Clima sufla mai tare cand franez
Moderator: Echipa Tehnica
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Clima sufla mai tare cand franez
Salutare,
Observasem de mai multa vreme ca atunci cand clima e setata pe AUTO si se aude cum baga aer asa finut, daca apas pe frana, parca baga un pic mai tare.
In seara asta chiar mi-a atras atenta ca am franat brusc de cateva ori si efectiv avea cate un "zvac" asa... auzeam cu sufla mai puternic pentru un moment, cand calcam pe frana.
Aveti idee de ce poate fi ?
Observasem de mai multa vreme ca atunci cand clima e setata pe AUTO si se aude cum baga aer asa finut, daca apas pe frana, parca baga un pic mai tare.
In seara asta chiar mi-a atras atenta ca am franat brusc de cateva ori si efectiv avea cate un "zvac" asa... auzeam cu sufla mai puternic pentru un moment, cand calcam pe frana.
Aveti idee de ce poate fi ?
Web design profesionist.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Apropo... tin sa mentionez ca nu era butonul de clima pornit.. ala pentru bagat freon. Ci doar caldura.
Dar si vara cand e dat pe aer cu freon (rece) se simte ca-si modfica sunetul clima cand calc frana... sunt curios ce legatura au.
Dar si vara cand e dat pe aer cu freon (rece) se simte ca-si modfica sunetul clima cand calc frana... sunt curios ce legatura au.
Web design profesionist.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Si eu cercetez fenomenul asta. Cert este din seria "asa face toate" deci nu esti singur.
Nu prea imi dau seama care ar fi legatura, cand se apasa frana tensiunea de incarcare nu creste sigur, ba chiar scade cu 0.1V.
Dar si cand pornesti faza scurta, lunga, proiectoare este o cadere de tensiune dar turatia aerotermei nu se modifica....asa ca pica varianta ca ar avea influenta caderea de tensiune asupra regulatorului de turatie.
Ori cablurile sunt apropiate.. circuit frana si circuit aeroterma de se induce vreo tensiune...sau din unitatea de comanda a cliemi dar nu am gasit-o. Aia care comanda voletul de amestec aer si turatia aerotermei.
Cand o sa fie cald si bine o sa fac niste masuratori prin zona aerotermei sa vad ce tensiuni se modificala apasarea franei.
Nu prea imi dau seama care ar fi legatura, cand se apasa frana tensiunea de incarcare nu creste sigur, ba chiar scade cu 0.1V.
Dar si cand pornesti faza scurta, lunga, proiectoare este o cadere de tensiune dar turatia aerotermei nu se modifica....asa ca pica varianta ca ar avea influenta caderea de tensiune asupra regulatorului de turatie.
Ori cablurile sunt apropiate.. circuit frana si circuit aeroterma de se induce vreo tensiune...sau din unitatea de comanda a cliemi dar nu am gasit-o. Aia care comanda voletul de amestec aer si turatia aerotermei.
Cand o sa fie cald si bine o sa fac niste masuratori prin zona aerotermei sa vad ce tensiuni se modificala apasarea franei.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Mda... e ceva ce merita investigat
Poate primim confirmari de la colegi ca asa fac si-ale lor Stii cum e... daca se intampla la mai multi, parca nu-i asa grav.
Pe mine nu ma deranjeaza fenomenul in sine... putin in pasa de suflul ala. Dar mi-era frica sa nu fie vreo problema la instalatia electrica si sa se agraveze in timp... Oricum, pana acum nu s-a agravat
Poate primim confirmari de la colegi ca asa fac si-ale lor Stii cum e... daca se intampla la mai multi, parca nu-i asa grav.
Pe mine nu ma deranjeaza fenomenul in sine... putin in pasa de suflul ala. Dar mi-era frica sa nu fie vreo problema la instalatia electrica si sa se agraveze in timp... Oricum, pana acum nu s-a agravat
Web design profesionist.
- dj01fad
- demolition man
- Mesaje: 7663
- Membru din: Lun 08-Aug-2005 11:13
- Localitate: GB
- Masina: C5 sedan 2.2 204 - o pereche
- 2: C5 tourer 2.2 204
- 3: C5 2.0 163 cu multi km... da multi rau!
- Contact:
hai ca va stric eu veselia... ale mele nu fac
socoteala sta cam in felul urmator: cand dai clima pe auto, reglajul ventilatorului se face electronic, ca si pe primele trepte de turatie ale lui de altfel. in momentul in care calci frana, stopurile ia curent prin contact. daca e ceva in neregula si se pierde ceva curent pe undeva, calculatorul de clima va simti o variatie de curent si va modifica putin turatia motorului. farurile sunt legate prin relee, si nu vor fi simtite de calculatorul climei. in fapt, turatia ventilatorului setat pe auto va fi influentata de toti consumatorii trecuti direct prin contact, fara releu. stopurile pe frana sunt o cauza, lampile de mers inapoi pot fi alta, si ce o mai fi pe acolo.
in concluzie, problema poate chiar sa fie in contact, care ar trebui dat jos si curatit. daca dupa o jumatate de ora cu motorul si ventilatia pornite contactul se incalzeste, este cam clar. pentru verificarea asta trebuie dat jos capacul de sub volan. sau... vedeti daca cheia e calda.
