Prbleme directie la Xantia x2

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

johnnypop1809
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Vin 02-Iul-2010 09:21
Localitate: germany

Prbleme directie la Xantia x2

Mesajde johnnypop1809 » Joi 02-Feb-2012 13:21

De vreo doua saptamani imi merge volanul foarte greu...LHM este destul , masina se ridica/lasa , franele merg bine :( ?

Avatar utilizator
claus4you
pasionat
Mesaje: 415
Membru din: Vin 23-Ian-2009 15:04
Localitate: floresti - prahova

Mesajde claus4you » Joi 02-Feb-2012 13:32

de la pompa, am patit si eu tot la fel imi afecta decat volanul, tragea aer fals pe la furtunul gros
eu :D

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 02-Feb-2012 13:38

Asa si la mine...de la ger se trage :lol: , ca alta explicatie nu am gasit. Am in portbagaj un pet 0.5 litri cu LHM si nu pare asa vascos...e ca uleiul de gatit la -20 grade. Semnul exclamarii si stop se sting relativ repede, cam 10 sec maxim la prima pornire -20 grade, frana am, dar cand ies din parcare trag de volan ca la dacie :lol: ...are anumite intervale la virare cand merge greu, si fasaitul care il am vara la virare nu prea se mai aude. Ori e pompa hidraulica..ori caseta de directie....poate ne lumineaza cineva :roll:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Joi 02-Feb-2012 13:43

am inteles ca ar fi o valva vinovata, care este in capul rotativ al casetei de directie, si... cam asa se manifesta. si la mine face la fel la ambele masini, dar ii trece repede cand se incalzeste putin, asa ca ii dau pace, ca nu e vreme de demontat :lol:

johnnypop1809
just curious
Mesaje: 23
Membru din: Vin 02-Iul-2010 09:21
Localitate: germany

Mesajde johnnypop1809 » Joi 02-Feb-2012 14:07

Din cauza frigului nu prea as crede pentru ca aici doar de cateva zile sunt minus grade

Avatar utilizator
bereczky_sandor
pasionat
Mesaje: 550
Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
Localitate: Tirgu Mures
Contact:

Mesajde bereczky_sandor » Joi 02-Feb-2012 16:46

si la mine merge exact la fel...dupa pornire, aprox 5min. trebuie sa trag de volan de parca nar avea servo deloc.

sorin.
pasionat
Mesaje: 1107
Membru din: Lun 01-Aug-2005 19:30
Localitate: craiova

Mesajde sorin. » Joi 02-Feb-2012 19:21

Si la mine a facut la fel zilele trecute, dar macar a pornit impecabil :lol:

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Joi 02-Feb-2012 23:28

Pai asta ma bucura si pe mine ..ca porneste..nu la prima cheie ca, chinui prea mult electromotorul, dau o cheie scurt si la a 2a porneste la -22 :lol:

lehelc
simpatizant
Mesaje: 78
Membru din: Mar 29-Noi-2011 17:14
Localitate: Timisoara

volan

Mesajde lehelc » Mie 25-Iul-2012 13:01

La -20 grade ar trebui sa functioneze perfect volanul, daca pompa este in regula. Insa daca partea hidraulica merge bine atunci partea servo ar trebui sa-ti mearga bine.

Cand nu invarti volanul tot uleiul iti intra inapoi in vas pe returul din caseta, insa in momentul in care invarti volanul ar trebui sa nu ai retur pana nu ajunge caseta in directia dorita. Probabil problema vine de la cele 3 inele de teflon din valva din caseta. Scapa uleiul pe retur. Nu e grav daca doar la -20 grade se intampla, dar sunt uzate deja. Nu te apuca de desfacut pana nu ai un kit complet de reparatie, ce nu se gaseste prin magazine mari(vorbesc de Timisoara, Oradea), gasesti pe net. Codul este 4048.Q8, si contine cele doua simeringuri din valva si cele 3 inele de teflon, capacul de plastic si ar trebui sa fie 6 garnituri de cauciuc de genul ce gasiti la toate conductele hidraulice.

Cealalta problema la rece cu uleiul poate veni de la calitatea uleiului. Vezi sa nu fie vechi sau ceva noname. Probabil pornesc discutii cu acest noname, dar la 30 de grade toate uleiurile par la fel, insa in -30 de grade as pune o picatura din fiecare (omv, castrol, valvoline, febi, bosch, TOTAL) pe o bucata de plastic sau metal intr-un unghi mic sa vad care cum curge...

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Mie 25-Iul-2012 20:37

am patit si eu problema asta laxantia de vreo 3 ori darcand a fost ger rau -28 -30 dar a mers sacadat primele 3-4 invarteli ale volanului dupaia a mers normal.tin sazic ca pompa servo era noua pe masina nu sh de 200.000km si lhm-ul era schimbat deci tind sa cred ca buba e undeva la caseta nicicum la pompa sau lhm

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Mie 25-Iul-2012 21:12

poi la ger mie imi haraiau franele de ziceai ca e fier pe fir
directia...avem servo pe ger in primele minute?
dar ii invatasem damblauau,o lasam sa se ridice,calacam frana de cateva ori si roteam maxim volanul in cativa metri fata spate
dupa toate astea merge impecabil,e ulei totusi si gerul il afecteaza
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

Mexik
pasionat
Mesaje: 1334
Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
Localitate: Brasov
Masina: Citroen c5 hdi
2: Vw t5-2.5tdi
3: Chrysler Grand voyager

Mesajde Mexik » Joi 26-Iul-2012 20:38

lhm rezista la -50gr deci nui afectat,am probat eu si e fluid la ger.frane aveam imediat cum porneam motorul,becul stop se stingea odata cu cel de ulei,am zis pompa era noua,dar la gere ger facea un pic balet servodirectia dar daca dadeai 2-3 ture i trecea(se manifesta ca la primele xantii cu distribuitor servo cand mergea sacadat,pt cei ce au avut ghinionul de asa sistem)

calul
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Joi 23-Dec-2010 23:01
Localitate: Roma, Italia

Mesajde calul » Joi 11-Oct-2012 12:03

De curand am constatat ca atunci cand virez de volan se aude un zgomot ca un tacanit. Nu stiu sa explic mai bine acest zgomot. Asta se intampla cand masina sta pe loc si virez rotile stanga - dreapta. Directia nu merge sacadata. Poate fi cremaliera dusa sau pistonul hidraulic care are scapari? La drum directia nu produce acest zgomot. :cry:

calul
pasionat
Mesaje: 106
Membru din: Joi 23-Dec-2010 23:01
Localitate: Roma, Italia

Mesajde calul » Vin 12-Oct-2012 11:32

Exista posibilitatea de a reviziona acest piston hidraulic al directiei :?:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Vin 12-Oct-2012 12:22

pistonul efectiv nu cred ca are nimic. are in fiecare capat cate o bucsa de cauciuc prin care este prins de caseta. verifica-le pe alea sa nu fie vreuna rupta, si ne zici dupa aia ce si cum.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu