xantia gpl - ajutor!
Moderator: Echipa Tehnica
xantia gpl - ajutor!
Salutare tuturor!
Am o problema la xantia mea din '93: de 2 saptamani i-am pus instalatie de gpl (second-hand, neomologata, montata de cineva intr-un garaj). Am mers fara probleme pe gpl timp de o saptamana (aprox. 200 km), apoi a inceput sa-mi moara motorul mai ales cand acceleram, atat pe gaz cat si pe benzina (se comporta ca si cum nu mai aveam combustibil). Am tractat-o pana la un service si mi-au schimbat pompa de benzina (cel putin asa mi-au spus mie). Mi s-a spus ca nu era legata bine pe comutatorul gpl-benzina (din cate am observat, "mesterul" decat trecuse plus-ul pompei prin comutator, fara releu). Am apelat la alt mecanic care mi-a montat si releu pe pompa de benzina. Surpriza! Am rulat 2-3 km pe gpl si iar a capatat aceleasi simptome: se oprea motorul. De data asta doar pe gpl. Pe benzina merge ok!
Rugamintea mea e urmatoarea: ma puteti sfatui cam ce ar trebui sa fac? Nu avem in zona niciun atelier gpl specializat. Si-a montat cineva gpl pe xantia si ma poate sfatui? Multumesc mult!
Am o problema la xantia mea din '93: de 2 saptamani i-am pus instalatie de gpl (second-hand, neomologata, montata de cineva intr-un garaj). Am mers fara probleme pe gpl timp de o saptamana (aprox. 200 km), apoi a inceput sa-mi moara motorul mai ales cand acceleram, atat pe gaz cat si pe benzina (se comporta ca si cum nu mai aveam combustibil). Am tractat-o pana la un service si mi-au schimbat pompa de benzina (cel putin asa mi-au spus mie). Mi s-a spus ca nu era legata bine pe comutatorul gpl-benzina (din cate am observat, "mesterul" decat trecuse plus-ul pompei prin comutator, fara releu). Am apelat la alt mecanic care mi-a montat si releu pe pompa de benzina. Surpriza! Am rulat 2-3 km pe gpl si iar a capatat aceleasi simptome: se oprea motorul. De data asta doar pe gpl. Pe benzina merge ok!
Rugamintea mea e urmatoarea: ma puteti sfatui cam ce ar trebui sa fac? Nu avem in zona niciun atelier gpl specializat. Si-a montat cineva gpl pe xantia si ma poate sfatui? Multumesc mult!
-
- simpatizant
- Mesaje: 73
- Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
- Localitate: Constanta
- Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
- 2: Citroen C4 1.6 HDI
- 3: Citroen C3 1.1i
1. Ce tip de instalatie si de la ce producator este?
2. In mod normal, se instaleaza un releu care opreste din functionare pompei de benzina in timp ce mergi pe GPL. Cei cu GPL au tendinta de a merge cu putina benzina in rezervor
3. Daca e secventiala, cand instalatia de GPL are probleme, ar trebui sa treaca automat pe benzina. Cel mai probabil nu a fost montata corect.
4. In functie de tipul instalatiei trebuie diagnosticata problema. Daca ai secventiala, aceasta are mufa de diagnoza si un atelier specializat e cea mai buna solutie.
2. In mod normal, se instaleaza un releu care opreste din functionare pompei de benzina in timp ce mergi pe GPL. Cei cu GPL au tendinta de a merge cu putina benzina in rezervor
3. Daca e secventiala, cand instalatia de GPL are probleme, ar trebui sa treaca automat pe benzina. Cel mai probabil nu a fost montata corect.
4. In functie de tipul instalatiei trebuie diagnosticata problema. Daca ai secventiala, aceasta are mufa de diagnoza si un atelier specializat e cea mai buna solutie.
habar n-am ce marca e instalatia sau daca e secventiala :-??
nu ma pricep deloc la gpl. pur si simplu mi-a propus un vecin sa mergem la un prieten de-al lui sa imi puna instalatia ca i-a pus si lui si ii merge ok. cum a mea consuma 15% benzina, m-a incantat ideea.
Pot sa iti descriu instalatia, poate reusesti sa iti dai seama ce tip e
sub capota mi-a montat mixerul de xantia si plamanul. in interior am comutatorul benzina/gpl (care nu imi indica de niciun fel nivelul de gaz desi are ledurile respective, dar acestea se aprind anapoda... plus ca a fost lipit cu pistolul, ceea ce inseamna ca a fost defect). si a mai modificat ceva la pompa de benzina: plusul l-a intrerupt si l-a legat pe comutator(fara releu!). in felul acesta mi s-a defectat intr-o saptamana. astazi am montat la altcineva un releu si dupa cativa km nu mai functiona pe gaz! Slava Domnului ca macar merge pe benzina!
nu ma pricep deloc la gpl. pur si simplu mi-a propus un vecin sa mergem la un prieten de-al lui sa imi puna instalatia ca i-a pus si lui si ii merge ok. cum a mea consuma 15% benzina, m-a incantat ideea.
Pot sa iti descriu instalatia, poate reusesti sa iti dai seama ce tip e

sub capota mi-a montat mixerul de xantia si plamanul. in interior am comutatorul benzina/gpl (care nu imi indica de niciun fel nivelul de gaz desi are ledurile respective, dar acestea se aprind anapoda... plus ca a fost lipit cu pistolul, ceea ce inseamna ca a fost defect). si a mai modificat ceva la pompa de benzina: plusul l-a intrerupt si l-a legat pe comutator(fara releu!). in felul acesta mi s-a defectat intr-o saptamana. astazi am montat la altcineva un releu si dupa cativa km nu mai functiona pe gaz! Slava Domnului ca macar merge pe benzina!
aaa si referitor la benzina din rezervor, cam am prostul obicei sa merg cu numai cativa litri
dar fac asta de 5 ani si mi-e greu sa cred ca mi-a obosit pompa fix acum, la o saptamana dupa ce am montat gpl.
Plus ca astazi, dupa ce am montat releul si am constatat ca tot nu merge pe gpl, aveam cam 15 litri de benzina

Plus ca astazi, dupa ce am montat releul si am constatat ca tot nu merge pe gpl, aveam cam 15 litri de benzina
-
- simpatizant
- Mesaje: 73
- Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
- Localitate: Constanta
- Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
- 2: Citroen C4 1.6 HDI
- 3: Citroen C3 1.1i
-
- simpatizant
- Mesaje: 73
- Membru din: Lun 16-Feb-2009 14:49
- Localitate: Constanta
- Masina: Daewoo Nubira II 1.6 GPL
- 2: Citroen C4 1.6 HDI
- 3: Citroen C3 1.1i
In principiu trebui sa observi urmatoarele lucruri:
1. Din "plaman" pleaca o conducta de gaz spre motor cu amestecu final aer/gaz ce poate sa duca in admisia de aer. Asta inseamna ca plamanul sau mixerul este unul clasic, mecanic.
2. Din "plaman" pleaca aceeasi conducta de gaz insa ajunge intr-o rampa cu injectoare de unde pleaca mai departe conducte spre fiecare camera de ardere. Asta inseamna ca ai mixer electronic si instalatie secventiala.
Daca e cazul 1, se pot face niste reglaje mecanice la acel mixer intre debitul de aer si cel de gaz dar de cineva priceput. Eu habar n-am cum
Daca e cazul 2, este musai nevoie de o diagnoza, deoarece nu ai ce sa reglezi manual, totul se face din soft.
Eu cred ca la tine pe masina a ajuns o instalatie care nu e reglata pentru debitul necesar motorului tau.
Xantia ce motor are? Injectie? De care?
Ai aici 2-3 poze cu componentele instalatiei de pe masina mea.
1. Din "plaman" pleaca o conducta de gaz spre motor cu amestecu final aer/gaz ce poate sa duca in admisia de aer. Asta inseamna ca plamanul sau mixerul este unul clasic, mecanic.
2. Din "plaman" pleaca aceeasi conducta de gaz insa ajunge intr-o rampa cu injectoare de unde pleaca mai departe conducte spre fiecare camera de ardere. Asta inseamna ca ai mixer electronic si instalatie secventiala.
Daca e cazul 1, se pot face niste reglaje mecanice la acel mixer intre debitul de aer si cel de gaz dar de cineva priceput. Eu habar n-am cum

Daca e cazul 2, este musai nevoie de o diagnoza, deoarece nu ai ce sa reglezi manual, totul se face din soft.
Eu cred ca la tine pe masina a ajuns o instalatie care nu e reglata pentru debitul necesar motorului tau.
