Pagina 1 din 2

Voltmetru pe bord, Curent de incarcare, etc

Scris: Lun 10-Iun-2013 17:03
de MisterClaude
Salutare,

1.Am avut ceva probleme cu alternatorul vechi, iar dupa multiple reparatii care tineau 2 saptamani, in sfarsit l-am inlocuit cu unul nou.

Doar ca din cauza problemelor cu alternatorul vechi, am devenit un pic paranoia. De aceea va intreb: se poate face cumva sa-mi pun un voltmetru in masina, sa-l conectez cumva (la bricheta ?? ) si sa-mi arate mereu tensiunea din sistem ? Am vazut pe net un voltmetru analog, cu un ceas simpatic, care s-ar potrivi pe bordul masinii mele, numai ca nu stiu cum sa-l pun.

2. Cat trebuie sa incarce alternatorul ? Masina e 1.8i 16V, benzina, cu climatizare. Bateria e de 55Ah,

-La ralanti, cu toti consumatorii opriti, curentul la bornele bateriei e de ~ 14.-14.2 (ventilatoarele alea mari din fata radiatorului se invarteau, ca e cald afara)

- Tot la ralanti, cu toti consumatorii porniti (faruri, radio, aer conditionat + ventilatoarele alea din fata radiatorului), curentul la bornele bateriei e undeva la ~13.7-13.8

E ok asa? Sincer nu stiu de cati amperi e alternatorul, si sunt un pic paranoia deoarece am inteles ca daca alternatorul e prea "mic", exista sanse sa se arda.

Astept lamuriri,
Sanatate :)

Scris: Lun 10-Iun-2013 21:02
de kady28
Si eu am tot 1.8 16v, alternatorul este de 80 ampere si e de ajuns pentru consumatorii de pe masina. Daca ai pus mana pe el si frige stai linistit ca asa frig toate..oricum ele au o elice sa treaca aer prin ele sa se raceasca.
Cu toti consumatorii porniti: aer, fazalunga+scurta+proiectoare+stopuri ceata+aeroterma+muzica(un mic subwoofer active) :lol: ..etc nu se cunoaste ca slabeste alternatorul......Doar dezaburirea lunetei+oglinzi se cunoaste cand o pornesc ca se mai slabesc putin becrile in bord , dar doar la relanti..ca putin accelerate e normal :)
Tensiunile le ai bune, tot asa sunt si la mine :D bateria si ea e buna. Eu aveam de 45Ah si 380A current pornire si tot mergea :D ...acum am de 60.
Daca vrei sa iti pui un voltmetru in plus cred ca e cel mai bine sa te legi de la bornele baterie, sau daca nu folosesti bricheta e bine si de acolo ca are fire destul de groase si caderea de tensiune pe ele nu e mare. Am vazut pe un forum niste volmetre electronice cu afisaj luminat facute in regim dye..si cred ca ar fi mult mai prĂŠcis ca da cu virgula :D

Scris: Lun 10-Iun-2013 21:05
de benny_merty
Normal intre 13,80 si 14,40. Acum depinde si cu ce aparat de masura ai masurat.
Dupa o noapte de nefolosire masina sau a doua zi masoara la borne si vezi ce tensiune ai .
Iata tabelul.

12,6 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 100 % ;

12,4 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 75 % ;

12,2 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 50 % ;

12,0 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 25 % ;

11,9 V = baterie descĂŁrcatĂŁ;
:shock:

Scris: Lun 10-Iun-2013 21:07
de MisterClaude
kady28 scrie:Si eu am tot 1.8 16v, alternatorul este de 80 ampere si e de ajuns pentru consumatorii de pe masina. Daca ai pus mana pe el si frige stai linistit ca asa frig toate..oricum ele au o elice sa treaca aer prin ele sa se raceasca.
Cu toti consumatorii porniti: aer, fazalunga+scurta+proiectoare+stopuri ceata+aeroterma+muzica(un mic subwoofer active) :lol: ..etc nu se cunoaste ca slabeste alternatorul......Doar dezaburirea lunetei+oglinzi se cunoaste cand o pornesc ca se mai slabesc putin becrile in bord , dar doar la relanti..ca putin accelerate e normal :)
Tensiunile le ai bune, tot asa sunt si la mine :D bateria si ea e buna. Eu aveam de 45Ah si 380A current pornire si tot mergea :D ...acum am de 60.
Daca vrei sa iti pui un voltmetru in plus cred ca e cel mai bine sa te legi de la bornele baterie, sau daca nu folosesti bricheta e bine si de acolo ca are fire destul de groase si caderea de tensiune pe ele nu e mare. Am vazut pe un forum niste volmetre electronice cu afisaj luminat facute in regim dye..si cred ca ar fi mult mai prĂŠcis ca da cu virgula :D


