Vitezometru Xantia
Scris: Sâm 01-Oct-2011 12:29
Salut.
As vrea sa intreb de unde ia ceasul din bord informatiile despre viteza, de la ECU sau direct din cutie.
Sa va spun de ce ma intereseaza. Am folosit de f multa vreme sisteme GPS, atat pe tel mobile cat si unitati dedicate, cu programe cam de la toti marii producatori. Toate au ca punct comun faptul ca arata o viteza inferioara celei afisate pe bordul masinii. Am verificat aceeasi chestie si cu alte masini si e la fel
O posibila explicatie e ca GPS-ul e un pic mai lent in actualizare, dar totusi cand mergi constant ore in sir pe autostrada cu viteza constant 120 km/ora el continua sa arate undeva la 10 km mai putin.
Alta explicatie e ca producatorii de masini fac indicatoarele din bord special ca sa arate o viteza mai mare decat cea reala - ca o masura de prevenire a accidentelor, sau ... altceva.
O intrebare pt cine are relatii in politie, radarul cand te ia, daca tu ai in bord vit legala +5 km iar de fapt tu mergi cu vit legala -5 km ?.
Am instalat acum cateva zile un cablu OBD2 la masina si am reusit sa-l conectez la ECU asa incat am acces la o parte din informatiile din el, printre care si viteza masinii.
Surpriza...... Viteza afisata de ECU este identica cu viteza GPS si constant mai mica decat viteza de pe ceasul din bord, care ceas merge bine pt ca este probat mergand la aceeasi vit cu prieteni si comunicand prin mobil.
Date concrete .
vitezometru 120 => GPS + ECU 111-112 km/ora
vitezometru 130 => GPS + ECU 117-119km/ora
vitezometru 100 => GPS + ECU 91-93 km/ora.
vitezometru 50 => GPS + ECU 45-48 km/ora.
La viteza ECU 120 km/ora, pe bord indica un pic peste linia de 130 km.
Care de fapt este viteza reala a masinii?
Inac ceva, daca eu reusesc sa scot un log/jurnal al vitezei si ma opreste politia sa spuna ca am avut un pic peste si eu le demonstrez ca de fapt am avut putin sub, cine are dreptate.?
Inca ceva despre care s-a discutat in forum, temperatura apei cand este cam 2 mm sub linia de 90 grade, asa cum e constant la mine e de 85 grade, dupa ECU.
As vrea sa intreb de unde ia ceasul din bord informatiile despre viteza, de la ECU sau direct din cutie.
Sa va spun de ce ma intereseaza. Am folosit de f multa vreme sisteme GPS, atat pe tel mobile cat si unitati dedicate, cu programe cam de la toti marii producatori. Toate au ca punct comun faptul ca arata o viteza inferioara celei afisate pe bordul masinii. Am verificat aceeasi chestie si cu alte masini si e la fel
O posibila explicatie e ca GPS-ul e un pic mai lent in actualizare, dar totusi cand mergi constant ore in sir pe autostrada cu viteza constant 120 km/ora el continua sa arate undeva la 10 km mai putin.
Alta explicatie e ca producatorii de masini fac indicatoarele din bord special ca sa arate o viteza mai mare decat cea reala - ca o masura de prevenire a accidentelor, sau ... altceva.
O intrebare pt cine are relatii in politie, radarul cand te ia, daca tu ai in bord vit legala +5 km iar de fapt tu mergi cu vit legala -5 km ?.
Am instalat acum cateva zile un cablu OBD2 la masina si am reusit sa-l conectez la ECU asa incat am acces la o parte din informatiile din el, printre care si viteza masinii.
Surpriza...... Viteza afisata de ECU este identica cu viteza GPS si constant mai mica decat viteza de pe ceasul din bord, care ceas merge bine pt ca este probat mergand la aceeasi vit cu prieteni si comunicand prin mobil.
Date concrete .
vitezometru 120 => GPS + ECU 111-112 km/ora
vitezometru 130 => GPS + ECU 117-119km/ora
vitezometru 100 => GPS + ECU 91-93 km/ora.
vitezometru 50 => GPS + ECU 45-48 km/ora.
La viteza ECU 120 km/ora, pe bord indica un pic peste linia de 130 km.
Care de fapt este viteza reala a masinii?
Inac ceva, daca eu reusesc sa scot un log/jurnal al vitezei si ma opreste politia sa spuna ca am avut un pic peste si eu le demonstrez ca de fapt am avut putin sub, cine are dreptate.?
Inca ceva despre care s-a discutat in forum, temperatura apei cand este cam 2 mm sub linia de 90 grade, asa cum e constant la mine e de 85 grade, dupa ECU.