Pagina 1 din 2

Aerisire necesara?

Scris: Sâm 08-Sep-2012 19:07
de Ovydiu
Salut.

Dupa schimbarea sferelor de la rotile din spate, e nevoie de aerisire a instalatiei cumva?

Scris: Sâm 08-Sep-2012 21:31
de Mexik
nu :D

Scris: Sâm 08-Sep-2012 23:07
de dj01fad
ba da. trebuie sa aerisesti franele pe spate.

Scris: Dum 09-Sep-2012 18:18
de Ovydiu
Mersi de raspunsuri.

Am schimbat sferele, am probat franele, vad ca tin cum trebuie, asa ca nu o le aerisesc si nici nu prea stiu cum asa ca nu o sa imi bat capul, sper doar sa nu am probleme sa raman fara frane in trafic.

Scris: Dum 09-Sep-2012 20:09
de dj01fad
daca nu vrei sa faci nimic, de ce mai intrebi?! fara frane nu ramai, doar ca o sa salte spatele la franare, si in anumite situatii o sa franeze ciudat. dar... e masina ta, si faci cum crezi.

Scris: Dum 09-Sep-2012 21:24
de Ovydiu
Am intrebat sa stiu daca e neaparat necesar, dar din moment ce am primit 2 raspunsuri diferite fara nici o explicatie de ce, am ales ceea ce am crezut eu. Al 2`lea raspuns e mai complet, mersi, o sa le aerisesc.

Scris: Dum 09-Sep-2012 22:30
de benny_merty
Deci va pot spune din proprie experenta la xantia avand sfera antisinc trebuie aerisita. La unele franari mai bruste masina se comporta cate o data mai ciudat cauza nu franeaza ambele roti an acelesi timp si trage intro parte. :shock: :steering: ](*,)

Scris: Joi 13-Sep-2012 20:53
de vladd.alex
Ia si aeriseste omule franele, ca a prins aer. La Xantia e aceeasi instalatie la suspensie si frana. Ti-o zic din proprie experienta, nu o sa ai frane pe spate pentru ca in mom. in care ajunge aerul in etrier, e compresibil, spre deosebire de lhm. Cand calci pedala in loc sa se "comprime", impropriu zis, placutele pe disc, se comprima aer si tu nu ai frane.

Dai jos o roata de pe spate, gasesti la etrier un ÂştuĂž. Ca un capac filetat. Iei o cheie de 11, o pui pe el, desfaci daca reusesti, dar nu de tot, si strangi la loc. Face un prieten de-al tau pedale, apoi ii zici sa o calce continuu, tu desfaci capacul, si cand ii ajunge pedala lui la podea, strangi capac si iar il pui sa faca pedale. Repeta operatiunea de 5 ori. La fel si la cealalta roata.

Scris: Vin 14-Sep-2012 07:10
de kady28
Aerisirea se face cu suspensia pe pozitia maxim, trebuie doar apasata pedala si tzasneste LHM la un metru..nu se face pedala ca la dacie :lol:

Scris: Vin 14-Sep-2012 07:45
de vladd.alex
Eu am aerisit si alte masini, nu dacii ca n-am. Mecanicul a zis ca e cel mai bun mod. Nu eram cu Citroen, dar daca la mine a functionat, nu cred ca am gresit cu ceva...

Scris: Vin 14-Sep-2012 09:32
de kady28
Presiunea din frane e facuta de pompa hidraulica si cand apesi pedala de frana doar eliberezi acea presiune spre etrieri si e de ajuns sa tii pedala apasata. Pe spate presiunea de franare este in functie de greutate si de asta suspensia trebuie sa fie pe maxim cand faci aerisire.

Scris: Vin 14-Sep-2012 09:34
de vladd.alex
Pai are repartitor, in funcție de greutate, ca daca o suspenzi pe normal si apei frânĂŁ nu tine.

Scris: Sâm 15-Sep-2012 09:18
de Ovydiu
Parea de 8 surubul de la aerisire, sa cumpar o cheie de 11 inelara atunci

Scris: Dum 16-Sep-2012 10:01
de Ovydiu
Bun am aerisit spatele, dar dupa mai multe pedale de frana tot se ridica spatele.

Scris: Dum 16-Sep-2012 12:36
de vladd.alex
Cum se ridica? Si eu patesc cand tin frana apasata mult si o eliberez, in panta, sa se ridice putin. Ce simptome are ?