Xantia mea e pe benzina, 1.8i 16V. Model '97, deci MK1.
Acum cateva zile am fost la un service sa-mi schimb alternatorul, ca de multa vreme imi dadea bataie de cap ala vechi, si am gasit unul nou la un pret decent.
Problema e ca nu am stat langa mecanici, ca am avut alta treaba, iar oamenii mi-au scos pompa servo, ca deh... ii incomoda la desfacutul alternatorului.
Dupa ce au pus-o inapoi, pe langa faptul ca a curs vreun litrul de ulei pe care a trebuit sa-l cumpar pe banii mei, a prins si aer instalatia, deci nu mai functionau nici suspensiile, nici servodirectia, nici franele. Se aprindea martorul ala cu instalatia hidraulica si ala cu STOP.
Le-am zis ca daca au desfacut pompa trebuie sa-mi aeriseasca instalatia, doar ca ei, neavand experienta cu Citroenuri, nu stiau cum. Nici eu nu stiam, dar macar eu nu-s mecanic.
Au dat ei cateva telefoane si au incercat s-o aeriseasca scotand conductele alea subtiri de la pompa servo si sufland in rezervorul de LHM. Am mai completat ulei, au mai suflat in rezervor, etc... pana la urma s-au stins martorii de pe bord, iar acum functioneaza si franele si suspensia.
Problema e ca servodirectia merge "in socuri". In majoritatea cazurilor se invarte volanul destul de greu, dar uneori "prinde" si se invarte usor. Am observat ca daca turez un pic motorul merge bine servodirectia. E clar ca trebuie aerisita ca lumea, doar ca eu nu stiu cum. N-as lasa-o asa, deoarece cand trebuie sa fac manevre de parcare sau cand trebuie sa fac vreun viraj mai brusc, trag de volan ca la Dacia 1310.
Imi puteti explica va rog ce anume trebuie sa desfac si in ce pozitie trebuie setata suspensia, etc?
Daca nu reusesc eu acasa, ma duc inapoi la ei si le explic cum.
Apropo... Pompa servo are 1 furtun mare care intra in ea, si 2 conducte micute care ies. In caz ca e relevant, am mers cu masina vreo 100 KM, dar tot nu se observa imbunatatiri la servodirectie. Plus ca uneori, dupa ce pornesc motorul mai clipocesc un pic martorii cu hidraulica si cu STOP.
Multumiri anticipate
