temperatura apa

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

temperatura apa

Mesajde sergiuliku » Dum 10-Iun-2012 19:44

in decursul zilei de ieri masina a stat intr-o parcare in soare. am pornit spre casa cu ea, am pornit AC si am urcat feleacul(in zona clujului pt cine stie). la un momendat, fiind rampa de urcare destul de mare+AC pornit mi-a ajuns pe la 100 grade apa in bord... cand am observat am si pornit caldura si am oprit ac-ul si dupa ce am inceput sa cobor a revenit undeva la 80 de grade... momentan nu am observat nici o schimbare nici la pornire nici la mers... banuiesc ca nu e normal sa urce apa la 100 grade nu? banuiesc ca a ajuns la temperatura asta deoarece era ac-ul pornit nu? poate avea vreo consecinta treaba cu incalzirea apei la 100 grade? ar trebui sa verific ceva anume?
si ca sa nu deschid un alt subiect, as vrea sa intreb daca e tocmai normal atunci cand e pornit AC-ul se simte la accelerare ca ceva ar pune frana, ar trage masina oarecum inapoi, chiar asa mult afecteaza aeru puterea masinii? si cam cu cat creste consumul cu ac-ul pornit?
"Atacati idei, dar nu oameni" Andy Moisescu

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Dum 10-Iun-2012 19:56

daca ai antigel poate ajunge la 110 grade fara sa afecteze ceva
AC-ul iti ia 10-15 % din puterea motorului
eu zic sa nu te sperii
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...
Ce ciudat!

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Dum 10-Iun-2012 20:09

Rica scrie:daca ai antigel poate ajunge la 110 grade fara sa afecteze ceva
AC-ul iti ia 10-15 % din puterea motorului
eu zic sa nu te sperii

nu e cam mult temperatura care o zici tu? chiar daca e antigel... la 100 grade fierbe apa totusi...
"Atacati idei, dar nu oameni" Andy Moisescu

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Dum 10-Iun-2012 20:57

apa,nu antigelu'
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 10-Iun-2012 21:15

Sergiulicu draga cu ac cuplat se simte ca masina trage mai greu si consumul creste cu aproximativ 1l%.Totusi de a urcat apa la 100 grade posibil radiatoare inbacsite cu mizerie sau probleme cu avansul.De exemplu eu urc la balea lac cota 2000 unde aerul e mai rarefiat cu ac si o mai si fugaresc si apa nu trece de 97 grade. :cry:

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 11-Iun-2012 06:59

Eu cred ca, cu AC pornit apa ar trebui sa urce mai greu sau deloc dupa cum am observat la mine :D pentru ca ventilatoarele merg cel putin pe treapta 1 cand e AC pornit. Cand trec ventilatoarele in treapta a 2-a din cauza AC la mine nu mai urca peste 90 grade, si fara AC pornit oricat am tras de masina nu am auzit ventilatoarele sa treaca in treapta 2 sau sa ajunga la 100 grade.
In weekend am tras la sufa 50 km un prieten cu laguna 2 cu suta la ora si apa nu a trecut de 90 grade :lol:

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7677
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 11-Iun-2012 09:24

incalzirea excesiva a motorului poate sa aibe mai multe cauze:
in primul rand termostatul sau ventilatoarele nu isi fac treaba cum trebuie, apoi poti sa ai radiatorul infundat, poti sa ai radiatoarele inbacside cu praf si alte minuni pt ca traim in romania (asta se rezolva dand bara jos si salandu-le bine cu presiune), si mai poti sa ai si o problema de uzura motor...

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Lun 11-Iun-2012 16:29

kady28 scrie:Eu cred ca, cu AC pornit apa ar trebui sa urce mai greu sau deloc dupa cum am observat la mine :D pentru ca ventilatoarele merg cel putin pe treapta 1 cand e AC pornit. Cand trec ventilatoarele in treapta a 2-a din cauza AC la mine nu mai urca peste 90 grade, si fara AC pornit oricat am tras de masina nu am auzit ventilatoarele sa treaca in treapta 2 sau sa ajunga la 100 grade.
In weekend am tras la sufa 50 km un prieten cu laguna 2 cu suta la ora si apa nu a trecut de 90 grade :lol:


tu ai benzina :lol:
radiatorul nu prea cred ca ar avea motive sa fie infundat, masina e in tara de 1 an jumate din care poate mai bine de jumate de timp a stat in garaj... uzura motorului, sau faptu ca nu a fost pus la punct mai degraba ar fi posibil avand in vedere ca am avut probleme cand mi s-a rupt cureaua de distributie...
"Atacati idei, dar nu oameni" Andy Moisescu

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 11-Iun-2012 17:13

Pai din cate stiu eu sergiuliku motoarele diesel se incalzesc mai greu decat benzinarele :lol:

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Lun 11-Iun-2012 19:29

Foarte scurt, am avut aceeasi problema. Rezolvarea e una relativ accesibila.

