
Prbleme directie la Xantia x2
Moderator: Echipa Tehnica
-
- just curious
- Mesaje: 23
- Membru din: Vin 02-Iul-2010 09:21
- Localitate: germany
Prbleme directie la Xantia x2
De vreo doua saptamani imi merge volanul foarte greu...LHM este destul , masina se ridica/lasa , franele merg bine
?

- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Asa si la mine...de la ger se trage
, ca alta explicatie nu am gasit. Am in portbagaj un pet 0.5 litri cu LHM si nu pare asa vascos...e ca uleiul de gatit la -20 grade. Semnul exclamarii si stop se sting relativ repede, cam 10 sec maxim la prima pornire -20 grade, frana am, dar cand ies din parcare trag de volan ca la dacie
...are anumite intervale la virare cand merge greu, si fasaitul care il am vara la virare nu prea se mai aude. Ori e pompa hidraulica..ori caseta de directie....poate ne lumineaza cineva 



-
- just curious
- Mesaje: 23
- Membru din: Vin 02-Iul-2010 09:21
- Localitate: germany
- bereczky_sandor
- pasionat
- Mesaje: 550
- Membru din: Sâm 16-Apr-2011 17:40
- Localitate: Tirgu Mures
- Contact:
volan
La -20 grade ar trebui sa functioneze perfect volanul, daca pompa este in regula. Insa daca partea hidraulica merge bine atunci partea servo ar trebui sa-ti mearga bine.
Cand nu invarti volanul tot uleiul iti intra inapoi in vas pe returul din caseta, insa in momentul in care invarti volanul ar trebui sa nu ai retur pana nu ajunge caseta in directia dorita. Probabil problema vine de la cele 3 inele de teflon din valva din caseta. Scapa uleiul pe retur. Nu e grav daca doar la -20 grade se intampla, dar sunt uzate deja. Nu te apuca de desfacut pana nu ai un kit complet de reparatie, ce nu se gaseste prin magazine mari(vorbesc de Timisoara, Oradea), gasesti pe net. Codul este 4048.Q8, si contine cele doua simeringuri din valva si cele 3 inele de teflon, capacul de plastic si ar trebui sa fie 6 garnituri de cauciuc de genul ce gasiti la toate conductele hidraulice.
Cealalta problema la rece cu uleiul poate veni de la calitatea uleiului. Vezi sa nu fie vechi sau ceva noname. Probabil pornesc discutii cu acest noname, dar la 30 de grade toate uleiurile par la fel, insa in -30 de grade as pune o picatura din fiecare (omv, castrol, valvoline, febi, bosch, TOTAL) pe o bucata de plastic sau metal intr-un unghi mic sa vad care cum curge...
Cand nu invarti volanul tot uleiul iti intra inapoi in vas pe returul din caseta, insa in momentul in care invarti volanul ar trebui sa nu ai retur pana nu ajunge caseta in directia dorita. Probabil problema vine de la cele 3 inele de teflon din valva din caseta. Scapa uleiul pe retur. Nu e grav daca doar la -20 grade se intampla, dar sunt uzate deja. Nu te apuca de desfacut pana nu ai un kit complet de reparatie, ce nu se gaseste prin magazine mari(vorbesc de Timisoara, Oradea), gasesti pe net. Codul este 4048.Q8, si contine cele doua simeringuri din valva si cele 3 inele de teflon, capacul de plastic si ar trebui sa fie 6 garnituri de cauciuc de genul ce gasiti la toate conductele hidraulice.
Cealalta problema la rece cu uleiul poate veni de la calitatea uleiului. Vezi sa nu fie vechi sau ceva noname. Probabil pornesc discutii cu acest noname, dar la 30 de grade toate uleiurile par la fel, insa in -30 de grade as pune o picatura din fiecare (omv, castrol, valvoline, febi, bosch, TOTAL) pe o bucata de plastic sau metal intr-un unghi mic sa vad care cum curge...
-
- pasionat
- Mesaje: 1334
- Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen c5 hdi
- 2: Vw t5-2.5tdi
- 3: Chrysler Grand voyager
am patit si eu problema asta laxantia de vreo 3 ori darcand a fost ger rau -28 -30 dar a mers sacadat primele 3-4 invarteli ale volanului dupaia a mers normal.tin sazic ca pompa servo era noua pe masina nu sh de 200.000km si lhm-ul era schimbat deci tind sa cred ca buba e undeva la caseta nicicum la pompa sau lhm
- Rica
- Moderator - Bazar
- Mesaje: 2369
- Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
- Localitate: Birmingham
- Masina: Peugeot 407 SW
- Contact:
poi la ger mie imi haraiau franele de ziceai ca e fier pe fir
directia...avem servo pe ger in primele minute?
dar ii invatasem damblauau,o lasam sa se ridice,calacam frana de cateva ori si roteam maxim volanul in cativa metri fata spate
dupa toate astea merge impecabil,e ulei totusi si gerul il afecteaza
directia...avem servo pe ger in primele minute?
dar ii invatasem damblauau,o lasam sa se ridice,calacam frana de cateva ori si roteam maxim volanul in cativa metri fata spate
dupa toate astea merge impecabil,e ulei totusi si gerul il afecteaza
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!
Ce ciudat!
-
- pasionat
- Mesaje: 1334
- Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen c5 hdi
- 2: Vw t5-2.5tdi
- 3: Chrysler Grand voyager
lhm rezista la -50gr deci nui afectat,am probat eu si e fluid la ger.frane aveam imediat cum porneam motorul,becul stop se stingea odata cu cel de ulei,am zis pompa era noua,dar la gere ger facea un pic balet servodirectia dar daca dadeai 2-3 ture i trecea(se manifesta ca la primele xantii cu distribuitor servo cand mergea sacadat,pt cei ce au avut ghinionul de asa sistem)
De curand am constatat ca atunci cand virez de volan se aude un zgomot ca un tacanit. Nu stiu sa explic mai bine acest zgomot. Asta se intampla cand masina sta pe loc si virez rotile stanga - dreapta. Directia nu merge sacadata. Poate fi cremaliera dusa sau pistonul hidraulic care are scapari? La drum directia nu produce acest zgomot. 

Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 8 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187772
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11805
Cel mai nou membru florinmarchidanu