Pagina 1 din 2

servofrana citroen

Scris: Mie 14-Dec-2011 16:33
de majestiqe
Sallz , am si eu nevoie de ceva poze si documentatie despre servofrana de la citroen (dozatorul de frana ) am un profesor la facultate ( sisteme de franare ) si el nu a auzit de servofrana hidraulica :lol: , stie doar de cele pe vacuum .


Poate ma ajuta cineva .


Numa bine .

Scris: Mie 14-Dec-2011 18:49
de Mexik
din ce cunosc xantia nu are servo frana,merge frana foarte usor si are o cursa foarte mica deoarece presiunea distribuita din pompa hidraulica spre pompa de frana este foarte mare nefiind nevoie de servo deoarece e foarte eficienta si asa.asta e parerea meadaca gresesc imi cer scuze.dar eu nu am vazut servo frana pe xantia si nici nui vad rostu decat daca ar vrea so mai complice un pic

Scris: Mie 14-Dec-2011 19:24
de MARIAN
pãi nu o fi auzit cã nu prea existã ce spui tu... servomecanismul, sau servo este un sistem care asigurã controlul unei operaÞiuni, deci, la servofrânã te ajutã sã frânezi cu un efort mai mic decât cel normal.
La citroen, ca la majoritatea autovehiculelor, frâna este hidraulicã. Datoritã pompei de presiune existentã În circuit (pompa hidraulicã), nu a mai fost necesarã montarea unei pompe suplimentare pentru a crea presiunea hidraulicã necesarã frânãrii... s-a montat un "robinet" mai complex... cam asta este dozatorul de frânã.
Sper sĂŁ fi ĂŽnĂželes ce am scris... mĂŁ camg rĂŁbesc Âşi...

Scris: Mie 14-Dec-2011 19:25
de Mexik
banuiam asta. :D

Scris: Joi 15-Dec-2011 08:58
de cirki
Salut

Domnilor Xantia are servofrana numai ca nu e cu vacum. Un sistem servo cum bine ati scris este un sistem care are un ajutor si in cazul nostru la xantia e pompa hidraulica. La directie tot asa e de ce am numi o altfel.


majestiqe!
Aici gasesti o desctriere destul de buna cu poze explicative : http://citroen.tramontana.co.hu/ (downloadeaza Citroen Guide)

Scris: Joi 15-Dec-2011 13:04
de MARIAN
Pentru cã pompa de presiune a circuitului de frÎnare este chiar pompa hidraulicã, este pompa principalã a circuitului de frãnare, adicã nu existã un sistem ajutãtor. Uite, dacã am vedea pompa de presiune ca un servo (dispozitiv ajutãtor), ar trebui ca atunci când nu merge pompa hidraulicã, sã poÞi face presiune cu altceva, mai greu, dar ar trebui sã poÞi cã doar este un circuit ajutãtor.
La servodirecĂžie, presiunea pompei ajutĂŁ la acĂžionarea casetei de direcĂžie, practic este un circuit ajutĂŁtor, deci servo.

Scris: Joi 15-Dec-2011 13:12
de Rica
am si eu o nelamurie
daca nu mere pompa-motoru' se poate vira?
aceeasi intrebare si pentru frana
se poate frana?
adica nu stiu poate e nevoie de tractare

Scris: Joi 15-Dec-2011 13:25
de MARIAN
VireazĂŁ mai greu, dar vireazĂŁ.
Nu frâneazã decât În limita presiunii stocate În instalaÞie (dacã este bunã - cãteva pedale). La tractat se poate folosi frâna de mânã sau ºtanga.

Scris: Joi 15-Dec-2011 13:47
de Rica
nasol :(

Scris: Joi 15-Dec-2011 15:18
de cirki
Scuzati ca nu e tradus:

"Another device commonly referred to as a servo is used in automobiles to amplify the steering or braking force applied by the driver. However, these devices are not true servos, but rather mechanical amplifiers. "

E de pe wikipedia:

http://en.wikipedia.org/wiki/Servomechanism

Scris: Joi 15-Dec-2011 18:32
de MARIAN
Pãi ºi de ce nu l-ai tradus? Þi-ar fi infirnat teoria:
"Un alt dispozitiv denumit În mod obiºnuit ca un fiind servo este utilizat la automobile pentru a amplifica forÞa de frânare sau de direcÞie aplicatã de cãtre conducãtorul auto. Oricum, aceste dispozitive nu sunt servo adevãrate, ci mai degrabã amplificatoare mecanice." Adicã, autorul precizeazã cã sunt persoane care ºtiu acest sistem ca fiind servo, dar de fapt nu prea este :) Oricum, exemplul nu prea are treabã cu subiectul În discuÞie.

