Pagina 1 din 2
Cureaua rupta...?!
Scris: Sâm 11-Feb-2012 02:15
de bereczky_sandor
Deci baieti...sunt victima a gerului cumva? Chiar si in geru asta, masina porneste la prima cheie, si inafara de faptul ca aprox. 3-4 minute directia e rigida...nu prea aveam ce reprosa.
DAR...
Azi am mers vreo 3-4km cu masina, cum ziceam la inceput directia era rigida, dar dupa cei 4km facuti totu era ok! incep sa aud incet un zgomot de genu: ck-ck-ck. Nu prea i-am acordat importanta, ma gandeam ca pompa hidraulica sau ceva scoate un zgomot temporar si oricum se auzea prea incet ca sa ii dau vreo atentie sporita. Am luat pe cineva si cum am mers vreo 100-200m, iarasi observ ca directia e rigida de numa, si dupa 300m am zis ca ma opresc sa vad ce are...ma uit la motor, la inceput am observat ceva fum iesind din zona servopompei, oricum fumul s-a dus rapid, si observ ca cureaua de la alternator e rupta, nu de tot, ci doar o fasie din aia, dar destul de urat, o bucata de ~30cm atarna...
Aveti vreo idee, care ar fi cauza?? sau cauza fumului, sau directiei rigide??? (frana am normal, totul ok, si masina s-a ridicat normal cand am pornit-o)
Scris: Sâm 11-Feb-2012 07:52
de kady28
Colegu' da porneste bine, ca la mine azi dimineata fiind cel mai frig de pana acum(-22) a pornit la a 4-a cheie

...pornea si se oprea singura.Acum referitor la prb. ta eu ma gandesc ca din cauza directie rigide forteaza tare pompa hidraulica si a patinat cureaua pe fulie. Eu azi nu am putut sa iau 2 curbe din cauza directiei, dar nici nu am fortat tare volanul. Si mie mi s-a parut ca cloncane pompa..dar inca nu m-am uitat sub capota, si suspensia e mai rigida. Ah..daca schimbi cureaua uita-te si la role (intinzatoare si de ghidaj) ca si alea se mai pot gripa si patineaza cureaua pe ele pana se rupe....a patit un prieten asa si a ramas in camp pe ger cu masina.
Scris: Sâm 11-Feb-2012 09:31
de Mexik
eu nu inteleg cum de va porneste voua ba la a 3 ba la a 3 cheie si benzina,in brasov a fost si -32 si imi porneste sfert abia de invarte si a pornit,voi sigur aveti o problema cu pornitu,eu bag numa benzina de la mol si am bateie de 76a dar nu cred ca asta ar fi motivul ca porneste usor.referitor la directie cand e peste -20 si mie mi se intareste dar cateva minute dupaia e totu ok
Scris: Sâm 11-Feb-2012 09:37
de stan cristian
pai... cum ti/am mai spus cand ai luat masina... schimba uleiul hidraulic... curata filtrele...si o sa vezi ca merge totul foarte bine

Scris: Sâm 11-Feb-2012 09:42
de Mexik
sa stii ca si eu am schimbat uleiul anu trecut.cand te uitai in vas la el ziceai cai ok,dar cand lam scos era urat rau.am dat vasu jos in 10min si sitele erau murdare,dupa ce iam pus ulei nou parca mergea mult mai bine becurile de stop si atentie se sting cam in acelasi timp cu cel de ulei(acum la ger se sting mai tarziu max 10 sec nu am masurat exact),am deja 66mii de cand am schimbat uleiul si din ce am citit e recomandat sal schimbi la 80mii km si pt cat costa nu merita riscul sa stric ceva asa ca o sal mai schimb odata,deci si eu recomand celor care nu lau schimbat sal schimbe ca merita
Scris: Sâm 11-Feb-2012 10:01
de kady28
Si eu am schimbat uleiul hidraulic anu trecut..curatat filtre, are doar 8000 km..da pe ger se intareste directa. Cat despre baterie...e de 45 amperi si e pe masina de vreo 5 ani..de cand mergea masina prin austria, benzina am bagat de la Mol dar parca cu aia de la lukoil pornea mai repede

, bujiile ngk recomandate pt motor au doar 3 luni.
Scris: Sâm 11-Feb-2012 12:35
de bereczky_sandor
am adus acuma masina acasa (pe azi a ramas fara frana, si fara directie) deci greu am adus-o acasa. in fine... problema sta in urmatorul fel cu care m-am obisnuit se pare.
s-a dus un simering si uleiul a curs pe curea, cureaua s-a rupt. o sa dau jos pompa si ar trebui sa schimb toate simeringurile, ca din cauza asta se pare ca pun a patra curea.
ce ziceti de o operatie de genu (evident nu eu o sa fiu mecanicu..nu va speriati

) )
Scris: Sâm 11-Feb-2012 14:27
de calul
Uite iti trimit link-ul asta:
http://xantia.voila.net/refection_pompe_hydraulique.htm poti vedea cum se restaureaza o pompa HP.
Scris: Sâm 11-Feb-2012 14:36
de dj01fad
si a mea a pornit de fiecare data la -28 cat a fost pe aici, singurele 2 probleme fiind ca mi-a scos uleiul de motor pe joja ca i-am dat forja rece, si directia care merge greu cateva minute.
da, treaba cu directia e defect, e o supapa care e pe la caseta care ingheata sau se blocheaza probabil, pana mea ca nu stau sa fac investigatii pe frigul asta. oricum, in cateva minute incepe sa mearga ok, deci ii dau pace ca nu ma streseaza.
Scris: Joi 16-Feb-2012 15:19
de e.miron
Aici temperaturile sunt mult mai blande, -3-5 grade cel mult si la fel intepeneste un pic directia daca invart de volan la cateva secunde dupa pornire motor. Eu o las cam un minut, pana ma asez bine in scaun, porneste muzica, etc, apoi nu mai e nici o problema.
Daca la -5 grade face asa, nici nu vreau sa ma gandesc ce marmelada e uleiul la -28
Referitor la curea, trebuie rezolvata scurgerea pentru ca LHM ataca cauciucul din curea, efectiv o dizolva, am patit si eu exact aceeasi chestie si am rezolvat schimband pompa, pentru ca aici nu se repara nimic, doar se schimba. Oricum, un schimb de curea e 70€ si pompa a fost vreo 350, asa incat 4 curele ajung aproape tot pe acolo.
Mai e si aspectul mizeriei de pe motor, cureaua a imprastiat o gramada de bucatele fine prin tot compartimentul motor imbibate cu LHM si s-au lipt peste tot, o bucurie pentru curatat

Scris: Sâm 18-Feb-2012 14:58
de bereczky_sandor
totul remediat pana acum, dar curge la pompa pe langa ax...uleiul, si nu se stinge Stop-ul, nu se ridica, nu merge directia si nici frana... ce ziceti?
Scris: Sâm 18-Feb-2012 19:42
de benny_merty
Aeriseste disjunctorul.Pompa are la ax un semering 15mm interior - 25mm exterior - 7mm grosime.
Scris: Sâm 18-Feb-2012 19:50
de bereczky_sandor
disjunctorul cum se aeriseste?

ms de raspuns!
Scris: Sâm 18-Feb-2012 19:52
de Mexik
pornesti motorul slabesti surubul cu o cheie de 12 vreo 2-3 ture si laso sa mearga vreun minut dupa care-l stragi la loc
Scris: Lun 20-Feb-2012 20:40
de bereczky_sandor
asa deci pana acum, va multumesc pentru ajutor.
urmatorul lucru ce vreau sa intreb, colegul nostru Calul a postat cum se demonteaza o pompa. dar din cate vad ai nevoie de unelte mai speciale, daca un mecanic scoate pompa de acolo are vreo sansa sa demonteze fulia si sa ajunga la simeringul de langa ax??