problema pornire motor rece diesel
Moderator: Echipa Tehnica
problema pornire motor rece diesel
Salutare.Am o problema cu o Xantia, 1.9 TD, niciodata nu a pornit la sfert de cheie dar ma rog. Dupa ce a stat cam 5 luni pe bara ca se rupsese flansa, face figuri nasoale ca o Dacie. c
Dimineata cand motorul este rece, porneste destul de greu, sa zicem ca incerc cam de 5-6 ori, nu tin automatul mult ca-mi termina si bateria. Dupa ce a pornit chin pana se incalzeste. Sta frumos la relanti, se mai intampla sa mai scada, o turez, revine, dupa care se opreste brusc. Inca o data incerc de 5-6-7 ori pana porneste, frumos, etc, functioneaza, iar se repeta povestea. Dupa aprox 10 minute, dupa ce plec cu ea,in cateva minute revine problema, se opreste brusc. Acuma insa dupa ce a functionat si s-a mai incalzit, porneste cam la 3 -a incercecare. Dupa asta, funtioneaza bine, se mai intampla sa mai de-a in nas putin, insa isi revine si este ok. Mai putin ca din cand in cand la semafor scaoasa din viteza nu sta relantiul. Dupa ce apa a ajuns la 80 grade, daca o opresc porneste cam la a 2- incercare.
Acuma, problema este ca ma irita grav, sa ma lase in drum sa ma rog de ea sa porneasca. Ma gandesc ca ai fi bujiile? Compresia are legatura?Banuiesc ca are.
Daca ma poate ajuta careva cu un sfat, la ce sa ma uit, ce sa-i fac, i-as fi tare recunoscator, pur si simplu ma scoate din minti de-mi vine sa-i dau foc.
Merci frumos si sarbatori fericite tuturor !
Dimineata cand motorul este rece, porneste destul de greu, sa zicem ca incerc cam de 5-6 ori, nu tin automatul mult ca-mi termina si bateria. Dupa ce a pornit chin pana se incalzeste. Sta frumos la relanti, se mai intampla sa mai scada, o turez, revine, dupa care se opreste brusc. Inca o data incerc de 5-6-7 ori pana porneste, frumos, etc, functioneaza, iar se repeta povestea. Dupa aprox 10 minute, dupa ce plec cu ea,in cateva minute revine problema, se opreste brusc. Acuma insa dupa ce a functionat si s-a mai incalzit, porneste cam la 3 -a incercecare. Dupa asta, funtioneaza bine, se mai intampla sa mai de-a in nas putin, insa isi revine si este ok. Mai putin ca din cand in cand la semafor scaoasa din viteza nu sta relantiul. Dupa ce apa a ajuns la 80 grade, daca o opresc porneste cam la a 2- incercare.
Acuma, problema este ca ma irita grav, sa ma lase in drum sa ma rog de ea sa porneasca. Ma gandesc ca ai fi bujiile? Compresia are legatura?Banuiesc ca are.
Daca ma poate ajuta careva cu un sfat, la ce sa ma uit, ce sa-i fac, i-as fi tare recunoscator, pur si simplu ma scoate din minti de-mi vine sa-i dau foc.
Merci frumos si sarbatori fericite tuturor !
-
- simpatizant
- Mesaje: 44
- Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
- Localitate: Timis
Salut si Sarbatori Fericite!
O asemenea problema o am si eu inca de anul trecut, iarna asta a revenit si azi la +10 grade nu a vrut nici in ruptul capului sa porneasca. Bujiile sunt OK toate 4, am zis, ca e de la calitatea exceptionala a motorinei romanesti care a distrus injectoarele (asta ar fi o varianta). Uitandu-ma la pompa de injectie am observat ca la tija de la socul automat unde sunt doua suruburi de reglaj una dintre ele s-a desfacut, ba mai mult tija aceia nu avea nici un joc si mai e ca pe socul automat sunt doua contacte (unu galben si unul gri) la care nu stiu pozitia corecta.
I-mi cer scuze ca vin si eu cu problemele mele in acest topic, dar ma gandesc ca poate avem probleme identice.
Daca cineva considera ca am intervenit inoportun va rog sa-mi spuneti si am sa deschid un nou topic.
O asemenea problema o am si eu inca de anul trecut, iarna asta a revenit si azi la +10 grade nu a vrut nici in ruptul capului sa porneasca. Bujiile sunt OK toate 4, am zis, ca e de la calitatea exceptionala a motorinei romanesti care a distrus injectoarele (asta ar fi o varianta). Uitandu-ma la pompa de injectie am observat ca la tija de la socul automat unde sunt doua suruburi de reglaj una dintre ele s-a desfacut, ba mai mult tija aceia nu avea nici un joc si mai e ca pe socul automat sunt doua contacte (unu galben si unul gri) la care nu stiu pozitia corecta.
I-mi cer scuze ca vin si eu cu problemele mele in acest topic, dar ma gandesc ca poate avem probleme identice.
Daca cineva considera ca am intervenit inoportun va rog sa-mi spuneti si am sa deschid un nou topic.
-
- simpatizant
- Mesaje: 44
- Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
- Localitate: Timis
salut alexg.
Nu ma pricep prea bine la mecanica, invat din mers pt. ca nu gasesc garaj auto care sa repare Citroen-uri. Am umblat pe la tija aia, am pus contactele dupa cum sunt in poza, am dat cheie si.....
NU s-a intamplat nimic.
Astept colegii sa imi infirme sau confirme daca socul automatic ar pute fi o problema.

Nu ma pricep prea bine la mecanica, invat din mers pt. ca nu gasesc garaj auto care sa repare Citroen-uri. Am umblat pe la tija aia, am pus contactele dupa cum sunt in poza, am dat cheie si.....
NU s-a intamplat nimic.
Astept colegii sa imi infirme sau confirme daca socul automatic ar pute fi o problema.


- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7677
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: Usa
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
ala e motorul tau?! ma intreb ce a patit de arata asa, si de ce are cureaua de la distributie sarita de pe rola. daca e poza luata de pe net... e ok...
socul ala automat nu face decat sa o tina putin turata cand e rece, nimic mai mult. merge perfect si fara el, eu cand aveam cx nu mi-a mers niciodata si nu mi-a facut motorul figuri.
socul ala automat nu face decat sa o tina putin turata cand e rece, nimic mai mult. merge perfect si fara el, eu cand aveam cx nu mi-a mers niciodata si nu mi-a facut motorul figuri.
-
- simpatizant
- Mesaje: 44
- Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
- Localitate: Timis
-
- simpatizant
- Mesaje: 44
- Membru din: Mar 03-Mai-2011 13:56
- Localitate: Timis
explica cum le poti verifica cu aparatul de masura. insa banuiesc ca nu sunt bujiile la mine, intrucat atunci cand ii dau la automat invarte insa nu se balagne ca si cum vrea sa porneasca, abea dupa cateva chei incepe sa faca zgomotul ala ca si cand este pe cale sa porneasca. Pe urma, pana nu se incalzeste motorul bine, are momente cand se opreste. banuiesc ca ar fi sigur alimentare ceva. poate fi pompa de motorina? oricum este enervant . Daca o pornesc si plec cu ea, se opreste in mijlocul strazii, de parca ar fi o Dacie amarata.
Poate imi spune cineva de un mecanic bun si ieftinache daca se poate sa ma duc dupa sarbatori cu ea ca nu o mai suport, imi vine sa-i dau foc.
Poate imi spune cineva de un mecanic bun si ieftinache daca se poate sa ma duc dupa sarbatori cu ea ca nu o mai suport, imi vine sa-i dau foc.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Cu aparatu masori continuitatea sau rezistenta in ohmi. Poti mai simplu sa le verifici cu un fir, il pui pe plus la baterie si apoi la fiecare bujie ...daca face scantei inseamna ca e buna.
Uite aici:
http://www.youtube.com/watch?v=RGdEoGqGNUU
Uite aici:
http://www.youtube.com/watch?v=RGdEoGqGNUU
Multumesc frumos Kady28. Foarte util raspunsul tau. Insa....am o intrebare de idiot...unde mama ma-sii sunt pozitionate bujiile la asta?
Ce m-am uitat eu pe acolo, am observat ca unul dintre injectoare are motorina pe langa el si am vazut ca in cap are o sonda, sau ce o fi, insaianinte de surubul ala din cap, are 2 furtunase si banuiesc ca arunca motorina pe la alea. Poate fi o problema si asta cu pornirea si opritul motorului?
Am gasit o poza pe net cu acelasi motor.
Injectorul incercuit este ala plin de motorina si pe urma cauciucul ala de la filtru de aer este rupt si motorul trage aer pe langa nu din filtru. Problema si asta?
Multumesc anticipat

Ce m-am uitat eu pe acolo, am observat ca unul dintre injectoare are motorina pe langa el si am vazut ca in cap are o sonda, sau ce o fi, insaianinte de surubul ala din cap, are 2 furtunase si banuiesc ca arunca motorina pe la alea. Poate fi o problema si asta cu pornirea si opritul motorului?
Am gasit o poza pe net cu acelasi motor.
Injectorul incercuit este ala plin de motorina si pe urma cauciucul ala de la filtru de aer este rupt si motorul trage aer pe langa nu din filtru. Problema si asta?
Multumesc anticipat

mda, pana la urma am vazut bujiile, erau mai jos. greu de scos insa am pus pe fiecare in cap ca nu am avut cum sa desurubez piulita, si au facut scantei toate. Am lipit eu furtunul ala, pana ajung sa iau altul, al lipit si ala de aer. Acuma, la ce sa ma mai uit? Tot am impresia ca se dezamorseaza pompa.....banuiesc eu.
Ok, multumesc frumos inca o data si un an nou cat mai bun.
Ok, multumesc frumos inca o data si un an nou cat mai bun.
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 9 vizitatori
Cauta in forum
Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
PARTENERI
Link-uri utile
Statistici
- Totals
Total mesaje 187771
Total subiecte 18653
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 23
Users per day: 1
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11804
Cel mai nou membru FloLGO