Pagina 1 din 2

Nu porneste (probabil electromotor, dar nu prea ma pricep)

Scris: Dum 22-Ian-2012 22:44
de MisterClaude
Salut
Am avut astazi o problema la masina, care s-a rezolvat singur pana la urma, dar tot nu sunt linistit, ca daca s-a intamplat o data sigur o sa se mai intample, cand mi-e lumea mai draga.
Deci:

Citroen Xantia SX 1.8i 16V 1997. (benzina)

Am mers cu ea prin oras azi, cateva porniri+opriri pe unde am avut treaba... nimic iesit din comun.
La un moment dat, cand am vrut sa plec din parcare la carrefour, am dat contact... nimic.
Mai exact, daca bag cheia si invart primele 2 pozitii, e ok. se aprinde bordul, martorii luminosi, functioneaza farurile, casetofonul, etc.

Dupa ce s-au stins martorii de la auto-diagnostic, am invartit cheia sa pornesc motorul, dar nu s-a intamplat nimic. Nici nu se aude nimic, nu caraie, nu maraie.. ca si cum nu as invarti.
Erau pe-acolo 2 oameni care m-au ajutat sa o imping, a pornit intr-a 3-a, am oprit-o iar, si cand sa o pornesc.. iar nimic.
M-au impins oamenii iar, am ajuns cu ea acasa, am oprit-o, si m-am gandit sa incerc iar sa o pornesc. Acum merge.
Am pornit-o si am oprit-o de 10 ori la rand.. merge perfect.
Mi-a zis cineva ca e posibil sa nu stea bine un contact la electromotor, sau ca poate s-au apropiat carbunii....
Ce sa fac? Eu nu am umblat niciodata la ea. Sa ma duc in service? Mi-e groaza de service-uri, ca ma fura astia pe fata.
Daca intr-adevar sunt carbunii, cat ar ajunge manopera+carbuni noi?
O diagnoza cat costa?

Idei ?

Multumesc anticipat.


P.S. Admin, vezi ca ai o eroare de script, ca mi se umple pagina de erori in partea de sus :)
"
Warning: include() [function.include]: Unable to allocate memory for pool. in /siteuri/cniculescu.ro/forum/common.php on line 176

Warning: include() [function.include]: Unable to allocate memory for pool. in /siteuri/cniculescu.ro/forum/common.php on line 184
"

Scris: Dum 22-Ian-2012 22:52
de dj01fad
daca era de la carbuni se auzea un clanc cand dadeai la cheie, ca arunca macar bobina de la electromotor. posibil sa fie din contact problema ta. ma refer la contactul cu cheie din masina.

Scris: Dum 22-Ian-2012 22:55
de MisterClaude
Poi... acuma merge... s-a reparat contactul singur?
Nu-i posibil sa nu stea bine mufa care face contactul la electromotor?
Apropo.. atunci cand nu pornea... cand dadeam contactul parca scadea nivelul de iluminare la martorii luminosi,.. adica... simtea ca-i dau contact, dar nu misca electromotorul. Dupa 2km de mers cu ea, acuma merge bine... dar mi-e sa nu ma lase cand mi-o fi lumea mai draga :))

Scris: Lun 23-Ian-2012 08:31
de Mexik
am patit si eu ceva de genu asta cu un fiat si iam curatat bornele de la electromotor,am pus alte saibi si piulite si sa rezolvat

Scris: Mar 24-Ian-2012 06:38
de e.miron
Ai verificat bateria? Exact asa am patit si eu, dadeam la cheie si nimic, dupa care am sunat un prieten si a venit cu cabluri si am pornit-o, a mai mers o bucata asa dupa care a murit total . Am verificat bateria si era pe la 12,6V, ceea ce e foarte putin. Alternatorul baga bine un pic sub 14 V asa inact am decis sa schimb bateria si totul a revenit la viata.

Scris: Mar 24-Ian-2012 10:16
de MARIAN
Ar mai putea fi Âşi contact imperfect la bornele bateriei, sau borne slabe

Scris: Mar 24-Ian-2012 11:05
de hippo
O problema asemanatoare cu a ta am avut eu la acelasi tip de Xantie (1.8i 16v). S-a intamplat brusc, dar la mine, la prima pornire era ok, apoi daca avea porniri si reporniri, era belea... Pornea din ce in ce mai greu. Intr-o seara a trebuit sa o las in oras, dar dimineata a pornit la sfert de cheie.
La mine problema a fost de la platoul cu perii. Dupa ce a eliminat, pe rand, bateria, cablurile, contactele imperfecte, mecanicul a identificat problema si rezolvat-o rapid.

