Pagina 1 din 1

Fum (sau abur) la pornire, dimineata pe frig

Scris: Mie 04-Dec-2013 11:36
de MisterClaude
Salutare,

De cand a venit frigul, observ ca dimineata la pornire scoate un fum alb... nu foarte dens. Daca accelerez, scoate mai mult.
Initial, cand pornesc pe frig, motorul sta mai turat la relanti (aprox 1200-1300 rpm). Daca astept pana cand se incalzeste si ajunge la temperatura de lucru optima iar turatia de relanti scade la 800-900, fumul dispare. Dupa asta pot accelera cat vreau, ca nu se mai vede deloc. Deci practic e fum doar pana se incalzeste motorul. Problema e ca nu stiu daca e fum sau abur... nu ma prind.

Sa fie vreo problema, sau e doar condens? Eu ma gandeam ca poate atunci cand e motorul rece, nu se face arderea cum trebuie si de asta e fumul ala... nu stiu daca ma apropii de adevar sau nu :)

De mentionat: Vara n-a scos niciodata fum vizibil la pornire sau in mers. Nu pierde ulei si nici antigel, absolut deloc. Nu vibreaza / nu trepideaza motorul, merge rotund si nu sacadeaza.

Masina e 1.8i 16V, benzina. Xantia 1, '97.

Deci... trebuie sa ma ingrijorez de ceva, sa ma duc sa-i fac o verificare ? (daca da, ce sa verific) sau sa-mi vad de treaba? Nu de alta, dar am vazut dimineata pe strada o gramada de masini cu norisor de fum in spate.

Multumesc,
Claudiu

Scris: Mie 04-Dec-2013 11:46
de mihai ham
Stai liniștit e doar condens :D

Scris: Mie 04-Dec-2013 11:49
de MisterClaude
mihai ham scrie:Stai liniștit e doar condens :D


Am inteles. Mi-a mai zis cineva ca e condens, dar ceea ce nu inteleg eu e: ce anume se condenseaza? Pricep ca apa, dar unde se formeaza condensul asta si de ce? In toba? pe galerie?

Scris: Mie 04-Dec-2013 13:15
de Hakan
Din arderea hidrocarburilor ( si a benzinei) in principiu rezulta bioxid de carbon si apa in cazul ideal.
In cazul masinilor mai da si funingine, monoxid de carbon, etc...
Dar oricum multa apa.Sub forma de vapori. Pe care o vezi dimineata cand e frig.

Scris: Mie 04-Dec-2013 14:48
de kady28
Corect cum a zis Hakan. Daca mai mergi distante scurte se acumuleaza apa in toba si cand repornesti incepe sa se evapore apa si vezi norisori, eu am o gaura in toba si se scurge pe acolo :lol: .
Nu iti fa probleme ca asa fac toate, si la diesel pana se incalzeste tot asa face.
Am mai observat o chestie, cand e frig, pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca putin fara caldura pornita in habitaclu. Daca pornesc caldura in masina ies mai multi aburi pe toba, am observat aceeasi chestie si la un prieten cu diesel.

Scris: Mie 04-Dec-2013 14:51
de mihai ham
La diesel pe lângĂŁ aburul ĂŁla mai și miroase urât... :(

Scris: Mie 04-Dec-2013 14:52
de MisterClaude
kady28 scrie:Corect cum a zis Hakan. Daca mai mergi distante scurte se acumuleaza apa in toba si cand repornesti incepe sa se evapore apa si vezi norisori, eu am o gaura in toba si se scurge pe acolo :lol: .
Nu iti fa probleme ca asa fac toate, si la diesel pana se incalzeste tot asa face.
Am mai observat o chestie, cand e frig, pornesti motorul si il lasi sa se incalzeasca putin fara caldura pornita in habitaclu. Daca pornesc caldura in masina ies mai multi aburi pe toba, am observat aceeasi chestie si la un prieten cu diesel.


Eu nu pornesc caldura chiar dupa ce pornesc masina, pentru ca oricum baga aer rece pana se incalzeste motorul...2-3 minute.

Scris: Mie 04-Dec-2013 15:47
de kady28
Dupa 2..3minute nu cred ca e problema. Eu plec cu masina de pe loc dupa ce se sting becurile la presiune indiferent daca e vara sau iarna. Cand e ger nu turez tare motorul, maxim 3000 rpm si aerul il tin pe auto sa nu se abureasca geamurile.
Nu cred ca ar fi indicat sa se tina caldura oprita pana se incalzeste motorul si apoi deodata sa dai aer cald catre parbriz...mai ales daca are vreo ciobitura.

Scris: Mie 04-Dec-2013 16:15
de MisterClaude
kady28 scrie:Dupa 2..3minute nu cred ca e problema. Eu plec cu masina de pe loc dupa ce se sting becurile la presiune indiferent daca e vara sau iarna. Cand e ger nu turez tare motorul, maxim 3000 rpm si aerul il tin pe auto sa nu se abureasca geamurile.
Nu cred ca ar fi indicat sa se tina caldura oprita pana se incalzeste motorul si apoi deodata sa dai aer cald catre parbriz...mai ales daca are vreo ciobitura.


Am inteles... multumesc de sfat !
Apropo... daca e ger, cand pornesc masina si dau pe "Auto", clima sufla zgomotos si baga aer la fel de tare ca atunci cand e pe "Maxim". Asta pana cand ajunge la temperatura setata... dupa care devine silentioasa:)
Din acest motiv, cand e prea frig, ca sa nu faca zgomot prea mare aeroterma, dau sliderul pe la jumatatea distantei dintre "oprit" si "maxim". si baga aer incet si silentios, dar destul cat sa incalzeasca habitaclul.