socoteala sta cam in felul urmator: cand dai clima pe auto, reglajul ventilatorului se face electronic, ca si pe primele trepte de turatie ale lui de altfel. in momentul in care calci frana, stopurile ia curent prin contact. daca e ceva in neregula si se pierde ceva curent pe undeva, calculatorul de clima va simti o variatie de curent si va modifica putin turatia motorului. farurile sunt legate prin relee, si nu vor fi simtite de calculatorul climei. in fapt, turatia ventilatorului setat pe auto va fi influentata de toti consumatorii trecuti direct prin contact, fara releu. stopurile pe frana sunt o cauza, lampile de mers inapoi pot fi alta, si ce o mai fi pe acolo.
in concluzie, problema poate chiar sa fie in contact, care ar trebui dat jos si curatit. daca dupa o jumatate de ora cu motorul si ventilatia pornite contactul se incalzeste, este cam clar. pentru verificarea asta trebuie dat jos capacul de sub volan. sau... vedeti daca cheia e calda.
[URL=https://matchnow.info]Premier Сasual Dating[/URL]
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Si uite ca s-a elucidat misterul..
Poi ce sa fie oare? Ca nu am probleme cu contactul... Sa se faca vreo atingere pe undeva? Sau contact imperfect la firele ce duc la stopul pe frana? Cum poate asta afecta masina pe termen lung ? Nu de alta, dar acum e frig al naibii si n-am unde-mi demonta masina... plus ca vin sarbatorile si banii-s numarati, deci n-as vrea sa ma prezint la service in perioada asta....
Poi ce sa fie oare? Ca nu am probleme cu contactul... Sa se faca vreo atingere pe undeva? Sau contact imperfect la firele ce duc la stopul pe frana? Cum poate asta afecta masina pe termen lung ? Nu de alta, dar acum e frig al naibii si n-am unde-mi demonta masina... plus ca vin sarbatorile si banii-s numarati, deci n-as vrea sa ma prezint la service in perioada asta....
Web design profesionist.
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Pfff..Nic, da nasoala veste ne-ai dat
Pai si la mine face de cand o stiu, cheia nu e calda, contactul nici atat.
Puteam sa jur ca si stopurile frana sunt prin releu
Cea mai buna solutie e sa montam un releu pe contact. Am vazut din poze ca vin 6 fire groase la contact care se unesc cate 2 fire in 3 mufe.
Banuiesc ca pe 2 vine + permanent, urmatoare 2 sunt firele alimentare accesorii si ultimele 2 e contactul propriuzis.
Daca are o schema careva ar fi binevenita.
Pai si la mine face de cand o stiu, cheia nu e calda, contactul nici atat.
Puteam sa jur ca si stopurile frana sunt prin releu
Cea mai buna solutie e sa montam un releu pe contact. Am vazut din poze ca vin 6 fire groase la contact care se unesc cate 2 fire in 3 mufe.
Banuiesc ca pe 2 vine + permanent, urmatoare 2 sunt firele alimentare accesorii si ultimele 2 e contactul propriuzis.
Daca are o schema careva ar fi binevenita.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
- kady28
- pasionat
- Mesaje: 1273
- Membru din: Joi 28-Apr-2011 22:49
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Xantia 2 1.8 16V green libellule
- 2: Citroen C5 III 2.0 hdi gri thorium
Nu..ziceam si eu asa, de stricat nu are ce sa se strice.
Daca problema de la contact se agraveaza este posibil sa nu mai functioneze aeroterma sau orice consumator care vine prin contact.
Problema e contactul unde bagi cheia sa pornesti, dar se poate desface si curata.
Aici este un tutorial cum sa desfaci contactul: http://xantia.voila.net/remplacement_neiman.htm
In weekend s-ar putea sa ma apuc de pus relee..fac poze si vin cu schema.
Daca problema de la contact se agraveaza este posibil sa nu mai functioneze aeroterma sau orice consumator care vine prin contact.
Problema e contactul unde bagi cheia sa pornesti, dar se poate desface si curata.
Aici este un tutorial cum sa desfaci contactul: http://xantia.voila.net/remplacement_neiman.htm
In weekend s-ar putea sa ma apuc de pus relee..fac poze si vin cu schema.
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
- MisterClaude
- Web Master
- Mesaje: 437
- Membru din: Vin 16-Dec-2011 09:02
- Localitate: Bucuresti
- Masina: Citroen Xantia Activa 2.0 Turbo CT
- 2: Citroen C4 Coupe, 2.0HDI
- 3: Citroen Xantia SX 1.8i 16v (RIP)
- Contact:
Cine este conectat
Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 22 vizitatori
- Cauta in forum
- Mesaje
- 07.05.2021 - Ca urmare a unor update-uri efectuate pe serverul de gazduire in 5 februarie 2021, Forumul clubcitroen.ro a suferit niste probleme de compatibilitate cu noul sistem de operare. Din acest motiv, astazi a fost migrat pe un VPS nou. Forumul functioneaza acum in parametri normali. Nu a fost sesizata nici o pierdere de date.
- PARTENERI
- Link-uri utile
- Statistici
- Totals
Total mesaje 187757
Total subiecte 18618
Total Announcements: 8
Total Stickies: 86
Total Attachments: 0
Topics per day: 2
Posts per day: 24
Users per day: 2
Topics per user: 2
Posts per user: 16
Posts per topic: 10
Total membri 11707
Cel mai nou membru catalinos