Scris: Sâm 28-Ian-2012 12:40
de MisterClaude
Mi-a mai facut de cateva ori.
Imi poate explica cineva cum sa ma uit la electromotor? Ce trebuie desfacut, daca pot singur..etc?
Nu prea ma pricep, si sincer nici nu pot localiza electromotorul :))
Contactul nu cred ca e... nici bateria nu-mi face probleme. Daca ar fi slaba, ar mornai asa...dar la mine nu se intampla nimic.
Am fost la un service si mi-a zis mecanicul sa ma duc luni. E 100 lei manopera + 60 ron carbunii, daca se dovedeste ca ei sunt de vina.

Scris: Sâm 28-Ian-2012 14:54
de Mexik
e scump dar suntem in romania.electromotorul e un motor electric sazicem cat un bidon de 1 litru ca marime si vine prins la mijloc unde se imbina cutia cu motorul,nu am o xantia de 1,8 cati faceam poza exact

Scris: Sâm 28-Ian-2012 15:01
de MisterClaude
Cred ca l-am vazut ... stiu asa cum arata, dar ma gandeam ca e acoperit cu vreo carcasa de nu-l vad.
Din cate mi-am dat seama, e undeva sub baterie, orinetativ, dar mult in jos. Nu prea pot sa-l accesez decat daca ridic masina sau o urc pe-o rampa ceva.
Pana la urma cred ca ma duc luni la service. Revin atunci cu detalii.

Scris: Lun 30-Ian-2012 12:10
de MisterClaude
Gata, s-a rezolvat.
Am fost azi la service si am schimbat carbunii. 100ron manopera, si 50ron carbunii.
Electromotorul era prins de carcasa de la ambreiaj, si s-a chinuit electricianul aproape o ora sa-l scoata de-acolo.
Carbunii erau rosi de tot... am cumparat un set nou si acum merge ca unsa :)
Se mira electricianul ca a pornit masina azi dimineata, pe frigul asta.

Scris: Lun 30-Ian-2012 12:14
de Mexik
bine ca ai rezolvat problema ocum tia luat destul manopera

Scris: Lun 30-Ian-2012 12:22
de dj01fad
manopera mare?! pai stai putin sa ne gandim asa: demontat demaror de pe masina, demontat demaror la propriu, curatat, inlocuit carbuni, probabil uns, montat la loc pe masina. cum sa fie scump 100 lei?!

Scris: Lun 30-Ian-2012 21:57
de Mexik
in brasov se lucreaza mai ieftin,o fii in criza saracii mecanici atunci

Scris: Mar 31-Ian-2012 02:56
de e.miron
Faza cu pretul manoperei e destul de subiectiva. Fiecare mecanic isi stabileste un pret in functie de anumite criterii particularizate si de aceea exista diferente. De exemplu, daca un atelier cumpara o unitate de diagnosticare de 10000 € sa spunem, chiar daca dureaza 5 minute sa citeasca datele din calculatorul masinii, el nu poate sa ia banii doar pe acele 5 minute pentru ca trebuie sa-si recupereze investitia.

Era si un banc odata, merge un cetatean cu Dacia pe un drum mai izolat, si se opreste motorul din mers. Se uita soferul pe acolo, nu vede nimic suspect dar oricum habar nu avea ce e in motor. Dupa ceva timp in care se plimba pe langa masina, trece o raba si se opreste sa-l intrebe ce s-a intamplat. Urmeaza explicatiile, si soferul de pe raba ii spune celuilalt sa dea o cheie in timp ce el se uita in motor. Dupa 3 secunde zice, : gata, stiu ce are. Merge la raba, scoate lada cu scule si de acolo scoate un ciocan. Merge la Dacie, da o lovitura de ciocan intr-un punct de pe motor si apoi zice : acum da o cheie sa vedem. Surpriza, porneste Dacia la sfert, omul foarte bucuros se ofera sa-l plateasca pe cel de pe raba pentru ajutorul acordat. Acesta cere 101 lei. Omul se supara si zice ca e o suma mult prea mare pentru o simpla lovitura de ciocan, la care cel de pe raba ii raspunde foarte calm, : pentru lovitura de ciocan doar un leu, o suta pentru ca am stiut unde sa dau.... :)