Clima sufla mai tare cand franez

Forum de discutii generale despre Citroen Xantia. Numai ce nu se incadreaza in categoriile de mai jos.

Moderator: Echipa Tehnica

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Clima sufla mai tare cand franez

Mesajde MisterClaude » Mar 17-Dec-2013 19:59

Salutare,

Observasem de mai multa vreme ca atunci cand clima e setata pe AUTO si se aude cum baga aer asa finut, daca apas pe frana, parca baga un pic mai tare.
In seara asta chiar mi-a atras atenta ca am franat brusc de cateva ori si efectiv avea cate un "zvac" asa... auzeam cu sufla mai puternic pentru un moment, cand calcam pe frana.
Aveti idee de ce poate fi ?
Web design profesionist.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mar 17-Dec-2013 20:52

Apropo... tin sa mentionez ca nu era butonul de clima pornit.. ala pentru bagat freon. Ci doar caldura.
Dar si vara cand e dat pe aer cu freon (rece) se simte ca-si modfica sunetul clima cand calc frana... sunt curios ce legatura au.
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 18-Dec-2013 09:33

Si eu cercetez fenomenul asta. Cert este din seria "asa face toate" :lol: deci nu esti singur.
Nu prea imi dau seama care ar fi legatura, cand se apasa frana tensiunea de incarcare nu creste sigur, ba chiar scade cu 0.1V.
Dar si cand pornesti faza scurta, lunga, proiectoare este o cadere de tensiune dar turatia aerotermei nu se modifica....asa ca pica varianta ca ar avea influenta caderea de tensiune asupra regulatorului de turatie.
Ori cablurile sunt apropiate.. circuit frana si circuit aeroterma de se induce vreo tensiune...sau din unitatea de comanda a cliemi dar nu am gasit-o. Aia care comanda voletul de amestec aer si turatia aerotermei.
Cand o sa fie cald si bine o sa fac niste masuratori prin zona aerotermei sa vad ce tensiuni se modificala apasarea franei.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 18-Dec-2013 10:32

Mda... e ceva ce merita investigat :)
Poate primim confirmari de la colegi ca asa fac si-ale lor :) Stii cum e... daca se intampla la mai multi, parca nu-i asa grav.
Pe mine nu ma deranjeaza fenomenul in sine... putin in pasa de suflul ala. Dar mi-era frica sa nu fie vreo problema la instalatia electrica si sa se agraveze in timp... Oricum, pana acum nu s-a agravat :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 18-Dec-2013 13:26

hai ca va stric eu veselia... ale mele nu fac :razz:
socoteala sta cam in felul urmator: cand dai clima pe auto, reglajul ventilatorului se face electronic, ca si pe primele trepte de turatie ale lui de altfel. in momentul in care calci frana, stopurile ia curent prin contact. daca e ceva in neregula si se pierde ceva curent pe undeva, calculatorul de clima va simti o variatie de curent si va modifica putin turatia motorului. farurile sunt legate prin relee, si nu vor fi simtite de calculatorul climei. in fapt, turatia ventilatorului setat pe auto va fi influentata de toti consumatorii trecuti direct prin contact, fara releu. stopurile pe frana sunt o cauza, lampile de mers inapoi pot fi alta, si ce o mai fi pe acolo.
in concluzie, problema poate chiar sa fie in contact, care ar trebui dat jos si curatit. daca dupa o jumatate de ora cu motorul si ventilatia pornite contactul se incalzeste, este cam clar. pentru verificarea asta trebuie dat jos capacul de sub volan. sau... vedeti daca cheia e calda.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 18-Dec-2013 13:41

Si uite ca s-a elucidat misterul..
Poi ce sa fie oare? Ca nu am probleme cu contactul... Sa se faca vreo atingere pe undeva? Sau contact imperfect la firele ce duc la stopul pe frana? Cum poate asta afecta masina pe termen lung ? Nu de alta, dar acum e frig al naibii si n-am unde-mi demonta masina... plus ca vin sarbatorile si banii-s numarati, deci n-as vrea sa ma prezint la service in perioada asta....
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 18-Dec-2013 14:06

