Am achizitionat de curand o interfata OBD II pt a incerca sa o conectez la masina. Obiectul in discutie este urmatorul :
http://www.dealextreme.com/p/elm327-usb ... tool-28528
De asemenea am facut rost de softul Lexia si speram sa am succes, dar din pacate Lexia nu vede adaptorul asta , probabil e compatibila doar cu adaptorul special PSA.
In schimb am reusit sa gasesc alt program care a conectat CarPC-ul cu ECU masinii, desi nu poate citi toti parametrii. Am facut niste poze ca sa vedeti cam cum arata, dar mai sunt multe programe numai ca trebuie testate si e al naibii de incomod sa stai intr-o rana pe scaun sa tot butonezi la ecranul acela mic.
Sa vad daca fac rost de un prelungitor de vreo 15 m sa pot trage curent pt a putea sta cu laptopul.

Asa arata mufa EOBD a Xantiei, situata in stanga panoului de sigurante.

Aici vedeti baud rate-ul si parametrii de conectare. Nu a vrut sa se conecteze pe automat asa incat am luat toate protocoalele la rand si.. voila... KWP merge.
Erau cateva posturi pe forum in care lumea se intreba de protocolul Citroen asa ca il aveti aici.


Codurile de eroare stocate in memoria calculatorului, din pacate fara descriere. Sa vad daca gasesc ceva explicatii pe net.



Cateva din modulele programului.





Partea grafica a programuli. Bordul electronic functioneaza in timp real f bine, am dat cateva ture in jurul blocului si e super.
Acum vine partea dureroasa...


Consumul instant in stationare.
Nu am putut face poze din mers dar se duce pana la peste 60 litri la suta. Acuma sigur e o eroare de comunicare cu ECU sau nu stiu eu inca sa reglez parametrii programului.
Exact ce intrebam eu acum cateva zile, consumul la relanti, dar mi se pare imens. Iar in mers, la accelerare urca usor pana pe la 27 apoi daca o calci brusc trece de 60.

Am reusit pana la urma sa-l conectez si la softul Centrafuse care este interfata CarPC dar din pacate in noua versiune a disparul dashboardul cu ceasuri si l-au inlocuit cu cifre mici care nu se vad dim mers. Sa speram
ca vor scoate o versiune noua cu grafica mai ca lumea.
Conectorul interfetei e destul de mare si cand e conectat la masina nu se mai poate inchide capacul de la cutia de sigurante. M-am uitat pe acolo si are un piciorus care odata apasat elibereaza mufa care se duce in spate.
Eu vreau sa desfac cutia de sigurante si sa conectez permanent cablul la mufa OBD acolo prin lateral am vazut ca este ceva spatiu.