Cum se aeriseste instalatia hidraulica la Xantia ?

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Cum se aeriseste instalatia hidraulica la Xantia ?

Mesajde MisterClaude » Dum 09-Iun-2013 11:02

Salut.
Xantia mea e pe benzina, 1.8i 16V. Model '97, deci MK1.
Acum cateva zile am fost la un service sa-mi schimb alternatorul, ca de multa vreme imi dadea bataie de cap ala vechi, si am gasit unul nou la un pret decent.
Problema e ca nu am stat langa mecanici, ca am avut alta treaba, iar oamenii mi-au scos pompa servo, ca deh... ii incomoda la desfacutul alternatorului.
Dupa ce au pus-o inapoi, pe langa faptul ca a curs vreun litrul de ulei pe care a trebuit sa-l cumpar pe banii mei, a prins si aer instalatia, deci nu mai functionau nici suspensiile, nici servodirectia, nici franele. Se aprindea martorul ala cu instalatia hidraulica si ala cu STOP.

Le-am zis ca daca au desfacut pompa trebuie sa-mi aeriseasca instalatia, doar ca ei, neavand experienta cu Citroenuri, nu stiau cum. Nici eu nu stiam, dar macar eu nu-s mecanic.
Au dat ei cateva telefoane si au incercat s-o aeriseasca scotand conductele alea subtiri de la pompa servo si sufland in rezervorul de LHM. Am mai completat ulei, au mai suflat in rezervor, etc... pana la urma s-au stins martorii de pe bord, iar acum functioneaza si franele si suspensia.

Problema e ca servodirectia merge "in socuri". In majoritatea cazurilor se invarte volanul destul de greu, dar uneori "prinde" si se invarte usor. Am observat ca daca turez un pic motorul merge bine servodirectia. E clar ca trebuie aerisita ca lumea, doar ca eu nu stiu cum. N-as lasa-o asa, deoarece cand trebuie sa fac manevre de parcare sau cand trebuie sa fac vreun viraj mai brusc, trag de volan ca la Dacia 1310.

Imi puteti explica va rog ce anume trebuie sa desfac si in ce pozitie trebuie setata suspensia, etc?
Daca nu reusesc eu acasa, ma duc inapoi la ei si le explic cum.

Apropo... Pompa servo are 1 furtun mare care intra in ea, si 2 conducte micute care ies. In caz ca e relevant, am mers cu masina vreo 100 KM, dar tot nu se observa imbunatatiri la servodirectie. Plus ca uneori, dupa ce pornesc motorul mai clipocesc un pic martorii cu hidraulica si cu STOP.

Multumiri anticipate :)
Web design profesionist.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 09-Iun-2013 16:54

Daca au dat pompa jos verifica sa nu fie fisurat furtunul ce intra in pompa. :shock:

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Dum 09-Iun-2013 17:21

benny_merty scrie:Daca au dat pompa jos verifica sa nu fie fisurat furtunul ce intra in pompa. :shock:


Mda... Furtunul care intra in pompa avea un cot facut din fabrica.. la un unghi de vreo 30-45 grade.
Oamenii au taiat furtunul de dupa cot, si l-au infipt asa in stutul ala... efectiv l-au indoit. Probabil bloca cumva intrarea uleiului iar acum m-am uitat la el si vad ca s-a rupt. Nu curge ulei, pentru ca mai sta prins doar in invelisul ala moale de deasupra... intr-o pielita asa. Maine ma duc si le zic sa-mi inlocuiasca furtunul pe banii lor, sau sa-l faca sa stea cum trebuie.
Teoretic la un moment dat ar trebui sa se aeriseasca instalatia singura daca furtunul e OK, nu?

Apropo.. vad ca a picurat un pic de ulei LHM pe alternator. Are ceva?
A... inca ceva: Pot adaugi / inlocui cu un furtun oarecare sau trebuie ceva special?
Web design profesionist.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 09-Iun-2013 18:01

Furtun trebuie de combustibil deci ceva mai special.
Poti sa inadesti cu alt furtun si o teava cu diametrul 10-12mm,sau mergi la un magazin si cumperi 2metri furtun cu diametrul gaurii de 12 mm si 2 coliere si il schimbi integral.
Cu tesatura deasupra.
Imagine
Sau cu tesatura prin el.

Imagine

Si coliere.
Imagine
:shock:

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Dum 09-Iun-2013 18:10

benny_merty scrie:Furtun trebuie de combustibil deci ceva mai special.
Poti sa inadesti cu alt furtun si o teava cu diametrul 10-12mm,sau mergi la un magazin si cumperi 2metri furtun cu diametrul gaurii de 12 mm si 2 coliere si il schimbi integral.


Multumesc de sfat si promptitudine. Poi n-ar trebui sa caut un furtun cu "cot" din ala? Ca daca pun asa din asta simplu.. iar se indoaie si plesneste.

Apropo... cam cat ar costa 2m de furtun de doamne-ajuta? Gasesc la orice magazin de piese auto, ca sa-l cumpar direct, sau trebuie sa dau comanda?

Si... daca scot iar furtunul respectiv... iar am bataie de cap cu aerisitul? :)
Cat despre picuratul pe alternator... sper sa nu aiba nimic. Nu de alta, dar e nou, ca abia l-am schimbat. Poate ma trezesc ca se arde.
Web design profesionist.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 09-Iun-2013 19:15

Despre ulei cazut pe alternator nu are nimic.
Furtun aici la Sibiu costa intre 19 si 28 lei metru .Fiind furtun tare il prinzi de conducta cu coliere de plastic.
Imagine
Ca sa nu mai traga aer e bine dupa ce il prinzi la pompa sa -l umpli cu ulei LHM si apoi il prinzi la vas. :steering:

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Dum 09-Iun-2013 19:19

benny_merty scrie:Despre ulei cazut pe alternator nu are nimic.
Furtun aici la Sibiu costa intre 19 si 28 lei metru .Fiind furtun tare il prinzi de conducta cu coliere de plastic.
Imagine
Ca sa nu mai traga aer e bine dupa ce il prinzi la pompa sa -l umpli cu ulei LHM si apoi il prinzi la vas. :steering:


M-am uitat pe net si am gasit din ala cu tesatura prin interior la 12 ron / metru.
Dau maine o raita prin magazinele de piese auto, poate gasesc.

Chiar nu ma gandisem sa-l umplu dinainte cu LHM :)

O ultima intrebare: De ce trebuie strans cu coliere de plastic ? Alea de metal il taie ? Trebuie sa vad cum fac sa nu stea indoit prea tare la pompa.. ca vine stutul ala indreptat invers si o sa faca cot.
Web design profesionist.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 09-Iun-2013 19:31

La capete il prinzi cu coliere de metal dar pe traseul pe unde il duci il legi cu colierele de plastic. :shock:

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Dum 09-Iun-2013 19:52

benny_merty scrie:La capete il prinzi cu coliere de metal dar pe traseul pe unde il duci il legi cu colierele de plastic. :shock:


Sanatate :)
Am luat la cunostinta :)
Web design profesionist.


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO