Merge foarte prost motorul Diesel

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Merge foarte prost motorul Diesel

Mesajde vladd.alex » Sâm 20-Iul-2013 22:46

Salutare si imi cer scuze ca postez aici legat de cealalta masina, nu C5-ul, ci Roverul meu 45 Diesel. Masina e din 2002, 1994 cmc, Turbo Diesel, motor de Rover. Totul a mers bine in ultimile 6 luni. Masina are 175000 km. Am observat ceva scurgeri de ulei, dar nu era nimic grav..Completasem cu ulei cam 700 grame in 8000 km. Acceptabil zic eu. Pana alaltaieri. Nivel ulei mijloc. Am plecat din Zalau catre Viena. AM oprit pe autostrada langa Gyor, Ungaria, am facut o pauza...Cand sa plec, am observat ca porneste putin mai greu dar nu am bagat de seama. De obicei pornea instantaneu. MI-am vazut de drum....Pe autostrada am mers cam 400 km, constant, cu 130 - 140 (3200 rpm max). Bun...Am plecat din Viena, pana in Bratislava. Cand sa ajung, am verificat nivel de ulei. Surpriza, nu era urma cde ulei pe joja. Am cumparat pe loc si am bagat cam 1,5 litri ca sa vad ca abia se vedea la minim pe joja. Cine stie cat a fost problema, insa becul de ulei nu se aprinsese deloc. De pornit pornea din ce in ce mai greu...Acum la prima pornire pe zi da din cap groaznic, scoate fum albastru cateva secunde, merge in 3 pistoane, incerc sa o accelerez nu raspunde deloc! Asta cam 10 secunde. Apoi se accelereaza, dar daca o las in relanti merge rau, tremura. IN cateva minute sau la cativa km de mers se rezolva totul. Pe urma merge perfect. Daca o opresc si o las cateva ore, dau sa o pornersc si istoria se repeta.

Ce poate fi ? Nu imi pot explica......Insa e de rau sigur...

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Sâm 20-Iul-2013 23:09

Din cele spuse [papa ulei , scoate fum albastru si tremura la pornire pana se incalzeste motorul ] posibil segmenti pe un piston cu probleme.Fa un test de compresie. :steering:

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Dum 21-Iul-2013 08:09

Dar de la ce, asa deodata? Pierdere ulei si alergat asa cu ea? In doar 600 km...

mbc
pasionat
Mesaje: 4211
Membru din: Dum 18-Mar-2007 14:09
Localitate: Cluj-Napoca
Masina: Citroen C5 2.0 HDI 2004

Mesajde mbc » Dum 21-Iul-2013 11:25

Eu zic ca masina ta a ajuns intr-un stadiu in care trebuie sa te duci la mecanic de urgenta, asta daca vrei sa o repari.
"If in doubt, flat out!"

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Dum 21-Iul-2013 17:30

Foarte suspect este ca atunci cand merg ceva cu ea si ajunge la temp. de functionare optima, dispar fum, trepidatii, merge perfect.

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 21-Iul-2013 18:34

Asa se comporta motoarele diesel.Cand este rece segmenti se strang , dupa ce se incalzesc se dilata suficient sa dea senzatia ca motorul merge [rotund] .Numai ca mananca uleiul.
Exemplu distanta aceasta se micsoreaza la cald.
Foto;

Imagine :steering:

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Dum 21-Iul-2013 22:21

Atunci un test de compresie ar fi relevant?

benny_merty
pasionat
Mesaje: 1050
Membru din: Joi 07-Iul-2011 20:21
Localitate: Sibiu Cisnadie

Mesajde benny_merty » Dum 21-Iul-2013 22:34

Pana sa te apuci de desfacut ? :?: mai bine testul inainte.Cateva comentarii legate de compresie.
http://vwforum.promotor.ro/topic/18851- ... la-diesel/
http://www.youtube.com/watch?v=Ly9ZK2o7bKo
http://www.youtube.com/watch?v=uE4wUS4ExIE

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7665
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Dum 21-Iul-2013 23:09

atat de mult ulei nu poate sa consume pe la segmenti. poate sa consume pe la simeringurile de la supape, dar cred ca cel mai probabil pe la turbina.
fum albastru nu inseamna neaparat motor uzat. daca erau cuzinetii dusi, o invartea lejer electromotorul la rece, dar tindea sa gripeze la cald si batea rau. ori... daca zici ca atunci cand se incalzeste incepe sa mearga ok, si nici nu mai bate, eu zic ca nu au nimic cuzinetii.
din ce inteleg eu de la tine, merge foarte prost la rece, si pe masura ce se incalzeste incepe sa mearga bine spre perfect. de pornit cum porneste la cald? greu sau bine?
zi-mi te rog si ce motor ai, daca e cu pompa clasica, pompa electronica cu cap rotativ, sau cu rampa comuna. comportamentul difera radical intre aceste tipuri.

