Voltmetru pe bord, Curent de incarcare, etc

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Voltmetru pe bord, Curent de incarcare, etc

Mesajde MisterClaude » Lun 10-Iun-2013 17:03

Salutare,

1.Am avut ceva probleme cu alternatorul vechi, iar dupa multiple reparatii care tineau 2 saptamani, in sfarsit l-am inlocuit cu unul nou.

Doar ca din cauza problemelor cu alternatorul vechi, am devenit un pic paranoia. De aceea va intreb: se poate face cumva sa-mi pun un voltmetru in masina, sa-l conectez cumva (la bricheta ?? ) si sa-mi arate mereu tensiunea din sistem ? Am vazut pe net un voltmetru analog, cu un ceas simpatic, care s-ar potrivi pe bordul masinii mele, numai ca nu stiu cum sa-l pun.

2. Cat trebuie sa incarce alternatorul ? Masina e 1.8i 16V, benzina, cu climatizare. Bateria e de 55Ah,

-La ralanti, cu toti consumatorii opriti, curentul la bornele bateriei e de ~ 14.-14.2 (ventilatoarele alea mari din fata radiatorului se invarteau, ca e cald afara)

- Tot la ralanti, cu toti consumatorii porniti (faruri, radio, aer conditionat + ventilatoarele alea din fata radiatorului), curentul la bornele bateriei e undeva la ~13.7-13.8

E ok asa? Sincer nu stiu de cati amperi e alternatorul, si sunt un pic paranoia deoarece am inteles ca daca alternatorul e prea "mic", exista sanse sa se arda.

Astept lamuriri,
Sanatate :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 10-Iun-2013 21:02

Si eu am tot 1.8 16v, alternatorul este de 80 ampere si e de ajuns pentru consumatorii de pe masina. Daca ai pus mana pe el si frige stai linistit ca asa frig toate..oricum ele au o elice sa treaca aer prin ele sa se raceasca.
Cu toti consumatorii porniti: aer, fazalunga+scurta+proiectoare+stopuri ceata+aeroterma+muzica(un mic subwoofer active) :lol: ..etc nu se cunoaste ca slabeste alternatorul......Doar dezaburirea lunetei+oglinzi se cunoaste cand o pornesc ca se mai slabesc putin becrile in bord , dar doar la relanti..ca putin accelerate e normal :)
Tensiunile le ai bune, tot asa sunt si la mine :D bateria si ea e buna. Eu aveam de 45Ah si 380A current pornire si tot mergea :D ...acum am de 60.
Daca vrei sa iti pui un voltmetru in plus cred ca e cel mai bine sa te legi de la bornele baterie, sau daca nu folosesti bricheta e bine si de acolo ca are fire destul de groase si caderea de tensiune pe ele nu e mare. Am vazut pe un forum niste volmetre electronice cu afisaj luminat facute in regim dye..si cred ca ar fi mult mai prĂŠcis ca da cu virgula :D

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Lun 10-Iun-2013 21:05

Normal intre 13,80 si 14,40. Acum depinde si cu ce aparat de masura ai masurat.
Dupa o noapte de nefolosire masina sau a doua zi masoara la borne si vezi ce tensiune ai .
Iata tabelul.

12,6 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 100 % ;

12,4 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 75 % ;

12,2 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 50 % ;

12,0 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 25 % ;

11,9 V = baterie descĂŁrcatĂŁ;
:shock:

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Lun 10-Iun-2013 21:07

kady28 scrie:Si eu am tot 1.8 16v, alternatorul este de 80 ampere si e de ajuns pentru consumatorii de pe masina. Daca ai pus mana pe el si frige stai linistit ca asa frig toate..oricum ele au o elice sa treaca aer prin ele sa se raceasca.
Cu toti consumatorii porniti: aer, fazalunga+scurta+proiectoare+stopuri ceata+aeroterma+muzica(un mic subwoofer active) :lol: ..etc nu se cunoaste ca slabeste alternatorul......Doar dezaburirea lunetei+oglinzi se cunoaste cand o pornesc ca se mai slabesc putin becrile in bord , dar doar la relanti..ca putin accelerate e normal :)
Tensiunile le ai bune, tot asa sunt si la mine :D bateria si ea e buna. Eu aveam de 45Ah si 380A current pornire si tot mergea :D ...acum am de 60.
Daca vrei sa iti pui un voltmetru in plus cred ca e cel mai bine sa te legi de la bornele baterie, sau daca nu folosesti bricheta e bine si de acolo ca are fire destul de groase si caderea de tensiune pe ele nu e mare. Am vazut pe un forum niste volmetre electronice cu afisaj luminat facute in regim dye..si cred ca ar fi mult mai prĂŠcis ca da cu virgula :D


Multumesc de informatie. M-am mai linistit. Am impresia ca alternatorul meu e de 90 Ah, dar nu bag mana-n foc. Trebuie sa trec maine pe la magazinul de unde l-am cumparat, si sa-l intreb pe baiatul ala sa-mi zica exact.
Sanatate :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Lun 10-Iun-2013 21:09

benny_merty scrie:Normal intre 13,80 si 14,40. Acum depinde si cu ce aparat de masura ai masurat.
Dupa o noapte de nefolosire masina sau a doua zi masoara la borne si vezi ce tensiune ai .
Iata tabelul.

12,6 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 100 % ;

12,4 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 75 % ;

12,2 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 50 % ;

12,0 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 25 % ;

11,9 V = baterie descĂŁrcatĂŁ;
:shock:


Bateria e ok, nu-i descarcata. Porneste la sfert de cand am pus alternatorul. Inseamna ca incarca OK, daca-i intre 13.7-14 cu toate alea pornite.

Sanatate :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 10-Iun-2013 21:13

La dieseluri e alternatorul mai mare si bateria implicit ca la pornire trebuie mult current pt bujii incandescente + ca se invarte si motorul mai greu.
Daca e de 90 nu are nimic...cred ca merge si mai mare pus.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mar 11-Iun-2013 09:39

kady28 scrie:La dieseluri e alternatorul mai mare si bateria implicit ca la pornire trebuie mult current pt bujii incandescente + ca se invarte si motorul mai greu.
Daca e de 90 nu are nimic...cred ca merge si mai mare pus.


La mine e benzina, nu e diesel :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 11-Iun-2013 13:29

Am zis si eu ca fapt divers :roll: ca sa nu te ingrijorezi de o fi mai mare de 80A.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mar 11-Iun-2013 17:54

kady28 scrie:Am zis si eu ca fapt divers :roll: ca sa nu te ingrijorezi de o fi mai mare de 80A.


N-ai inteles. Pe mine ma ingrijoreaza ca e mic de 90, nu ca e mare de 80 :))
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mar 11-Iun-2013 22:26

Nu e mic, e bun asa. Nu avea rost sa puna alternator mai potent pentru cati consumatori sunt pe masina standard.
Daca pui consumatori suplimentari destuli de mari..400-500W ...te poti gandi la un alternator mai mare.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 12-Iun-2013 09:07

kady28 scrie:Nu e mic, e bun asa. Nu avea rost sa puna alternator mai potent pentru cati consumatori sunt pe masina standard.
Daca pui consumatori suplimentari destuli de mari..400-500W ...te poti gandi la un alternator mai mare.


Aha. E ok atunci. Poi n-am consumatori extra... dar ma gandesc ca si climatizarea consuma destul. Pana acum nu pare sa aiba probleme.
Multumesc de sfaturi / lamuriri :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Dum 16-Iun-2013 06:36

Volmetru gĂŁseÂşti ceva ĂŽn genul acestuia
http://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_ ... e_bricheta

ANDREI_JOY
pasionat
Mesaje: 272
Membru din: Joi 03-Aug-2006 15:55
Localitate: Bucuresti

Mesajde ANDREI_JOY » Dum 16-Iun-2013 09:24

Eu am un voltmetru din cel care se baga la mufa de bricheta a masinii, are vreo 6 cm lungime, il am de cativa ani, pe mine ma avantajeaza la porniri ca am diesel si vad daca lucreaza bujiile sau nu, si e bun sa vezi cum incarca alternatorul.Il luasem in trecut de la magazinul Muzica de pe Calea Victoriei, dar nu mai stiu daca o mai fi magazinul ca au tot modernizat pe acolo.Ca si cost era vreo 50 de lei.
Saxo 1.5D 57 ponei an 2003

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 438
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Lun 17-Iun-2013 09:58

Vad ca cel aratat de Marian in link costa 24 RON. O sa ma uit prin magazine cand alt timp.. se pare ca nu-i o investitie asa mare :)
Cat despre Magazinul Muzica... habar n-am daca mai e ala de pe Calea Victoriei, dar stiu ca este unul pe Panduri.
Multumesc :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 17-Iun-2013 12:08

In bucuresti pe str. maica domnului e raiul electronicelor. Poti cauta acolo voltmetre :wink:


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 5 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187771
    Total subiecte 18653
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 23
    Users per day: 1
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11804
    Cel mai nou membru FloLGO