Sep-2011 19:49
de motrocel
Mã scuzaÞi cã intervin pe topicul unui coleg. Am o singurã Întrebare. Dacã mi-a urcat foarte mult temperatura lichidului de rãcire (105 ºi chiar mai mult pentru foarte scurt timp) când afarã erau 32 grade ºi am urcat dinspre Câmpulung Muscel pânã la Mausoleul Mateiaº de la ce poate fi? La fel mi s-a Întâmplat o datã În Cluj când am urcat o stradã În marºarier pentru cã nu gãseam loc de parcare. Pãi dacã fãceam Transfãgãrãºanul ...
M-am uitat la electroventilator ºi mergea (e drept cu o vitezã cam micã, se vedeau paletele când se roteau) ºi radiatorul era fierbinte peste tot.

Scris: Mie 21-Sep-2011 07:36
de majestiqe
nu iti merge treapta 2 la ventilator ,daca ai ac e mai complicat , daca e fara ac vezi ca e o termocupla pe radiator schimb-o.
iar la ac trebuie verificata sonda bitron care e bagata....... in spatele chiuloasei ajungi mai greu la ea , sau daca nu releul bitron , se afla sub farul din stanga , e o cutie cam de 8 pe 10 neagra cu o mufa destul de lata in ea .

Scris: Mar 18-Oct-2011 07:56
de kady28
Odata cu venirea temperaturilor mai scazute, la drum intins acul sta tot pe linia dintre 60 si 90 grade...ca in prima poza din topic. Caldura baga de ma sufoc....nu am de ce sa ma plang. Dupa cum am zis termostatul e de 83 grade...dar linia dintre 60 si 90 ar fi 75 grade..cred eu. Ca test am pus mana pe radiator inainte sa ajunga acul pe linia de 75 si era rece, dar cum a ajuns pe linie a inceput sa se incalzeasca....adica termostatul a deschis. Asta vara statea constant la 90 grade...dar acum sunt bagat in ceata...cum ar trebui sa stea? la 90 sau 75?

Scris: Mie 08-Feb-2012 15:05
de e.miron
Salut. Scuze ca intervin in topicul altcuiva, dar am si eu problema cu incalzirea apei, sau mai bine zis cu lipsa incalzirii apei. Nu vrea sa urce peste 80 grade nicicum. Am gasit termostat la Citroen dar imi cere 30€ si mi se pare enorm de mult avand in vedere ca pe net am gasit cu 12-16 €. Intrebarea mea este daca este un termostat special cel de la Citroen sau merge pus unul universal care sa aiba aceleasi dimensiuni fizice si sa deschida la 83 grade.

http://www.oscaro.es/termostato-refrige ... 13-1906-gt

Astea ar fi recomandate pentru Xantia de pe un site de unde mai cumpar eu maruntisuri

Scris: Mie 08-Feb-2012 17:35
de Mexik
referitor la termostat eu lam schimbat in vara si a fost 20ron,apa imi sta la 85gr pe exterior(iar cu gerurile astea iam pus si un carton in fata,dar tot la 85 sta),caldura baga de te arde la maini si stai in tricou,termometru de interior imi arata 26-28gr.asa ca nu cred cai defect termostatu daca nu va urca apa de 80gr,ganditiva ca geru de afara de -20gr si cu curentul carel ia masina creste enorm puterea gerului,ca sa nu zic ca xantia nu are scut dedesupt si intra curent si raceste motorul.eu zic intai verificati daca e bun termostatul(cand motoru e rece,abia pornit furtunul de la iesirea termostatului care duce spre radiator trebe sa fie rece,in timp ce apa din motor trebe sa se incalzeasca si sa dea si caldura,atunci termostatul e ok.dar daca furtunul de la iesirea termostatului este la fel de cald ca si furtunul care duce la radiatoru de caldura atunci termostatul este defect si sta deschis)