Pagina 1 din 1
Ce se intampla daca dai la automat cu motorul pornit ?
Scris: Sâm 14-Apr-2012 20:02
de MisterClaude
Salut.
Am patit o chestie interesanta azi.
Mergeam cu masina, incetinisem tare la o intersectie, dar n-am mai schimbat viteza, lasasem intr-a 3-a.
Cand am accelerat-o s-a zguduit, ca si cum s-ar fi oprit motorul. Am dat la automat rapid, si a facut un carait ciudat. Atunci mi-am dat seama ca motorul pornise singur defapt, in mers , cand am luat piciorul de pe ambreiaj... deci am dat la automat cand motorul era pornit.
Nu vad sa aiba nimic... dar e posibil sa se defecteze ceva la electromotor/alternator ?
Scris: Sâm 14-Apr-2012 20:33
de Mexik
daca a fost scurt nu are nimic daca insisti strici bendixul de la electromotor,caci coroana e mai tare
Scris: Sâm 14-Apr-2012 21:55
de mesersmith
Si eu am mai facut din astea, mai ales la Peugeot-ul neveste-mii, care e pe benzina si mai e si aproape nou.
Am avut senzatia ca s-a oprit motorul si am dat la automat.
Nu se intampla nimic daca nu exagerezi.
Imi amintesc ca vechile dacii aveau un sistem de siguranta de asa maniera conceput, incat nu puteai sa mai dai pe pozitia demaror daca dadusei deja, decat daca treceai prin zero.
Astea noi vad ca nu au asa ceva.
Scris: Dum 15-Apr-2012 07:20
de Mexik
exact nu are nimic acum au scos sistemu ala la contact,de ce?pai trebe si ei sa vanda piese nu?
Scris: Lun 16-Apr-2012 09:03
de mbc
Protectia aceea la contactul de dacia 1310 se strica repede. Protectia era pur fizica iar daca iti murea motorul trebuia sa invarti cheia inapoi si apoi inainte ca sa il pornesti. Nu e mai logic sa fie un releu care sa deconecteze electromotorul cand motorul e pornit?
Scris: Lun 16-Apr-2012 10:59
de mesersmith
Si ar fi si f simplu de facut din puncte de vedere electronic.
Scris: Lun 16-Apr-2012 20:21
de dadan
mesersmith scrie:Si ar fi si f simplu de facut din puncte de vedere electronic.
Releu? Mai greu.Chiar electromotorul are in coada si releul care e actionat odata cu bendixul.Ai vazut ce contacte sunt acolo...
Scris: Mar 17-Apr-2012 09:32
de MisterClaude
Bun, inseamna ca nu am stricat nimic

)
N-am tinut apasat prea mult, ca imediat ce am auzit caraiala aia am luat mana de pe cheie
Am raspuns mai greu ca nu prea am dat pe-acasa cu sarbatorile astea

)
Scris: Mar 17-Apr-2012 10:53
de mbc
dadan scrie:mesersmith scrie:Si ar fi si f simplu de facut din puncte de vedere electronic.
Releu? Mai greu.Chiar electromotorul are in coada si releul care e actionat odata cu bendixul.Ai vazut ce contacte sunt acolo...
E vorba conceptual, pentru a se face din fabrica, nu neaparat DIY. Releul ala nici macar nu trebuie sa fie fizic. Daca actionarea electromotorului se face prin ceva circuit electronic, se poate dezactiva functia asta din soft in timp ce merge motorul cu o comanda ceva de genul "daca se actioneaza din contact electromotorul, atunci: 1. daca motorul este pornit, ignora comanda. 2. daca motorul este oprit, actioneaza electromotor".
Scris: Mar 17-Apr-2012 19:30
de dadan
Scuze,m-am grabit cu aprecierea...defapt ar putea fi si fizic un releu(NI), normal ca dimensiune,inseriat cu contactul cheii, care sa rezolve problema.Cand motorul merge,este atras si chiar daca dai la cheie,fiind inseriat,nu mai actioneaza demarorul

.
Scris: Mar 17-Apr-2012 19:56
de mesersmith
Deja exista o comanda a solenoidului electromotorului, nu? Ea se face prin insasi cheia de contact, pe poz demaror.
Principala conditie ca sa fie excitat este pozitionarea cheii pe demaror, nu?
Ei, ce-ar fi sa nu mai ai tensiune pe pozitia demaror a cheii? Ai da degeaba, nu?
Daca nu e clar, revin cu scheme, desi nu cred ca asta se discuta aici.
Scris: Mar 17-Apr-2012 20:31
de dadan
mesersmith scrie:Deja exista o comanda a solenoidului electromotorului, nu? Ea se face prin insasi cheia de contact, pe poz demaror.
Principala conditie ca sa fie excitat este pozitionarea cheii pe demaror, nu?
Ei, ce-ar fi sa nu mai ai tensiune pe pozitia demaror a cheii? Ai da degeaba, nu?
Daca nu e clar, revin cu scheme, desi nu cred ca asta se discuta aici.
La fel am spus si eu. Ca protectie,sa nu mai aiba contactul cheii tensiune,releu NI inseriat in circuit. Nu vad ce-ar fi neclar!
Scris: Mie 18-Apr-2012 11:30
de MisterClaude
ce-a deviat topicul

Scris: Vin 20-Apr-2012 22:57
de majestiqe
am facut si eu treaba asta cu o corsa de 1.2 , dar am dat de vreo 3 4 ori pentru ca am crezut ca e motorul oprit . are turometrul de la 1000 in sus , deci nu prea iti dai seama daca e pornit sau nu
