Pagina 1 din 2
probleme pornire
Scris: Mar 04-Dec-2012 15:59
de victor2207
salutare,am si eu o xantia de vreo 3 saptamani, in aceasta dimineata duc sotia la serviciu iar pe drumul de intoarcere,brusc turometrul scade la 0(fara a se opri masina) merg asa cu ea cca 50 de metri trag pe dreapta si opresc motorul.
incerc sa-l pornesc si...pauza, nu mai vrea sub nici o forma.elecromotorul invarte dar motorul nimic.
verific distributia si schimb itinzatorul care nu era tocmai ok...acelasi rezultat...motorul mort, un meserias imi spune ca este dus, si trebuie schimbata chiuloasa si doamne ajuta sa nu fie bulite si ceva supape...
Intrebarea mea este, chiar asa rau sa se fi "bulit' sau imi scapa mie vreun mic amanunt?
Scris: Mar 04-Dec-2012 16:13
de Rica
verifica senzoul de turatie
poate ala nu vede motorul ca se invarte si nu da drumu la alimentare
Scris: Mar 04-Dec-2012 16:30
de Catalin Radu
din descriere rezulta ca in momentul in care ai tras pe dreapta ai oprit si motorul...dar inainte sa opresti motorul si sa tragi pe dreapta ai observat ca a picat acul turometrului pe 0. Deci aveai turometrul pe 0 dar motorul era in functiune, corect? Inainte sa-l opresti s-a auzit vreo bataie metalica sau tacanit suspect pe la motor? Nu de alta dar si eu am avut parte de supape indoite, scaunul supapei sarit..etc...si se auzea o bataie foarte puternica in motor... Un motor se poate opri din multe alte cauze, nu doar daca ti-a sarit vreo supapa ( eu am mai mers vreo 20 km cu supapa stramba si scaunul ei sarit, pana am ajuns la service, si nu a avut nici o stricaciune suplimentara)...partea de alimentare ai verificat-o?
Scris: Mar 04-Dec-2012 16:48
de victor2207
@radu:corect, turometrul pe 0 insa motorul functiona, am accelerat si s-a ridicat si turometrul,nici o bataie, nici un zgomot suspect.
@rica:motorul nu mai are compresie...
Scris: Mar 04-Dec-2012 17:01
de victor2207
lateredit:cureaua de distribuie rupta...
Scris: Mar 04-Dec-2012 17:04
de dj01fad
dupa rationamentul meseriasului, mai bine iei alta masina daca asta nu mai porneste...
daca distributia e la locul ei nu prea vad care e problema motorului, ca doar nu se uzeaza brusc sa nu mai aibe compresie. eventual se face un test de compresie, dar nu asa... ca vrea el. daca ti-a picat turometrul, si masina tot mergea... pare a defect electronic sau contacte rele pe undeva.
fa o treaba: in spatele farului din dreapta (pe partea pasagerului), intra in contraaripa o mufa; scoate-o, da cu ceva spray de curatat pe ea, si bag-o la loc. in cutia de la calculatorul motor este un relau maricel maron. curata si la ala contactele de la mufa, si vezi apoi daca porneste. verifica bineinteles si ce a zis rica, si vezi ce si cum. fa te rog o poza la motor, cat mai clara, si pune-o aici, sa vad ce tip ai cu exactitate. mai poate sa fie si calculatorul de la motor, dar ma cam indoiesc de asta.
Scris: Mar 04-Dec-2012 17:09
de Rica
victor2207 scrie:lateredit:cureaua de distribuie rupta...
asta cand ai vazut-o?
daca se rupea cand a cazut turometrul trebuia sa o auzi si dupa sa simti masina ca se opinteste
ca nu are compresie cum ai descoperit?
Scris: Mar 04-Dec-2012 17:11
de dj01fad
acum am vazut ultimul mesaj... pare scos din carti ce zici tu... ai spus ca era cureaua la locul ei, acum spui ca e rupta. ce sa mai intelegem?!
oricum, cu cureaua rupta nu avea de ce sa se opreasca turometrul, si mai presus de toate, nu mai aveai cum sa o accelerezi dupa ce ai tras pe dreapta.
daca ai nevoie de piese, te pot ajuta eu, dar.... sper sa nu fie cazul. cine a schimbat intinzatorul? tu, sau meseriasul cu pricina?
Scris: Mar 04-Dec-2012 17:14
de Rica
cred ca un copil
acum a rupt cureaua si e posibil sa ii fi dat dreaqu si distributia si supapele
Scris: Mar 04-Dec-2012 17:23
de victor2207
o luam de la capat...cu turometrul s-a intamplat exact cum am relatat...turometrul la 0 accelerez se ridica si apoi cum iau piciorul de pe pedala iar coboara la 0...trag pe dreapta imediat cum gasesc un loc liber si nu mai porneste...duc masina tractata la un service, de acolo mi-a fost spus din prima ca motorul este "patina", intinzatorul a fost schimbat de meserias, la fel tot el mi-a zis ca este cureaua rupta, si nu face compresie...
motorul este 1.8 i
momentan nu pot face poze deoarece masina a ramas in service...
Scris: Mar 04-Dec-2012 17:29
de Rica
a fost tractata in viteza?
ai mai dat drumul la ambreiaj sa o ridici in timp ce o tractai?
cum sa rupt cureaua?
nu se leaga,cum dracu accelerezi se ridica de la 0 lasi acceleratia coboara la 0,e ilogic si anormal
auzeai motorul cand turometrul statea pe 0?
Scris: Mar 04-Dec-2012 18:52
de victor2207
Rica scrie:a fost tractata in viteza?
ai mai dat drumul la ambreiaj sa o ridici in timp ce o tractai?
cum sa rupt cureaua?
nu se leaga,cum dracu accelerezi se ridica de la 0 lasi acceleratia coboara la 0,e ilogic si anormal
auzeai motorul cand turometrul statea pe 0?
am dat drumul la ambreiaj tractata, am sperat ca va porni...
cureaua nu stiu cum s-a rupt...
motorul se auzea foarte incet cand turometrul era la 0, oricum maine o iau de la acel service si o duc la un mecanic particular ce are toate piesele de schimb(in caz ca imi vor trebui) vedem ce va fi...
Scris: Mar 04-Dec-2012 18:53
de Rica
posibil atunci sa fi busit cureaua
ai pus curea si nu a pornit?
Scris: Mar 04-Dec-2012 19:44
de dj01fad
mai intreaba si pe aici de piese inainte sa cumperi de la orice mecanic doar pentru ca le are el...
problema ta nu a fost la distributie din moment ce motorul statea pornit. daca s-a rupt distributia... ori a rupt-o el, ori ai rupt-o tu tractand-o. si da, e normal ca daca s-a rupt cureaua sa nu mai faca compresie, probabil ai ceva supape indoite, dar nimic tragic. de ce sa schimbi chiuloasa pentru asta??? o supapa e 20 lei noua, si in cel mai rau caz le iei pe toate noi, si gata.
Scris: Mar 04-Dec-2012 19:53
de Rica
lasa Nic omu sa vade ce ii cere mecanicu si revine singurel