Chiar.. ceva sfaturi cum pot curati canalele alea la clima? Ca am impresia ca au intrat chestii pe-acolo... inainte parca nu era asa zgomotoasa.

Scris: Mie 04-Dec-2013 22:13
de kady28
Zgomotoasa nu ar trebui sa fie, doar sa se auda suflul de la aer ca la maxim baga destul.
Eu zic sa incepi prin a scoate motorul aerotermei din bord care se afla sub torpedou.
Sub torpedou, in zona picioarelor tapiseria e prinsa cu suruburi cu cap torx. Le desfaci, sunt vreo 5 parca, si ai sa vezi spatele aerotermei si capacul la filtru de polen. Aeroterma e prinsa in 3 suruburi cu cap stea, se scoate foarte usor, poti sa bagi o carpa umeda pe gaura unde intra aeroterma sa stergi umpic pe acolo ca e pref si alte chestii.
Este posibil sa ai zgomot de la motor si trebuie uns. Motorul e prins in carcasa aia de plastic ori cu un surub, ori e in 3 tampoane de cauciuc.
Daca totul e ok cu motorul, cu tubulatura e mai complicat. Eu am putut umbla doar in partea dreapta dupa ce am dat jos torpedoul si am gasit lipsa vreo 15 cm de burete in corpul central....cred ca se ducea mult aer in bord ca dupa ce am izolat cu silicon sufla mult mai tare.
Poti desface grilele cu tot cu corp si butonul inchis/deschis, alea de pe extreme si centrale iar la picioare trebuie sa desfaci consola centrala...acolo unde e frana de mana si restul. La parbriz nu stiu...nu m-am bagat.

Daca desfaci iti recomand sa o faci pe caldura, ca altfel ai sansa mare sa crapi niste plastice pe la aerisiri.
Nu stiu exact dar tubulatura se poate curata cu un fel de spuma. Nu am facut niciodata dar poti intreba la spalatorii auto, parca acolo am vazut asa ceva.

Scris: Mie 04-Dec-2013 22:32
de MisterClaude
kady28 scrie:Zgomotoasa nu ar trebui sa fie, doar sa se auda suflul de la aer ca la maxim baga destul.
Eu zic sa incepi prin a scoate motorul aerotermei din bord care se afla sub torpedou.
Sub torpedou, in zona picioarelor tapiseria e prinsa cu suruburi cu cap torx. Le desfaci, sunt vreo 5 parca, si ai sa vezi spatele aerotermei si capacul la filtru de polen. Aeroterma e prinsa in 3 suruburi cu cap stea, se scoate foarte usor, poti sa bagi o carpa umeda pe gaura unde intra aeroterma sa stergi umpic pe acolo ca e pref si alte chestii.
Este posibil sa ai zgomot de la motor si trebuie uns. Motorul e prins in carcasa aia de plastic ori cu un surub, ori e in 3 tampoane de cauciuc.
Daca totul e ok cu motorul, cu tubulatura e mai complicat. Eu am putut umbla doar in partea dreapta dupa ce am dat jos torpedoul si am gasit lipsa vreo 15 cm de burete in corpul central....cred ca se ducea mult aer in bord ca dupa ce am izolat cu silicon sufla mult mai tare.
Poti desface grilele cu tot cu corp si butonul inchis/deschis, alea de pe extreme si centrale iar la picioare trebuie sa desfaci consola centrala...acolo unde e frana de mana si restul. La parbriz nu stiu...nu m-am bagat.

Daca desfaci iti recomand sa o faci pe caldura, ca altfel ai sansa mare sa crapi niste plastice pe la aerisiri.
Nu stiu exact dar tubulatura se poate curata cu un fel de spuma. Nu am facut niciodata dar poti intreba la spalatorii auto, parca acolo am vazut asa ceva.


Am inteles. La mine nu se aude zgomot de la motorul aerotermei... se aude efectiv zgomot la grila pe unde iese aerul, mai exact la aia din dreapta. Se aude zgomot doar cand e dat la maxim si se aude asa de parca ar fi un corp strain in tubulatura..gen frunza sau ceva.

Oricum, dupa cum ai spus si tu... probabil va ramane pentru la primavara toata operatiunea asta, ca n-am garaj si n-am chef sa-mi demontez masina pe ger in fata blocului.

Multumesc de explicatia detaliata.

Scris: Joi 05-Dec-2013 08:11
de kady28
Ce serie ai? 1 sau 2
Daca ai seria 2 in jumatate de ora maxim poti rezolva pe partea dreapta. Ca sa incalzesti plasticele o poti lasa pe caldura cateva minute.
Torpedoul are sus 4 suruburi parca si mai are suruburi si sub pasla aia lipita in partea de jos.
Dupa ce ai demontat ai sa vezi teava care vine din centrul bordului si se duce la grila din dreapta, iar de aici incolo e usor sa o desfaci.

Scris: Joi 05-Dec-2013 08:22
de MisterClaude
kady28 scrie:Ce serie ai? 1 sau 2
Daca ai seria 2 in jumatate de ora maxim poti rezolva pe partea dreapta. Ca sa incalzesti plasticele o poti lasa pe caldura cateva minute.
Torpedoul are sus 4 suruburi parca si mai are suruburi si sub pasla aia lipita in partea de jos.
Dupa ce ai demontat ai sa vezi teava care vine din centrul bordului si se duce la grila din dreapta, iar de aici incolo e usor sa o desfaci.


E xantia 1.

Scris: Joi 05-Dec-2013 10:00
de bebe944
Normal , trebuie sa fie la fel....daca desfaci torpedoul gasesti tubulatura de aer....a mea e tot X1.