Pagina 1 din 3
la ce trebuie sa fim atenti cand cumparam o XANTIA
Scris: Joi 27-Dec-2012 14:45
de made in france
Salut.
Deschid acest topic nu numai pt. mine care doresc sa cumpar o XANTIA dar si pe. tot cei care doresc o XANTIA.
Astept raspunsuri cu privire la ce tebuie sa fim atenti (hidraulica, motor, directie etc.), care ar fi bubele masini ce ar face sa regretam investitia.
Scris: Joi 27-Dec-2012 14:54
de made in france
XANTIA pe care doresc sa o cumpar este din '94, se pare ca proprietarul a schimbat motorul si acuma este de 1,9 TD (intercooler????) si zice el cu 90.000 Km. Cum pot sa-mi dau seama daca motorul e OK si daca se apropie de nr. de kilometri specificati. De ex. cum ar trebui sa porneasa, cum e cu fumul la esapament, eu mai stiu ce....
Din pacate nu am pe cineva care sa ma ajute astfel va cer voua parerea.
MULTUMESC !!
Scris: Joi 27-Dec-2012 16:04
de hippo
Cred ca cele mai multe informatii le poti avea de la colegii nostri Nic (dj01fad), Mihai Sandor, Rethy, dar si multi altii. Trebuie sa ai si tu putina rabdare pt acum este perioada sarbatorilor si baietii ajung mai greu in fata calculatoarelor.
Avand in vedere ca Xantia mea este pe benzina, pt motorizarea de care spui tu, nu pot da prea mai multe detalii.
Poti verifica, in primul rand, ca Xantia sa aibe (in rezervorul special) LHM, nu alt ulei mineral (LHM-ul este uleiul folosit pt suspensii, ca lichid de frana si ca lichid pt servo). Acesta are o culoare verde fosforescent.
Imi voi mai aminti una-alta si mai postez aici.
PS: ne spui si cat cere vanzatorul pe ea?; este omologata trecere de pe o motorozirare pe alta?
Scris: Joi 27-Dec-2012 17:05
de made in france
Actele le-am vazut fugitiv, am sa fiu mai atent cand o cumpar.
Masina e inmatriculata in RO din '96 cere 1400 euro (e pe mobile.ro).
Eu mai am un BX (vezi topicul de sub mine) cu probleme, fiind foarte poznasa si incapatanat, astfel cand imi e lumea mai draga ma lasa.
Scris: Joi 27-Dec-2012 17:13
de bereczky_sandor
sa nu aiba prea multa rugina, mai ales pe aripa spate, unde este o boala pentru xantia, stiu sigur asta la xantia II, dar posibil si la var. I e asemanator. Asta se remedieaza mai complicat, daca are rugina pe aripa fata de ex. nu e mare bai, e mai usor de schimbat...
Scris: Joi 27-Dec-2012 17:13
de dj01fad
salut. spune ce culoare este masina, si ce numere are. eventual posteaza anuntul, ca eu de regula ma mai uit peste anunturi si mai stiu masinile care sunt la vanzare.
trebuie sa fi atent sa nu aibe rugina in primul rand. ruginesc foarte greu, dar daca sunt aduse dintr-o zona cu multa umezeala, pot sa fie chiar varza pe dedesupt, problema cea mai mare fiind cu conductele. daca e ok caroseria si partea de hidraulica, in rest nu prea ai de ce sa te temi, pentru ca totul se repara cu costuri nu foarte mari. motorul nu ai cum sa verifici daca are 90.000, dar... stai linistit ca motoarele alea ajung si la 500.000 daca sunt ingrijite. sa sune bine, sa traga bine si mai mult de atat nu ai ce sa verifici. in rest... probleme sunt ca la orice alte masini, dar sa stii ca sunt foarte anurante. eu am avut foarte multe masini, si xantia este masina in care am bagat cei mai putini bani, adica aproape deloc. un pivot, o bucsa, la una din ele s-a dus ambreiajul, dar astea nu le poti considera defecte. in ceea ce priveste motorul 1.9 td nu pot spune foarte multe deoarece am mers pe 2.1 td sau pe hdi la diesel, dar... astea sunt mai scumpe.
intr-o xantie buna trebuie sa fie liniste, nu scartzaie absolut nimic in interior, iar suspensia este mirifica. daca suspensia e tare se poate rezolva prin incarcarea/schimbarea sferelor deci nici asta nu ar fi o problema.
de pornit trebuie sa porneasca repede, iar fumul pe esapament nu prea trebuie sa fie. zi-ne tu mai bine cum se comporta masina, eventual poze, si vedem ce parere putem sa aruncam.
Scris: Joi 27-Dec-2012 17:37
de hippo
Salut Nic!
Sfaturile tale sunt mai mult decat binevenite pt un viitor posesor de Xantia. Tu ai mai multa experienta decat mine. Eu ii pot spune doar cu ce probleme m-am intalnit si cum am rezolvat.
Din ce spune @made in france, "virusul" Citroen, nu-i o necunoscuta pt el :P
Scris: Joi 27-Dec-2012 17:43
de hippo
Nic, din ce spunea colegul nostru, aceasta ar putea fi masina:
http://cautare.mobile.ro/automobile-anu ... geNumber=1
Scris: Joi 27-Dec-2012 18:07
de dj01fad
uitati-va si la asta. are cam detoate pe ea, inclusiv hydractive.
http://www.autovit.ro/citroen-xantia-C27321720.html
Scris: Joi 27-Dec-2012 18:20
de hippo
Pretul este f bun. Cu diferenta de pret o aduce in Timisoara. Acum depinde de ce-si doreste @made in france
Scris: Joi 27-Dec-2012 19:05
de made in france
hippo a gasit anuntul exact!
Acea XANTIA de MS e foarte frumosa in culoarea aceia. Dar pe interior nu arata asa bine .....dar cine stie? dupa pozitia enblemei marcii pare a fi chiar mai noua de '94. Dupa cum am observat eu la cele din '93-'94 emblema e pe capota asta o are pe grila de ventilatie a radiatorului.
Asta de TM e visinie (dupa cate stiu eu o culoare destul de comuna la XANTIA), pe exterioar are ici colo cate o lovitura (ar trebui sa schimb bara fata si spate). Apropo se gaseste usor vopsea originala la tub pt. XANTIA?
Am condus-o motorul trage destul de bine (chipurile ia facut el niste reglaje la carburator sa mearca el mai eco). Cand am pornit-o a plecat la 2-3 secunde as scos un fum alb in perioada asta dar dupa aceia a fost totul OK. La mers parea putin rigida, dar sincer, desi an BX nu stiu exact cunm ar trebui sa se sinta un Citroen. Sfererle fata noi si chiar le-am vazut in schimb volanul pare mai rigid zice ca are anvelope mai late si deaceia. Am zgaltait de roti, nu am remarcat nici un joc dar cauciucul dr. spate era ros pe exterior bine si iarasi sice ca la mutat el pe spate dupa ce a inlocuit capetii de bara fata.
In rest cand am sa ma duc a doua oara, ca sa batem palma, am sa fiu mai atent la detaliile emumerate de voi.
Scris: Joi 27-Dec-2012 19:20
de made in france
Nu are aer contitionat .... si acuma zic si eu din putul gandirii. Pot sa iau un AC de pe o XANTIA 93-98 si sa o montez pe a mea???
Scris: Joi 27-Dec-2012 20:02
de VALY giurgiu
Sal,poti sa iei areul de pe alta si sa-l muti dar crede-ma ca este foarte grea operatia asta si necesita munca multa,cel mai bn ne poate confirma Nic treaba asta,auzi nu mai bn mai consulti netu si poate gasesti una mai noua de an si cu aer ?bn teles mai pui si tu la pret un pic si cred ca rezelvi treaba mai bn .Era o parere,bafta-n continuare.
Scris: Joi 27-Dec-2012 22:03
de benny_merty
Avand 3 citroen xantia toate TD iata nr. tel.0740656870 -0767148877 si vorbim tot ce doresti Benone.

Scris: Joi 27-Dec-2012 23:41
de dj01fad
da, este mai noua, omul zice ca e din 96; eu chiar iti recomand sa o iei pe aia de mures, chiar daca ti se pare ca e jigarit interiorul, cu toate ca nu cred; ala e interior dintr-un plush foarte misto, dar stiu din experienta ca nu iese bine in poze. am avut si eu un interior identic, si cand i-am facut poze ziceai ca e decolorat. si totusi, mai bine schimbi interiorul decat sa te apuci sa montezi AC si alte minuni! si... mai e si diferenta la pret. sa o aduci acasa te costa 100 euro, adica biletul de microbuz si motorina intors, poate chiar mai putin, deci zic eu ca e mult mai ok. eu as fi luat-o, dar sincer nu am ce sa fac cu ea pentru ca deja am 4 in batatura... am si vorbit cu omul, si din ce zicea la telefon ar fi ok, actele in regula, dar cert este ca pana nu mergi sa o vezi, nu ai cu sa stii ce e exact cu ea. o xantie nu trebuie sa fie deloc rigida, trebuie sa fie moale, dar cum ti-am zis, asta se rezolva. daca aia are cauciucul tocat pe interior pe spate, este din cauza ca are rulmentii de la bratele spate zapaciti si sta roata culcata, iar daca ar fi adevarat ce a zis el ca l-a luat de pe fata uzat, ar fi trebuit sa fie uzate ambele cauciucuri care au fost in fata, nu numai unul, ceea ce nu prea cred. pe de alta parte, cele cu stema pe capota, adica modelele 93-94 au avut pompa hidraulica cu un singur circuit si repartitor de debit ca la bx, care e o pacoste, plus ca nu are antisink si se lasa in jos peste noapte sau chiar mai repede. modelele de pe la mijlocul lui 94 sau ceva de genul au avut pompa hidraulica cu circuite separate pentru servo/suspensie, si au supape antisink, lucru ce face sa stea masina mult mai mutl timp ridicata.