Multumesc de informatie. M-am mai linistit. Am impresia ca alternatorul meu e de 90 Ah, dar nu bag mana-n foc. Trebuie sa trec maine pe la magazinul de unde l-am cumparat, si sa-l intreb pe baiatul ala sa-mi zica exact.
Sanatate :)

Scris: Lun 10-Iun-2013 21:09
de MisterClaude
benny_merty scrie:Normal intre 13,80 si 14,40. Acum depinde si cu ce aparat de masura ai masurat.
Dupa o noapte de nefolosire masina sau a doua zi masoara la borne si vezi ce tensiune ai .
Iata tabelul.

12,6 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 100 % ;

12,4 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 75 % ;

12,2 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 50 % ;

12,0 V = baterie ĂŽncĂŁrcatĂŁ 25 % ;

11,9 V = baterie descĂŁrcatĂŁ;
:shock:


Bateria e ok, nu-i descarcata. Porneste la sfert de cand am pus alternatorul. Inseamna ca incarca OK, daca-i intre 13.7-14 cu toate alea pornite.

Sanatate :)

Scris: Lun 10-Iun-2013 21:13
de kady28
La dieseluri e alternatorul mai mare si bateria implicit ca la pornire trebuie mult current pt bujii incandescente + ca se invarte si motorul mai greu.
Daca e de 90 nu are nimic...cred ca merge si mai mare pus.

Scris: Mar 11-Iun-2013 09:39
de MisterClaude
kady28 scrie:La dieseluri e alternatorul mai mare si bateria implicit ca la pornire trebuie mult current pt bujii incandescente + ca se invarte si motorul mai greu.
Daca e de 90 nu are nimic...cred ca merge si mai mare pus.


La mine e benzina, nu e diesel :)

Scris: Mar 11-Iun-2013 13:29
de kady28
Am zis si eu ca fapt divers :roll: ca sa nu te ingrijorezi de o fi mai mare de 80A.

Scris: Mar 11-Iun-2013 17:54
de MisterClaude
kady28 scrie:Am zis si eu ca fapt divers :roll: ca sa nu te ingrijorezi de o fi mai mare de 80A.


N-ai inteles. Pe mine ma ingrijoreaza ca e mic de 90, nu ca e mare de 80 :))

Scris: Mar 11-Iun-2013 22:26
de kady28
Nu e mic, e bun asa. Nu avea rost sa puna alternator mai potent pentru cati consumatori sunt pe masina standard.
Daca pui consumatori suplimentari destuli de mari..400-500W ...te poti gandi la un alternator mai mare.

Scris: Mie 12-Iun-2013 09:07
de MisterClaude
kady28 scrie:Nu e mic, e bun asa. Nu avea rost sa puna alternator mai potent pentru cati consumatori sunt pe masina standard.
Daca pui consumatori suplimentari destuli de mari..400-500W ...te poti gandi la un alternator mai mare.


Aha. E ok atunci. Poi n-am consumatori extra... dar ma gandesc ca si climatizarea consuma destul. Pana acum nu pare sa aiba probleme.
Multumesc de sfaturi / lamuriri :)

Scris: Dum 16-Iun-2013 06:36
de MARIAN
Volmetru gĂŁseÂşti ceva ĂŽn genul acestuia
http://www.tehnoelectric.ro/produse/ap_ ... e_bricheta

Scris: Dum 16-Iun-2013 09:24
de ANDREI_JOY
Eu am un voltmetru din cel care se baga la mufa de bricheta a masinii, are vreo 6 cm lungime, il am de cativa ani, pe mine ma avantajeaza la porniri ca am diesel si vad daca lucreaza bujiile sau nu, si e bun sa vezi cum incarca alternatorul.Il luasem in trecut de la magazinul Muzica de pe Calea Victoriei, dar nu mai stiu daca o mai fi magazinul ca au tot modernizat pe acolo.Ca si cost era vreo 50 de lei.

Scris: Lun 17-Iun-2013 09:58
de MisterClaude
Vad ca cel aratat de Marian in link costa 24 RON. O sa ma uit prin magazine cand alt timp.. se pare ca nu-i o investitie asa mare :)
Cat despre Magazinul Muzica... habar n-am daca mai e ala de pe Calea Victoriei, dar stiu ca este unul pe Panduri.
Multumesc :)

Scris: Lun 17-Iun-2013 12:08
de kady28
In bucuresti pe str. maica domnului e raiul electronicelor. Poti cauta acolo voltmetre :wink: