Pagina 1 din 2

Climatizare

Scris: Lun 08-Mai-2006 11:48
de florin_budea
Are cineva o schema de montare pentru clima la citroen xantia, clima este originala de pe xantia care doresc sa o montez

Scris: Joi 25-Mai-2006 10:50
de cristian_v
Da-mi adresa de mail si-ti trimit ceva despre clima, nu e complet pentru ce ai tu nevoie dar poate de ajuta

Scris: Joi 25-Mai-2006 13:04
de florin_budea

Scris: Mie 22-Iul-2009 07:54
de calin
Revin si eu la acest subiect cu rugamintea daca are cineva ceva documentatie pentru clima. As dori sa montez pe masina mea clima de pe o alta xantie.
Apropo : a mai facut cineva aceasta lucrare? E complicat? Costuri aproximative ? Multumesc.

Scris: Mar 28-Iul-2009 11:05
de florin_budea
Partea electrica va fi o problema, sincer daca masina ta nu a fost prevazuta cu clima posibil sa nu aiba cablajul corespunzator

Scris: Mar 28-Iul-2009 11:12
de calin
florin_budea scrie:Partea electrica va fi o problema, sincer daca masina ta nu a fost prevazuta cu clima posibil sa nu aiba cablajul corespunzator



Mda, inca nu stiu... sper ca saptamina aceasta sa-si faca timp un mecanic sa vina sa vada la fata locului. La telefon mi-a spus ca se poate face.

Lucrurile stau cam asa : xantia de pe care vreau sa iau instalatia AC este din acelasi an de fabricatie, acelasi tip de caroserie aceeasi motorizare 2.0i, deci ... personal sper sa poata fi facuta operatia. Voi vedea... acum "studiez" putin partea de demontare a bordului ... aceea cred ca e cea mai migaloasa... si trebuie schimbat caci banuiesc ca e diferita si "incinta" radiatorului de bord ....

Scris: Mie 29-Iul-2009 10:33
de khan
niste sfaturi inainte sa te apuci: asigura-te ca merge bine supapa de la intrare in condenser (mai ales daca nu e accesibila dupa montaj) si schimba neaparat filtrul-uscator (deshidratorul). verifica si rulmentii de la compresor si intinzatoare, conteaza enorm daca merg sau nu bine, puterea absorbita e infinit mai mare daca merg prost. verifica si alternatorul cu ocazia asta, in mod normal cel de la masina cu clima e mai puternic, verifica si fa si schimbarea dupa caz. in alta ordine de idei, cu schema sau nu, important e sa folosesti cablajul intreg de la ventilatoare si injectie de la cealalta masina, altfel nu iti dau sanse. daca cumva motoarele au injectii diferite, e cam nasol, ideea e ca atunci cind porneste clima un releu iti da un semnal in comp de motor pentru a mari turatia de ralanti, asa ca trebuie sa te asiguri ianite sa te apuci ca sint compatibile, altfel e multa munca fara rezultate. bafta

LE am uitat sa iti spun si de sondele de temperatura de pe motor, trebuie mutate toate pentru ca difera si alea, iar cablajul de injectie include si calculatorul, desigur

Scris: Mie 29-Iul-2009 11:50
de calin
[quote="khan"]niste sfaturi inainte sa te apuci: asigura-te ca merge bine supapa de la intrare in condenser (mai ales daca nu e accesibila dupa montaj) si schimba neaparat filtrul-uscator (deshidratorul). .......


Multumesc de sfaturi ... orice sfat e binevenit... inca nu avenit mecanicul sa se uite...
Ideea e ca acum instalatia functioneaza pe cealalta xantia care de fapt e functionala si ea insa taxa de inmatriculare ~ 5.000 lei e prea mare si de aceea vreau sa iau de pe ea tot ce pot...

Scris: Mie 29-Iul-2009 21:53
de calin
Care e acel filtru-uscator ? Incerc sa atasez schema. Mersi.

PS. M-am uitat azi motoarele sunt la fel ... incep cu acelasi cod ... RFX ... caroseriile la fel ...VF7X... deci ar trebui sa se poata...
Imagine

Scris: Mie 29-Iul-2009 22:30
de dj01fad
daca au ambele motoare rfx, atunci se poate fara probleme...

Scris: Joi 30-Iul-2009 10:57
de khan
piesa 2 e uscatorul

Scris: Lun 10-Aug-2009 12:56
de calin
florin_budea scrie:Partea electrica va fi o problema, sincer daca masina ta nu a fost prevazuta cu clima posibil sa nu aiba cablajul corespunzator



ai dreptate... este realizat transferul de componente insa partea electrica nu ... si acum e in studiu adaptarea instalatiei electrice... la a mea nu este cablajul ....

Scris: Joi 13-Aug-2009 20:49
de calin
... s-a mutat electrica de pe o masina pe cealalta ... componentele la locul lor... insa acum am o problema... cind pornesc masina se pornesc ventilatoarele din fata radiatoarelor ... iar daca opresc masina chiar daca iau cheia din contact , ventilatoarele merg in continuare... pina nu iau borna jos ... ele nu se opresc... :roll:

Scris: Joi 20-Aug-2009 09:50
de calin
Astept sugestii ... inca nu i-am dat de cap ... de verificat am verificat electric partea din fata a climei ... am si incarcat cu freon sa nu fie problema legata de presiunea din instalatie, am incercat cu un alt modul electronic de comanda al ventilatoarelor, am schimbat releele ventilatoarelor... insa nimic .... tot asa...
Mai mentionez ca, virgula, compresorul lucreaza, instalatia de clima functioneaza... insa se pornesc ventilatoarele la viteza mare iar la oprirea motorului ele ramin la viteza mica. :cry:

Scris: Sâm 22-Aug-2009 20:31
de calin
... poate ca e totusi din cauza ca mecanicul care a facut operatia nu a mutat sondele de temperatura de pe motor, cu cablajul aferent pina la intrarea in calculator ( cum mi-a sugerat colegul nostru khan)....ca cica era legat de ABS si nu trebuie ...(eu nu am ABS pe a mea)
...dupa 2 zile de stat la un electrician am luat-o tot asa... ma gindesc ca modulul de comanda al releelor ventilatoarelor primeste comanda de la calculator si nu direct de la sonda de tempertura (bulbul)... si din faptul ca pe celalta masina mai era un senzor maroniu iar la amea nu este o fi facind si ala ceva... iar sonda care da semnalul la ceasul de apa din bord la a mea are 2 fire iar la cealalta doar 1 fir...