Pagina 1 din 2

Schimbare bucsa fata

Scris: Mar 12-Mar-2013 13:17
de kady28
Salut colegi, acum o sapt. cand am schimbat rotile de iarna cu cele de vara, am observat ca pe partea stanga fata am un joc destul de mare, am tras de roata si bucsa care vine in coltul bratului sau mai bine-zis prima de pe brat, cum te uiti din fata masinii are joc ...destul de mare, ca se misca roata cam 1 cm cand misc de ea stanga-drapta.
Acu ca am cumparat bucsa sa o schimb cum anume fac? Tre sa demontez tot bratul? sau se poate si altfet?
La montare suruburile se strang cu suspensia pe treapta normala de mers sau ma insel?

Scris: Mar 12-Mar-2013 14:24
de benny_merty
Trebuie dat bratul jos.Pentru a scoate bratul mai usor va trebui sa desfaci partea de sus la bieleta stabilizatoare ce este prinsa pe telescop. :steering:

Scris: Mar 12-Mar-2013 14:57
de kady28
Deci asa :roll: , merci Benone! Dar la pus la loc se strang suruburile cu suspensia pe pozitia normala? ca asa am mai citit dar prefer sa aflu de aici :?:

Scris: Mar 12-Mar-2013 16:23
de benny_merty
Numai daca schimbi bucsa spate sa faci semne sa fie aceeasi pozitie.. :steering:

Scris: Mar 12-Mar-2013 22:44
de MARIAN
Fiind vorba de partea stângã a maºinii nu prea poÞi sã tragi mult de fuzetã În exterior pentru cã va ieºi planetara din cutie ºi va curge ulei... Este bine ca dupã ce scoÞi pivotul sã fixezi fuzeta.
Bascula o aºezi ca În poziÞia din imaginea de mai jos (varful sã fie 8mm sub baza maºinii) ºi strângi ºuruburile.
Imagine

Scris: Mie 13-Mar-2013 12:16
de kady28
Asta era Mariane, multumesc! Acus ma apuc de demontat :partyman:

Scris: Mie 13-Mar-2013 14:15
de benny_merty
Va trebui desfacut in ambele parti bieletele de stabilizare.
Imagine
:steering:

Scris: Lun 18-Mar-2013 23:37
de madmaxhwz
nu neaparat,se poate desface doar bieleta pe partea careia se lucreaza

Scris: Mar 19-Mar-2013 00:26
de dj01fad
ba nu trebuie desfacuta niciuna din ele. lasi masina jos din suspensie, si o suspenzi doar de partea unde ai de lucru. bara stabilizatoare se va rasuci in sus, si vei avea loc destul sa tragi bratul afara.

Scris: Mar 19-Mar-2013 11:13
de kady28
Operatiunea am facut-o sambata, am desfacut bieleta antiruliu de pe cilindru doar la roata unde am schimbat bucsa. Apropo, ca sa iasa bratul din pivot repede ii trebuie doar o lovitura lateral ...am batut in brat de mi-au iesit ochii si nu iesea deloc dar taicamiu i-a dat un ciocan in lateral si a iesit :lol:. Operatiunea a fost relativ simpla si cand o sa dau de mai multi dinero le schimb pe toate.
Merci de sfaturi! :partyman:

Scris: Mar 19-Mar-2013 20:24
de benny_merty
Eu cand fac aceasta operatie suspend masina pe doi butuci , desfac ambele bielete antiruliu caci la sfarsitul operatiei rotile raman suspendate si pot regla unghiul de fuga mai usor.


Imagine

Imagine

Scris: Mar 19-Mar-2013 20:37
de kady28
Pai eu acu trebuie sa reglez unghiu de fuga :?: sau se regleza cand se schimba capetele de bara?

Scris: Mar 19-Mar-2013 20:58
de benny_merty
Daca schimbai si bucsa spate, cateodata da diferenta.Mie cand mi se intampla schimb bratul ca sa nu pied vremea batand la bucsi si este necesar geometria ca este diferenta de la brat la brat.
Imagine

Scris: Mar 19-Mar-2013 21:26
de kady28
Ehh..eu pe aia din spate nu am schimbat-o si cu ciocanu n-am batut ca am bagat-o cu o presa. In viitor intentionez sa le schimb pe toate si atunci voi face si unghiul.
Benny da pivotul din fuzeta cum se scoate?

Scris: Mar 19-Mar-2013 22:13
de benny_merty
Pivotul este prin infiletare.La baza fuzetei sunt doua taieturi ,din pivot ce am semnat va trebui sa indrepti si apoi cu dalta desfaci in sens anti-orar Dalta cu care desfaci sa nu fie ascutita sa fie mai tesita.
Imagine Cand desfaci dalta se pune ca in foto 2.
Imagine
:steering: