1.Am avut ceva probleme cu alternatorul vechi, iar dupa multiple reparatii care tineau 2 saptamani, in sfarsit l-am inlocuit cu unul nou.
Doar ca din cauza problemelor cu alternatorul vechi, am devenit un pic paranoia. De aceea va intreb: se poate face cumva sa-mi pun un voltmetru in masina, sa-l conectez cumva (la bricheta ?? ) si sa-mi arate mereu tensiunea din sistem ? Am vazut pe net un voltmetru analog, cu un ceas simpatic, care s-ar potrivi pe bordul masinii mele, numai ca nu stiu cum sa-l pun.
2. Cat trebuie sa incarce alternatorul ? Masina e 1.8i 16V, benzina, cu climatizare. Bateria e de 55Ah,
-La ralanti, cu toti consumatorii opriti, curentul la bornele bateriei e de ~ 14.-14.2 (ventilatoarele alea mari din fata radiatorului se invarteau, ca e cald afara)
- Tot la ralanti, cu toti consumatorii porniti (faruri, radio, aer conditionat + ventilatoarele alea din fata radiatorului), curentul la bornele bateriei e undeva la ~13.7-13.8
E ok asa? Sincer nu stiu de cati amperi e alternatorul, si sunt un pic paranoia deoarece am inteles ca daca alternatorul e prea "mic", exista sanse sa se arda.
Astept lamuriri,
Sanatate