probleme ai, asta e clar. ai si la injectie, ai si la partea mecanica deoarece consuma ulei, deci fericirea e maxima. gandeste-te ca poate sa fie un injector zapacit, sau pompa, sau turbina, sau garnitura de chiuloasa, sau vreo supapa, sau vreun compensator hidraulic de la vreo supapa... cel mai ingrijorator lucru este ca dispare uleiul ca la prajitul de cartofi, si trebuie sa vezi ce se intampla cu el, pentru ca in ritmul asta bagi cot la cot cu motorina, si risti si sa ramai pe uscat in drum;
eu am avut comportamentul asta cu pornire urata, sa nu raspunda in primele secunde la pedala si fum la o masina cu pompa de injectie electronica cu cap rotativ, iar problema era din pompa. poti la fel de bine sa ai un injector pe duca, sau o supapa care nu isi face treaba la pornire, dar astea sunt lucruri care doar le putem presupune, nimic concret.
test de compresie este oarecum relevant, dar trebuie sa il iei si la rece si la cald. eu as incerca sa vad ceva pe tester in cazul in care are o injectie mai evoluata.
vorba lui mbc, este intr-un stadiu in care trebuie sa mergi la meserias.
[URL=https://matchnow.life]Real-life Females[/URL]

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Lun 22-Iul-2013 08:17

Motorul e cu pompa clasica, nu are sistem de injectie common rail. E Bosch, are electronic pe pompa, nu e din aia clasica si veche, insa nu e CP1, nu cred ca e cu pistoane radiale. Doar la pornirea la rece face asa, scoate fum albastru care miroase puternic a motorina, merge in 3 pistoane probabil, da din cap, tremura toata masina. Daca accelerez atunci, zici ca e trabant. Dupa ce se incalzeste, merge bine. Insa la cald, spre deosebire de cum era inaintea cursei de Viena, porneste dupa ce invarte cateva secunde. Inainte la cald pornea instant, absolut instant. Repet, probabil cateva sute de km a mers fara aprox. 1,8l ulei. La bord nu mi s-a aprins nimic.

UIte dee xemplu, am reverificat acum nivelul de ulei, si in max 110 km iar e la minim, si era la mijloc. Ceva pierderi am observat demult de ulei, sub baia de ulei, dar nu scadea nivel decat prea putin, completam la cateva mii de km cate o suta de grame. Acum am tot verificat dedesupt si e uscat, nu e urma de ulei proaspat sau picatura.

3200 rpm, 140 km/h constant, cum naiba sa clacheze asa motorul, ca doar nu e in 2 timpi. E diesel, 2.0, capacitate mare, raport de transmitere bun, inacceptabil. Eu zic ca e ceva problema mai veche si s-a extra agravat...

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7665
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: Usa
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Lun 22-Iul-2013 09:29

e, o fi el tzapan, dar mai crapa cateodata. sa vezi cum e sa explodeze un 2.0 hdi subit si fara nici un fel de logica!
[URL=https://matchnow.life]Real-life Females[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Lun 22-Iul-2013 14:27

vladd.alex scrie:cum naiba sa clacheze asa motorul, ca doar nu e in 2 timpi


:lol: Ehee, la motorul in 2 timpi daca nu uiti sa pui ulei in carburant nu are moarte

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Lun 22-Iul-2013 14:29

Ce sa-i faci...Clar, segmenti, se dilata cand se incalzeste si inseala ca e totul ok. Uleiul tot scade.

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Update

Mesajde vladd.alex » Vin 16-Aug-2013 21:00

Update:

Am schimbat turbina, era moarta, baga ulei in interooler. Am schimbat debitmetru aer, era mort. Insa chiar si acum, problema cu pornitul la rece nu e rezolvata.

La prima pornire sau cand e rece motorul, merge foarte rau, scoate fum de motorina nearsa. La evacuare scoate in trepte presiune, inconstant. Semn ca ar merge in 3 pistoane. Cum se incalzeste, cum merge perfect rotund. Ce explicatie poate fi ?

Avatar utilizator
vladd.alex
pasionat
Mesaje: 315
Membru din: Vin 03-Feb-2012 16:56
Localitate: Iaşi
Masina: Citroen DS5 2.0 BlueHDi 180 CP

Mesajde vladd.alex » Sâm 17-Aug-2013 20:13

Din pacate, am facut azi un drum sa probez turbina asta schimbaa, care nu avea gram de joc axial sau radial, si a luat-o motorul pe ulei. Am reusit sa il opresc insa e plin de ulei pe exterior, deci sansele sa mai fie ceva bun in el sunt minime.....Traiasca piesele din dezmembrari!


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 13 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187662
    Total subiecte 18613
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11701
    Cel mai nou membru catalinos