Pagina 1 din 1

Schimbare oglinda interior

Scris: Mie 15-Feb-2012 15:06
de e.miron
Salut

Am vazut pe net cum cineva si-a schimbat oglinda interioara cu una de C5 care se intuneca automat daca ai pe cineva in spate cu faza lunga si vreau sa fac si eu chestia asta. Am gasit la dezmembrari cu 11€ o oglinda de C5 dar din pacate este neagra. As vrea sa o vopsesc intr-o culoare cat mai apropiata de cea a masinii, gri, dar daca ma apuc de slefuit se va pierde acea granulatie a plasticului. Cum as putea sa o vopsesc fara slefuit si sa tina totusi vopseaua cat de cat, sa nu repet operatia la fiecare 2 saptamani?.

Scris: Joi 16-Feb-2012 08:52
de majestiqe
cred ca un grund pentru plastic ar face treaba , sau sterge-o bine bine cu diluant inainte sa o vopsesti .


Obligatoriu un strat de grund , oricare ar fi , numai sa fie :D . Bafta

Scris: Vin 17-Feb-2012 15:55
de e.miron
Ca sa nu mai fac alte topicuri, vreau sa intreb tot aici cateva chestii.

1. Am luat de la dezmembrari 2 parasolare de la acelasi C5 care au oglinzile cu becuri si le-am montat la mine( doar oglinzile) , se potrivesc perfect numai ca nu stiu cum sa schimb tija/montantul parasolarului, pentru ca cel de C5 este gaurit pentru fire si cel de Xantia e plastic solid. Stie cineva cum se schimba fara sa rup nimic pe acolo? Capacul de plastic cu suruburi care vine prins pe masina nu se potriveste, de aia vreau sa schimb doar tija aceea. In cel mai rau caz o sa duc firele pe langa tija, dar as fi preferat sa fac treaba profesionala.

2.De pe un Laguna 2 am luat plafoniera centrala ''varf de gama'', cu 3 becuri, leduri ambientale si potentiometru. Vreau sa o montez pe plafon, intre parasolare si sa o leg la lampile laterale de pe stalpi. Am gasit un soi de schema de montare, cam stiu ce fac cele 7 fire din conector, dar intrebarea este cum pot taia capitonajul de pe tavan. Plafoniera se prinde exact ca si oglinzile de la parasolar cu cleme laterale, dar daca rama oglinzilor e din plastic si prinderea e ferma, in tavan cum fac asta, adica ma gandesc ca acolo materialul e destul de moale si eventual clemele vor scapa si ma trezesc cu plafoniera in cap. Trebuie sa inventez un soi de rama din plastic sau materialul e destul de rezistent sa sustina greutatea plafonierei la hopuri?. Mentionez ca in masina donatoare, Laguna 2, marginea capitonajului era un pic intarita/presata cumva.

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=134585&st=0

http://forum.4tuning.ro/481-anunturi-au ... guna2.html

Asta e plafoniera

Scris: Vin 17-Feb-2012 18:39
de MARIAN
Nu era mai bine sã cauÞi parasolare de xantia cu becuri la oglinzi? Prinderea o poÞi face aºa cum este fixat modulul de Închidere la xantia 1. Capitonajul este fixat pe carton presat, iar pentru fixarea modulul i-au montat o margine de aluminiu care Îi oferã oarecare rezistenÞã.

Scris: Sâm 18-Feb-2012 01:14
de e.miron
Nici nu stiam ca exista parasolare de Xantia cu becuri la oglinda. acolo mai erau 2 Xantia ca a mea si aveau ambele parasolar fara becuri si am presupus ca nici una nu are. Nu-i bai, o sa pozez sarmele usor pe langa tija din plastic, eventual sap un pic de canelura pe partea din spate unde nu se vede si o rezolv asa.

Pentru plafoniera o sa folosesc dosul unuia dintre parasolarele de C5, e din plastic subtire si vreau sa fac un soi de rama lata de cativa cm cu o gaura in centru de dimensiunea plafonierei, sa o lipesc pe partea dinspre plafonul masinii peste capitonaj ca sa ofere o rezistenta sporita.

Scris: Dum 19-Feb-2012 02:09
de e.miron
Am montat azi parasolarele, am gasit un cablu gros de aceeasi nuanta de gri ca si parasolarele, am scos miezul de cupru si in mansonul rezultat am introdus firele de la beculete, l-am scos din parasolar pe langa montant si l-am trecut printr-o gaura in piciorul montantului. Am constatat ca am pierdut 2 ore degeaba incercand sa folosesc conectorul original de C5 pentru ca e f gros si nu a vrut sa intre in gaura de la Xantia, asa incat am fost nevoit sa-l anulez si am legat firele pe direct la plafoniera /lector de harta. Functioneaza impecabil si desi ziua beculetele par slabe, noaptea se schimba treaba..

Am montat si oglinda fotocromatica de C5, se pastreaza suportul de geam de la Xantia , nuca e din plastic asa incat se poate gauri usor cu pistol de lipit sau burghiu mic pentru trecerea firelor.

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Se scot firele din conectorul de la oglinda pentru ca nu incape in gaura, se trec firele prin gaura si se remonteaza conectorul, se impinge usor suportul de Xantia in oglinda de C5 si gata.

Acum se fac conexiunile elctrice, pentru versiunile cu senzor de ploaie e usor ca avem deja fire la dispozitie, iar pentru cei fara, se pot trage usor fire de la plafoniera.

Urmatoarele poze nu sunt ale mele, sunt de la clubxantia.com, sectiunea tutoriale, de unde de fapt am luat si eu ideea, ma grabeam si nu am facut poze.

Firul 3 e pozitiv dupa contact, firul 7 e masa, iar al treilea fir de la oglinda e pentru conectarea la marsarier ca sa se deconecteze oglinda in timpul manevrei de mers inapoi. Eu inca nu l-am conectat ca nu am avut timp azi, dar o rezolv in cateva zile, cel mai apropiat contact de marsarier e un fir din partea dreapta a banchetei spate.( acelasi de care voi lega si senzorii de parcare peste 2 sapt cand iau concediu.)

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

La mine arata exact ca in poze, chiar si culoarea neagra e la fel, lipseste deocamdata doar plafoniera de Laguna 2 care este in sertar si asteapta inspiratia cu privire la care cablu ce face, si bineinteles decuparea capitonajului de pe plafon.

Am facut azi o scurta calatorie, am revenit pe seara si intradevar oglinda este super utila, se intuneca progresiv in functie de cat de multa lumina vine din spate, iar ziua are o placuta tenta albastrie.