Xantia ce motor are? Injectie? De care?
Ai aici 2-3 poze cu componentele instalatiei de pe masina mea.
clar, am instalatie clasica (ne-secventiala)... dar am o nelamurire: daca nu era reglajul bun, cum de am reusit sa merg o saptamana pe gpl? si chiar si astazi, dupa schimbarea pompei de benzina si legarea releului, tot am facut 3-4 km pana sa mi se ingane motorul. trebuie sa mai spun ca doar cand merg pe gpl, imi apare si un martor galben (primul de pe randul de jos, cred ca este un motor)
-
- pasionat
- Mesaje: 1334
- Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen c5 hdi
- 2: Vw t5-2.5tdi
- 3: Chrysler Grand voyager
instalatia clasica cum o are el cu mixer nu se poate regla cu soft pt ca nu are calculator,numa cea secventiala are calculator si o poti regla cu soft.eu am avut 4 masini cu gpl si am mers in medie cam 80-90mii cu fiecare pe gpl.sati raspund la intrebare xantia are injectie multipunct si avand admisie de plastic este recomandata instalatiesecventiala de gpl deoarece gazul se incarca electrostatic si se pot produce rateuri si ar spage admisia.colegu nik a vea pe xm gpl clasic cum ai u tot pe motor de 2000 si mergea bine din ce nea spus.o intrebare am la u,inafara ca moare la relantiu,de tras trage sau iti da un nas?cu muritu la relantiu sunt doua faze ori ai prea mult gpl si e bogat amestecu ori prea putin si e sarac amestecu.dar daca nici nu trage atunci ai prea mare admisia de aer si gazul carel da plamanu e prea putin.faza asta am patito la un fiat regata cu motor de lancia delta,solutia a fost ca iam limitat un pic aeru pe la filtru cu niste banda izolanta si am mers cu masina 140mii km si am dato ca mam saturat de ea
-
- pasionat
- Mesaje: 1334
- Membru din: Dum 12-Oct-2008 10:01
- Localitate: Brasov
- Masina: Citroen c5 hdi
- 2: Vw t5-2.5tdi
- 3: Chrysler Grand voyager
incearca sai limitezi un sfert din admisia de aer si regleaza debitu de gpl de la surubul de pe furtun,ca u ai instalatie clasica.ai prea mult aer si nu are putere iar daca i dai mai mult gaz la fel face.vezi burlanu acela care merge pe langa cutie pe unde trage aer de la radiator optureazai un pic aeru si zi cum face
alea sunt cea mai mare porcarie , instalatiile acelea . Reglajele incearca sa le faci cu motorul cald ( apa la 80 de grade ) , multa lume le face la rece si cand se incalzeste scade debitul de gas si din cauza asta se opreste ( nu mai are putere ). Si nu prea e bine pentru injectoarele tale sa clantane in gol ,o sa se cam aleaga praful de ele .
Si in legatura cu aerul
,solutie pe termen lung , incearca sa ii gasesti un robinet de aer de carburator , e o clapeta de plastic care trage aer cald de pe galeria de esapament cand e frig afara , si aer rece de afara cand e cald afara , si il adaptezi la tine .
solutie pe termen scurt , gasesti o bucata de tub flexibil ,se foloseste la dacii de leaga filtrul de aer de tabla aia de pe esapament , cumperi vreo 2 bucati sunt 3 lei buc , si le legi de intrarea de la filtrul de aer ( e pe sub el ) si incearca sa o duci spre galeria de esapament sau macar pe langa motor pe undeva pe unde e mai cald .
Si in legatura cu aerul
,solutie pe termen lung , incearca sa ii gasesti un robinet de aer de carburator , e o clapeta de plastic care trage aer cald de pe galeria de esapament cand e frig afara , si aer rece de afara cand e cald afara , si il adaptezi la tine .
solutie pe termen scurt , gasesti o bucata de tub flexibil ,se foloseste la dacii de leaga filtrul de aer de tabla aia de pe esapament , cumperi vreo 2 bucati sunt 3 lei buc , si le legi de intrarea de la filtrul de aer ( e pe sub el ) si incearca sa o duci spre galeria de esapament sau macar pe langa motor pe undeva pe unde e mai cald .
iubesc fiarele vechi pentru ca sunt mai spectaculoase decat plasticele de ultima generatie
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru florinmarchidanu