Pfff..Nic, da nasoala veste ne-ai dat :lol:
Pai si la mine face de cand o stiu, cheia nu e calda, contactul nici atat.
Puteam sa jur ca si stopurile frana sunt prin releu :lol:
Cea mai buna solutie e sa montam un releu pe contact. Am vazut din poze ca vin 6 fire groase la contact care se unesc cate 2 fire in 3 mufe.
Banuiesc ca pe 2 vine + permanent, urmatoare 2 sunt firele alimentare accesorii si ultimele 2 e contactul propriuzis.
Daca are o schema careva ar fi binevenita. :oops:

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 18-Dec-2013 14:08

Kady, de ce e nasoala vestea? Sunt sanse sa se strice ceva din cauza asta?
Web design profesionist.

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 18-Dec-2013 14:38

Nu..ziceam si eu asa, de stricat nu are ce sa se strice.
Daca problema de la contact se agraveaza este posibil sa nu mai functioneze aeroterma sau orice consumator care vine prin contact.
Problema e contactul unde bagi cheia sa pornesti, dar se poate desface si curata.
Aici este un tutorial cum sa desfaci contactul: http://xantia.voila.net/remplacement_neiman.htm
In weekend s-ar putea sa ma apuc de pus relee..fac poze si vin cu schema.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 18-Dec-2013 14:48

Super tare. Nu vii prin Bucuresti dupa sarbatori? :D
Web design profesionist.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 18-Dec-2013 15:22

eu am releu pus pe contact, probabil ca de aia nu face. nu stiu daca facea inainte sa pun releul, nu mai tin minte. releul l-am pus din cauza ca s-a zapacit contactul, si simteam cheia calda cand opream masina.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
kady28
pasionat
Mesaje: 1273
Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
Localitate: Bucuresti
Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium

Mesajde kady28 » Mie 18-Dec-2013 15:54

Eeee..pai asa mai merge dl. Nic, apropo de cat e releul? Eu am cateva pe acasa de 40A si sper sa fie de ajuns.
misterclaude in weekend fac poze si vin cu explicatii poate rezolvi si tu, daca nu gasim noi o cale.

Avatar utilizator
MisterClaude
Web Master
Mesaje: 437
Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
Localitate: Bucuresti
Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
Contact:

Mesajde MisterClaude » Mie 18-Dec-2013 16:06

Super. Mersi mult de tot :)
Web design profesionist.

Avatar utilizator
dj01fad
demolition man
Mesaje: 7663
Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
Localitate: GB
Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
2: C5 tourer 2.2 204
3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
Contact:

Mesajde dj01fad » Mie 18-Dec-2013 16:36

pai... nu l-am masurat pentru ca am ruleta in inci :lol:
acuma serios, nu mai stiu de cat e... de 40 ajunge, fi sigur.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]

Avatar utilizator
MARIAN
Admin CITROclub
Mesaje: 3044
Membru din: Mar 11-Noi-2003 18:34
Localitate: Buzau
Masina: Xantia 1.9TD VSX
2: C5 2.0 HDI 110CP
Contact:

Mesajde MARIAN » Mie 18-Dec-2013 20:20

si eu am releu si nu face :P


Înapoi la “Citroen Xantia”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori

  •  Cauta in forum
  • Advanced search


  •  Mesaje
  • 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.





  •  Statistici
  • Totals
    Total mesaje 187757
    Total subiecte 18618
    Total Announcements: 8
    Total Stickies: 86
    Total Attachments: 0

    Topics per day: 2
    Posts per day: 24
    Users per day: 2
    Topics per user: 2
    Posts per user: 16
    Posts per topic: 10

    Total membri 11707
    Cel mai nou membru catalinos