1. Scoti termostat, il fierbi in apa intr-un ibric, vezi daca deschide inainte de fierberea apei (asta insemnanc 80-90 grade, daca e apa, fara impuritati).

2. Daca deschide, treci la etapa 3. Daca nu, schimba-l.

3. Scoate furtunul de la radiator (stanga jos cum stai in fata masinii), lasa sa curga absolut tot lichidul, sigur e murdar si cu impuritati, inclusiv vascos.

4. Scoate capacul de la termostat, ia un furtun cu apa calda (daca nu, cu o sticla taiata si galeti de apa fierbinte), toarna, si goleste pe la furtunul de la radiator, care e demontat deja.

5. Scoate apoi furtunurile de la circuitul mic (care face legatura cu radiatorul de interior, pt. incalzire).

6. Toarna apa fierbinte si acolo, curata f f f bine instalatia. Repet, f f f bine. La mine a iesit pamant.

7. Pune furtun la radiator si la circuite mici.

8. Umple blocul motor cu apa fierbinte, curata!

9. Pune termostat si capac.

10. Umple vasul de expansiune.

11. Porneste motor, aeriseste, incercand sa efectuezi o strangulare repetata asupra furtunului de la termostat catre radiator.

12. Completeaza in vas.

13. Strange capacul la vas bine!

14. Fa o tura. Vezi cum se comporta.

15. Deschide capac, completeaza daca e cazul. Strange iar.

16. Gata. La mine e perfect.


P.S. Sa imi spui daca a fost de folos. Numai bine !

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 11-Iun-2012 20:03

Sergiuliku daca erai mai aproape iti trimiteam un termometru cu tija ca sa vezi exact la cat deschide termostatul, daca e de 83 grade se deschide complet mai sus ..aproape de 90.
Si ca fapt divers am vazut o diferenta destul de mare intre diametrul gaurii de deschidere intre termostatul original cu care a venit masina din fabrica si unul aftermarket...adica la cel original are gaura mai mare :lol: si cred ca influenteaza debitul de lichid ce trece prin radiator.

Avatar utilizator
Rica
Moderator - Bazar
Mesaje: 2369
Membru din: Lun 05-Sep-2011 08:04
Localitate: Birmingham
Masina: Peugeot 407 SW
Contact:

Mesajde Rica » Lun 11-Iun-2012 20:13

asta e clar
totul e calculat la mm
Toti isi fac probleme de kilogramele in plus, dar nimeni nu isi face probleme de creierul care este in minus...

Ce ciudat!

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Lun 11-Iun-2012 20:14

kady28 scrie:Sergiuliku daca erai mai aproape iti trimiteam un termometru cu tija ca sa vezi exact la cat deschide termostatul, daca e de 83 grade se deschide complet mai sus ..aproape de 90.
Si ca fapt divers am vazut o diferenta destul de mare intre diametrul gaurii de deschidere intre termostatul original cu care a venit masina din fabrica si unul aftermarket...adica la cel original are gaura mai mare :lol: si cred ca influenteaza debitul de lichid ce trece prin radiator.


eu am schimbat in iarna termostatul ca am crezut ca era problema de la el, dar de fapt era de la radiatorul de caldura, era infundat, l-am schimbat si ala si mai apoi am verificat si termostatul vechi si deschide si ala ... ma gandesc totusi sa pun vechiul termostat inapoi si chiar nu am termometru dinala de apa si nu cunosc chiar pe nimeni sa vad sa verific si unu si altu termostatele...
"Atacati idei, dar nu oameni" Andy Moisescu

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Lun 11-Iun-2012 23:10

Sergiulicu pe margini la radiatorul de racire motor sunt 2 cleme una in stanga una in dreapta ridica de ele si inpingi de radiator in fata spre motor cat sa vezi daca nu este radiatorul inbacsit cu mizerie. :shock:

sergiuliku
pasionat
Mesaje: 258
Membru din: Lun 15-Noi-2010 12:10
Localitate: Turda, Cluj

Mesajde sergiuliku » Mar 12-Iun-2012 09:04

Multumesc tuturor pt raspunsuri. O sa incep cu ideeile cele mai simple (benny_merty la care vreau sa ii multumesc in mod special pt rabdarea si timpul acordat in rezolvarea diferitelor probleme 8) )
"Atacati idei, dar nu oameni" Andy Moisescu


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 4 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187772
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11805
    Cel mai nou membru florinmarchidanu