Nu cred ca exista masina care sa bage aer in habitaclu prin filtrul de aer al motorului.
In fine, problema similara la XM ul meu, fara aer conditionat, climatizare clasica. Nu baga caldura aproape deloc daca era pus sa traga aer de afara. Pe recirculare aer baga caldura, se abureau geamurile, dar daca dadeam inapoi pe aer proaspat, scadea treptat caldura bagata si se dezabureau geamurile.

Am dat vina pe motorasul electric ce comada clapeta de aer cald sau pe comanda lui electronica, dar se auzea cum se inchide si se deschide clapeta. Apoi m-am gandit ca ar putea fi radiatorul de incalzire spart. Am demontat plasticul ala de sub bord, laterala consolei si am ajuns la tevile care vin din compartimentul motor. Desi nu era spart radiatorul, era infundat, pentru ca teava de intrare in el ( e o sageata pe radiator) era fierbinte, cea de iesire era aproape rece (oricum, diferenta sesizabila intre ele). Am pus radiator nou si s-a rezolvat problema. Am fost initial la un atelier ce repara radiatoare (unde am reparat radiatorul de racire mai demult) si mi-au zis ca din pacate astea nu prea pot fi desfundate, pentru ca, de obicei, daca se infunda, se infunda din cauza ca au o sprala de plastic pe mijlocul tevii de aluminiu, ca sa limiteze viteza de curgere prin el si sa dea randament maxim de incalzire. Cum la mine nu se mai vedea spirala aia in interior, au zis ca cel mai probabil s-a adunat toata si s-a facut dop. Am incercat sa bag solutie de curatat motorul pe exterior in radiator si tot ce am scos a fost un pic de nisip, de desfundat nici vorba.
Un radiator de XM nou e 180 de lei si e pe stoc la UNIX, vine de pe o zi pe alta, o-ringurile de la tevi sunt si ele, dar vin mai greu, 4-5 zile, probabil si la Xantia e la fel. La XM toata operatia dureaza vreo 2-3 ore, plus ca merita si curatata "cutia" radiatorului de frunze si praf, ca am scos ceva mizerie de acolo. Asta, evident, daca e de acolo. Merita verificata temperatura tevilor de intrare si iesire din radiator, daca nu, ma gandesc ca poate fi circuitul de comanda al motorasului de la clapeta de aer cald (daca e ca la XM). Senzorul nu cred sa fie daca nu baga aer cald nici cu butonul pus pe maxim cald, pentru ca, din cate stiu, pe pozitia de cald maxim nu mai compara cu nimic, deschide complet clapeta de aer cald si o inchide de tot pe cea de aer rece.