Mai jos sunt speciificaÞiile Citroen... putem obeserva cã la direcÞie precizeazã cã este servo, sã fi omis la frâne?
Suspension Direction Freinage
ANTIBLOCAGE ANTI-BLOCAGE ROUE
BARRE ANTIDÉVERS ARRIÈRE BARRE ANTI DEVERS AR DIAM 21
DIRECTION DIRECTION ASSISTEE
ANTIDÉVERS AVANT BARRE ANTI DEVERS AV DIAM 22
ANTIPATINAGE SANS ANTIPATINAGE
BUTÉE HYDRAULIQUE AVEC BUTEE HYDRAULIQUE
POMPE HYDRAULIQUE POMPE 6+2 + ANTI-AFFAISSEMENT
SPHÈRE DE SUSPENSION ARRIÈRE SPHERE SUSP AR AMELIOREE
ANTIDÉVERS ACTIF SANS ANTI-DEVERS ACTIF
SPHÈRE SUSPENSION AVANT SUPERIEURE "NOK"
SPHÈRE ACCUMULATEUR SPHERE ACCUMULATEUR DESMOPAN TALC
COURSE MÉCANISME DE DIRECTION COURSE MECANISME DIRECTION 74,3
SUSPENSION ACTIVE SUSPENSION HYDRACTIVE

Scris: Vin 16-Dec-2011 10:47
de cirki
Salut
Cum la noi toate masinile de teren sunt Jeep-uri asa si frana este servo. Si din explicatia data de pe wiki reiese ca gresit e zis servo.
Daca la noi zici ca frana nu e servo toata lumea va gandi ca apesi de pedalade se indoaie podeaua.

Dupa cum si in franceza: DIRECTION ASSISTEE -directie assistata (ajutata) si la frana putem zice ca e ajutata (chiar ajutata 100% in cazul nostru la masini hidraulice) pt. ca nu noi dam forta de franare. (e amplificata - forta mica cu care apasam pedala - ca la un tranzistor in electronica)

Technic zis la citroen frana e ajutata chiar in proportie de 100% si din acea cauza avem dozator de frana in loc de cilindru principal. (acum ca unul e ajutat hidraulic iar celalat pneumatic e alta chestie) pur technic e gresit a numi servofrana dar in limbajul de zi unde avem jeppuri, xeroxuri, delco, bendix, adidas, etc avem si servofrana la citroen.

Scris: Vin 16-Dec-2011 13:57
de MARIAN
@cirki - sã ÎnÞeleg cã tu eºti unul din cei care spun cã Citroenul este jeep? Deci, te contrazici singur... tehnic, dar strict tehnic, frâna la modelele cu suspensie hidraulicã nu este asistatã! Am mai spus asta... ºi Întrebarea a fost tot una tehnicã, deci referirile la cum sunt cunoscute sistemele, etc... nu-ºi aveau rostul. Din explicaÞiile tale ÎnÞeleg cã ºoferul face parte din circuitul de frânare... ca sã rezulte cã pompa de presiune este una ajutãtoare...
Dacã ai service, mã opresc aici, dacã nu, explicã-mi dacã mai frâneazã citroenul cu suspensie hidropneumaticã dupã ce scot "sistemul ajutãtor" (din punctul tãu de vedere asta este pompa hidraulicã) din circuit; menÞionez cã celelalte sisteme care sunt asistate funcÞioneazã (cu efort mare depus de utilizator) dupã eliminarea mecanismului servo.
Uite, sã nu se supere utilizatorul, Îi permitem sã apese pe pedalã cu o forÞã foarte mare... Deci, funcÞioneazã?

PS: insist asupra subiectului pt. cã suntem pe un forum Citroen ºi mãcar noi sã ºtim cât de ingenioºi au fost inginerii lor.

Scris: Vin 16-Dec-2011 14:35
de dj01fad
nu nu... cred ca a vrut sa zica ceva de genul: cum toate suv-urile sunt considetate jeep-uri, asa si toate sistemele de franare sunt considerate servo de catre publicul larg

Scris: Vin 16-Dec-2011 14:42
de cirki
OFF
MARIAN scrie:@cirki - sĂŁ ĂŽnĂželeg cĂŁ tu eÂşti unul din cei care spun cĂŁ Citroenul este jeep? Deci, te contrazici singur...

?? asa ceva nu am zis ... "Cum la noi toate masinile de teren sunt Jeep-uri asa si frana este servo." (mu ai auzit nici o data ca "am un jep Fontera" ?)
ON
MARIAN scrie:Din explicaÞiile tale ÎnÞeleg cã ºoferul face parte din circuitul de frânare... ca sã rezulte cã pompa de presiune este una ajutãtoare...

da face parte el franeaza el este comanda. - da ajuta in proportie de 100%
MARIAN scrie:Dacã ai service, mã opresc aici, dacã nu, explicã-mi dacã mai frâneazã citroenul cu suspensie hidropneumaticã dupã ce scot "sistemul ajutãtor" (din punctul tãu de vedere asta este pompa hidraulicã) din circuit; menÞionez cã celelalte sisteme care sunt asistate funcÞioneazã (cu efort mare depus de utilizator) dupã eliminarea mecanismului servo.
Uite, sã nu se supere utilizatorul, Îi permitem sã apese pe pedalã cu o forÞã foarte mare... Deci, funcÞioneazã?

nu am servis. nu o sa franeze deloc dar intrebarea mea e de ce as scote cand sistemul functioneaza in ansamblu si nu in piese. Frana e cand motrul e pornit si functioneaza totul. Dupa ce e oprit motorul/masina am frana de mana pentru a fixa masina.

Nu prea inteleg de ce vrei sa separi o parte din sistem... e ca si cum as scoate lichidul din sistemul "traditional".. oare ar functiona ?

MARIAN scrie:PS: insist asupra subiectului pt. cã suntem pe un forum Citroen ºi mãcar noi sã ºtim cât de ingenioºi au fost inginerii lor.

Da e un sistem foarte bine gandit dar totus au renuntat la el incepand de la C5